NUjijStats voor Heleentje

39,710

Respect

Respect/dag 29.26
Respect/reactie 3.25

12,226

Reacties

Reacties/dag 9.01
Meeste reacties op 1 dag 84
Gestart op 09-03-2019

Respect over tijd

Laatste 25 comments

2 respect 26-11-2022 15:52 op
Ja, inderdaad, schandalig gewoon. Wat een wolven in schaapskleren. Toch wel machtsmisbruik van de bovenste plank.

2 respect 26-11-2022 15:38 op
Maar zonder vee geen inkomsten en dan zal het voor sommige boeren lastig worden om de bank te kunnen blijven betalen.

1 respect 26-11-2022 14:44 op
Nou ja, ik neem aan dat ze het zo noemen. Ik vind het ook niet progressief maar zie er ook geen beleid in.

3 respect 26-11-2022 14:39 op
Ik ben niet overtuigd. En er zijn voor 25 miljard misschien veel effectievere middelen die ingezet kunnen worden.

4 respect 26-11-2022 14:23 op
En ironisch genoeg zullen de financiële en dus sociale verschillen tussen Nederlanders alleen maar groter worden door dit progressieve beleid. Ik heb nog steeds het idee dat als ik morgen wakker word het gewoon een slechte droom bleek te zijn .

11 respect 26-11-2022 14:20 op
Ik benijd de mensen met een boerenbedrijf nu helemaal niet. Ze zijn met handen en voeten aan iets gebonden en weten niet eens waaraan. Wat een stress moeten deze mensen nu hebben.

4 respect 26-11-2022 14:18 op
Het gaat om de mooiste locaties van Nederland, tegen natuurgebieden aan. De handen van de projectontwikkelaars en geldschieters jeuken om de grond uit te mogen ontwikkelen. Deze sector is veel handiger is het verkopen van de “beleving” en verkrijgen van vergunningen.

2 respect 26-11-2022 12:01 op
Maar Krantenkopje, het gaat hier niet over landbouwgif maar over stikstofdepositie.

3 respect 26-11-2022 12:00 op
Ik zie ook voor mij dat er recreatieparken, golfbanen met villa’s rondom en wat woonwijkjes zullen verrijzen op waar nu de koeien grazen. Want de overheid kan en gaat deze gronden echt niet zelf kunnen onderhouden. Projectontwikkelaars en geldschieters kunnen niet wachten op deze uitdagingen.

3 respect 26-11-2022 11:57 op
Maar wie moet er dan vast aan beginnen ? Boeren kunnen nu helemaal niks want ze staan onder curatele. Ze kunnen pas weer iets als er absolute duidelijkheid is (per boerenbedrijf).

2 respect 26-11-2022 11:53 op
U bent zelf degene die stikstofdepositie vergelijkt met bodemvervuiling. Ik geef aan dat het juridisch niet zo eenvoudig ligt. En ja, deze hele crisis is een juridisch en bestuurlijk ingegeven crisis.

2 respect 26-11-2022 11:46 op
Schiphol opereert nu zelfs zonder milieuvergunning. Dat is pas echt bizar. Overigens vind ik niet dat Schiphol moet verdwijnen.

18 respect 26-11-2022 11:40 op
Ik begrijp een aantal coalitiepartijen nu ook echt niet. En vooral de VVD niet, die nota bene de grootste partij in het parlement is. Ik zie helemaal geen enkele vorm van liberalisme terug in het coalitieakkoord en dat is wel waarmee zij hun kiezers naar de stembus hebben gekregen. Het kabinet bemoeit te veel en faciliteert te weinig. En met dat bemoeien belemmeren ze de maatschappij ook nog eens om zelfredzame te zijn maar ook initiatiefrijker. Ik merk aan mijzelf ook dat ik mij minder inzet om er wat van te maken en ik beperk mij steeds meer tot mijn directe leefomgeving.

9 respect 26-11-2022 11:34 op
Met welke kosten ? Dan zul je toch eerst moeten aantonen dat het boerenbedrijf schade heeft aangericht. En laat dat nu nog niet aantoonbaar te zijn.

4 respect 26-11-2022 11:24 op
Veel van de koopkrachtige mensen zijn al vegetarisch en bereid om veganistisch te worden. Duurzaamheid en milieu zijn heel elitaire begrippen. Ik schaar mijzelf ook (met schaamrood) tot de elite maar besef mij dat tenminste nog. Het is heel hautain om het op te leggen aan iedereen.

9 respect 26-11-2022 11:21 op
Heel gek maar ieder land heeft zo haar eigen demografie en economie en dus ruimtelijke ordening. Dat is historisch zo gegroeid. Nederland is de delta van Europa en zou voor 2/3 niet bestaan zonder de dijken en pompen die we geconstrueerd hebben. Waarom vindt u dat Nederland er net zo uit moet zien als Duitsland ? Ik wil dat namelijk helemaal niet. We lijken toch ook niet op Qatar of India ?

7 respect 26-11-2022 11:14 op
En u vindt niet dat dit voor ons allemaal geldt ? Ons huis is ook nog steeds aangesloten op het gasnet. Ik heb decennia de tijd gehad om daar verandering in te brengen. Maar een van mijn belemmeringen is dat mijn gemeentebestuur niet meewerkt. Ik kan ons huis niet verder verduurzamen en isolatieglas en zonnepanelen zijn niet toegestaan en het net is overbelast. En bij de boeren is het allemaal nog een tandje erger. Ze zijn gestuurd door overheid, sector en banken.

10 respect 26-11-2022 11:05 op
Dat is de woningcrisis, niet de stikstofcrisis. Ons kabinet heeft zich aangeleerd om ons tegen elkaar op te zetten en crisissen met elkaar te linken.

4 respect 26-11-2022 11:00 op
Ja, dat moet kennelijk. En ik vind zeker dat we beter ons best moeten doen om duurzamer te leven maar ik zou graag zien dat er dan over bv ruimtelijke ordening goed wordt nagedacht en niet dat er hap snap wat rigoreuze acties worden ondernomen om er dan over 10 jaar achter te komen dat de balans nog verder te zoeken is dan nu. En verder heb ik het op dit moment te doen met het grootste deel van de mensen met een boerderij.

8 respect 26-11-2022 10:56 op
“ "Maar Nederlands-Indië bestaat niet meer. Wanneer je iets als 'Indisch' claimt, laat je zien dat je je verhoudt tot een koloniaal verleden. Je houdt daarmee ook een koloniale identiteit in stand", zegt ze. Volgens Van Maanen wordt het daardoor moeilijker gemaakt om kritisch te kijken naar de koloniale geschiedenis. "Het belemmert dekolonisatie, het proces dat nodig is om inheemse identiteiten te erkennen die door Nederland werden onderdrukt."” Ik vind dit wel een heel intolerant standpunt en je doet daarmee geen recht aan heel veel mensen die er anders in staan en die daar gewoon recht op hebben.

5 respect 26-11-2022 10:51 op
Ja, het feit dat een dieselauto nog steeds meer wegenbelasting betaalt dan een benzine auto zegt genoeg. Bedrijven zien ook dat bv universiteiten ook vaak achter lopen en geen benul hebben hoe het staat met de stand der techniek.

2 respect 26-11-2022 10:47 op
Over puntje 3: ik neem aan dat de overheid met overtuigende argumenten moet komen per individueel bedrijf om dwang juridisch acceptabel te krijgen. In de industrie kennen we het begrip ALARP. Dat staat voor As Low As Reasonably Practicable waarbij je een kosten/baten analyse moet overleggen om inzet (of juist geen inzet) van middelen te verantwoorden. Zoiets verwacht ik hier ook. En dan het eerlijke verhaal waarin alle opties getoond worden.

2 respect 26-11-2022 10:40 op
@R_Synthus: inderdaad. En natuurlijk moeten er wetten en regels zijn maar Nederland is overgereguleerd. Iedere vorm van pragmatisme is verdwenen. Met z’n allen de schouders er onder en met positieve zin bouwen aan een mooi ingericht Nederland.

0 respect 26-11-2022 10:28 op
@Winwin: mooi verwoord en ik zou ook zo graag zien dat de politiek uw bijdrage zou lezen maar dat zal helaas niet gebeuren.

1 respect 26-11-2022 09:39 op
We kunnen beter Zeeuws-Vlaanderen en het lintje van Zuid-Limburg aan België schenken en dan hebben we een heel mooie reductie bereikt.