NUjijStats voor Jaaamaar

13,946

Respect

Respect/dag 8.75
Respect/reactie 5.79

2,409

Reacties

Reacties/dag 1.51
Meeste reacties op 1 dag 28
Gestart op 17-11-2019

Respect over tijd

Laatste 25 comments

0 respect 11-04-2021 15:30 op
Er is geen kabinet wat overleeft met onnodige maatregelen. Dus ik ben alles behalve bang dat dit permanent zou zijn

2 respect 11-04-2021 15:06 op
20.000 reken je uit op het aantal besmettingen, niet op de totale bevolking. Waarom probeer je het aantal slachtoffers als het ware homeopathisch te verdunnen? Om jouw voorbeeld te nemen. Volgens jou kan je beter ebola krijgen in Congo dan griep in Nederland.

1 respect 11-04-2021 15:04 op
Helemaal niet. Niemand zegt dat, dus waar haal je die onzin vandaan? Eerst doe je jouw cijfers maar half berekenen, en laat je bewust de laatste stap weg. Dan negeer je het effect van overvolle ziekenhuizen nog eens. Nu roep je dat men ooit beweert heeft dat deze pandemie 50% van de gevallen dodelijk is. Waarom moeten we nu ineens blijven liegen? Niemand is daar gediend bij, behalve als je politieke punten wil scoren.

1 respect 11-04-2021 14:55 op
Wat een warrig pleidooi waardoor het weinig lijkt. hou het simpel: 2.275 van het aantal corona patienten houdt langdurig klachten over. Of te wel, in potentie 0.48 miljoen. Dat mogen we als maatschappij allemaal meedragen: Daar zitten nu gedeeltelijk arbeidsongeschikten bij. Daar gaat een gedeelte beslag leggen op ons zorgsysteem. Kost allemaal geld en energie. Lijkt mij toch wel een rechtvaardiging van de maatregelen. Maar goed dat je het even aanstipt. Als je gewoon 1 som verder gaat, dan is je hele pleidooi omgedraaid.

10 respect 11-04-2021 13:57 op
Er zijn vele redenen waarom je het niet met griep kan vergelijken: 1) Een totaal ander virus dus niemand heeft enige natuurlijke weerstand. 2) Het ziektebeeld duurt langer voordat het zich openbaart. Maar in die tijd ben je wel besmettelijk 3) Er belanden minder mensen op de IC en in het ziekenhuis. Je kan wel beweren dat dit wel zo is, m aar de gegevens wijzen toch echt anders uit. Op het hoogtepunt van de griepgolf van 2018 lagen er zo'n 350 mensen aan de beademing op het hoogtepunt. Dus, nee, die gegevens die u aanhaalt kloppen gewoon niet.

1 respect 10-04-2021 17:10 op
Erm, dat is heel erg lastig. Praktisch onmogelijk eigenlijk, in de meest letterlijke vorm van het woord. Ook is het als je de markt bekijkt totale onzin, want Bitcoin is just vrij rustig op het moment.

0 respect 10-04-2021 17:02 op
Nee, dat niet. Vooral omdat deze te volatiel is en er een te groot risico aan hangt. Maar het is geen "of/of" verhaal. Ik zie het als een investeringsmogelijkheid, niets anders dan dat ik in een bedrijf zou investeren. Alleen wel met grotere marges en grotere risico's. Ik heb mijn spaargeld dan ook verspreid over crypto, fondsen en op de bank. En in crypto heb ik niets zitten wat ik niet kan missen. Ik geloof dan ook niet in het "crypto is het walhalla" verhaal net zo min als dat het waardeloos is.

1 respect 10-04-2021 16:50 op
Dat kan gebeuren ja. Al zal je nu wel heel veel boodschappen moeten doen voor 1 bitcoin.

1 respect 10-04-2021 16:26 op
Goud is op lange termijn waardevaster: uiteindelijk is er een natuurlijke schaarste voor een product dat vele applicaties kent. de waarde fluctueert ook een stuk minder. Dat betekent niet dat ik nu denk dat het investeren in goud verstandiger is. In mijn ogen niet. Maar uit eindelijk is het fundament onder goud wel sterker dan onder BTC. Als je je schaapjes op het droge hebt en daardoor niet meer hoeft te werken, zou ik toch BTC naar goud verplaatsen. De markt beschouw ik niet als een "of crypto, of traditionele investering of fiat op de bank" verhaal. Ik zie het als een aaneenschakeling van verschillende mogelijkheden en risico's. En, uiteindelijk is een biertje met vrienden op een terras meer waard dan wat ik geinvesteerd heb. Want het doel voor mij zijn niet de getalletjes, maar het verhogen van de terrasmomentjes (na de pandemie uiteraard).

2 respect 10-04-2021 16:19 op
Ik zou beiden wel willen. Maar elk jaar dat ik straks minder hoef te werken vanwege investeringen in verschillende cryptos zijn jaren die ik kan inzetten in verschillende vrijwilligers projecten waar ik ook in zit. En, tja, volgens mij wordt veruit het grootste gedeelte van de wereld liever rijk door op de bank te zitten dan door je lichaam kapot te werken. Ik werk om te velen, ik leef niet om te werken.

0 respect 10-04-2021 16:08 op
Op dit moment zeker. Hoe meer moonen hoe beter. We zitten dan ook weer in een altcoin seizoen. Toch hou ik mijn vinger op de trekker om weer om te zetten naar BTC. Uiteindelijk zal men toch wel weer gaan consolideren. En dan wordt het wel spannend want dan kom je toch echt in FOMO territorium. zou wel fijn zijn als ADA eens de euro los laat. ADA doet iets geks al een tijdje: de support lijkt 1 euro te zijn en de fluctuaties ten opzichte van de euro zijn een stuk kleiner dan ten opzicht van de dollar. Heb ik bij geen enkele andere coin gezien.

2 respect 10-04-2021 16:03 op
Advies vragen is goed, alleen is de vraag wie het juiste advies geeft. Ik zou zeggen dat op advies leunen in de crypto wereld lastig is. Het is bijna als voetbal: ieder's eigen club is het beste. Waar ik echter veel van geleerd heb is kijken naar een YT kanaal: "into the crypto verse". Deze doet gewoon historische data nemen en geeft aan wat een mogelijke uitkomst is. Vechain doet hij niet, maar dat is niet wat ik eruit haal. Ik haal er vooral uit hoe ik het advies van derden moet interpreteren, wat er echt in de markt aan de hand is en wat de gevolgen kunnen zijn. Een stuk leerzamer dan de honderden "deze coin is geweldig want kijk, je kan er dit misschien ooit mee doen". En erg goed om geduld te creƫren

4 respect 10-04-2021 15:53 op
BTC zit al een maand lang de 60k te kietelen, persoonlijk vind ik het weinig nieuwswaardig. Aan de andere kant, berichten als dit brengen toch FOMO (bang dat je iets mist) en brengen dus geld in het systeem. Dus erover klagen doe ik dan ook niet. En, ja, cryptos hebben een hoop potentie, maar om eerlijk te zijn, de meeste mensen en bedrijven zitten erin om geld te vangen.

2 respect 10-04-2021 15:47 op
In het geval van bitcoin is dat ondertussen al erg lastig vanwege de grote marketcap. Vandaag laten heel veel cryptos groene cijfers zien. We zitten in een fase waarin het juist redelijk rustig is deze markt cyclus. Eigenlijk is het vrij rustig sinds halverwege Februari en hebben de Altcoins flinke sprongen gemaakt.

2 respect 09-04-2021 14:09 op
Ten eerste, de regering heeft voor hun beurt gesproken en daardoor is de geest uit de fles. Als het niet om een levensbedreigende ziekte ging, zou ik als ik OMT lid was de brui eraan hebben gegeven. Het kabinet kan het allemaal niets meer schelen. Dat gezegd hebbende: Het is niet alleen zitten op een terras he. Het is de interactie die speeksel vanwege praten doet gaan. Het is het drukker maken van de bus en trein. Het aanraken van spullen op de WC etc. etc. Je moet het openen van het terras zien als een verschil tussen thuis zitten en het gehele traject vanaf huis weggaan tot weer thuis komen.

4 respect 09-04-2021 14:05 op
1 op de 4 patienten ligt in een IC. Datbetekent dus voor elk IC bed moet je 3 extra gewone bedden plaatsen. Daar moet je ook weer personeel en materiaal voor hebben. En dan niet alleen verplegers. Maar ook artsen voor de diagnoses, WCs en keukens, schoonmakers en koks. En als je het hebt opgeschaald, dan heb je alleen maar een grotere buffer. als je die in een week vult, heb je nog de maatregelen nodig.

4 respect 09-04-2021 13:57 op
Voorlopig werken de vaccins. Heb ik overigens gisteren ook al aangegeven. alle data en onderzoeken wijzen dat keer op keer uit.

6 respect 09-04-2021 13:55 op
60% meer vind ik best veel.

10 respect 09-04-2021 12:23 op
Mijn Braziliaanse collega wist mij te vertellen dat hij persoonlijk zo'n 20 mensen uit zijn jeugd kent die het leven ontnomen zijn door Corona. Dat is eigenlijk een getal wat slecht voor te stellen is. Het begint al naar een statistiek te neigen. En als leed een statistiek wordt, dan weet je dat er menselijk iets fout gaat.

10 respect 09-04-2021 12:07 op
Heel grof kan je dat volgens mij inderdaad. Het probleem is alleen dat dit niet uitmaakt bij de anti-maatregelen groep. Die roept dat je er niet dood aan gaat, dus alles is perfect. Levenslang beschadigd, dat maakt niet uit.

8 respect 09-04-2021 11:49 op
Je zal maar degene zijn die hem hiervoor verkocht heeft. "Ach, ja, hij stond in de garage in de weg"

0 respect 08-04-2021 16:46 op
Al ik enkele tonnen tot een klein miljoen per jaar op die leeftijd zou verdienen, zou mijn leven toch redelijk anders zijn verlopen. Het is vrijwel onmogelijk dat het je niet vormt.

3 respect 08-04-2021 16:25 op
Ja, het is aangetoont dat ze werken. Nee, het is niet aangetoond dat ze over 2 jaar werken. Wel is aangetoond dat het zeer onwaarschijnlijk is dat de kans op bijwerkingen erger zullen zijn over 2 jaar dan de kans die het virus jou over 2 jaar nog zal lastigvallen.

0 respect 08-04-2021 16:23 op
Ik kan mij in het oordeel vinden: Als er daadwerkelijk hele hoge nood is, kan je uiteindelijk gaan op een verplichting. Daarbij we zeggen: Hele hoge nood, en uiteindelijk. Dit soort verplichtingen mogen echt alleen als vrijwel alle denkbare opties al doorlopen zijn en als er echt een dusdanig gevaar is dat er meerdere procenten dood of levenslang flink verminkt raken. Op dit moment is dat met de huidige varianten niet zo. Belangrijker is echte dat dit ruimte geeft om de maatregelen ervoor te kunnen nemen. Dat je bepaalde zaken aan ongevaccineerden mag weigeren. Bijvoorbeeld, als je een festival wil opzoeken, of je kind in een kleuter speelzaal kwijt wil. Uiteindelijk mogen anderen geen slachtoffer worden van jouw recht op een risico nemen. Voor de huidige situatie: ik zie het nut niet in om nu een plicht in te stellen of enige regels te gaan escaleren. Zolang we nog niet alle normale bereidwilligen hebben gehad, hoeven we nog niet de sceptici te gaan overtuigen.

14 respect 08-04-2021 13:56 op
Ze zijn gebaseerd op wetenschap. Vrij simpel. Jij zegt dat ze een ander doel hebben. Noem dat doel en ik zal er binnen de 1000 tekens die een NUjij blokje heeft er hele groten gaten in schieten.