NUjijStats voor Jedrus

14,245

Respect

Respect/dag 14.17
Respect/reactie 7.17

1,986

Reacties

Reacties/dag 1.98
Meeste reacties op 1 dag 44
Gestart op 19-02-2022

Respect over tijd

Laatste 25 comments

4 respect 29-11-2022 17:08 op
Arc Weet je? Als ik jouw soort reacties lees, dan denk ik De wereld op de kop Zo vaak overal gehoord dat t belachelijk is dat referenda ( naar mijn mening zeer juist afgewezen) niet meer kunnen, en nu KAN de nederlandse bevolking zijn/haar stem laten horen, en dan is t een en al kritiek Rare wereld leven we toch. Daarnaast kan er een heel goed idee ingezonden worden, dat de BD om hulp vraagt mee te denken is toch juist goed te noemen? Maar omdat er in t artikel staat "meer belasting te kunnen binnenhalen" denkt jan met de pet dat ie meer moet gaan betalen. Dat is een geheel onjuiste intepretatie van waar t om gaat. Als goed lezen al een probleem is, dan zend maar niets in als idee naar de BD Maar ik weet zéker dat er tussen de Nederlanders financieel onderlegden zijn, denk aan belastingconsulenten, advocaten, misschien wel studenten belastingrecht, die al jaren met goede plannen in hun hoofd rondlopen maar t via politiek niet verwezenlijkt zien. Ik vind t een uitstekend idee!

3 respect 28-11-2022 20:10 op
Adem Ach de ene denktank is de andere niet. Valt allemaal reuze mee joh. Zweden er in, Finland er in, Turkije blijft er in en klaar.

5 respect 28-11-2022 17:00 op
Goed artikel van Ko Alleen had ik graag wat meer in de actualiteit verwacht Actueel nu: de wekelijkse beschietingen van Rusland op de energiecentrales en burgerbevolking in heel Ukraine. Actualiteit is ook, de roep om in te grijpen. Zoals bv door Biden, een flinke waarschuwing tegen Rusland bij kernwapengebruik in Ukraine Zo iets zou nu ook moeten over de misdaden van deze beschietingen die een misdaad zijn Dit artikel an sich is oké, naar was actualiteit geweest tijdens de spanning rond de graandeal. Ukraine ( en dus ook de veiligheid en vrijheid in héél EU én NAVO-landen) wordt ernstig bedreigd door de Russische raketbeschietingen en bombardementen op dit moment, ondanks de noodreparaties is het na elke massale aanval een steeds groter wordende gevaar. Dan had ik van Ko, als defensie expert toch echt wat anders verwacht dan ' actualiteit achteraf" De ernst van de beschietingen op energievoorziening lijkt wel echt erg onderschat naar mijn persoonlijke mening

31 respect 27-11-2022 21:33 op
Ik reageer even aanvullend op het Kiev - stroomgedeelte Noodreparaties, waarbij ze netwerken aan elkaar en van elkaar koppelen. Maar van "hersteld "is geen sprake, men zorgt dat getroffen relais-stations aan nog werkende worden aangesloten, sommige mensen zitten ondanks berichten in media dagen nog zonder stroom en water. Mainstream berichtgeving in NL media gaat over Kiev, en daar zijn de zaken sneller geregeld dan in andere delen van het land, Kiev ligt niet aan de fronten. Daarnaast worden in stedelijke gebieden en "provinciaal" black-out-schemas afgegeven, zodat men de beschikbare stroom kan verdelen Met deze schema's weten de burgers dan wanneer ze wél, en géén stroom hebben, zodat men dan kan verwarmen, apparatuur kan opladen etc. Ondanks die blackout-schema's lukt t vaak niet om de tijden van stroomleveranties aan te houden door tussentijdse nieuwe agressieve bombardementen. In Djnepr weet ik dat men tot 3 dagen zonder stroom zit. Ondanks noodreparaties blijft het vreselijk

10 respect 27-11-2022 21:26 op
Tiffany Alweer desinformatie Ukraine us niet omsingeld door 700.000 soldaten, je verhaal is weer hetzelfde: desinformatie. Puurxwaarct op staat. Laat ik maar weer eens melding maken. 2e Keer al vandaag. Er komt geen russisch winteroffensief, daar is het materieel niet voor Ook weer een stukje slecht verpakt desinformatie. De Ukrainers maken zich wel klaar, en reken maar dat de Russen in hun erbarmelijke loopgraafjes hun inloopgraf tegemoet zullen gaan als ze niet vluchten hoor. Je onderhandelen verhaal is de wens van t Kremlin Echter gaat niemand in gesprek met terroristen. Dus daarom ook niet met putin, gezien zijn na 9 maand gebleken " betrouwbaarheid" Vergeet t maar.

8 respect 27-11-2022 20:31 op
Noodreparaties, waarbij ze netwerken aan elkaar en van elkaar koppelen. Maar van "hersteld "is geen sprake, men zorgt dat getroffen relais-stations aan nog werkende worden aangesloten, sommige mensen zitten ondanks berichten in media dagen nog zonder stroom en water. Mainstream berichtgeving in NL media gaat over Kiev, en daar zijn de zaken sneller geregeld dan in andere delen van het land, Kiev ligt niet aan de fronten. Niets is "hersteld"het zijn noodreparaties nogmaals. Daarnaast worden in stedelijke gebieden en "provinciaal" black-out-schemas afgegeven, zodat men de beschikbare stroom kan verdelen Met deze schema's weten de burgers dan wanneer ze wél, en géén stroom hebben, zodat men dan kan verwarmen, apparatuur kan opladen etc. Ondanks die blackout-schema's lukt t vaak niet om de tijden van stroomleveranties aan te houden door tussentijdse nieuwe agressieve bombardementen. In Djnepr weet ik dat men tot 3 dagen zonder stroom zit. Ondanks noodreparaties blijft het vreselijk

9 respect 27-11-2022 20:26 op
Druif Oh, een paar flinke energiecentrales raken geeft " weinig effect" volgens jou? Kiev gezien? Tsjah Ik denk dat je als ruslandliefhebber je enorm vergist hoor. Weet je wel hie groot Moskou is? Ben je er wel eens geweest? Het effect zou desastreus zijn en niet 123 opgelost aangezien de sancties de benodigde onderdelen voor reparaties die uit t buitenland moeten komen er niet gaan komen. Het zou zeker de moeite waard zijn, zo leren de Russen eens zelf wat het is. Alleen gaat t niet gebeuren, Zelensky is slimmer dan putin, en zal een algehele mobilisatie niet in de kaart gaan spelen. Alles wat ten nadere van Rusland hier geschreven wordt, ga jij met bagatelliseren overheen. Je bent een echte fan van die rotkabouter in t Kremlin he? Ik lieg niet hoor Iedereen kan al jouw pro-russische reacties terugvinden op nu.nl onder 'oorlog in Ukraine ' omdat nu.nl de artikelen EN reacties jarenlang in stand houd Dus erg doorzichtig ook deze " reactie" van jou, als je mijn mening wil weten.

13 respect 27-11-2022 20:13 op
Eerlijke Het enige juiste , eerlijke en enige antwoord, waarvan ik hoop dat t door het redactie- filter komt, is: Omdat pro russische trollen wereldwijd, dus ook in de Nederlandse media, ineens nu t zo slecht gaat met Rusland als paddestoelen uit de grond knallen, hun "mening" geven die enkel en alleen in t voordeel van Rusland zouden uitpakken proberen te verpakken in hapklare brokken, om zo de steun voor Ukraine trachten te beïnvloeden en te doen afnemen. Niet alleen op nu.nl hoor, overal ter wereld. Hier in Nederland zijn het vaak FVD'ers en andere putin-lovers die op niets anders uit zijn dan de rode loper voor rusland uit proberen te rollen. Dat is mijn persoonlijke mening. De FVD hield een congres, baudet wil naar een " parallelle samenleving" Dat houd dus in, dat gesuggereerd wordt dat zoiets te realiseren is, en mensen die geloven in die inzinking zich niet meer aan de wet en voorwaarden van onze samenleving hoeven te houden! Ontwrichting is hun doel, en t zit in de 2e kamer

9 respect 27-11-2022 20:00 op
Ben Niet. Ukraine gaat putin nietvin de kaart spelen door Rusland zelf aan te vallen en zo de door putin gehoopte algehéle mobilisatie te kunnen " rechtvaardigen hoor.

9 respect 27-11-2022 18:36 op
Na alle nood_herstel reparaties lees ik op Telegram wat velen al vermoeden het volgende: " De periodiciteit van beschietingen van Oekraïne kan ongeveer een keer per week zijn Dat meldt luchtmachtwoordvoerder Yuriy Ignat "Ze voeren verkenningen uit van beschietingen tot beschietingen - waar ze moeten toeslaan, hoe ze moeten toeslaan, zodat we het zo sterk mogelijk voelen. Een andere factor zijn de weersomstandigheden, die zeker van invloed zijn op de processen in de luchtvaart. Het is triviaal om dezelfde raketten naar het schip over te brengen, ze daar te plaatsen, ze op te laden. Daarom kan zo'n frequentie - ongeveer een keer per week - worden gehandhaafd', zei luchtmachtwoordvoerder Yuriy Ignat. " Ik las ook iets over de productie van Ukrainse onderwater-drones... Hopelijk binnenkort een zware tegenslag voor de Russische marine.

2 respect 27-11-2022 18:05 op
Bob Ik haal je rectie ff aan, en geef daar gelijk een reactie op oke? Komtie hoor, hou je vast. (Bob) "Dat gaat nooit gebeuren, de Russen hebben de langste adem van iedereen, Die zijn gewend in ellende te leven." (Ik ) ........... schreef Bob hoopvol. Fijne avond Bob

8 respect 27-11-2022 17:59 op
"Het elektriciteitsnetwerk is in bijna heel Kyiv hersteld" "Zondagochtend had vrijwel iedereen in Kyiv weer toegang tot stroom verwarming en stromend water" "Ook andere steden hadden de afgelopen dagen problemen met het stroomnetwerk Inmiddels is het hersteld" Nu mijn aanvulling omdat het helaas niet genoemd is: Hersteld: het zijn noodreparaties waarbij men electriciteit omknoopt aan andere verdeelstations en dergelijke. Veel burgers hebben nu wel tijdelijk stroom en warm water Het artikel niets over geplande 'blackouts'waarbij burgers via telegram kunnen zien wanneer in hun stadsdeel / gebied of regio er een paar uur géén stroom zal zijn, om andere delen op hun beurt van stroom te voorzien. Ook in Kiev. Dus ja: toegang tot stroom en nee: niet continu In andere zuidelijker delen sommige mensen zit men soms dagen nog zonder stroom en water. Kiev ligt niet aan het front, noodreparaties gaan daardoor sneller. In t zuiden is het enorm afzien!

0 respect 27-11-2022 17:06 op
Cobani Leg je one-liner eens uit, en kom tegerlijk ff met een journalistieke bron svp Oneliners zijn leuk tijdens een komisch optreden, maar niet in reacties op nu.nl, dat zul je met me eens zijn.

2 respect 27-11-2022 17:03 op
Jan Ik verzeker je dat jouw suggestie "Wat ook kan is dat men het spel mee speelt met de Russen en na een aanval de stroom op sommige plekken bewust afgeschakeld om de Russen de indruk te geven dat ze doel geraakt hebben en volgende daar niet opnieuw op schieten omdat hun raketjes ook op raken." slechts een suggestie is die niet de werkelijkheid weergeeft. Na een "hit"op bv een verdeelstation, heb je gelijk, de stroom wordt omgeleid naar andere punten. Maar dat is nooit snel geregeld, en neemt veel tijd in beslag. Daarom wordt het met blackout-schemas die burgers vinden op officiele Telegramkanalen zo veel mogelijk geprobeerd iedereen gefaseerd delen (!) van de dag van stroom te voorzien. Daar lees ik helaas niets over in het artikel, maar het is wel de realiteit.

1 respect 27-11-2022 16:59 op
Koos Omdat het geen reparatie is zoals dat zou moeten zijn, maar nood-reparaties waarbij men uitgekiend noodvoorzieningen treft om toch te zorgen dat burgers af en toe stroom hebben Het artikel op nu.nl is verwarrend, het spreekt niet van NOODreparaties maar door de onvolledigheid wekt dit de verwarring op die jij nu hebt Ja, "heel kiev heeft stroom" Maar hoe? Er zijn blackoutschema's opgesteld, niet alleen in Kiev maar héél Ukraine, waarbij burgers van te voren weten wanneer de stroom naar hun gebied uitgeschakeld wordt, om andere stadsdelen en gebieden te voorzien van stroom. Men schakelt continu dag en nacht "om" naar andere delen en regio's zelfs Dnjepr bijvoorbeeld wat ik dan weet door mijn vrienden in Ukraine, heeft die schema's ook en ondanks dat (ze zitten dicht bij t front) valt de stroom vaak uit buiten de schema's om. Sommigen al dagen geen electriciteit. Het is dankzij 24/7 noodvoorzieningen en kabels leggen een enorm technisch hoogstandjes verhaal, maar het blijft afzien.

10 respect 27-11-2022 16:51 op
Niet helemaal juist Piet. Je laaste zin met name De russen zitten in embarmelijke omstandigheden met te weinig wapens en munitie voor veldslagen, en we zien dus dat ze ook nu elke dag nog terug gedreven worden. Geen of slechte bevoorrading, afgesneden van aanvoer door Himars, geen of zeer slechte winterkleding van de rond juli-augustus gezonden gemobiliseerde russen, die zelf kleding en wapens, munitie en "verbandkits"moesten kopen. Dat laatste kregen ze de tip: Koop tampons die vrouwen gebruiken, die stop je in schotwonden om het bloeden te stelpen. Ongelogen waar. Sommige verschenen met een dun camouflagejasje en op gympjes, van de 100 hebben er maar 30-35 een wapen. Nee, het weer zit juist tegen. Het enige wat de russen kunnen doen en doen, is eens per 10 dagen massale aanvallen met raketten op de enegriegcentrales en burgerwoningen uitvoeren, de terreur waar je over leest in het nieuws, de vreselijke oorlogsmisdaden om burgers uit te moorden. Dus je laatste zin klopt niet.

1 respect 27-11-2022 13:57 op
Ik ben tegen druggebruik, en zeker ghb etc Maar, het gebeurt nu eenmaal, en jij vind dat die persoon dan alle recht op hulp heeft verloren? Als jij op de fiets stapt, neem je ook vrijwillig een risoco aangereden te worden Wat een onzin-reactie Winston, dat besef je zelf toch hopelijk ook wel?

5 respect 27-11-2022 12:27 op
Kuunie Niet? En als er ineens iemand oververhit raakt door bv ghb gebruik, en stel het ergste gebeurt dat deze persoon overlijd, omdat de nooddienst te laat komt vanwege onvoldoende niet ingepland beschikbaarheid, dan is het zeker schelden op de overheden weer? Nee hoor security is echt niet alleen om vechtpartijen te sussen e.d. Wat een kortzichtigheid zeg

6 respect 27-11-2022 12:23 op
Rob Wel ja, geef de politie maar weer de schuld he? Alsof je midden in de nacht zp maar een blikje manschappen open trekt, voldoende om een feest met 1500 mensen kunt beëindigen.

5 respect 27-11-2022 12:21 op
Ik geloof gewoon niet dat er " nooit problemen " zijn. Gaat er bij mij niet on als je 1500 mensen in een loods propt.

11 respect 27-11-2022 12:20 op
Ach, en wat als er bv brand was uitgebroken, of wel een vechtpartij waarbij gestoken werd etc? Was dan je reactie geweest dat de politie "te laat kwam en dit had moeten voorkomen "? Dan was Nederland te klein geweest toch? Vergunning aanvragen en de zaken goed regelen van te voren, zodat er ook noordwesten op de juiste capaciteit beschikbaar zijn, dáár gaat het over hoor.

13 respect 26-11-2022 18:23 op
Robin Nee hoor, die 240 miljoen willen we niet opvangen of helpen. Ik niet in ieder geval. Mooi daar blijven, los t zelf allemaal maar op met de nieuwe regering. Ongetwijfeld zal die minimaal net zo erg zijn als putin, en ik vind het een interne aangelegenheid van een door terroristen geregeerde club ongeleide corrupte projectielen die de volgende oorlog al in de planning hebben. Het beste is voor ons, de grenzen niet te sluiten maar zeer terughoudend Russen toelaten, en pas na lange goede filtratie op spionnen eventueel toegang geven. Helaas is dit noodzakelijk. VS en andere landen onderwerpen russische vluchtelingen ook individueel aan een zeer grondige check, en dat is niet voor niets! Decennia de huidige sancties aanhouden zal nodig zijn om te voorkomen dat Rusland zich militair versneld (sneller dan wij !) hersteld en de volgende 'millitaire operatie'- terreur laat zien. Het is niet aan ONS maar aan de Russische bevolking ZELF om een regimechange in werking te zetten !

4 respect 26-11-2022 18:07 op
Maanden lekprikken van banden ? 34 jaar oud? Tbs'ers en dwangverpleging, er is iets ernstigs met dit figuur aan de hand.

11 respect 25-11-2022 19:19 op
Het zijn noodreparaties, waarbij ze netwerken aan elkaar en van elkaar koppelen. Zo moeilijk is dat niet. Maar van "hersteld "is geen sprake, men zorgt dat getroffen relais-stations aan nog werkende worden aangesloten, sommige mensen zitten ondanks berichten in media dagen nog zonder stroom en water. Mainstream berichtgeving in NL media gaat over Kiev, en daar zijn de zaken sneller geregeld dan in andere delen van het land. Niets is "hersteld"het zijn noodreparaties nogmaals. Daarnaast worden in stedelijke gebieden en "provinciaal" black-out-schemas afgegeven, zodat men de beschikbare stroom kan verdelen Met deze schema's weten de burgers dan wanneer ze wél, en géén stroom hebben, zodat men dan kan verwarmen, apparatuur kan opladen etc. Ondanks die blackout-schema's lukt t vaak niet om de tijden van stroomleveranties aan te houden door tussentijdse nieuwe agressieve bombardementen. In Djnepr weet ik dat men tot 3 dagen zonder stroom zit. Dus van "hersteld : is zeker weten geen sprake!

10 respect 25-11-2022 19:14 op
Toen er massaal Russen begonnen te vluchten voor de mobilisatie, waarschuwde ik al voor het gevaar dat Nederland de grens wijd open hield voor alle Russen zónder controle toe te laten, want het waren allemaal " vluchtelingen op humanitaire basis" en die kon men niet voor een hek zetten of zoiets geks. Terwijl russische vluchtelingen naar USA en andere landen direct stuk voor stuk onder de loupe werden genomen om te voorkomen dat KGB'ers stiekem mee zouden komen met die stroom. Tsjah, en dat heeft Nederland te laat in de gaten gehad door het geitenwollen sokken-"humanitair" beleid. Ik bedoel we hebben al een FVD - rusland-likkende partij in de politiek, straks na een inburgeringscursus zullen de spionnen die ongetwijfeld meegekomen zijn zich verspreiden in de arbeidsmarkt en zo toegang krijgen tot .. nou bedenk zelf maar wat De AIVD is waarschijnlijk onderbezet en dankzij het " humanitair beleid" zitten we er mee. Let maar eens op