0 respect
13-10-2022 14:23
op
Het is mogelijk omdat 20 % van de stemgerechtigden wel klaagt maar niet stemt en een krappe meerderheid van de resterende 80% redelijk tot extreem goed gedijt onder het neoliberale beleid. Het deel dat anders stemt en niet stemt is een meerderheid en die zien liever andere leiders maar in een democratie kan een minderheid dus regeren.
3 respect
13-10-2022 14:17
op
Decennia lang hadden burgers, bedrijven en overheid de beschikking over een enorme hoeveelheid gas en bijbehorende gelden. Daar is erg slecht mee om gesprongen. Het gas is voor een groot deel verspeeld als gevolg van een steeds verspillendere levensstijl. En de gelden zijn deels uitgekeerd aan rijke aandeelhouders. Het kostbare gas is er in no time door heen gejast en de schade van deze mijnbouw word niet eens vergoed. Deze hele affaire typeert het Nederlandse volk en de kopstukken die nu verhoort worden passen eigenlijk heel goed in dit verhaal. We moesten ons allemaal diep schamen!
4 respect
11-10-2022 18:42
op
Als de baas of aandeelhouder 1000 euro krijgt, wil ik er als werkman minimaal 50. Maar ik krijg er nog geen 5. Gek he dat werkvolk dan gaat morren.
3 respect
11-10-2022 18:40
op
Eens! Mooi he, het cirkeltje is rond. Ons eigen gedrag is de oorzaak van ons eigen ongeluk. Net als bij het klimast, de woningnood, etcetera.
16 respect
11-10-2022 18:39
op
Ongelofelijk dat er niet veel meer gestaakt word. Terwijl de rijken zich verrijken en de winsten toren hoog zijn krijgt de werkman het steeds rotter. Massaal opkomen voor werknemers rechten is weer nodig, net als 100 jasr terug.
2 respect
11-10-2022 18:37
op
De slechte positie van veel werknemers komt door diezelfde maatschappij, dus logisch toch?
Het zijn de burgers die alles goedkoop,willen, veel winst voor aandelen en pensioenen en stemmen op partijen die werknemers uitknijpen.
0 respect
11-10-2022 18:16
op
Wat een aannames lees ik in de reacties terug. Weet iemand eigenlijk wel hoe het echt zit? Volgens mij kletsen de meeste maar wat.
0 respect
11-10-2022 18:09
op
Kleine partijen krijgen minder ondersteuning en precies daarom moeten ze goed prioriteiten stellen en de werkdruk in de gaten houden. Blijkbaar lukt dat niet. Jammer want ze is één van de weinigen die zich met de echt belangrijke zaken bezig houd.
0 respect
11-10-2022 18:07
op
Wat doet dat er toe? Juist van hen mag je toch verwachten dat ze hun leven en hun werk op de rails houden? Ik ben ook geen tandarts, mag ik daarom niet klagen als hij mijn gebit sloopt?
0 respect
11-10-2022 18:02
op
Kamerleden kunnen ook voorstellen indienen, bijvoorbeeld om de werkdruk te verlagen ten einde het bestuur in tact te houden.
1 respect
11-10-2022 17:44
op
Of andere mee doen of niet speelt voor mij geen rol in hoe ik mij gedraag. En dat zou voor Nederland ook moeten gelden, bovendien is Nederland een enorme co2 uitstoter dus dat wij als enige iets doen is onzin.
2 respect
11-10-2022 16:30
op
Haha daar ben ik juist niet van. Ik draag deze politica een warm hart toe. Maar ze moeten daar wel in staat zijn hun eigen werk te organiseren zonder om te vallen, vind ik.
1 respect
11-10-2022 16:28
op
Grappig genoeg kunnen we veel crissisen oplossen juist door niks te doen. Dat is goed voor het klimaat, stikstof, overbevolking, files, volle treinen, energieverbruik, afijn zo'n beetje alle ellende waar we nu inzitten komt omdat we te veel willen, minderen is dus geen slecht medicijn.
3 respect
11-10-2022 16:13
op
Hoe meet je het resultaat van politici? Dat is niet te meten. feit is dat dierenwelzijn, klimaat, milieu, e.d. steeds hoger op de agenda zijn komen te staan en dat deze partij daar waarschijnlijk ook aan bijgedragen heeft.
7 respect
11-10-2022 16:10
op
Niemand ontkent dat, maar tegen welke prijs mag je als mens je eten binnenkrijgen? Hoeveel dierenleed is dat waard? Daar gaat de discussie over de bio industrie over. Niet of het gezond is of niet.
Overigens komt dat gezonde vlees op een heel ongezonde manier tot stand waardoor het netto toch een ongezonde hobby is.
6 respect
11-10-2022 16:07
op
Kamerleden kunnen dus niet eens hun eigen werk organiseren, hoe moeten ze dan het land organiseren?
Als je als Kamerlid te veel op je bordje krijgt moet je daar wat aan doen. Stug doorgaan tot het lijntje breekt heeft geen zin. Stel prioriteiten en als je te klein bent om je werk goed te kunnen doen als partij moet je er mee kappen. Ga op in een grotere partij.
0 respect
11-10-2022 15:55
op
Hou toch op, het bedrag waar we hier over spreken is een scheintje vergeleken met bankiers en ander zogenaamd net volk dat dagelijks graait waar het kan. U richt zich op het kleine bier en kijkt weg van de rivieren die langs u heen stromen.
2 respect
10-10-2022 18:10
op
Met flinke statiegeld, zeg 5 euro per flesje of blikje, kun je een echte deuk in het bakje boter slaan voor het milieu. Maar het mag natuurlijk niet ten koste gaan van de winst. Aan half bakken maatregelen geen tekort, aan een fijne leefomgeving steeds meer.
0 respect
10-10-2022 18:01
op
Gelukkig kunnen klanten dan naar de concurrentie.
5 respect
10-10-2022 15:47
op
Eigen veiligheid eerst, dat weet elke hulpverlener. Als je als hulpverlener zelf hulp nodig hebt kun je niet helpen en kost het cappaciteit om jou te helpen. Niet efficiënt dus. Tot hoe ver je kunt gaan is alleen niet zo duidelijk in veel gevallen.
3 respect
10-10-2022 15:41
op
Eens, maar wie koos dan die politici die dit wilden? Wij toch?
Linkse partijen willen al jaren gereguleerde prijzen voor energie, voedsel, wonen. De markt beteugelen. Maar rechts wil liever de vrije markt zijn gang laten gaan omdat dat beter is voor de rijken namens wie zij opereren. En jan modaal stemt daar al jaren op. Iets met eigen schuld....
1 respect
10-10-2022 15:36
op
De prijs daalt nu toch omdat de vraag daalt? Welk bewijs heb je verder nodig? Jij beaamd juist wat ik zeg want dat speculeren op een bepaalde vraag kun je manipuleren door minder te vragen. Dan moet de speculant met minder winst genoegen nemen en dus de prijs laten zakken om geen verlies te lijden. Simpel spelletje dat wij consumenten kunnen winnen door een dikke trui aan te trekken en korter te douchen.
1 respect
10-10-2022 15:32
op
Het gevoel deel ik, maar waar eindigd dit en wat willen wij er zelf aan bijdragen behalve wapens leveren? Voor veel Nederlanders is de gasprijs al een te hoge prijs, letterlijk en figuurlijk.
2 respect
10-10-2022 15:28
op
Klopt uiteraard. Maar aan de aanbod kant kun je als vrager(klant) weinig doen. De vraag daarintegen heb je zelf in de hand. Uiteraard zal bij langdurige afname van vraag ook het aanbod dalen en de prijs stabiliseren. Maar zoals gezegd heeft minder verbruiken nog meer voordelen.
1 respect
10-10-2022 15:22
op
Tja een flinke meerderheid van de bevolking kiest keer op keer voor neoliberale vrijhandel en een kleine overheid die liefst op de handen zit. Dan krijg je dus dit.
0 respect 13-10-2022 14:23 op
Het is mogelijk omdat 20 % van de stemgerechtigden wel klaagt maar niet stemt en een krappe meerderheid van de resterende 80% redelijk tot extreem goed gedijt onder het neoliberale beleid. Het deel dat anders stemt en niet stemt is een meerderheid en die zien liever andere leiders maar in een democratie kan een minderheid dus regeren.
3 respect 13-10-2022 14:17 op
Decennia lang hadden burgers, bedrijven en overheid de beschikking over een enorme hoeveelheid gas en bijbehorende gelden. Daar is erg slecht mee om gesprongen. Het gas is voor een groot deel verspeeld als gevolg van een steeds verspillendere levensstijl. En de gelden zijn deels uitgekeerd aan rijke aandeelhouders. Het kostbare gas is er in no time door heen gejast en de schade van deze mijnbouw word niet eens vergoed. Deze hele affaire typeert het Nederlandse volk en de kopstukken die nu verhoort worden passen eigenlijk heel goed in dit verhaal. We moesten ons allemaal diep schamen!
4 respect 11-10-2022 18:42 op
Als de baas of aandeelhouder 1000 euro krijgt, wil ik er als werkman minimaal 50. Maar ik krijg er nog geen 5. Gek he dat werkvolk dan gaat morren.
3 respect 11-10-2022 18:40 op
Eens! Mooi he, het cirkeltje is rond. Ons eigen gedrag is de oorzaak van ons eigen ongeluk. Net als bij het klimast, de woningnood, etcetera.
16 respect 11-10-2022 18:39 op
Ongelofelijk dat er niet veel meer gestaakt word. Terwijl de rijken zich verrijken en de winsten toren hoog zijn krijgt de werkman het steeds rotter. Massaal opkomen voor werknemers rechten is weer nodig, net als 100 jasr terug.
2 respect 11-10-2022 18:37 op
De slechte positie van veel werknemers komt door diezelfde maatschappij, dus logisch toch? Het zijn de burgers die alles goedkoop,willen, veel winst voor aandelen en pensioenen en stemmen op partijen die werknemers uitknijpen.
0 respect 11-10-2022 18:16 op
Wat een aannames lees ik in de reacties terug. Weet iemand eigenlijk wel hoe het echt zit? Volgens mij kletsen de meeste maar wat.
0 respect 11-10-2022 18:09 op
Kleine partijen krijgen minder ondersteuning en precies daarom moeten ze goed prioriteiten stellen en de werkdruk in de gaten houden. Blijkbaar lukt dat niet. Jammer want ze is één van de weinigen die zich met de echt belangrijke zaken bezig houd.
0 respect 11-10-2022 18:07 op
Wat doet dat er toe? Juist van hen mag je toch verwachten dat ze hun leven en hun werk op de rails houden? Ik ben ook geen tandarts, mag ik daarom niet klagen als hij mijn gebit sloopt?
0 respect 11-10-2022 18:02 op
Kamerleden kunnen ook voorstellen indienen, bijvoorbeeld om de werkdruk te verlagen ten einde het bestuur in tact te houden.
1 respect 11-10-2022 17:44 op
Of andere mee doen of niet speelt voor mij geen rol in hoe ik mij gedraag. En dat zou voor Nederland ook moeten gelden, bovendien is Nederland een enorme co2 uitstoter dus dat wij als enige iets doen is onzin.
2 respect 11-10-2022 16:30 op
Haha daar ben ik juist niet van. Ik draag deze politica een warm hart toe. Maar ze moeten daar wel in staat zijn hun eigen werk te organiseren zonder om te vallen, vind ik.
1 respect 11-10-2022 16:28 op
Grappig genoeg kunnen we veel crissisen oplossen juist door niks te doen. Dat is goed voor het klimaat, stikstof, overbevolking, files, volle treinen, energieverbruik, afijn zo'n beetje alle ellende waar we nu inzitten komt omdat we te veel willen, minderen is dus geen slecht medicijn.
3 respect 11-10-2022 16:13 op
Hoe meet je het resultaat van politici? Dat is niet te meten. feit is dat dierenwelzijn, klimaat, milieu, e.d. steeds hoger op de agenda zijn komen te staan en dat deze partij daar waarschijnlijk ook aan bijgedragen heeft.
7 respect 11-10-2022 16:10 op
Niemand ontkent dat, maar tegen welke prijs mag je als mens je eten binnenkrijgen? Hoeveel dierenleed is dat waard? Daar gaat de discussie over de bio industrie over. Niet of het gezond is of niet. Overigens komt dat gezonde vlees op een heel ongezonde manier tot stand waardoor het netto toch een ongezonde hobby is.
6 respect 11-10-2022 16:07 op
Kamerleden kunnen dus niet eens hun eigen werk organiseren, hoe moeten ze dan het land organiseren? Als je als Kamerlid te veel op je bordje krijgt moet je daar wat aan doen. Stug doorgaan tot het lijntje breekt heeft geen zin. Stel prioriteiten en als je te klein bent om je werk goed te kunnen doen als partij moet je er mee kappen. Ga op in een grotere partij.
0 respect 11-10-2022 15:55 op
Hou toch op, het bedrag waar we hier over spreken is een scheintje vergeleken met bankiers en ander zogenaamd net volk dat dagelijks graait waar het kan. U richt zich op het kleine bier en kijkt weg van de rivieren die langs u heen stromen.
2 respect 10-10-2022 18:10 op
Met flinke statiegeld, zeg 5 euro per flesje of blikje, kun je een echte deuk in het bakje boter slaan voor het milieu. Maar het mag natuurlijk niet ten koste gaan van de winst. Aan half bakken maatregelen geen tekort, aan een fijne leefomgeving steeds meer.
0 respect 10-10-2022 18:01 op
Gelukkig kunnen klanten dan naar de concurrentie.
5 respect 10-10-2022 15:47 op
Eigen veiligheid eerst, dat weet elke hulpverlener. Als je als hulpverlener zelf hulp nodig hebt kun je niet helpen en kost het cappaciteit om jou te helpen. Niet efficiënt dus. Tot hoe ver je kunt gaan is alleen niet zo duidelijk in veel gevallen.
3 respect 10-10-2022 15:41 op
Eens, maar wie koos dan die politici die dit wilden? Wij toch? Linkse partijen willen al jaren gereguleerde prijzen voor energie, voedsel, wonen. De markt beteugelen. Maar rechts wil liever de vrije markt zijn gang laten gaan omdat dat beter is voor de rijken namens wie zij opereren. En jan modaal stemt daar al jaren op. Iets met eigen schuld....
1 respect 10-10-2022 15:36 op
De prijs daalt nu toch omdat de vraag daalt? Welk bewijs heb je verder nodig? Jij beaamd juist wat ik zeg want dat speculeren op een bepaalde vraag kun je manipuleren door minder te vragen. Dan moet de speculant met minder winst genoegen nemen en dus de prijs laten zakken om geen verlies te lijden. Simpel spelletje dat wij consumenten kunnen winnen door een dikke trui aan te trekken en korter te douchen.
1 respect 10-10-2022 15:32 op
Het gevoel deel ik, maar waar eindigd dit en wat willen wij er zelf aan bijdragen behalve wapens leveren? Voor veel Nederlanders is de gasprijs al een te hoge prijs, letterlijk en figuurlijk.
2 respect 10-10-2022 15:28 op
Klopt uiteraard. Maar aan de aanbod kant kun je als vrager(klant) weinig doen. De vraag daarintegen heb je zelf in de hand. Uiteraard zal bij langdurige afname van vraag ook het aanbod dalen en de prijs stabiliseren. Maar zoals gezegd heeft minder verbruiken nog meer voordelen.
1 respect 10-10-2022 15:22 op
Tja een flinke meerderheid van de bevolking kiest keer op keer voor neoliberale vrijhandel en een kleine overheid die liefst op de handen zit. Dan krijg je dus dit.