NUjijStats voor Herjan

10,924

Respect

Respect/dag 6.9
Respect/reactie 9.55

1,144

Reacties

Reacties/dag 0.72
Meeste reacties op 1 dag 9
Gestart op 26-11-2019

Respect over tijd

Laatste 25 comments

3 respect 25-11-2022 17:07 op
Wel of geen vuurwerkverbod. Er zal nouwelijks minder vuurwerk afgestoken worden dus toch maar geen vuurwerkverbod gezien het geringe verwaarloosbare verschil.

2 respect 24-11-2022 15:05 op
Dat zagen we ook in Amerika een jaar terug. In de staten met nouwelijks maatregelen en beperkingen zoals Texas en Florida had je statistisch gezien veel minder ziekenhuisopnames en sterfgevallen als de strenge staten zoals L.A en New York. Maatregelen en lockdowns doen over het algemeen meer kwaad dan goed.

3 respect 23-11-2022 12:38 op
Dat is wel erg ver gezocht hor. Ten eerste mogen ze denk ik al erg dankbaar zijn voor onze gastvrijheid. Wat betreft bejaarden ligt dat per persoon verschillend. Mijn opa van 80 steekt met oud en nieuw ook graag nog af.

2 respect 23-11-2022 12:36 op
Oke, er is één groep opgerold maar en staan er nog honderden online. Ik denk dat dit nooit helemaal te stoppen is, daarvoor zijn er gewoon teveel kopers en verkopers voor. Enigzins wel begrijpelijk dat dit veel interesse trekt want in de winkel zijn er tegenwoordig enkel nog sterretjes legaal.

3 respect 22-11-2022 09:14 op
Dat denk ik niet. Een echte verslaafde koopt nog liever sigaretten dan eten als die moest kiezen.

8 respect 19-11-2022 16:51 op
Trots op Staphorst voor het verdedigen van onze Nederlandse tradities en feesten. Eigenlijk zou je verdediging van de politie verwachten maar deze discussie ligt politiek gevoelig. De demonstratie van KOZP is gewoon verboden en veel van hun voorgaande demonstraties waren agressief en treiterig van sfeer. Zij hebben ook gewoon de democratie te respecteren.

10 respect 18-11-2022 12:48 op
Altijd deze artikelen om ons als Nederlanders een schuldgevoel aan te praten. Laten we ons afvragen, als wij Nederlanders waar dan ook in de wereld, ook de landen die ons betichten bijvoorbeeld een sollicitatie doen. Reken maar dat ook wij een mindere behandeling kunnen verwachten. Het heeft niks te maken met Nederlanders specifiek maar meer de menselijke natuur van denken.

3 respect 18-11-2022 09:16 op
Werkdruk wordt voor iedereen anders ervaren. De één kan veel hebben en de ander maar weinig. Ik zelf vindt wat overuren en mijn mail in het weekend checken geen probleem mits het natuurlijk extra betaald wordt. Sommige vinden mijn inziens toch te snel dat ze overwerkt raken. Het kan ook nog liggen aan een te druk leven in de privesfeer.

2 respect 18-11-2022 09:13 op
Mee eens! En we hoeven niet bang te zijn dat een robot gaat staken of met zwangerschapsverlof moet.

1 respect 18-11-2022 09:09 op
In eerste instantie denk ik, dit is niet zo slim van Musk om een dergelijke houding tegen het Twitter personeel aan te nemen. Aan de andere kant, hij is de rijkste man ter wereld en heeft vele succesvolle bedrijven. Hij zal toch wel weten wat die doet hoop ik.

2 respect 17-11-2022 12:42 op
Waarschijnlijk eindigt het zoatde vorige edities. De afgevaardigden van Europa zijn veel te meegaand en zullen waarschijnlijk met allerlei zaken instemmen waarmee wij onszelf in de voet schieten. Van Amerika en China verwacht ik nagenoeg niks en het arme Afrika zal enkel de hand ophouden.

5 respect 17-11-2022 11:14 op
Wat moet ik precies verstaan onder hoge werkdruk, is het veel uren? Ik werk zelf ook 50 uur per week maar vind het prima te doen. Ik constateer de laatste tijd enkel en alleen stakingen in de quartaire sector zoals de zorg, kinderopvang en openbaar vervoer. Laat ze is kijken in de commerciële sector, daar weten ze wat werkdruk en de noodzaak tot presteren inhoudt.

6 respect 16-11-2022 11:10 op
Het huizentekort is zo groot dat het niet meer met kleine ingrepen op te lossen valt. Het enige wat echt zoden aan de dijk zet is een asielstop en de stikstofregels naar reële waarden aan te passen. Er moet z.s.m gebouwd worden en niet stoppen tot er voor ieder normaal salaris een huis te koop of te huur is.

0 respect 16-11-2022 09:13 op
Als ik er zou wonen had Trump mijn stem. Ik vertrouw Biden niet en zeker in coronatijd de dwang en drangmiddelen voor vaccinaties, dat had Trump nooit gedaan. Ook denk ik dat de economie beter zal draaien en de olieprijs zal zakken als Trump aan de macht komt.

19 respect 14-11-2022 12:48 op
Weggegooid geld als je het mij vraagt. Er wordt al decennialang miljarden naar het arme continent overgemaakt maar er wordt zelden iets nuttigs meegedaan. Als we het toch doen, stel dan harde voorwaarden zoals hulp bij het azielprobleen waar Europa onder gebukt gaat. Regionale opvang zou fantastisch zijn. En voor de volgende klimaattop mischien communiceren via het World Wide Web. Dat kan tegenwoordig en dan hoeven de wereldleiders niet met 400 privejets de globale uitstoot te verhogen, zomaar een tip.

5 respect 14-11-2022 09:13 op
Een logisch gevolg van een stijgende populatie. Als er meer mensen op de aardbol komen is er logischerwijs meer vraag naar olie en gas, meer vraag naar veeteelt en minder ruimte voor de natuur om methaan te neutraliseren.

4 respect 14-11-2022 09:13 op
Een logisch gevolg van een stijgende populatie. Als er meer mensen op de aardbol komen is er logischerwijs meer vraag naar olie en gas, meer vraag naar veeteelt en minder ruimte voor de natuur om dit te neutraliseren. Tijd dat onze overbevolking ook wordt besproken op die klimaatconferenties maar alle wereldleiders met privejets heen vliegen.

53 respect 11-11-2022 13:01 op
Chapeau voor Italië dat het de poot stijf houdt. De kiezer heeft daar gesproken en nu is het aan de regering het strenge asielbeleid uit te voeren, ook als Brussel het er niet mee eens is. Kwestie van tijd voordat de Franse bevolking het ook zat is.

15 respect 11-11-2022 09:26 op
Nederland en de rest van Europa vangen ontzettend veel mensen op uit deze landen. Vrijwel alles wordt dan betaald en geregeld, vaak ten koste van onszelf. Het is meer dan genoeg hulp wat wij bieden. Bij deze landen hoort ook eigen verantwoordelijkheid. Als er droogte, honger en conflicten heersen zoals in dit artikel aangeeft, daar past niet een astronomischel hoog geboortecijfer bij. Veel problemen is daar zelf veroorzaakt en het westen hoeft mijn inziens niet voor alles op te draaien.

2 respect 11-11-2022 09:09 op
Klopt, maar dan is wel te achterhalen wie wat gestemd heeft en dat is soms onwenselijk.

4 respect 10-11-2022 12:40 op
Het strenge beleid in Egypte, daar ben ik voorstander van. Demonstreren moet altijd mogen maar wel netjes de demonstratie van tevoren aanmelden, dan hoor je netjes van de autoriteiten een plekje te krijgen. Niet zoals in Nederland recent nog op Schiphol of het leksteken van banden, dat is puur omdat er hier nouwelijks tegen wordt opgetreden.

7 respect 10-11-2022 12:40 op
Ik begrijp hieruit dat klimaatactivist Maria Reyes helemaal uit Mexico naar Egypte toe is gevlogen. Even protesteren daar en dan weer terug vliegen, dat is toch ontzettend slecht voor het milieu. Wat betreft het strenge beleid in Egypte, daar ben ik voorstander van. Demonstreren moet altijd mogen maar wel netjes de demonstratie van tevoren aanmelden, dan hoor je netjes van de autoriteiten een plekje te krijgen. Niet zoals in Nederland recent nog op Schiphol of het leksteken van banden, dat is puur omdat er hier nouwelijks tegen wordt opgetreden.

3 respect 10-11-2022 11:14 op
Bedreigingen gaan altijd te ver. Maar je moet wel altijd onderzoeken ter discussie kunnen stellen bijvoorbeeld de meetmethodes. Ook kun je de achtergrond van een wetenschapper onderzoeken welk belang diegene heeft bij het resultaat van een bepaald onderzoek.

8 respect 09-11-2022 22:01 op
Probleem is juist dat ze statistisch gezien na jaren nog steeds werkeloos aan de uitkering zitten. Vaak spreken ze na jaren de Nederlandse taal nog niet eens. Ook qua cultuur weigeren ze zich in grote getallen aan te passen. Wij zijn juist aan het werk voor hun sociale voorzieningen!

17 respect 09-11-2022 09:24 op
€2500 per opvangplek heb ik vernomen. Puur een voorbeeld van gemeenschapsgeld wat tegen ons gebruikt wordt. Ten slotte, hoe meer er opgevangen worden, des te meer statushouders des te langer de Nederlander op een huis moet wachten en we betalen er nog zelf voor ook.