12 respect
25-11-2022 14:58
op
Het tegenstelde is waar.
Een vuurwerkshow door de gemeente kost vele malen minder dan de opruimwerkzaamheden in alle straten met nieuwjaar, de inzet van de politie door onveilig vuurwerkgebruik rond oud en nieuw, de schade door inzet van ziekenhuizen en de schade aan prullenbakken en brievenbussen, de inzet van brandweer die bijna altijd moet uitrukken tijdens oud en nieuw. Alsook de veiligheidscampagnes rond vuurwerkgebruik.
Een vuurwerkshow is een schijntje daarbij vergeleken als het om kosten gaat.
Dus ik hoef die vuurwerkshow niet echt te betalen. Ik betaal als belastingbetaler de schade rond oud en nieuw door vuurwerk. En dan hebben we het nog niet eens over de schade voor mens en dier door vuurwerkgebruik. Dat vind ik veel erger.
2 respect
25-11-2022 13:29
op
Onzin. De vogelbescherming is een grote voorstander van windmolens. Ja, er vallen enkele slachtoffers. Dat zijn er maar weinig. De schade aan vogels door klimaatverandering is een veelvoud van de schade die door windmolens ontstaat. En windmolens hebben we nodig om die klimaatverandering tegen te gaan. Kijk op hun site.
3 respect
25-11-2022 13:24
op
Nog een goede reden om vuurwerk afsteken te verbieden met oud en nieuw.
In het hele land, overal vuurwerk afsteken door mensen die daar geen verstand van hebben is nogal iets anders dan dat op enkele plaatsen gecontroleerd te doen. Waarbij je met je vrienden en famile naar toe kunt om te kijken.
De nadelen van het vuurwerk afsteken stapelen zich op. Niet hoor niets zijn ook politie, brandweer, artsen en specialisten, kortom de mensen die verstand hebben van veiligheid en gezondheid hier behoorlijk klaar mee. Laten we daar eens naar luisteren. En naar dieren. Daar luisteren we toch al nooit naar.
Je wilt doorgaan ermee omdat jij niet zonder kunt? Omdat dan je feestje verpest is? Hou toch op. Legio manieren om een leuke oud en nieuw te vieren.
9 respect
25-11-2022 13:13
op
Prima.
Meewerken met onafhankelijk onderzoek is het begin van erkenning en herstel. Dat onderzoek betreft niet alleen van Nieuwkerk maar de hele hoofdredactie en directie begrijp ik. Zonder erkenning blijven slachtoffers met onverwerkt verdriet zitten. Dan kan het verwerken pas echt beginnen. En schadeherstel, in welke vorm dan ook. En natuurlijk zijn er slachtoffers die al lang hun leven hebben opgepakt. Maar niet iedereen doet dat zo maar.
Het Volkskrant artikel lezend: van Nieuwkerk heeft een opvliegend karakter, maar ik geloof dat hij ook oprecht is en empatisch kan zijn.
2 respect
25-11-2022 10:26
op
Ja, en zo kan ik nog honderden oorlogen noemen waarbij een land een ander land binnenviel. Vaak, achteraf, erkennen die landen schuld, zoals Duitsland ook gedaan heeft. Soms erkennen ze geen schuld.
En ook wij zijn tot besef gekomen dat slavernij helemaal niet OK is. Dus erkennen we schuld. In de hoop dat we daarmee een boodschap geven dat het nooit meer gebeurt. Daar begint het mee.
0 respect
25-11-2022 10:22
op
Iets veranderen begint met erkennen. Ja, de slavernij is allang afgeschaft in Nederland. Maar arbeidsuitbuiting komt nog voor. Ook in Nederland. Ook is het is goed dat we tegen de landen zeggen waar de slachtoffers gemaakt werden dat dit de schuld was van onze voorouders. Want nog steeds heeft de slavernij van toen, dat was nog niet eens zo lang gelden, de grootmoeders van nu hadden grootmoeders die nog dochter waren van slaaf gemaakte, effect op de samenlevingen van nu. Een land als Suriname dat altijd uit slaven heeft bestaan begint nou eenmaal met een grote achterstand.
3 respect
23-11-2022 18:00
op
Prima. Dan drinken ze het zelf maar op die sjeiks. Gaan wij onze energie elders vandaan halen, kernenergie, wind en zon.
10 respect
23-11-2022 17:58
op
Trots op deze minister. En op het Duitse elftal.
Je laat je toch niet je mond snoeren door een paar sjeiks en een FIFA voorzitter. Over onveilige werksituaties en uitbuiting van arbeidsimmigranten mag je het altijd hebben, want dat is wat er aan de hand is. We weten inmiddels allemaal wat Qatar voor een land is.
Na deze WK wegwezen daar, zorg dat je je energie ergens anders vandaan haalt, dan hoeven we er ook nooit meer naar toe.
22 respect
23-11-2022 15:24
op
Goed zo Denemarken. Infantino zei dat er 3 doden waren gevallen. Ipv 1000-en. Makkelijk praten als Qatar de slachtoffers niet bij houdt. Hij vond dat het Westen zich niet moest bemoeien met het feestje van de Sjeiks, omdat wij vroeger ook minder nette dingen deden. Werkelijk? Volgens mij is het 2022 nu. En zijn we een stuk verder dan on 1600. De FIFA toont aan wat het altijd al was: een oudbollige club die zijn oren laat hangen naar de hoogste bieder en daar zelf ook een graantje van mee pikt.
Wat mij betreft stapt heel West Europa en ieder die mee wil uit de FIFA. Gaan we lekker tegen Duitsland, België, Engeland, Denemarken en Frankrijk voetballen. Net zo spannend. Net zo hoogwaardig voetbal als bij het WK. Gewoon in de Kuip en op Wembley. Ik mis de Argentijnen of de Brazilianen niet, en al helemaal niet de sjeiks van Qatar.
6 respect
23-11-2022 13:42
op
Ik wil het vonnis wel eens lezen. Er is kenneljjk een Schotse meerderheid die uit het VK wil. Een Engelse rechter zegt van niet. Wat is daar democratisch aan? Omdat een Grondwet dat zegt? Diezelfde Grondwet die gemaakt is door vooral Engelsen. Schotland heeft al een eigen parlement en regering. Een eigen voetbalelftal ook. De meerderheid van de Schotten wil wel bij de EU. Waarom mogen ze niet doen wat ze willen (dat moet wel nog uit het referendum blijken, maar een redeferendum mag niet). Als Limburg of Friesland zich willen afsplitsen mogen ze dat van mij doen, na een goed referendum natuurlijk.
Heel erg raar, ondemocratisch en onrechtvaardig.
7 respect
21-11-2022 21:15
op
Ik zou geen belangrijkere menselijke waarde weten dan 'liefde'. Liefde heeft niets te maken met ras of geaardheid, politieke of religieuze voorkeur. Er is niets 'Westers' aan liefde, liefde is gewoon wat het belangrijkste in ieders leven, waar je wieg ook staat, waar en hoe je ook woont.
En nu is het verboden dat woord in je kraag van je voetbalshirt te dragen?
We wisten al dat de FIFA alleen naar bieder met het meeste geld luistert. Nu wordt dat weer bevestigd. Wat treurig. Het gaat om voetbal. Een spelletje.
9 respect
21-11-2022 20:55
op
Love is de belangrijkste menselijke waarde die er is, de verbinding tussen mensen, van welke kleur, geaardheid, politieke of religieuze stroming dan ook.
Ik begrijp niet dat je dat kan verbieden. Is Love Westers? Helemaal niet. Het is menselijk.
3 respect
20-11-2022 13:49
op
Dat is nieuws. Met een klapperpistooltje was dit niet gebeurd. Dat je zo makkelijk aan wapens kan komen. Dat is het grote probleem.
5 respect
20-11-2022 13:37
op
Only in America. Ja, ook elders vinden schietpartijen plaats. Maar dit is een democratisch 'Westers' land. Met de meeste slachtoffers van wapengeweld. The land of the free. Het land met zo wat de meeste gevangenen per hoofd van de bevolking. Het land waar de politiek totaal gepolariseerd is. Ik ben er enkele keren geweest, ik hoef er niet meer naar toe. Klaar mee.
0 respect
17-11-2022 12:47
op
Een onheus en irrelevante opmerking. Toen waren er geen mensen. De natuur kan de schok van de huiduge opwarming helemaal niet aan. Jij weet best wat de gevolgen zijn.
1 respect
17-11-2022 12:37
op
Daar is geen enkele twijfel over. De klimaatschade is bewezen. Dat wij de oorzaak zijn is bewezen. Kom eens met bewijs. Dat heb je niet. Alleen maar wat roepen. Ongefundeerd
5 respect
17-11-2022 12:34
op
Altijd wijzen naar anderen. Dat is wat je doet. Gaan we het hebben over die 800 mensen? Zinloos. Peanuts. Of gaan we het hebben over 8 miljard mensen, dus 10 miljoen keer zoveel. Die miljoen keer zoveel uitstoten. Daar moeten we het over hebben. Je kan niet rekenen. Je weet het verschil niet tussen 1 en 1 miljoen.
Ik heb zonnepanelen, reis vooral met de trein, eet bijna geen vlees. En jij? Wijs je ook naar je zelf? Doe zelf eens iets.
10 respect
17-11-2022 12:31
op
Het klimaatakkoord zegt dat we niet moeten stijgen boven de 1,5 graden. De reden is wel duidelijk. De gevolgen, nu al, bij 1,1 graden, zijn dramatisch. Met name voor landen in de (sub)tropen en rond de polen.
Het stomste wat je kunt doen is van dat doel afwijken. Het beste wat je kan doen als EU of welk groot land of gebied dan ook is je maatregelen nemen om dat doel te halen. Niet alleen wordt daarmee veel kosten bespaard, omdat de schade veel meer kost dan de maatregelen, ook loop je dan voor in technologie, technologie die je kunt verwaarden en verkopen. Dat dat niet makkelijk is moge duidelijk zijn. Dat de gevolgen van het niet halen van die doelstelling vele malen nadeliger is, is ook duidelijk, daar is geen twijfel over.
China weet het, de VS, de EU. U en ik weten het. Waar wachten we nog op? No more excuses. No more blablabla.
5 respect
17-11-2022 11:06
op
@MKBert
Jouw vergelijking slaat helemaal nergens op.
1. In de staten is ook altijd verschil tussen stad en platteland. Pennsylvania kleurt rood op de kaart, maar doordat steden als Pittsburg blauw zijn is de toch meerderheid democratisch.
2. Belangrijker nog: in onze parlementaire democratie geldt niet 'the winner takes all' zoals in de VS. Een stem uit Friesland heeft exact evenveel waarde als een stem uit Amsterdam.
6 respect
17-11-2022 10:12
op
De Republikeinen zeggen dat ze het Huis gaan gebruiken om hun belangen te gaan regelen, de Democraten willen graag samenwerken.
Mag ik u er aan herinneren dat de VS al jaren door een minderheid bestuurd wordt.
Zowel Hillary Clinton (2016) als Al Gore (2000) hadden meer stemmen dan hun Republikeinse tegenstander: zij wonnen de popular vote, en toch won de Republikeinse kandidaat. Obama en Biden wonnen overigens ook de popular vote. In het Huis is de popular vote bij deze midterms wel voor de Republikeinen, al is de marge zeer klein, de midterms gaan overigens vrijwel altijd naar de partij die president niet heeft geleverd.
De Republikeinen doen er alles aan om deze weeffout in de Grobdwet, dat de minderheid kan winnen, ongemoeid te laten. Want, het is de Grondwet.
30 respect
16-11-2022 20:07
op
Zo is het. Religie, geloven in iets dat niet bewezen is (dat is de definitie van religie), is de nagel aan onze doodskist. Welke religie dan ook. Uiteindelijk leidt religie altijd, ja altijd, tot verschrikkelijke dingen. Geen religie uitgezonderd.
13 respect
16-11-2022 14:52
op
We weten inmiddels allemaal wie hij is. Als je nog meer wil weten lees 'Confidence man' van Maggie Haberman (beter in 't Nederlands, het is moeilijk geschreven Engels) waarin je kunt zien dat zijn hele leven, van vastgoedhandelaar (overigens bijna alles geërfd van zijn vader) tot TV persoonlijkheid in' the Apprentice tot het presidentschap om maar één ding ging: zijn ijdelheid, en om maar gezien en bejubeld te worden door de massa. Al het andere was bijzaak.
4 respect
15-11-2022 18:36
op
Het is gewoon een werknemer-werkgever relatie.
Alle ambtenaten, op alle ministeries zitten er soms vele jaren. Waarom heb je het daar niet over? Waarom zijn opeens de TK ambtenaren wel politiek? Had je dat anders gewild? Hoe dan?
2 respect
15-11-2022 17:49
op
De Kamer heeft groot gelijk. Dit is een werkgever-werknemer relatie. De werkgever is de TK die destijds voorgezeten werd door Arib en het management van de TK. Dat daar mogelijk (?) een onveilige situatie was moet gewoon een onafhankelijk bureau uitzoeken. Dit heeft niets met politiek te maken. Bergkamp was allang voorzitter toen Arib weg was, dus zij heeft geen enkel belang om Arib te kleineren of wat dan ook. Degenen die dit politiek noemen, dat is de oppositie. Ik stel voor dat de oppositie politiek gaat bedrijven zoals ze dat normaal ook doen, zoals Kamervragen stellen over wat van belang is voor ons land, niet wat de relatie was tussen Arib en haar medewerkers.
En iedereen die het hier niet mee eens is of geschokt reageert, die heeft zelf een politieke bijbedoeling. Ga stemmen. Word lid van een politieke partij als je iets wil betekenen. Maar bemoei je niet met deze werkgever_werknemer relatie.
0 respect
15-11-2022 16:18
op
Trump werd door veel mensen, inclusief mijzelf, al vele keren weggeschreven. Tijdens de voorverkiezingen van 2016, tijdens zijn Presidentschap, en ook na de 6 januari bestorming. Hij is nog steeds niet veroordeeld, althans niet met grote gevolgen, en hij gast gewoon door vanuit Mar-o-lago. Ook nu denk ik dat hij het niet gaat redden tegen DeSantis. Maar he weet het gewoon nooit met hem. Nooit.
12 respect 25-11-2022 14:58 op
Het tegenstelde is waar. Een vuurwerkshow door de gemeente kost vele malen minder dan de opruimwerkzaamheden in alle straten met nieuwjaar, de inzet van de politie door onveilig vuurwerkgebruik rond oud en nieuw, de schade door inzet van ziekenhuizen en de schade aan prullenbakken en brievenbussen, de inzet van brandweer die bijna altijd moet uitrukken tijdens oud en nieuw. Alsook de veiligheidscampagnes rond vuurwerkgebruik. Een vuurwerkshow is een schijntje daarbij vergeleken als het om kosten gaat. Dus ik hoef die vuurwerkshow niet echt te betalen. Ik betaal als belastingbetaler de schade rond oud en nieuw door vuurwerk. En dan hebben we het nog niet eens over de schade voor mens en dier door vuurwerkgebruik. Dat vind ik veel erger.
2 respect 25-11-2022 13:29 op
Onzin. De vogelbescherming is een grote voorstander van windmolens. Ja, er vallen enkele slachtoffers. Dat zijn er maar weinig. De schade aan vogels door klimaatverandering is een veelvoud van de schade die door windmolens ontstaat. En windmolens hebben we nodig om die klimaatverandering tegen te gaan. Kijk op hun site.
3 respect 25-11-2022 13:24 op
Nog een goede reden om vuurwerk afsteken te verbieden met oud en nieuw. In het hele land, overal vuurwerk afsteken door mensen die daar geen verstand van hebben is nogal iets anders dan dat op enkele plaatsen gecontroleerd te doen. Waarbij je met je vrienden en famile naar toe kunt om te kijken. De nadelen van het vuurwerk afsteken stapelen zich op. Niet hoor niets zijn ook politie, brandweer, artsen en specialisten, kortom de mensen die verstand hebben van veiligheid en gezondheid hier behoorlijk klaar mee. Laten we daar eens naar luisteren. En naar dieren. Daar luisteren we toch al nooit naar. Je wilt doorgaan ermee omdat jij niet zonder kunt? Omdat dan je feestje verpest is? Hou toch op. Legio manieren om een leuke oud en nieuw te vieren.
9 respect 25-11-2022 13:13 op
Prima. Meewerken met onafhankelijk onderzoek is het begin van erkenning en herstel. Dat onderzoek betreft niet alleen van Nieuwkerk maar de hele hoofdredactie en directie begrijp ik. Zonder erkenning blijven slachtoffers met onverwerkt verdriet zitten. Dan kan het verwerken pas echt beginnen. En schadeherstel, in welke vorm dan ook. En natuurlijk zijn er slachtoffers die al lang hun leven hebben opgepakt. Maar niet iedereen doet dat zo maar. Het Volkskrant artikel lezend: van Nieuwkerk heeft een opvliegend karakter, maar ik geloof dat hij ook oprecht is en empatisch kan zijn.
2 respect 25-11-2022 10:26 op
Ja, en zo kan ik nog honderden oorlogen noemen waarbij een land een ander land binnenviel. Vaak, achteraf, erkennen die landen schuld, zoals Duitsland ook gedaan heeft. Soms erkennen ze geen schuld. En ook wij zijn tot besef gekomen dat slavernij helemaal niet OK is. Dus erkennen we schuld. In de hoop dat we daarmee een boodschap geven dat het nooit meer gebeurt. Daar begint het mee.
0 respect 25-11-2022 10:22 op
Iets veranderen begint met erkennen. Ja, de slavernij is allang afgeschaft in Nederland. Maar arbeidsuitbuiting komt nog voor. Ook in Nederland. Ook is het is goed dat we tegen de landen zeggen waar de slachtoffers gemaakt werden dat dit de schuld was van onze voorouders. Want nog steeds heeft de slavernij van toen, dat was nog niet eens zo lang gelden, de grootmoeders van nu hadden grootmoeders die nog dochter waren van slaaf gemaakte, effect op de samenlevingen van nu. Een land als Suriname dat altijd uit slaven heeft bestaan begint nou eenmaal met een grote achterstand.
3 respect 23-11-2022 18:00 op
Prima. Dan drinken ze het zelf maar op die sjeiks. Gaan wij onze energie elders vandaan halen, kernenergie, wind en zon.
10 respect 23-11-2022 17:58 op
Trots op deze minister. En op het Duitse elftal. Je laat je toch niet je mond snoeren door een paar sjeiks en een FIFA voorzitter. Over onveilige werksituaties en uitbuiting van arbeidsimmigranten mag je het altijd hebben, want dat is wat er aan de hand is. We weten inmiddels allemaal wat Qatar voor een land is. Na deze WK wegwezen daar, zorg dat je je energie ergens anders vandaan haalt, dan hoeven we er ook nooit meer naar toe.
22 respect 23-11-2022 15:24 op
Goed zo Denemarken. Infantino zei dat er 3 doden waren gevallen. Ipv 1000-en. Makkelijk praten als Qatar de slachtoffers niet bij houdt. Hij vond dat het Westen zich niet moest bemoeien met het feestje van de Sjeiks, omdat wij vroeger ook minder nette dingen deden. Werkelijk? Volgens mij is het 2022 nu. En zijn we een stuk verder dan on 1600. De FIFA toont aan wat het altijd al was: een oudbollige club die zijn oren laat hangen naar de hoogste bieder en daar zelf ook een graantje van mee pikt. Wat mij betreft stapt heel West Europa en ieder die mee wil uit de FIFA. Gaan we lekker tegen Duitsland, België, Engeland, Denemarken en Frankrijk voetballen. Net zo spannend. Net zo hoogwaardig voetbal als bij het WK. Gewoon in de Kuip en op Wembley. Ik mis de Argentijnen of de Brazilianen niet, en al helemaal niet de sjeiks van Qatar.
6 respect 23-11-2022 13:42 op
Ik wil het vonnis wel eens lezen. Er is kenneljjk een Schotse meerderheid die uit het VK wil. Een Engelse rechter zegt van niet. Wat is daar democratisch aan? Omdat een Grondwet dat zegt? Diezelfde Grondwet die gemaakt is door vooral Engelsen. Schotland heeft al een eigen parlement en regering. Een eigen voetbalelftal ook. De meerderheid van de Schotten wil wel bij de EU. Waarom mogen ze niet doen wat ze willen (dat moet wel nog uit het referendum blijken, maar een redeferendum mag niet). Als Limburg of Friesland zich willen afsplitsen mogen ze dat van mij doen, na een goed referendum natuurlijk. Heel erg raar, ondemocratisch en onrechtvaardig.
7 respect 21-11-2022 21:15 op
Ik zou geen belangrijkere menselijke waarde weten dan 'liefde'. Liefde heeft niets te maken met ras of geaardheid, politieke of religieuze voorkeur. Er is niets 'Westers' aan liefde, liefde is gewoon wat het belangrijkste in ieders leven, waar je wieg ook staat, waar en hoe je ook woont. En nu is het verboden dat woord in je kraag van je voetbalshirt te dragen? We wisten al dat de FIFA alleen naar bieder met het meeste geld luistert. Nu wordt dat weer bevestigd. Wat treurig. Het gaat om voetbal. Een spelletje.
9 respect 21-11-2022 20:55 op
Love is de belangrijkste menselijke waarde die er is, de verbinding tussen mensen, van welke kleur, geaardheid, politieke of religieuze stroming dan ook. Ik begrijp niet dat je dat kan verbieden. Is Love Westers? Helemaal niet. Het is menselijk.
3 respect 20-11-2022 13:49 op
Dat is nieuws. Met een klapperpistooltje was dit niet gebeurd. Dat je zo makkelijk aan wapens kan komen. Dat is het grote probleem.
5 respect 20-11-2022 13:37 op
Only in America. Ja, ook elders vinden schietpartijen plaats. Maar dit is een democratisch 'Westers' land. Met de meeste slachtoffers van wapengeweld. The land of the free. Het land met zo wat de meeste gevangenen per hoofd van de bevolking. Het land waar de politiek totaal gepolariseerd is. Ik ben er enkele keren geweest, ik hoef er niet meer naar toe. Klaar mee.
0 respect 17-11-2022 12:47 op
Een onheus en irrelevante opmerking. Toen waren er geen mensen. De natuur kan de schok van de huiduge opwarming helemaal niet aan. Jij weet best wat de gevolgen zijn.
1 respect 17-11-2022 12:37 op
Daar is geen enkele twijfel over. De klimaatschade is bewezen. Dat wij de oorzaak zijn is bewezen. Kom eens met bewijs. Dat heb je niet. Alleen maar wat roepen. Ongefundeerd
5 respect 17-11-2022 12:34 op
Altijd wijzen naar anderen. Dat is wat je doet. Gaan we het hebben over die 800 mensen? Zinloos. Peanuts. Of gaan we het hebben over 8 miljard mensen, dus 10 miljoen keer zoveel. Die miljoen keer zoveel uitstoten. Daar moeten we het over hebben. Je kan niet rekenen. Je weet het verschil niet tussen 1 en 1 miljoen. Ik heb zonnepanelen, reis vooral met de trein, eet bijna geen vlees. En jij? Wijs je ook naar je zelf? Doe zelf eens iets.
10 respect 17-11-2022 12:31 op
Het klimaatakkoord zegt dat we niet moeten stijgen boven de 1,5 graden. De reden is wel duidelijk. De gevolgen, nu al, bij 1,1 graden, zijn dramatisch. Met name voor landen in de (sub)tropen en rond de polen. Het stomste wat je kunt doen is van dat doel afwijken. Het beste wat je kan doen als EU of welk groot land of gebied dan ook is je maatregelen nemen om dat doel te halen. Niet alleen wordt daarmee veel kosten bespaard, omdat de schade veel meer kost dan de maatregelen, ook loop je dan voor in technologie, technologie die je kunt verwaarden en verkopen. Dat dat niet makkelijk is moge duidelijk zijn. Dat de gevolgen van het niet halen van die doelstelling vele malen nadeliger is, is ook duidelijk, daar is geen twijfel over. China weet het, de VS, de EU. U en ik weten het. Waar wachten we nog op? No more excuses. No more blablabla.
5 respect 17-11-2022 11:06 op
@MKBert Jouw vergelijking slaat helemaal nergens op. 1. In de staten is ook altijd verschil tussen stad en platteland. Pennsylvania kleurt rood op de kaart, maar doordat steden als Pittsburg blauw zijn is de toch meerderheid democratisch. 2. Belangrijker nog: in onze parlementaire democratie geldt niet 'the winner takes all' zoals in de VS. Een stem uit Friesland heeft exact evenveel waarde als een stem uit Amsterdam.
6 respect 17-11-2022 10:12 op
De Republikeinen zeggen dat ze het Huis gaan gebruiken om hun belangen te gaan regelen, de Democraten willen graag samenwerken. Mag ik u er aan herinneren dat de VS al jaren door een minderheid bestuurd wordt. Zowel Hillary Clinton (2016) als Al Gore (2000) hadden meer stemmen dan hun Republikeinse tegenstander: zij wonnen de popular vote, en toch won de Republikeinse kandidaat. Obama en Biden wonnen overigens ook de popular vote. In het Huis is de popular vote bij deze midterms wel voor de Republikeinen, al is de marge zeer klein, de midterms gaan overigens vrijwel altijd naar de partij die president niet heeft geleverd. De Republikeinen doen er alles aan om deze weeffout in de Grobdwet, dat de minderheid kan winnen, ongemoeid te laten. Want, het is de Grondwet.
30 respect 16-11-2022 20:07 op
Zo is het. Religie, geloven in iets dat niet bewezen is (dat is de definitie van religie), is de nagel aan onze doodskist. Welke religie dan ook. Uiteindelijk leidt religie altijd, ja altijd, tot verschrikkelijke dingen. Geen religie uitgezonderd.
13 respect 16-11-2022 14:52 op
We weten inmiddels allemaal wie hij is. Als je nog meer wil weten lees 'Confidence man' van Maggie Haberman (beter in 't Nederlands, het is moeilijk geschreven Engels) waarin je kunt zien dat zijn hele leven, van vastgoedhandelaar (overigens bijna alles geërfd van zijn vader) tot TV persoonlijkheid in' the Apprentice tot het presidentschap om maar één ding ging: zijn ijdelheid, en om maar gezien en bejubeld te worden door de massa. Al het andere was bijzaak.
4 respect 15-11-2022 18:36 op
Het is gewoon een werknemer-werkgever relatie. Alle ambtenaten, op alle ministeries zitten er soms vele jaren. Waarom heb je het daar niet over? Waarom zijn opeens de TK ambtenaren wel politiek? Had je dat anders gewild? Hoe dan?
2 respect 15-11-2022 17:49 op
De Kamer heeft groot gelijk. Dit is een werkgever-werknemer relatie. De werkgever is de TK die destijds voorgezeten werd door Arib en het management van de TK. Dat daar mogelijk (?) een onveilige situatie was moet gewoon een onafhankelijk bureau uitzoeken. Dit heeft niets met politiek te maken. Bergkamp was allang voorzitter toen Arib weg was, dus zij heeft geen enkel belang om Arib te kleineren of wat dan ook. Degenen die dit politiek noemen, dat is de oppositie. Ik stel voor dat de oppositie politiek gaat bedrijven zoals ze dat normaal ook doen, zoals Kamervragen stellen over wat van belang is voor ons land, niet wat de relatie was tussen Arib en haar medewerkers. En iedereen die het hier niet mee eens is of geschokt reageert, die heeft zelf een politieke bijbedoeling. Ga stemmen. Word lid van een politieke partij als je iets wil betekenen. Maar bemoei je niet met deze werkgever_werknemer relatie.
0 respect 15-11-2022 16:18 op
Trump werd door veel mensen, inclusief mijzelf, al vele keren weggeschreven. Tijdens de voorverkiezingen van 2016, tijdens zijn Presidentschap, en ook na de 6 januari bestorming. Hij is nog steeds niet veroordeeld, althans niet met grote gevolgen, en hij gast gewoon door vanuit Mar-o-lago. Ook nu denk ik dat hij het niet gaat redden tegen DeSantis. Maar he weet het gewoon nooit met hem. Nooit.