NUjijStats voor Kevin1988

8,897

Respect

Respect/dag 12.07
Respect/reactie 9.67

920

Reacties

Reacties/dag 1.25
Meeste reacties op 1 dag 11
Gestart op 18-01-2020

Respect over tijd

Laatste 25 comments

33 respect 23-01-2022 21:38 op
Nee, je krijgt met een renteverhoging niet opeens sneller containers naar Europa, maar zoals het artikel vervolgens (onbedoeld?) toch ook uitlegt zorgt een renteverhoging wel voor een daling van de vraag en daarmee een verlichting van de druk op de logistieke keten? Consumenten gaan minder geld uitgeven, vraag daalt en daarmee daalt ook de behoefte aan energie voor productie. Minder vraag naar goederen leidt uiteindelijk ook tot minder vraag naar vervoer en dus prijsdalingen in de logistieke keten. Ik snap daarom niet helemaal hoe de conclusie dat een renteverhoging niet zal leiden tot prijsdalingen (of in ieder geval geen verdere stijgingen) te rechtvaardigen is.

4 respect 23-01-2022 14:48 op
Ik zal mijn eerdere reactie na z’n rentree vorige week nog eens integraal herhalen. Een week te laat, maar fijn dat ze bij Heracles inmiddels tot hetzelfde inzicht zijn gekomen; —- Waarom zou je het oordeel van de rechter af moeten wachten als twee zaken al vaststaan; 1) er heeft een dodelijk ongeval plaatsgevonden waarbij Vloet achter het stuur zat en een kindje van vier het leven heeft gelaten, en 2) Vloet was daarbij onder invloed van alcohol. Wat wil je nog meer weten? Ik heb ook echt met verbijstering naar dat eerste interview met hem op het kanaal van Heracles gekeken. Dat ging er vooral over dat Heracles juridisch adviseurs had geraadpleegd en ‘goed werkgeverschap’ wil tonen. Dit is helemaal geen juridische zaak, als organisatie zou je je hier moeten laten leiden door je morele kompas, en ik kan me niet voorstellen dat dergelijk gedrag binnen de waarden van de organisatie valt. Echt verbijsterend wat mij betreft. —-

5 respect 16-11-2021 10:06 op
Van 'sorry, uw operatie kan niet doorgaan omdat er teveel COVID-19 patiënten in het ziekenhuis liggen' naar 'sorry, uw operatie kan niet doorgaan omdat we onvoldoende personeel hebben'. Het is allebei waardeloos, maar ik zou toch liever de eerste situatie hebben omdat hoge besmettingen (en daaruitvolgend opnames) iets is waar je redelijk snel op kunt sturen. Een (nog groter) personeelstekort is veel lastiger op te vangen en een groter probleem op termijn. Stel je staat op dit moment op de keuze in je leven wat voor carrière je wilt gaan volgen. Ik denk dat heel veel mensen die de zorg overwogen daar nu nog wel een keer extra over nadenken. Die lezen al twee jaar (en daarvoor eigenlijk ook al) over enorme werkdruk, relatief lage salarissen, agressie tegen zorgpersoneel en nu kennelijk gedwongen ontslag als je je niet wilt laten vaccineren tegen Corona. Dan moet het wel echt je diepste roeping zijn om alsnog voor de zorg te kiezen, terwijl de nood hoger is dan ooit.

8 respect 15-11-2021 17:28 op
UK gaat ook gewoon die belasting heffen hoor, net als de overige G7 landen (en nog vele anderen). Dat is geen exclusieve EU-maatregel en staat bovendien los van de dividendbelasting, dat zijn twee compleet verschillende zaken.

10 respect 15-11-2021 13:58 op
Als dertiger met een gezonde leefstijl en geen onderliggend lijden (voor zover bekend) heb ik me dubbel laten vaccineren. Redelijk eenvoudige keuze als je het puur cijfermatig bekijkt. De kans om desondanks zonder vaccinaties alsnog ziek te worden met serieuze klachten, of zelfs in het ziekenhuis te belanden, is immers significant groter dan de kans op ernstige bijwerkingen door deze vaccins. Wat ik me nu wel afvraag is waarom ik straks aan de booster zou moeten? Zoals gezegd gezond, geen onderdeel van een risicogroep en ik vermoed sterk ook al Corona gehad te hebben (behoorlijk ziek voor een paar dagen q1 2020, voor het eerst in 15 jaar). Ook gevaccineerden kunnen nog steeds besmettingen overdragen en kijkend naar mijn leeftijd en kenmerken is de bescherming tegen ziekenhuisopname nog steeds vrijwel 100%. Toch voorzie ik dat dit straks vereist zal zijn voor de beruchte QR-code, maar waarom? Het kan vast geen kwaad, maar ik neem ook niet zomaar paracetamol gewoon omdat het kan.

0 respect 15-11-2021 13:07 op
Dat dit een door een bepaalde overheid gestuurde reacties zijn is wel duidelijk toch? Niet alleen onder dit topic overigens, je ziet exact hetzelfde onder elk topic met een kritische noot richting China.

1 respect 15-11-2021 09:38 op
Ik ben geen journalist, maar deze passage kan alvast aangepast worden; “De klachten werden ingediend bij het College onderzoek integriteit, dat per 1 april in functie is. Voor zover bekend zijn dit de eerste klachten die bij het College zijn binnengekomen.” Nav bovenstaande zocht ik wat meer info over dit College, dat bestaat uit twee leden en een voorzitter. Ik vroeg mij af of er echt drie mensen zijn die zich kennelijk al ruim een halfjaar bezig houden met enkel deze klacht, maar het antwoord is dus nee. Geert Dales beschrijft op zijn persoonlijke website hoe hij ook een klacht heeft ingediend (en hoe daarop werd gereageerd); “Mij kost het in ieder geval in toenemende mate moeite. Op 20 mei jl. diende ik bij dat College een klacht in tegen de Kamerleden Gideon van Meijeren en Simone Kerseboom (FvD) wegens een ernstige overtreding van de op dat moment geldende coronamaatregelen.“ https://www.geertdales.com/int...

8 respect 14-11-2021 14:10 op
Los van het ritme, laten we niet zo naïef zijn om te ervan uit te gaan dat het over drie weken weer allemaal voorbij is en de stadions weer vol zitten. Alles drie weken uitstellen brengt met name de clubs die Europees spelen enorm in de knel, liever die beweegruimte over houden voor andere onvoorziene omstandigheden.

37 respect 13-11-2021 16:27 op
Toen deze discussie echt een ‘hot item’ begin te worden in Nederland dacht ik eerst ‘waar gaat dit over?’. Piet is zwart door de schoorsteen and that’s it. Echter, toen tegenstanders stelden dat je daar geen kroeshaar, gouden oorringen en rode lippen van kreeg dacht ik ‘daar heb je volkomen gelijk in’. Aanpassen dus, zo gebeurd en zo gedaan, niets mis mee en verandering hoort bij het leven. Kleine moeite maar erg belangrijk voor een ander toch? En de kinderen hebben er totaal geen last van, dus wat is het grote probleem? Echter, als we nu argumenten gaan krijgen als ‘grijs lijkt teveel op zwart’ dan hebben we het punt waarop je mij kwijtraakt wel bereikt. Wat mij betreft heeft de organisatie van de intocht in deze volkomen gelijk met hun argumenten. Dat de demonstranten in beginsel een valide punt maken mbt een donkere Piet wil natuurlijk niet zeggen dat ze vervolgens met alles wat ze stellen een punt hebben waar direct op geacteerd zou moeten worden.

16 respect 12-11-2021 19:56 op
Weer een set halfzachte maatregelen, waardoor je nu al kunt uittekenen dat het weer maanden aanrommelen blijft. Ik ben dubbel gevaccineerd en zit totaal niet te wachten op een lockdown, maar liever 2 weken goed en echt een deuk slaan in de besmettingen dan dit pappen en nathouden. En daarna nog vol inzetten op het CTB ook, waar nog steeds geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor te vinden is. De harde waarheid is dat vaccinaties heel veel helpen tegen besmettingen en vooral opnames, maar dat we zelfs met een 100% vaccinatiegraad nog steeds een significant aantal opnames zullen zien waardoor maatregelen me onontkoombaar lijken, dus wat is het plan op de langere termijn? Laat je alsjeblieft vaccineren als dat kan, ik heb nog geen echt gedegen goed tegenargument gehoord, maar anderzijds moeten ‘wij’ als gevaccineerden ook beseffen dat we net zo goed flink kunnen bijdragen aan verspreiding van het virus. ‘Verantwoordelijkheid nemen’ begint bij de prik, maar eindigt daar zeker niet.

1 respect 12-11-2021 18:31 op
Hoe kijkt het kabinet aan tegen maatregelen op de iets langere termijn? Het lijkt er inmiddels steeds meer op dat zelfs al zouden we een 100% vaccinatiegraad behalen, er nog steeds een hoop besmettingen en opnames zullen plaatsvinden. Heel veel minder dan zonder vaccinaties, maar nog steeds een significant aantal. Dus hoe willen we daar in de toekomst mee omgaan, ervan uitgaande dat we niet jaar in jaar uit maatregelen willen op- en afschalen?

5 respect 12-11-2021 18:17 op
Waarom blijft de groep ‘ongevaccineerden’ een schatting? Bij het aanmaken van een QR-code is toch te zien of dat op basis van vaccinatie of herstel na een positieve test gebeurt? Ik hoor dat getal van 1.8 miljoen al maanden, na ook gisteren weer een recordaantal besmettingen zou je toch verwachten dat deze groep inmiddels aardig aan het slinken is als het gaat om antistoffen?

7 respect 12-11-2021 14:18 op
Als je eerlijk bent is dit gewoon een terechte maatregel, zeg ik als stadionbezoeker met pijn in m'n hart. Al een paar wedstrijden meegemaakt waar het niet alleen tijdens de wedstrijd twee rijen dik tegen elkaar aan stond, maar ook na de wedstrijd zeker een uur lang groot feest was met een mensenmassa die al schreeuwend en zingend wild over elkaar heen buitelde in de catacomben na de wedstrijd (Ajax-Dortmund, Ajax-Besiktas, Ajax-PSV). 'Geplaceerd evenement' de groeten. Helaas geeft het wel de waarde van een Coronapas zonder verdere maatregelen na de controle aan; die is zeer beperkt. Het risico op besmetting en overdracht mag dan lager zijn als je gevaccineerd of hersteld bent, met zulk gedrag is het niet te voorkomen natuurlijk. Wat wel gelijk de vraag opwerpt; hoe dan de komende jaren? Want we kunnen toch niet jaar in jaar uit maatregelen op en af blijven schalen vanwege Corona? Al hebben we straks een 100% vaccinatiegraad, dan wordt dit probleem hoogstens gematigd, niet opgelost.

4 respect 11-11-2021 21:13 op
Omdat dit pré-kinderen geen onderwerp was waar ik me echt in had verdiept of mee bezig hield. Nog steeds niet trouwens, maar tijdens een zwangerschap krijg je natuurlijk een hoop info die je vooraf niet kende. Dus toen ik voor het eerst zag hoe een foetus van 22 weken eruit zag vond ik dat best schokkend. Nu neem ik aan dat je bij een abortus rond die periode een hele goede reden hebt, maar desondanks vond ik het best heftig.

13 respect 11-11-2021 19:41 op
Een beetje uit hetzelfde straatje als bijv. het niet meer bijhouden van de score bij voetbal voor de kleintjes, want iedereen is een winnaar.

6 respect 11-11-2021 19:26 op
Hoorde deze laatst ook voorbij komen op de radio en hoewel ik even met m’n wenkbrauwen fronsde zie ik niet in waarom je hier massaal een klacht tegen in zou willen dienen. Er wordt echt geen onvertogen woord gezegd. De mening zelf daar kun je het mee oneens zijn, maar moet ‘ie daarom maar niet op de radio te horen zijn? Zelf ben ik ook ‘pro-abortus’. Nog liever zie ik dat niemand in de situatie komt waarin dit kondig is, maar dat lijkt een utopie. Moet wel zeggen dat ik bij de eerste zwangerschap van m’n vrouw behoorlijk schrok toen ik zag hoe een foetus er al uit ziet bij 22 weken, dat is echt een klein mensje. Dus verschillende kanten en opties belichten vind ik niet eens zo slecht, zolang het maar eigen keuze blijft uiteindelijk. Dat je daarbij mogelijk aan het denken wordt gezet door deze reclame vind ik niet schadelijk, ze roepen niet op tot een verbod of iets dergelijks.

7 respect 11-11-2021 17:02 op
Meneer Schans heeft natuurlijk een onomstotelijk punt; je mag alleen naar binnen met een CTB, maar vervolgens moet de tent wel eerder dicht om besmettingen te voorkomen. Dat slaat werkelijk nergens op als je echt gelooft dat een (al dan niet 2G) CTB een goed werkend mechanisme is.

4 respect 11-11-2021 14:59 op
“De politie kreeg een kwart minder geweldsmeldingen binnen en ook de brandweer hoefde minder (10 procent) uit te rukken voor jaarwisselinggerelateerde branden.” Maar wat had dat met het vuurwerkverbod te maken? Er worden nu wel heel makkelijk causale verbanden getrokken zonder verdere onderbouwing. Vergeet niet dat er nog veel meer maatregelen golden, met als gevolg veel minder mensen op straat en bij elkaar op feesten en in kroegen en (naar mijn indruk) een flink stuk minder alcoholmisbruik. Dat er desondanks nog genoeg de lucht in vloog, in ieder geval hier in de Randstad, heeft eenieder wel kunnen waarnemen. Het lijkt me vooral de combinatie alcohol en vuurwerk die samen gevaarlijk is, en dat was wel een heel stuk minder. Verder een beetje goedkoop van GL en PvdD, voor wie dit al jaren een paradepaardje is, om het weer geregeld te krijgen, zogenaamd onder het mom van de zorg. Politiek opportunisme zullen we het maar noemen.

18 respect 11-11-2021 13:19 op
Waarom komen reacties die eerst gemodereerd moeten worden niet automatisch bovenaan te staan als nieuwste reactie op het moment dat ze worden goedgekeurd? Het komt geregeld voor dat een reactie pas na 40-60 minuten wordt goedgekeurd, maar de discussie is dan vaak al honderden reacties verder.

1 respect 10-11-2021 17:32 op
Wat mij betreft een perfect voorbeeld waarom bij veel mensen het vertrouwen in de politiek dalende is. Een mogelijk vuurwerkverbod is al jaren een hot issue in de politiek. Je bent ervoor of ertegen, dat maakt eigenlijk niet zoveel uit. Uiteindelijk zal het er toch wel komen, maar waar ik persoonlijk over val is het gebrek aan transparantie. Gaan we ons nu weer verschuilen achter “Corona”, really? En erger nog, leggen we de verantwoording voor die keuze bij het OMT neer? Vorig jaar moest en zou het er ook komen, want “de zorg”. Het zou zo’n 300 ziekenhuis bezoeken en 900 bezoeken aan de huisartsenpost schelen. Er werd bijna net zoveel afgestoken als normaal, maar toch was het een ‘groot succes’. Vervolgens gingen we 1.5 maand later massaal schaatsen met 40K ziekenhuisbezoeken, >1K operaties en 5-10x zoveel traumabehandelingen als gemiddeld tot gevolg, en toen was het weekend ‘goed verlopen’. Wees dan gewoon eerlijk en voer een permanent verbod in, dit is wel erg doorzichtig zo.

7 respect 09-11-2021 07:51 op
Ja, en nu? Helemaal niks natuurlijk, want niemand is duidelijk verantwoordelijk en iedereen een beetje. Honderden miljoenen belastinggeld door het putje, je wordt er verdrietig van als je bedenkt wat je er allemaal voor goeds mee zou kunnen doen. Niemand die het echt wat interesseert ook, want het is toch je eigen geld niet. Is er ooit ergens een ambtenaar of andere verantwoordelijke ontslagen of gedegradeerd voor dit soort zaken? Dat is een retorische vraag overigens.

3 respect 08-11-2021 14:26 op
"Het land kan de eigen netto uitstoot op papier fors naar beneden bijstellen dankzij dat rapport, dat volgens de krant leest als iets "uit een parallel universum"." Dat heb ik bij wel meer van de genomen 'maatregelen'. Een hoop papieren werkelijkheid, maar in de realiteit raakt het kant noch wal.

20 respect 07-11-2021 21:59 op
Berghuis was geblesseerd en kon niet spelen, zie artikel op deze site.

111 respect 07-11-2021 21:58 op
Sporting - Ajax 1-5 Ajax - Besiktas 2-0 Ajax - Dortmund 4-0 Ajax - PSV 5-0 Dortmund - Ajax 1-3 - - - Twente - Ajax 1-1 Ajax - Utrecht 0-1 Heracles - Ajax 0-0 Ajax - Go Ahead 0-0 Het is gewoon puur mentaliteit, niet 100% scherp en geen 100% inzet. Tuurlijk is het anders spelen als je tegenstander ook speelt om te winnen ipv om geen tegendoelpunt te krijgen, maar als je naar de selectie van Ajax kijkt dan kun je zelfs met de wisselspelers een team opstellen die op basis van hun kwaliteiten deze wedstrijden zouden moeten winnen. Tijd dat Ten Hag dit lek heel snel boven krijgt, want zo ga je geen kampioen worden.

5 respect 06-11-2021 16:44 op
Er zijn maar een paar dingen die onomstotelijk preventief werken tegen besmettingen, namelijk contacten beperken, vaccineren, afstand houden en een goede basishygiëne handhaven. Afstand houden en contacten beperken hebben we losgelaten en vervangen door een systeem van schijnveiligheid dat besmettingen eerder in de hand werkt dan voorkomt. Vervolgens lopen de besmettingen uiteraard op, en de oplossing is om dat systeem nog verder uit te breiden. Ik ben ook geen fan van beperkende maatregelen en zelf volledig gevaccineerd (zolang twee prikken nog classificeert als volledig), maar we zullen toch echt eens na moeten gaan denken over een structurele aanpak. Want zelfs met 100% vaccinatiegraad zullen er nog steeds veel besmettingen en opnames zijn. Een heel stuk minder dan anders weliswaar, maar nog steeds heel veel. We kunnen toch moeilijk de komende jaren maatregelen op- en af blijven schalen lijkt mij, dus hoe gaan we Corona een plek geven in de zorg en de maatschappij?