NUjijStats voor Itsme911

10,233

Respect

Respect/dag 4.36
Respect/reactie 2.41

4,241

Reacties

Reacties/dag 1.81
Meeste reacties op 1 dag 44
Gestart op 02-05-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

0 respect 10-09-2020 21:38 op
we zeggen hetzelfde dus?

0 respect 10-09-2020 20:26 op
Zeker niet vanzelfsprekend. Renoir had ook een "droge periode. Maar als het niet blijft lukken moet je er ook eens mee ophouden. De wijze waarop LuckyTV al niet meer grappig was is denk ik niet meer goed te maken. Maar goed, we zullen zien.

6 respect 10-09-2020 18:57 op
Ik vraag mij af of dit nou een verrijking is. Vooral dat ik mij afvraag of de maker hier zelf wel verstandig aan doet, Hij had lange tijd echt fantastische inspiratie, fantasie en humor. Op gegeven moment leek de inspiratie eruit. De flauwte straalde enkel nog, en de meeste filmpjes waren het afkijken niet eens meer waard. Lubach merkte voor hemzelf op tijd dat de inspiratie er niet meer was, in elk geval dat hij geen thema's meer kon vinden. Als je een vakman bent, dan moet je ook gewoon stoppen, tenzij je echt weer terug van weggeweest bent. Maar bij LuckyTV twijfel ik hier echt aan. Wel jammer, want ik heb enorm van LuckTV genoten!

66 respect 10-09-2020 18:22 op
Wat ik niet begrijp is dat er onlangs het Marrakesh pact werd getekend. Waarmee de VN aan de slag zou gaan om landen over te halen onderdanen terug te nemen. Werken aan projecten voor opvang in de regio, en alle geweldige plannen. In elk geval om de migratiestroom te reguleren. En wat is daar nou van terechtgekomen sinds 2018? Kijk naar de situatie van vandaag, daar ligt het antwoord. En ondertussen groeit de onvrede bij mensen, en niet altijd onterecht. Criminele veiligelanders worden niet teruggenomen, noch vastgezet. Statushouders blijken na 2,5 jaar nadat zij een verblijfsvergunning kregen nog maar voor 11% betaald werk te hebben. Zeer "hoopgevend" dat na een half decennium nog steeds 51% in de bijstand zit. Dat wekt onnodig weerstand. Mijn boodschap is niet dat het allemaal aan die mensen ligt. Er dient schot in de zaak te komen! ga nou eens aan de gang met dat Marrakesh Pact! Sta nou eens gewoon toe dat iemand in de bijstand ook eens het park kan schoonvegen.

6 respect 10-09-2020 17:55 op
Ondanks het feit dat de situatie in Griekenland bij het kamp schrijnend is, net zoals diverse andere vluchtelingenkampen, moeten wij ook realistisch eerst kijken naar onze eigen situatie. Wij hebben dakloze Nederlanders, ik lees zelfs hele gezinnen die op straat terechtkomen en dakloos zijn. Er worden NIET op grote schaal sociale huurwoningen bijgebouwd. Er is nu al een groot probleem om onze ouderen in verzorgingshuizen te plaatsen waar zij een leuke laatste periode van hun leven hebben. In Amsterdam worden uitgeprocedeerden niet uitgezet, maar een onderkomen geboden. Als ik de beelden van de Griekse vluchtelingenkampen zie, dan moet ik onderkennen dat ik in de grote Europese steden, waaronder Amsterdam, vele mensen zie die er behoorlijk slechter en wanhopiger uitzien dan de bewoners van het Griekse kamp. Ook ethiek gaat niet zonder keuzes maken.

1 respect 09-09-2020 17:45 op
Nou @Siep_H, op de website van Clingendael kan je lezen hoe deskundigen zich ook grote zorgen maken over Trumps wensen om al zijn troepen uit het MO weg te halen. Hetzelfde geldt natuurlijk voor verslapping rond de Scandinavische landen. Rusland onderhoudt een strategie om vanaf de achtergrond aan de knoppen te zitten., Zo spant Rusland zich in dictatoriale regimes instand te houden, iets dat veel makkelijker er geruislozer gaat dan democratie te brengen, zoals de VS en partners die eigenlijk zwaar bekritiseerd daarom worden. Trump negeert zelfs zijn eigen adviseurs die ernstig waarschuwen dat Rusland zijn invloed zal versterken in het MO en Noord Afrika. Wat dat betreft is het ook heel goed denkbaar dat het waarheid is dat Rusland er veel aan gelegen was om Trump in het zadel te helpen. Rusland heeft veel aan sympathie gewonnen doordat de VS deel heeft genomen aan oorlogen. Rusland krijgt dan ook weinig kritiek, terwijl hun intenties veel slechter zijn. Heb je je antwoord nu?

2 respect 09-09-2020 16:57 op
Bizar! Zijn voorganger sloot een akkoord met Iran, de grote Europese landen, Rusland en China t.a.v. verrijking van uranium. Trump stapt eenzijdig uit het akkoord waardoor er ongekende spanningen ontstaan. Het klimaatakkoord, de vrede met de planeet is een groot goed, en Trump stapt er tegen de zin van de CEO's van Amerikaanse multinationals uit, Trump breekt afspraken open waar indianen met rust werden gelaten in hun reservaten. Trump geeft toestemming naar olie te boren in zeer kwetsbare gebieden in Alaska. Trump jaagt de halve wereld tegen zich in het harnas. Maar toch is er een marionet die hem nomineert. Ik ben ervan overtuigd dat hij spoedig wordt uitgenodigd op een luxe golf resort om daar het gras te mogen komen maaien.

0 respect 09-09-2020 16:36 op
Is dit een serieuze vraag @Siep_H? Of is het een statement waarmee je mensen probeert te laten nadenken? Het is namelijk exact de werkelijkheid zoals deskundigen de situatie omschrijven. En de Russen doen dat in stilte en vanaf de achtergrond.

4 respect 09-09-2020 15:36 op
Ik vind het helemaal niet zo gek. Trump heeft geen liefde voor zijn land, enkel en alleen voor zijn eigen aanzien. Van alle kanten wordt hij geadviseerd om geen troepen massaal terug te trekken, en toch doet hij het. Want hij wil herkozen worden. Maar zodra Putin en men in het Midden Oosten hem gaan inlichten dat hij zijn macht verliest, dan kom je aan zijn gevoel van aanzien en zal hij de raad van zijn adviseurs weer aannemen en weer troepen sturen. Bob die vertelt het alleen iets korter.

2 respect 09-09-2020 15:30 op
Ja, inderdaad, dat de Amerikanen, met de geallieerden ons hebben bevrijdt van de Nazis daar kunnen wij toch wel heel blij om zijn.

0 respect 09-09-2020 15:05 op
Deskundigen, zowel zijn eigen adviseurs als denktanks als bureau Clingendael zijn minder overtuigd dat het een goede zaak is dat de VS troepen weghaalt uit het MO. Misschien dat het goed klinkt naar de kiezer "brings our boys & girls home", maar voor de status van de VS als wereldmacht is het een groot verlies. Wij hebben een Koude Oorlog met Rusland gehad, maar deze is nooit echt gestopt. Vooral in het Midden Oosten en vervolgens Noord Afrika proberen zowel Rusland als de VS invloed te houden. Waar zijn voorgangers streden om de Russische invloed in toom te houden, laat Trump deze los in de veronderstelling dat de macht van de VS onverminderd blijft. Een ieder die mijn zienswijze wil bekritiseren, ga dan ook mee in de weddenschap dat kort nadat deze VS soldaten zijn vertrokken, of zelfs eerder, weer incidenten gaan plaatsvinden, bijv. in de straat van Hormuz, Iraanse tankers die olie willen gaan lossen, kortom, het spel begint weer opnieuw.

0 respect 09-09-2020 14:41 op
Lees mijn bericht hierboven aan Danny. Er is nooit een tekort geweest, Dat is overigens ook geen complotgedachte wat ik beschrijf, maar pure werkelijkheid van dommigheid. gebeurd wel vaker. Militaire of politie-uniformen waar de aanbesteding misloopt, zaken, maten of functionaliteiten niet kloppen, etc. Wie denkt aan kleding, denkt meteen China. Dat is alles.

0 respect 09-09-2020 14:38 op
@Danny, ik snap niet waar jij dit inzicht vandaan haalt. Nederland is nooit afhankelijk geweest van mondkapjes uit het buitenland, iig buiten de EU dan. Er lijkt nooit bij overheden te zijn opgekomen dat de EU wel heel veel geld naar zuidelijke EU landen pompt voor economische bloei, maar men vergeet dat je in de zuid Europese landen op grote schaal opdrachten voor mondkapjes, textiel en kleding kunt aanbesteden.

0 respect 09-09-2020 14:34 op
Dank voor deze zeer constructieve bijdrage

0 respect 09-09-2020 14:31 op
Jij beroept je op jouw mening, en ik op die van de sector. Het is niet per definitie goedkoper. Wist jij dat er Chinese textielbedrijven zijn die partijen in Europa kiezen als onderaannemer? Nu gebeurd dat niet veel, maar ik noem maar een voorbeeld. De verschillen in prijs zijn absoluut niet zo groot als vaak consumenten wordt verteld.

1 respect 09-09-2020 14:27 op
Als je zo heftig op deze manier op zoek bent jouw waarheid te beargumenteren, dan is dat ook geen discussie waard. Alleen al de vergelijking trekken tussen de VS en China als je het hebt over mensenrechten vind ik alleen al waanzin! Fijne dag nog!

0 respect 09-09-2020 14:24 op
Volgens mij hebben wij deze discussie al eens gehad. Er was niets mis geweest met dat convenant als het echt was geweest, en als zij zaken zo had gecommuniceerd zoals het bedoeld en geschreven is. Overige zaken van verduurzaming waar jij naar verwijst omarm ik en juich ik toe, en doe er zelfs zelf aan mee. Ik ga je ook niet proberen te overtuigen van de misstanden van het convenant, dan zou je het gewoon eens moeten lezen, en de resultaten ervan bestuderen. Binnen de branche heb ik gelukkig vele medestanders die duurzaamheid serieus nemen, en niet zien als commerciƫle speelbal.

0 respect 09-09-2020 14:17 op
Wat heeft de VS nou ineens te maken met leefomstandigheden in China en concentratiekampen in China?

0 respect 09-09-2020 14:14 op
De prijs voor een kledingstuk hoeft niet per definitie voor de consument meer te gaan kosten als het in eigen land, zeg VS of Europa wordt geproduceerd. Wist u dat?

0 respect 09-09-2020 14:13 op
China heeft met mondkapjes nooit enige macht misbruik. U zult het net als mij niet begrijpen dat de Europese textiel en kledingindustrie (en is is heel, heel erg groot, zwaar onderbezet was en alle capaciteit over had om mondkapjes en medische kleding te produceren. Maar wilde het perse in China gaan halen! Ik begrijp het ook niet!

0 respect 09-09-2020 14:10 op
Ja, het is echt onmenselijk om gevangenen te laten werken. dat is echte dwangarbeid.

0 respect 09-09-2020 13:47 op
In de Sovjettijd waren er ook echt mensen die het regime en het leven in de USSR verdedigden. Vandaag zijn er nog heel veel mensen in Turkije die hun kinderen de katoen laten plukken en thuis houden, weg van school en alle vertrouwen en loyaliteit houden aan Erdogan. Ook in Nederland zijn er mensen die zich soldaat van Erdogan noemen en mijn mening wegzwaaien dat ik er nog nooit ben geweest.

1 respect 09-09-2020 13:25 op
Dat meer betalen is bijna nihil. In ek geval een vals veel gebruikt excuus dat gewoon niet klopt. Het convenant is een wassen neus waar Ploumen zich vandaag nog steeds voor zou moeten schamen. Zie kamervragen erover.

3 respect 09-09-2020 13:05 op
Ik denk dat jij werkelijk geen enkele idee hebt onder welke omstandigheden heel veel Chinezen moeten werken. Erbarmelijke onmenselijke omstandigheden. China heeft concentratiekampen. Het is allemaal ver van ons bed, want de producten zijn zo mooi en goedkoop. Laat je eens informeren door Unicef, Amnesty International wat er in dat land gebeurd.

0 respect 09-09-2020 13:02 op
Nederland deed het ook via een textielconvenant. Een laatste hoop voor toenmalig minster Ploumen die hoop had 1 x een hoogtepuntje te hebben als minister. Sluit je aan bij de textielconvenant, doe loze beloftes die je niet waar hoeft te maken, en je komt op de lijst van duurzame kledingmerken. Een ware schande.