NUjijStats voor Henk7853

318

Respect

Respect/dag 0.31
Respect/reactie 6.91

46

Reacties

Reacties/dag 0.04
Meeste reacties op 1 dag 3
Gestart op 02-07-2021

Respect over tijd

Laatste 25 comments

6 respect 26-11-2022 12:40 op
De lockdowns waren letterlijk een Chinees instrument. En deze reactie is dus precies mijn punt. Nog geen jaar geleden kon het allemaal niet streng genoeg: maatregelen, maatregelen, maatregelen, opsluiten die ongevaccineerden etc. En nu waren we opeens heel gematigd eigenlijk en hebben we dat maar goed gezien achteraf. Wat een onzin. Ga eens naar buiten zou ik zeggen. Praten met mensen en alle ellende die ze door die lockdowns hebben meegemaakt. En wetenschap is testen, empirisch bewijs. Nogmaals noem eens 1 ook maar flardje van bewijs dat die maatregelen geholpen hebben? Het was altijd 'kijk eens naar China, daar zijn nauwelijks besmettingen!' en kijk nu eens. Sowieso het compleet totalitaire China waar we in elke andere context niks van .moeten hebben en laken voor het schenden van mensen rechten.

32 respect 26-11-2022 12:04 op
Ik vraag me af waar de mensen zijn die twee jaar lang riepen hoe geweldig China met covid omging? Daar konden we nog wat van leren! Gehoorzame mensen, geweldige maatregelen, goh wat was het daar fantastisch. En nu het ene na het andere lockdown gerelateerde drama EN een record aan covid besmettingen. Als je naar de feiten kijkt hebben die lockdowns enorme ellende aangericht, financieel, maatschappelijk en ironisch genoeg enorme schade aan de volksgezondheid. En waar is her bewijs voor het succes? Zogenaamd duizenden levens gered, totaal gebaseerd op aannames. En dat dan nog 'wetenschap' noemen ook....

16 respect 22-09-2022 12:59 op
Die Dlugy is zelf tot geloof ik tweemaal toe uit online toernooien (chess.com) uitslag gehaald na opvallend goede uitslagen en sindsdien niet meer online te bekennen. Dat was niet heel lastig op te zoeken dus had wel even in het stukje kunnen staan. Lijkt me ook redelijk relevant, want nu lijkt het alsof magnus eoa random naam noemt, wat dus absoluut niet zo is.

2 respect 01-04-2022 14:01 op
Inderdaad! En namens de stichting hondsbelangen vind ik dat ze zich ein-de-lijk ook eens moeten uitspreken tegen dat wanstaltige 'hij is een honden...' op de tribune altijd. Weerzinwekkend

3 respect 31-03-2022 17:30 op
In sport is de onderscheiding man-vrouw juist wel noodzakelijk en feitelijk hetzelfde als het box voorbeeld wat je aanhaalt. Een zwaargewicht laat je niet tegen een licht gewicht boxen, want die zwaargewicht heeft een onevenredig groter fysiekvoordeel van nature. Een van geboort man laat je niet tegen vrouwen wielrennen, want lichaamsbouw en natuurlijk fysiek voordeel

0 respect 29-03-2022 07:53 op
Hij was ook weer direct in negatieve zin bij beide tegen goals betrokken. Bij de eerste staat ie naast de man die hem er in kopt voor d'r vorm verder niks. Bij de tweede wordt ie op links voorbij gelopen alsof ie er niet staat door die vent met assist op eriksen. Hij rent als iemand met continu poep in de broek zo traag en is slecht in duels. Heel begaafd aan de bal.maar hij is een verdediger en kan niet verdedigen. Bij ajax tegen rkc oid maakt dat niks uit, Bij nl elftal wordt dat vaak pijnlijk duidelijk

18 respect 19-02-2022 18:06 op
Veel meer. Tijdens de piek rond 800-900. Ook meer doden dan bv heel 2021 door covid (9500). Er is vrij eenvoudig een infographic van het rivm te vinden met cijfers over die golf. Het wordt enorm gebagatelliseerd maar alleen de eerste covid golf was heviger qua doden en opnames

2 respect 10-02-2022 07:57 op
Nee maar het hoogst in 40 jaar is wel iets of niet? Zeker als de allerrijksten ook weer historisch rijk zijn geworden, kloof tussen arm en rijk nog nooit zo groot. Maar gaat prima joh zo

5 respect 10-02-2022 07:49 op
Zal vast niks met twee jaar lockdown beleid te maken hebben.... Twee jaar lang net doem alsof dat helemaal niets uit maakt de economie lam leggen 'oh kijk er zijn veel banen, lonen stijgen, gaat helemaal prima met doe lockdowns '. Zal deze hyper inflatie vast niets mee te maken hebben.

1 respect 09-02-2022 09:04 op
Zie reactie Danny, ik doelde niet op sars en mers. Dat had je ook kunnen afleiden uit 'decennia '. Sars en Mers zijn ook niet in NL geweest

3 respect 09-02-2022 08:39 op
Hoe denk je dat alle andere corona virussen, die al decennia in de winter rondgaan, te boek staan?

0 respect 07-02-2022 19:32 op
Conversatie die exemplarisch is voor twee jaar covid. Persoon A praat een verhaaltje dat ie in de gauwigheid heeft gehoord na onder het mom van 'dit zijn de feiten '. Persoon B zegt niet waar, ik heb het zelf ervaren. Persoon A: nietes, desinformatie.

12 respect 07-02-2022 18:07 op
Recent van oa Johns Hopkins in de VS. Een vernietigende analyse over het nut van lockdowns. Wereldnieuws, behalve in NL, geen woord.... Google maar even 'Johns Hopkins Lockdown'. Link gaat hier vast niet langs de ein zwei polizei hier komen

5 respect 05-02-2022 13:18 op
Eens. Kijk er ook al jaren naar echt geen idee waar dit over gaat. Heb hem nog nooit iets racistisch horen zeggen, veel zwarte comedians (dave chappelle, Kevin hart, Charlie Murphy rip) zijn er aangeschoven en beschouwen hem als vriend. Enige wat ik kan bedenken zijn gasten die er wat racistische ideeën op na houden en hou met enig respect heeft geïnterviewd. Maar zelfs dan dient ie ze volgens mij doorgaans van repliek als her die kant op schiet. Echt weer het schoolvoorbeeld van een 'cancel culture ' heksenjacht.

1 respect 04-02-2022 09:08 op
Wat een onzin zeg. Wat probeer je nou precies te zeggen? Iedereen die dit enigzins volgt weet dat NL het goed doet qua sterfte. Maar welke correlatie toont dit artikel aan dat dat ook maar iets met het beleid te maken heeft? In de VS waren er vooral in de dichtbevolkte kusststaten draconische maatregelen en voila: relatief hoog sterftecijfer. Florida is al een half jaar helemaal open en doet het beter dan een groot deel van de lockdown Staten. Obesitas en ongezonde levensstijl worden aangehaald. Heeft dat iets met covid maatregelen te maken? Frankrijk heeft twee jaar lang zo'n beertje het strengste lockdown beleid van de EU gehad, Zweden zo'n beetje het lichtste. Waarom is de sterfte hoger in Frankrijk?

3 respect 03-02-2022 18:37 op
Bij een virus waar kinderen sowieso 0 risico lopen. Ik denk over een jaar of twee dat ze het ook voorzichtig gaan uitrollen in verpleeghuizen?

5 respect 03-02-2022 16:05 op
Ja in het licht van in deze thread en weken aan berichten over een groot deel van de mensen in het ziekenhuis die er niet MET maar DOOR Corona liggen. Dat blijkt om een aanzienlijk aandeel te gaan. In welke categorie denkt u dat de jongeren die u noemt zullen vallen, bij een virus met een gemiddelde leeftijd van overlijden boven de 80?

37 respect 02-02-2022 08:07 op
Ik denk dat we eerst eens goed moeten gaan kijken naar het systeem als geheel en daarbij ook moeten kijken naar de situatie pre covid. Volgens mij staat de zorg al heel lang in allerlei opzichten onder druk. Capaciteits en personeels tekorten, wachtlijsten, marktwerking die steeds meer zn stempel drukt. Ik vind het een heel raar idee, wat ook weer tussen de regels door in dit artikel zit, dat alles pre covid koek en ei was en geen vuiltje aan de lucht. Covid maakt die problemen nog duidelijker maar is niet de oorzaak van de onderliggende problemen

17 respect 01-02-2022 07:22 op
Dit soort cijfers kunnen we echt negeren zonder nader onderzoek. Die discrepantie met rivm in laatste paragraaf zegt genoeg. Her is bijna twee keer zo hoog en dat enorme verschil komt door 'verklaringen van artsen '? Als je geen motivering en context voor dit soort cijfers kan geven zijn het totaal nikszeggende getallen.

1 respect 31-01-2022 17:17 op
Prima maar ik heb het over twee jaar, niet alleen over omikron. Of zoek naar een ander (griep)virus in de historie, waar de sterfte en zware ziekte (ic) steeds minder worden (dat zie je altijd) maar er steeds meer mensen besmet lijken te raken en normale opnames. Rivm heeft zelf toegegeven dat ze geen onderscheid maken in met en door covid. Dat zijn gewoon excel dumps van mensen met status positief, zoals bij de besmettings cijfers iedereen die positief test erin komt.

3 respect 31-01-2022 17:08 op
Die opname cijfers zijn gewoon lariekoek. Zie de discussie recent over met en niet door covid in het ziekenhuis en ik kan iedereen aanraden eens naar de hele covid grafiek mbt opnames van het rivm te kijken. De verhouding ic - normale opname is vrij extreem naar elkaar toegekropen. Steeds minder ic, maar steeds meer gewone opname. Vanuit virolgisch, medisch opzicht heel vreemd. Anders wel heel goed te verklaren: de opname cijfers zijn meegegroeid met de besmettings cijfers die weer samen hangen met de constante uitbreiding van de test capaciteit. Dit is meer en meer een data crisis, niet een zorg crisis. Rivm helpt daar niet echt in mee met dit tot op de bodem uitzoeken, en houd data en motivering voor cijfers stelselmatig achter

4 respect 30-01-2022 13:18 op
Ook in de top wereldwijd van meest ingrijpende maatregelen. Wat zijn we dan al twee jaar aan het doen als dat lockdown beleid alleen bestond om besmettingen in te dammen om de druk op de zorg te verminderen?

1 respect 24-01-2022 16:58 op
Heb jij een horeca zaak? Zo nee kun je niet lekker gewoon naar plekken gaan waar ze wel braaf doen wat gezegd wordt, hoe immoreel de regels ook zijn? Of vind je het gewoon jammer dat je niet meer kunt bepalen wat anderen wel of niet doen?

2 respect 24-01-2022 16:56 op
Ja dus als in een bepaalde plaats alle horeca of ik zeg eens wat 70% nier meewerkt, dan denk jij dat ze al die tenten gaan sluiten? Doe niet zo mal.

23 respect 24-01-2022 16:51 op
Gewoon hier geen aandacht aan besteden. Gewoon als uitbater weigeren te controleren. Met je gasten afspreken dat ze helpen met betalen van boetes. Als je een boete krijgt: massaal in bezwaar gaan. Het de regering zo moeilijk mogelijk maken om deze onzin te blijven afvaardigen. Dit valt of staat met mensen en lokale overheden die dit voor ze gaan uitvoeren. Beetje burgerlijke ongehoorzaamheid en het is vrij snel klaar.