NUjijStats voor Fonz_Daman

1,331

Respect

Respect/dag 0.94
Respect/reactie 3.12

426

Reacties

Reacties/dag 0.3
Meeste reacties op 1 dag 15
Gestart op 06-06-2020

Respect over tijd

Laatste 25 comments

3 respect 29-03-2021 11:01 op
Het klopt niet wat hij zegt. Boadu heeft ook in de voorbereiding meegespeeld en wat hij aangeeft is dus geen reden om hem -of Brobby- niet in te zetten. Daarnaast moet je als coach het team aanpassen als de wedstrijd daar om vraagt. Alleen De Boer en Van der Looij hebben daar blijkbaar een eigen mening over. Wat uiteraard mag.

8 respect 29-03-2021 10:41 op
Geweld komt in allerlei vormen. Ook psychologisch en sociaal geweld valt niet te onderschatten en te negeren. Ik heb ook helemaal niets met geloof en ook niet met bijvoorbeeld het rechts/links extremisme van de FvD en PVV. Maar wat die opdringerige gasten van de "Pers/PowNed" doen is niet veel anders dan intimideren en uitlokken. In mijn optiek is het dan ook geen geweld tegen de pers, maar geweld door de pers. Daarbij had die "verslaggever" moeten weten dat die auto niet zou stoppen. Het is tenslotte een BMW en BMW aso's stoppen voor niemand.

0 respect 28-03-2021 14:45 op
Mogelijk waren het de aerosolen die ze in het publiek zochten, maar niet vonden.

4 respect 28-03-2021 13:49 op
Ik zit te wachten op het bericht: "De achterkant zit los!", "Van de wal?", "Uh... nee, niet precies. Het ligt nu 50 meter van de rest."

7 respect 28-03-2021 13:42 op
Vrede op aarde. In eerder reacties heb ik al aangegeven dat we gewoon een kwaadaardige soort zijn die doen alsof het lot van de rest van de wereld ons iets interesseert. Maar dat doet het niet. Echter: hun god zal hun vergeven, maar ons zondaars niet.

5 respect 28-03-2021 13:40 op
Een goal wordt alleen gegeven als de bal met grote zekerheid volledig over de lijn is gegaan. Dat kon de grensrechter nooit zien, er zit daarbij ook nog eens een paal tussen. En zodoende kan hij niet beslissen dat het een goal was. Ook al was deze duidelijk over de lijn voor de camera's en in de herhalingen, de grens kon het niet zien en dus is het geen goal. Dit is gewoon een voorbeeld waarbij de menselijke factor minder zeker is dan technologie. Heeft zijn charmes (meer emotie) en ook zijn nadelen.

0 respect 27-03-2021 21:14 op
Ligt er aan. Wil je "zeker geen" resultaat met Wijnaldum of "misschien" resultaat met een ander? En dan maakt het mij niet uit wie er voor in de plaats komt. Als iets niet werkt dan moet je de oorzaak aanpakken. Overigens ging het met Depay ook beter vandaag toen spelers er in kwamen die wel willen spelen.

0 respect 27-03-2021 21:10 op
In landen waar het echt beroerd gaat zoals Myanmar zal de bevolking zelf op moeten staan, zoals bijvoorbeeld in 1989 in Oost-Duitsland en Roemenië is gebeurd. En dan massaal, niet met een paar duizend op een bevolking van een miljoen. Dat bleek vorig jaar ook al in Wit-Rusland. De massa legitimeert de regering en haar beleid. Net zoals vorige week in Nederland is gebeurd waar partijen die de boel belazeren en een enorme incompetentie aan de dag leggen toch weer gekozen zijn. DAT is de stem van de massa. Niet die paar protestacties. In Nederland hadden we gewoon beter moeten weten en anders stemmen, in Myanmar zouden ze massaal -zoals in de VS met het Witte Huis- de straat op moeten gaan om de ongewenste regering weg te jagen. De situatie in de VS was weliswaar iets anders (omgekeerd eigenlijk), maar met een enorme aanhang was dat ook heel anders afgelopen. Kortom zij -en wij- kiezen er zelf voor.

8 respect 27-03-2021 21:00 op
Gezien de reacties is mijn mening door anderen al genoeg naar voren gekomen. Waardeloos dus. Volgend jaar zitten we allemaal -op een enkeling na- voor de buis om Turkije en/of Noorwegen te zien vlammen tegen onze Ooster- en Zuiderburen. Al dat protesteren had 10 jaar eerder moeten komen en had al die tijd voort moeten duren. We zijn gewoon ongeïnteresseerd in de ellende die anderen overkomt (ook in Nederland btw), behalve als het entertainment of sensatie is.

1 respect 27-03-2021 17:22 op
Als dat "gewend zijn" het criterium is dan vrees ik het ergste. De rest is gewend om -ook bij hun club- te verliezen. Zijn ze daar misschien op geselecteerd? In dat geval gaan we waarschijnlijk stijlvol of stijlloos onderuit.

0 respect 27-03-2021 17:20 op
Bijzonder. De spel verdelende spelers Depay, Wijnaldum en (Frenkie) De Jong falen keer op keer, maar blijven staan. Dat terwijl zij toch de lijnen uit moeten zetten, maar al jaren niet thuis geven. Niemand stelt hun verantwoordelijk voor het feit dat HUN elftal niet werkt en niet presteert. De Jong kan ik nog iets van begrijpen, maar dat Depay en Wijnaldum nog in de basis staan is bizar. En dan dat statement: die gelegenheid is al jaren verrot en vergaan. We wisten 10 jaar geleden al dat daar een apartheidsregime à la Zuid Afrika voor de 80's heerst. Verkrachtingen, moorden en uitbuiting van met name Aziaten en Afrikanen is daar orde aan de dag en niet alleen voor het WK. Wees gewoon eerlijk: heel Nederland interesseert het niets behalve voor de sensatiewaarde. We zijn gewoon een kwaadaardige soort dus laten we niet een kruisje slaan, foei zeggen en een toernooitje spelen (wel klagen over de airco uiteraard). We gaan en daarmee zeggen we genoeg.

10 respect 27-03-2021 17:06 op
Het probleem is niet zo zeer bij het leger of de protesterenden. Het zit hem in de massa die thuis blijft en het niet belangrijk vindt. En dat geldt in alle landen, van Myanmar en Wit-Rusland tot Nederland en andere vrije democratische landen. In Nederland is net een regering gelegaliseerd die er niet alleen een puinhoop van gemaakt heeft, maar zelfs strafbare feiten heeft gefaciliteerd. Zo heeft het gelogen en bedrogen en obstructie gepleegd tegen de 2e kamer. Dat is het probleem: de meerderheid die het wel best vindt. Dat is in Nederland niet anders dan in Myanmar of Wit-Rusland. Als de burgers massaal tegen dit bewind waren dan werden de families van die soldaten en agenten er wel op aangesproken. Dan zou de hele buurt continu tegen hun ouders en kinderen zeggen hoe slecht die soldaten en agenten waren. Daarmee zou het draagvlak voor het schieten op burgers heel snel wegvallen. Maar het zijn slechts een paar honderdduizend die tegen de regering zijn en dat is niet genoeg.

7 respect 26-03-2021 20:49 op
Maar onderbouw dat nu eindelijk eens. Kreten als deze lezen we elke keer weer, maar zonder onderbouwing. Sterker nog: na WOII hebben de Britten hun eigen economie keer op keer onderuit gehaald en hebben ze aan het infuus van de EU en voorheen de EEG gelegen. Er wordt steeds geschreeuwd dat de Britten zo'n sterk volk zijn, maar dat hebben ze al 100 jaar niet aangetoond.

93 respect 26-03-2021 20:41 op
Leeuwarden (NL) heeft een oppervlak van 240 km2 en een inwonertal van 125000. Sint Maarten heeft een oppervlakte van 88 km2 en 75000 inwoners. Dit om e.e.a. in perspectief te zetten. Het land kan zichzelf niet bedruipen en heeft hulp nodig om te overleven. Daar staat tegenover dat ze zich wel het recht toe eigenen om de hulpgelden in eigen (althans de bazen) zak te steken. Laten we dat koloniale achter ons laten en ook die eilanden. Gewoon laten voor wat het is: volledige onafhankelijkheid.

23 respect 26-03-2021 20:24 op
De EU zit nogal in een spagaat. Aan de ene kant hoort de EU kapitaalmarkt binnen de EU plaats te vinden, aan de andere kant wil ze geen failliete boedel in het VK. Een failliet VK zal Europa ernstig instabiel maken en dat kan decennia duren voordat alles hersteld is. De Britten weten dit en proberen dit tot het uiterste uit te buiten, maar de EU heeft daar terecht steeds meer problemen mee. Wat mij betreft rotten ze daar weg. Eerst in de jaren 90 zoete koekjes bakken om de kapitaalmarkt in handen te krijgen om daarna de boel op te blazen. Niets hebben ze de afgelopen 50 jaar zelf opgebouwd en steeds weer gered door de EU die ze zo vervloeken.

1 respect 25-03-2021 14:39 op
Hier heb ik mijn twijfels bij. Weliswaar hebben de Britten amper nog maakindustrie -wat de uitstoot flink beperkt-, maar de infrastructuur en de kwaliteit van leven is daar gemiddeld beroerd. Rijtjeshuis na ruitjeshuis van een halve afmeting, vergeleken met de rest van West-Europa, met vliesdunne muren. Daarbij wisselen hun onderzoeken vaker van eindconclusie (neem bijv de medicijnstudies) dan ik mijn sokken verwissel.

0 respect 25-03-2021 14:27 op
Hoogopgeleid, bakken met ervaring en een politieke huid waar een diamantboor zich op stuk bijt. De tekst kan van alles betekenen, maar wat het beste van politiek Nederland laat zien is amateurisme ten top. Vermoedelijk is er ergens een universiteit met richtingen als Incompetentie, Verwardheid en Amateurisme met als gezamenlijk vakken onder andere "Lekken, hoe doe je dat?" en "Digitale puinhopen (wat is digitaal, spreken ze dat in Digitië?)" Jorritsma heeft altijd al een -VVD eigen- patriciërshouding gehad, maar Ollongren -uit de patriciërspartij bij uitstek- heeft zich haar gehele politieke carrière als een soort bovenmens geëtaleerd. En nu dit. Nederland heeft echt goed gekozen dit keer. Het lijkt wel "Dumb and dumber 1, 2, many"

0 respect 25-03-2021 09:28 op
Een logische ontwikkeling. Wat ik me afvraag is waar de -al dan niet ongeschreven- regel is gebleven dat je een gesprek niet zo maar op mag nemen. Ik heb al gemerkt dat mensen gesprekken opnemen - al dan niet via de opname functie-. Maar in formele overleggen wordt eerst gevraagd of iedereen het daar mee eens is en indien een het niet toestaat dat het opnemen niet mag. Is dat een verkeerde of verouderde regel? Is het alleen etiquette of is dit ergens vastgelegd? Als opnemen zonder toestemming niet mag, mag je al het gesprokene dan wel omzetten in tekst? Want het is ook weer een soort notuleren. Volgens mij moeten we onze wet- en regelgeving eens serieus onder de loep nemen aangezien veel gebaseerd is op het pre-digitale tijdperk (voor 1995).

0 respect 25-03-2021 09:22 op
Nee hoor. Praten kunnen ze ook al en gezien de wartaal bij de gemiddelde mens (i.h.a. dus niet op de persoon bedoeld) is de stap naar inhoudsvolle conversatie met computeridentiteiten niet erg groot. De zorg die zij uit is heel legitiem. Sterker de potentie van de digitale wereld om de fysieke te overvleugelen is onmiskenbaar. De opkomst van de AI is volgens vooraanstaande wetenschappers (bv Stephen Hawking) een risicovolle ontwikkeling en we zouden nu al met de mogelijke impact bezig moeten zijn. Achteraf corrigeren zal namelijk niet mogelijk zijn.

2 respect 23-03-2021 17:30 op
Er zijn middeltjes om je geheugen te verbeteren, maar waarschijnlijk ben je dit... In ieder geval is het nog geen twee jaar geleden dat naar buiten kwam dat de farma structureel ernstige bijwerkingen wegmoffelt middels cryptische omschrijvingen bij de registratie. Het belang van de overheid is het belang van de personen / netwerken die er het voor het zeggen hebben. En die volgens alleen de centjes. Het is ook een heel subjectief begrip "belang van de overheid" en met de Toeslagenaffaire nog in gedachten geen sterk argument.

2 respect 23-03-2021 17:25 op
Meer dan genoeg precedenten. Zo werd bijvoorbeeld (er zijn er meer) het afslankmiddel Reductil na jaren van verkoop uit de markt gehaald voor een marginale, maar potentieel dodelijke bijwerking.

3 respect 23-03-2021 17:20 op
De uitslag van vorige week geeft al aan dat klimaat en milieu een gepasseerd station zijn. Het probleem is m.i. dat de mensen het niet meer willen zien en zich al neergelegd hebben bij het onvermijdelijke. En net als die schreeuwende lemmingen (stop! stop!) in het midden van het gewoel worden we meegesleurd naar die afgrond voor ons.

3 respect 23-03-2021 17:16 op
Daar komen ze na 30 jaar achter? Wat bedoelen ze dan met "sneller"? Of horen we dat eind deze eeuw?

4 respect 23-03-2021 17:13 op
Is een punt, maar het gaat niet helemaal op. Gevolgen kunnen maanden of jaren later naar boven komen. Die periode van 0 tot enkel maanden na de inenting geeft nog geen enkel beeld over de eventuele bijwerkingen en hun impact. Wel is het zo dat ALS er een serieuze bijwerking blijkt, dit duizenden mensen of meer kan gaan treffen.

1 respect 23-03-2021 17:10 op
Persoonlijk denk ik dat al het nieuws met een korrel zout genomen moet worden. Er wordt alleen informatie gegeven als dat niet vermeden kan worden en dit beleid is vorige week nog goedgekeurd. Bijwerkingen zijn een ernstig gevaar bij te snel geteste en vrijgegeven medicijnen/vaccins. Echter komen die pas in de loop van tijd naar boven en met wat mazzel niet met zulke ernstige gevolgen als de ziekte waar het vaccin tegen werkt. Toch is dat vaccineren belangrijk. De eerste prioriteit is dat de ziekte wordt bestreden. De bijwerkingen zijn heel gevaarlijk, maar een zorg voor later, Dat daar gevaccineerden voor moeten sterven moeten we op de koop toe nemen. Vergelijk het met een forse lekkage en je huis stroomt vol. De afvoer is niet betrouwbaar dus je hakt er nog wat extra ruimte om heen weg, zodat het water weg kan. Dat kan je huis slopen en dat doet het waarschijnlijk ook, maar vol laten lopen is helemaal erg. Het is wat lomp gesteld, maar zo denkt de meerderheid er nu eenmaal over.