NUjijStats voor Henq_de_Vries

2,951

Respect

Respect/dag 3.51
Respect/reactie 4.55

648

Reacties

Reacties/dag 0.77
Meeste reacties op 1 dag 27
Gestart op 14-08-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

0 respect 02-12-2020 20:51 op
Makkelijk roepen vanaf de zijlijn, sorry, maar dit vind ik echt weer zo goedkoop achterbaks scoren zonder zelf enige vorm van verantwoordelijkheid te dragen...

4 respect 02-12-2020 20:48 op
De vraag is wat erger is, even behoorlijk tegen de vlakte gaan of levenslange schade zoals bijvoorbeeld het HPV vaccin meer dan verwacht blijkt te veroorzaken (of de pil in de jaren '80). Als men over het virus al niet zo veel weet (muteert het, zwakt het af, hoe kun je het het beste behandelen, hoe wordt het overgedragen, et cetera), hoe kun je het vaccin dan blind vertrouwen?

2 respect 02-12-2020 20:43 op
Beste stuurlui, staat het fijn daar zo aan wal? Roept het comfortabel daar vanachter het toetsenbord?

8 respect 02-12-2020 15:20 op
Ik werk gelukkig niet in de horeca, maar vind deze discussie wel lastig. Wij vragen de horeca om in het belang van de volksgezondheid amper omzet te genereren, is het dan ook niet solidair om ze dusdanig te bedanken dat ze in elk geval niet omvallen voordat ze weer open mogen? Het is nu alleen nemen en niks geven. Een tegenmoetkoming van 2500 euro dekt natuurlijk hooguit een of een paar maanden huur, maar ook kosten voor vastrecht, vast personeel, doorlopende (onderhouds)contracten, leaseauto's, vergunningen/licenties etc lopen allemaal gewoon door. En dan heb ik het nog niet over het inkomen van de ondernemers en hun gezinnen. Van elke organisatie mag verwacht worden dat zij een paar maanden buffer hebben,maar ik kan mij goed voorstellen dat die veelal leeg raakt, omdat zij gesloten blijven voor onze gezondheid. Is het dan eerlijk om te verwachten dat ze nu omvallen, en als wij het weer veilig achten, verwachten dat zij ook weer open gaan / scherven ruimen en opnieuw beginnen?

23 respect 01-12-2020 19:07 op
Nee, ik zeg dat het kan, niet dat ik het weet. Van corona weten we binnen een jaar nog maar weinig (muteert het? Heeft een vaccin dan wel nut? Hoe wordt het overgedragen? Wordt het milder? Hoe behandel je het? etc), maar van een vaccin weten we nog veel minder. Van vrienden en kennissen die ziek zijn geweest weet ik dat zij allen goed zijn hersteld, van gevaccineerden weet ik nog niks. Dus ik wil daar nog even voorzichtig mee zijn. Ik geef aan dat ik dat vaccin nu nog als een risico zie, dat mogelijk heftiger kan zijn als de kwaal.

10 respect 01-12-2020 19:05 op
En als je statistisch gezien hooguit griep krijgt zonder vaccinatie, maar de lange termijn bijwerkingen van een onder enorme geopolitieke en financiele druk ontwikkeld vaccin onbekend zijn, moet je dat vaccin dan maar riskeren omdat je anders geweigerd wordt? Als je niet tot de statistisch gezien kwetsbaren behoort, moet het ten alle tijden een keuze blijven om gevaccineerd te worden en als het draagvlak onder dat deel van de bevolking blijkbaar enorm laag is, dan moet je daar toch iets mee. Zomaar de toegang weigeren tot festivals, restaurants en reizen met als eis dat je eerst een vaccin laat inspuiten waar je niet achter staat en wat mogelijk meer schade oplevert dan de kwaal, is nogal wat.

11 respect 01-12-2020 19:01 op
En als je statistisch gezien weinig kans hebt op ernstig ziekteverloop omdat je een niet-obese, gezonde persoon onder de 60 bent, maar het in allerijl onder enorme geopolitieke en financiele druk ontwikkelde vaccin langetermijn bijwerkingen blijkt te hebben, bescherm je dan nog jezelf?

26 respect 01-12-2020 18:59 op
Precies, opa en oma gevaccineerd en ik als zeer gezonde, fitte 30'er niet. Onbekende bijwerkingen op lange termijn zijn voor opa en oma niet zo erg, voor mij wel. Statistisch gezien kom ik er met een griep vanaf als ik besmet raak, voor mij is het middel erger dan de kwaal, dus graag geen vaccinatie voor mij de komende jaren. Ik kijk graag de kat uit de boom zonder dat ik als paria word neergezet.

3 respect 30-11-2020 20:35 op
Dat ben ik met je eens, de importeurs moeten het betalen en doorbelasten aan hun afnemers.

1 respect 30-11-2020 20:33 op
Met een laag inkomen kun je geen acceptabele elektrische auto kopen hoor... 10-20k voor een tweedehandsje en dan mag je blij zijn als je in de winter 200 km kunt rijden voordat ie leeg is. Dat zet geen zoden aan de dijk.

2 respect 30-11-2020 20:31 op
Glas is niet eens half leeg maar helemaal leeg bij jou. Ga eens reizen, in 95% van de landen zul je zien hoe slecht het kan vergeleken met NL.

0 respect 30-11-2020 20:30 op
Nee, je hebt niet betaald. Je zou moeten betalen, die bijdrage zou dan via de overheid naar Brussel moeten. Maar omdat de overheid het niet naar de importeurs heeft belast zit ze nu met de brokken .

1 respect 30-11-2020 20:29 op
Niet genoeg, want de heffing is niet betaald.

0 respect 30-11-2020 20:28 op
Beter maak je ze in Europa. Maar daar is de arbeid te duur. Dat zou 3652x beter voor het milieu zijn als die keten veel korter zou zijn.

1 respect 30-11-2020 20:26 op
Voor Nederlanders en Nederlandse bedrijven. Alles wat Chinese oorsprong heeft en hier op de daken is gelegd. Dus waarschijnlijk ongeveer overal...

0 respect 30-11-2020 15:59 op
Wat voor werk doe je? Vergeet niet dat m'n vrouw continu moet lopen, dus niet achter een bureau zit. Patienten overtillen (vaak overgewicht ook nog) over bedden, continu omkleden, het gaat niet alleen om het mentale aspect maar ook het fysieke aspect. en 3 uur reistijd is leuk voor je, maar beetje in de auto of trein zitten is niet te vergelijken met 3 uur met een loodschort aan door een ziekenhuis haasten. Sterker nog, ik heb zelf ook jarenlang meer dan fulltime gewerkt en daarbij mijn gehele opleiding gedaan (HBO - WO), 60 studiepunten per jaar, kostte soms 80 uur per week incl reistijd en dat was minder intensief dan wat ik in de zorg zie. Je vergeet het fysieke aspect denk ik.

0 respect 30-11-2020 15:56 op
Die 72 uur verzin je als extreme om de boel uit zijn verband te trekken en de discussie plat te slaan, beetje kansloos. Ik heb nergens gezegd dat er 72u per week gewerkt moest worden, dat maak jij ervan.

2 respect 30-11-2020 15:53 op
iedereen was gestresst. Het is inderdaad een ongezonde situatie. Haar collega's voelden zich daar allemaal ongeveer hetzelfde bij. Als jij 5 nachten lang 12 uur hebt moeten werken is geen enkel mens meer in goede doen. Jouw reactie typeert wat er mis is met onze maatschappij, compleet gebrek aan inlevingsvermogen maar lekker roepen vanachter je toetsenbord.

2 respect 30-11-2020 15:51 op
Het waren weken van 60 uur, maakt het niet minder pittig (5x12). En dan afgewisseld dag- en nachtdiensten. Of dacht je dat die coronatenten zichzelf bijvoorbeeld bedienden? Ik weet wel heel zeker dat daar arbo regels voor werktijden overschreden zijn. Maar wat moet je dan?

7 respect 30-11-2020 15:44 op
En wat mij betreft is 1000 euro een leuk gebaar, maar dat compenseert echt de stress die het opgelevert heeft niet. als m'n vrouw thuis kwam was ze prikkelbaar door slaaptekort en onregelmatige diensten, bang om besmet te zijn, en in onzekerheid over hoe lang die situatie nog door ging. Als ik al die stress en impact op haar gezondheid (niet sporten, onregelmatig eten, weinig slapen) kon afkopen voor 1000 piek, had ik daar niet eens over hoeven denken, dat had ik meteen gedaan. Maar dan hadden een hoop patiënten weken mogen wachten voordat ze eens iemand aan hun bed hadden.

18 respect 30-11-2020 15:41 op
Ik blijf mij erover verbazen dat mensen zeggen dat zorgmedewerkers 'alleen maar hun werk doen'. Dat is namelijk pertinent onwaar. Ze doen veel meer dan hun werk, want hun werk is namelijk maximaal 36 uur per week zorg verlenen. Wat ze nu doen is tot wel het dubbele aan uren maken, ten koste van hun eigen gezondheid, sociaal leven en eventueel gezinsleven. In maart moest ik thuiswerken achter m'n laptop, mijn vrouw mocht 12 uur per nacht in het ziekenhuis longfoto's maken en patiënten helpen. die was na een paar weken totaal opgebrand. Overuren heb je niks aan, want die kun je niet compenseren omdat er een structureel personeelstekort is. Uitkeren levert niks op want de fiscus vreet daar de helft vanaf. Het gaat erom dat zorgmedewerkers er waren toen er een groot tekort aan zorg was, terwijl ze ook na 36 uur per week naar huis hadden kunnen gaan en de boel de boel hadden kunnen laten. Ze hebben niet gewoon hun werk gedaan, maar belangeloos tientallen of honderden uren meer gewerkt.

10 respect 30-11-2020 15:37 op
Omdat mensen in de zorg overuren draaien om de maatschappij te helpen, ten koste van hun eigen gezondheid, en ook de kont tegen de krib kunnen gooien en het na 36 uur voor gezien houden? Omdat ze de volksgezondheid voor die van hunzelf en van hun gezin stellen door overuren te werken, op onregelmatige tijden te werken en zich dagelijks blootstellen aan coronapatiënten? Ik heb makkelijk praten van achter mijn laptop, maar als ik m'n vrouw in maart door corona nachtdiensten van 12 uur zag maken waarbij ze het dubbele van haar contracturen werkte, was ik blij dat ik er voor haar kon zijn. Het gaat er niet om dat zorgmedewerkers hun werk doen, maar dat ze VEEL MEER dan dat doen, en dat gaat ten nadele van hun eigen gezondheid, gezins- en sociale leven.

5 respect 29-11-2020 14:15 op
En waar zegt Bernard dat er iets verkeerd aan is?

0 respect 26-11-2020 08:53 op
Daarmee kan men de burgers beschermen. Zo simpel is het. Voor niks gaat de zon op. Of had die 1,50 per slachtoffer echt het verschil gemaakt Hahaha.

2 respect 26-11-2020 08:50 op
Flauwekul. Werkgevers zijn niet verantwoordelijk voor wat werknemers in die andere 72 uur per week die ze wakker zijn, doen. Iedereen met een greintje verantwoordelijkheidsgevoel beweegt daar een klein deel van.