NUjijStats voor Gijsmans

10,377

Respect

Respect/dag 8.65
Respect/reactie 4.29

2,417

Reacties

Reacties/dag 2.02
Meeste reacties op 1 dag 25
Gestart op 15-08-2019

Respect over tijd

Laatste 25 comments

9 respect 25-11-2022 20:36 op
Job, Dat is een ander verhaal. En dan vind ik toch van niet. Zolang hij zich aan de grondwettelijke vrijheid van meningsuiting houdt, dus inclusief de beperkingen, mag hij van mij de grootste onzin verkondigen.

74 respect 25-11-2022 20:14 op
Met verbazing lees ik reacties waarin geclaimd wordt dat Engel de mond gesnoerd wordt door de overheid. Ten eerste gaat het hier over een bank die slechts een rekening opheft. En dat gebeurt nu eenmaal als je je niet aan de regels houd. Maar dhr Engel mag nog steeds alles verkondigen dat hij wil. Via social media, op een kratje in een winkelstraat etc etc. Hij kan er alleen deze stichting niet meer voor gebruiken. Niets meer en niets minder. Heeft niets met “de mond snoeren” te maken.

2 respect 23-11-2022 13:18 op
Schotland is onderdeel van Europa.

0 respect 22-11-2022 19:36 op
Mensenrechten en moderne slavernij zijn geen politiek.

0 respect 21-11-2022 21:14 op
Niet meer dan “iets” inderdaad. Beetje projectmanager weet dat “gissen is missen”.

3 respect 21-11-2022 20:44 op
Verschillende aannames achter elkaar en dan denken daaruit een conclusie te trekken. Zo kun je jezelf zeker overtuigen van je gelijk.

4 respect 20-11-2022 13:30 op
Van Gaal heeft allang zijn keuze gemaakt. Dat hij die niet wereldkundig maakt is een ander verhaal.

0 respect 11-11-2022 09:23 op
Maar álle landen ondervinden de gevolgen van de wereldwijde klimaatverandering zelfs als ze er weinig aan bij hebben gedragen.

0 respect 08-11-2022 17:38 op
Maar waarom ben je als je wel betaald ineens niet meer het product? Kunnen ze de data ook nog eens aan je betalingsgegevens koppelen bijvoorbeeld.

4 respect 04-11-2022 21:22 op
Knap hoe u de verantwoordelijkheid weet om te draaien.

14 respect 04-11-2022 21:20 op
De FIFA sluit wel Rusland uit van het WK vanwege politieke redenen. Dus de brief is wel degelijk zeer opmerkelijk.

5 respect 02-11-2022 11:09 op
Met het instellen van een adviesraad wordt volgens mij alweer de een stap genomen om toch geen volledige vrijheid van meningsuiting te realiseren. Net zoals al aangekondigd is dat Twitter zich aan de geldende wetten zal moeten gaan houden. En tegelijkertijd gaat de gebruiker er nog voor betalen willen ze dezelfde functionaliteit houden. En mogelijk kunnen eerder geschorste gebruikers toch niet terug op het platform? Nu mag Musk zijn investering terugverdienen, maar wat mij betreft lijkt hij zijn beloftes niet volledig waar te maken.

6 respect 01-11-2022 22:07 op
Ik gun mijn nabestaanden iedere euro die ze uit mijn nalatenschap kunnen peuren. Zou niet weten waarom dat jammer is.

11 respect 31-10-2022 08:04 op
Walter, Daarom doen ook militairen van andere NAVO-landen mee met de oefening. Op basis van de ervaring van die landen kan de NAVO weer beter inschatten wat nodig is áls er ooit onverhoopt inzet van de NAVO op ons grondgebied nodig is.

0 respect 31-10-2022 07:40 op
De NAVO grenst al sinds de oprichting direct aan Rusland. Toch vond Poetin dat blijkbaar geen probleem. En de huidige lange afstand wapens, die ook Rusland heeft, hoeven niet vanuit een naastgelegen land gelanceerd te worden “Zich bedreigd voelen” is slechts propaganda waar blijkbaar nog steeds mensen in geloven.

0 respect 30-10-2022 14:59 op
Respect dient gegeven te worden. Kun je het alleen verliezen. De mentaliteit “respect moet je verdienen is de doodsteek van een geciviliseerde maatschappij. Die mentaliteit wordt steeds vaker zelfs toegepast bij bijvoorbeeld winkelpersoneel of hulpverleners. Al denk ik dat Parsons het respect ook wel verloren zou hebben.

6 respect 28-10-2022 13:31 op
Als Musk echt volledig voor de VvMU gaat, gaat hij dan ook voorkomen dat bijvoorbeeld politici mensen met onwelgevallige meningen blokkeren? Nadat Wilders verweet had dat hij “Rotterdam aan de Rotterdammers zou teruggeven”. Nadat ik in een reply had gevraagd wie hij met “Rotterdammers” bedoelde (daar geboren, inwoners? Of mensen met een stamboom van x generaties) was ik binnen een kwartier geblokkeerd. Vrijheid van meningsuiting hangt niet af van een platform als Twitter. Al is het één van de grootste natuurlijk. We gaan nu weer een verdere stijging zien van de grootste onzin dat als feiten gebracht worden. Discussies hebben geen zin, je wordt geblokkeerd of genegeerd en mensen gaan in hun bubbel van gelijkgestemden leven. Met alle gevolgen van dien. Zie hoe een twee van een weggestemde president tot doden heeft geleid op 6 januari in het Amerikaanse Capitool. Ja, VvMU is enorm belangrijk. Alleen met grote macht komt grote verantwoordelijkheid. En daar zal nog wel een misgaan.

0 respect 28-10-2022 12:00 op
Geweld logisch? Serieus?

4 respect 28-10-2022 11:57 op
Geweld is nooit logisch en nooit goed te praten.

7 respect 27-10-2022 11:44 op
Wat zijn “ouderen” bij u? Ik heb ruim veertig jaar mijn rijbewijs en ik heb gewoon bij elke categorie opnieuw theorie examen moeten doen. En ja, ik hou de theorie nog steeds bij.

0 respect 26-10-2022 11:08 op
Dus u heeft het over een wetsvoorstel dat nog niet eens is ingediend bij de tweede kamer? Heeft dus nu nog niets te maken met deze Jack.

3 respect 26-10-2022 11:05 op
Dat zijn ze verplicht. Alleen hoeven ze dat niet via de media te doen.

7 respect 25-10-2022 12:51 op
Een kort doorsnee bocht reactie. Ik heb de argumenten gegeven waar een “zelfredzaam beheerbedrijf” dan allemaal zou moeten doen. En dan moeten ze met álle soorten storingen rekening gaan houden. Ook storingen die statistisch eens in bijvoorbeeld honderd jaar voor komen. Zou kunnen natuurlijk, maar reken dan maar met nog een véél duurder treinkaartje. En als de uitleg gegeven wordt dat ze op werkelijk álles voorbereid moeten zijn, begint heel Nederland te koeren op social media dat het onzin is dat ze zoveel reserve materiaal op voorraad hebben. Beetje simplistische reactie.

1 respect 25-10-2022 12:23 op
Welke railpool? Ik weet dat er rangeer locomotieven gehuurd kunnen worden en Europees gezien van alles kunt leasen. Echter ook daar zijn niet altijd de locomotieven die je wilt meteen beschikbaar.

10 respect 25-10-2022 12:09 op
Ten eerste moet je dan diesel locomotieven hebben. De NS heeft die volgens mij niet. Dus die zouden ze ergens anders vandaan moeten halen en uit die dienstregelingen halen. Staan eigenaren niet op te wachten. Ten tweede, het vervangen van de bekabeling voor de veiligheidssystemen is nu juist het probleem. Die bovenleidingen zijn niet zo moeilijk te vervangen. Niemand heeft 100 km aan kabels op voorraad. En de fabrieken voor die kabels passen echt niet even hun productie aan. En dan heb je nog de levertijd van sensoren en besturingskasten die ook besteld en gemaakt moeten worden. En dán pas kun je gaan vervangen. U heeft het over dat een perfecte wereld niet bestaat. Dat klopt. In een perfecte wereld staan er meerdere diesel locomotieven stand-by en heeft ProRail van alle kabels, sensoren en besturingskasten voldoende op voorraad om álle mogelijke storingen snel te vervangen.