NUjijStats voor Glassplinter

230

Respect

Respect/dag 0.18
Respect/reactie 2.84

81

Reacties

Reacties/dag 0.07
Meeste reacties op 1 dag 27
Gestart op 26-11-2020

Respect over tijd

Laatste 25 comments

2 respect 02-12-2020 20:51 op
Ik heb een familielid dat gedragwetenschapper is, speciek gericht op kinderen. De macht die mensen nemen omdat het een kind betreft is schokkend. Het leidt tot héél veel meer schade dan bedoeld. Ook al was het goed bedoeld. U denkt echt veel te simpel. Blauwe plekken is niet nodig. Een melding van een openbaar kusje aan een minderjarig kind is al méér dan voldoende om een heel circus in gang te zetten. Al is het puur uit voorzorg

1 respect 02-12-2020 20:43 op
Ja, enig idee tot welke gevolgen zo'n campagne leidt? Iets wat "slecht" is, verdedigd alles; maar wat zijn de gevolgen voor een ieder die totaal onschuldig is? Meer dan ze lief zijn, en die gevallen zijn véle malen groter dan de foutieve gevallen. Maar meld het gerust hoor. De tijd dat u "gewoon" met u dochter onder de douche staat, en u uit huis gesleept wordt na een melding van de buurvrouw komt vanzelf

3 respect 02-12-2020 20:41 op
Nee, dat moet u niet. En als dat wel "moet", dan maar ontslag of wat anders. Althans, zo denk ik er over. U bent ongetwijfeld in de zorg gestapt voor de medemens. Om die te helpen in nood, of in een moeilijke situatie. We maken dingen ontzettend moeilijk en ingewikkeld, maar laten vrijwel iedere kernzaak aan ons voorbij gaat. Niet doen. Mijn advies, dat is het absoluut niet waard..

0 respect 02-12-2020 20:32 op
I know. Maar moet je die ruimte willen "benutten"? Als je de zee, of de natuur niet eens de kans geeft om er zelf een invulling aan te geven. Wij willen het zien als nutteloze ruimte. Dat is het niet. Rondom boeien of dergelijke vormt of zet zich ook weer nieuw leven op af. Dit is niks anders.

1 respect 02-12-2020 20:27 op
En dan blijven we maar spotjes en campagnes lanceren; Hier is iets niet in de haak; Bel. Misschien moet je je overal niet altijd mee willen bemoeien. Als je iets niet zeker weet, kun je er uiteindelijk meer schade mee aanbrengen..

2 respect 02-12-2020 20:22 op
Wie heeft het over "midden" op zee? De zee, of een oceaan is een leefomgeving voor honderden dan wel niet duizenden levensbronnen. Daar hebben we uberhaupt niks te zoeken. We hebben al genoeg verkloot op het land.

0 respect 02-12-2020 20:15 op
Waarom zou je het water vol pleuren met zonnepanelen? Benut dan de potentie achter waterkracht. Maar ga geen vierkante meter water vol leggen met zonnepanelen omdat het "loze" ruimte is. En zeeweer kweken klinkt mooi, maar als je geen rekening houdt met de commerciele macht achter alles, wordt het gewoon weer een nieuw verdienmodel, met ieder gevolg van dien. We leren ook niks..

1 respect 02-12-2020 19:56 op
Gemeentelijke Gezondheidsdienst. Een onderdeel dus van de gemeente. Gemeente, en provincie zijn weer lokale onderdelen van het totale rijksoverheidplaatje. Als één ding toch inmiddels wel duidelijk is, is dat de rijksoverheid zich nooit echt aan afspraken houdt, of het werk gedaan krijgt zoals men wel van anderen verwacht. Dat daar nog steeds verbazing over heerst blijft vreemd. Dat kun je als burger namelijk gewoon volledig verwachten. Zodra een bestuurslaag vertrouwen heeft, is het uitkijken geblazen..

5 respect 01-12-2020 20:49 op
Klimaat-neutraal zijn, met een hoge welvaart en of welzijn en gezondheid is een illusie. Dat zijn twee tegenpolen van elkaar. Waar de welvaart is gegroeid, is het klimaat en vooral het geestelijke welzijn van mensen gedaald.

0 respect 30-11-2020 19:27 op
Dat is wat een samenleving, of een maatschappij is. Een "massa" met mensen. Iemand die zich het schompes werkt, en alsnog de touwtjes aan elkaar moet knopen met een "mindere" baan is niet anders dan iemand met een "betere" baan die meer binnen sleept voor mindere uren. Dat verschil maken we zelf, en daar gaat het dan ook fout.

0 respect 29-11-2020 21:28 op
Iedereen wil iets, iemand legt liever de harde werkelijkheid bij een ander neer om op te mogen lossen, te regulieren of te bewerkstellingen, en niemand wil accepteren, weten of beseffen hoe die harde werkelijkheid in elkaar zit. Dat is inderdaad wel een beetje de opsomming van een daadwerkelijk "probleem" en of een realiteit. De vraag is alleen nog wanneer we een schakel gaan aanpassen, zodat er ook daadwerkelijk een actie op kan treden..

0 respect 29-11-2020 21:11 op
Omdat een wet, een artikel of een regelement uiteindelijk dient, verantwoordelijk is, of bestaat als eindstation om daarmee een "verantwoordelijkheid" neer te pleuren en jezelf te ontdoen, te wassen of vrij te pleiten van die eerder genoemde verantwoordelijkheid. Dat is wat de praktische toepassing is, van alles wat wettelijk genoemd kan worden.

1 respect 29-11-2020 19:34 op
De grens van de bereidheid van een bevolking om mee te werken is bereikt. Dat is niet ideaal, maar wel de realiteit. De bereidheid daalt dagelijks hard, en zal blijven dalen. Daar kunnen we tegen blijven worstelen, maar ergens zal toch een keer het besef moeten gaan landen dat we "gewoon" iets anders moeten gaan verzinnen. Acceptatie is een moeilijk proces voor een mens.

0 respect 29-11-2020 19:22 op
Het (be)loont dan ook te vaak. Alles is gedreven of verweven aan de financiele markt. Als het te makkelijk is, of wordt gemaakt om via die weg er uiteindelijk beter van te kunnen worden, dan zal menig mens het niet laten om het in ieder geval te proberen.

0 respect 29-11-2020 18:46 op
Als vuurwerk een argument is om de druk op de zorg te verminderen, dan vrees ik dat u te rooskleurig bent. Uiteraard help ik het u hopen, maar de statistische kans dat men alles wil doen voorkomen is groter.

0 respect 29-11-2020 18:37 op
Wat zal er gebeuren als een hele menigte massaal naar buiten trekt om te gaan schaatsen? Waarschijnlijk hetzelfde als wat er dit weekend gebeurde in de winkelstraten.

1 respect 29-11-2020 16:27 op
Het recht op informatie zou nooit zwaarder mogen wegen dan het recht op een mens zelf. Rouwverwerking van een familielid kan misschien lichter worden door een onderzoek, maar een onderzoek kent ook weer een breed scala aan gevolgen waarmee je een "ander" individu ook weer (emotionele) schade toebrengt..

4 respect 29-11-2020 16:06 op
Heel logisch ook, een individueel persoon weer door een circus laten gaan met allerlei uiteenlopende gevolgen omdat "we" weer ergens een fout ruiken dat hersteld dient te worden..

3 respect 29-11-2020 15:54 op
Goed is een relatief begrip. Als een vaccinatieplicht, al dan niet indirect werkelijk tot uitvoering wordt gebracht, terwijl je als mens nog wél het recht bezit om je op basis van een geloofsovertuiging ergens van te onttrekken, dan gaat er iets toch niet helemaal "goed" zullen we maar zeggen..

1 respect 29-11-2020 15:36 op
Dat klopt. Omdat de mensheid in zijn geheel de waarde of prioriteit heeft gelegd bij het menselijke ras. De biologie is niet interessant meer, terwijl de biologie eigenlijk van cruciaal belang is voor het menselijke ras. Biologie is de bouwsteen van het leven, de mensheid is daar slechts onderdeel van..

4 respect 29-11-2020 15:16 op
Mooie gedachte vind ik dat. Begrip vragen van uw medemens, daar de verantwoordelijkheid neer leggen, en dan ook nog geen hulp bieden. Dat zal vast werken..

1 respect 29-11-2020 15:07 op
De aarde in zijn totaliteit is een netwerk van verschillen, onderscheid of verdeeldheid. Er bestaan 196 onafhankelijk landen wereldwijd, met ieder zijn eigen vlag, taal of inwoners. Een mens is biologisch gezien hetzelfde, maar zelfs wetten, normen en of waarden of levensstijl verschilt per land of per vlag. Door al die tegenstrijdigheid, verschillen of onderscheid is discriminatie een element dat altijd en overal bestaat.

0 respect 29-11-2020 14:06 op
Volgens mij werkt het labellen van iets, alleen maar meer chaos in de hand. Als één element een label, vlag, vink of stip nodig is, is de andere dat ook. Het roept constant vragen, actie en reactie op. Erg overbodig.

2 respect 29-11-2020 12:01 op
Moeilijk, iets wat een mens niet kan verklaren of waar een mens wel iets mee te maken zou moeten hebben. Fascinerend dat er buiten de mens om niks meer lijkt te bestaan.

2 respect 29-11-2020 09:20 op
Daarmee veeg je dus iedere vraag, kritiek, twijfel of tegenstrijd mee weg. Democratie. Punt. En moet je het mee doen. Mooi, zo'n wasbakje