NUjijStats voor Knackebjorn

5,719

Respect

Respect/dag 6.11
Respect/reactie 4.19

1,365

Reacties

Reacties/dag 1.46
Meeste reacties op 1 dag 18
Gestart op 10-05-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

6 respect 28-11-2020 12:33 op
Kiezers op de rechterflank blijken steevast te vallen voor egocentrische despoten. Kennelijk hebben ze een fascinatie met ‘sterke leiders’, die steeds toch niet de beloofde verlossers blijken te zijn. Dit zal zich blijven herhalen, een vicieuze cirkel van deceptie en hoop op de ware verlosser die op magische wijze Nederland ‘terugbrengt’ naar iets wat het nooit is geweest. Ze zijn daarmee regisseur van hun eigen teleurstelling.

13 respect 27-11-2020 15:09 op
Nog 2 maanden om een nieuwe kandidatenlijst samen te stellen, maar alle kopstukken zijn weg. In de aankomende debatten is Baudet aangeschoten wild na zijn rabiate uitspraken. En nog denken mensen dat het goed komt met Thierry aan het roer.

0 respect 27-11-2020 13:22 op
Ik doel op de verontwaardiging in de politiek en media, waardoor er een enorm taboe op deze uitspraken blijft. Mensen worden kaltgesteld en spreken zich dus niet publiekelijk uit. Wat vinden we daarvan?

4 respect 27-11-2020 13:19 op
Niet mee eens. In essentie kiezen we 150 volksvertegenwoordigers, die samen tot wetgeving moeten komen. Dat die zich verenigen in partijen, is wellicht makkelijk voor hen, maar is er bij verzonnen en is niet noodzakelijk. Iedereen kan op een kandidaat stemmen die zijn/haar belangen en/of ideeën het beste behartigt. Het helpt als die ook in staat is om samen te werken, anders blijkt het vaak een verloren stem. Anyhow, van mij mogen er 150 individuele volksvertegenwoordigers in de kamer zitten, die daadwerkelijk verantwoording afleggen aan een eigen achterban, ipv achterin de fractie meeliften ihkv fractiediscipline.

12 respect 27-11-2020 13:16 op
Waarom die laatste opmerking? Altijd die vijandige fixatie op een andere partij. Zo jammer. We kiezen straks 150 nieuwe parlementariërs. Iedereen mag stemmen op een kandidaat die zijn of haar belangen en/of visie het beste kan vertegenwoordigen. Hierna moet er worden samengewerkt om tot wetten te komen. Respecteer elkaars mening en verschillen. Wel fijn als die vertegenwoordigers zich daadwerkelijk verantwoordelijk gedragen en in staat zijn om die samenwerking op te zoeken. In dat opzicht stelt FvD haar kiezers nu tekeur.

14 respect 27-11-2020 13:12 op
Hulde voor deze scherpe en goed onderbouwde analyse.

3 respect 27-11-2020 13:08 op
Volgens mij missen we hier een meer essentiële discussie: kennelijk zijn er mensen die fascistische en/of racistische en/of nationaal-socialistische opinies hebben. Bij mijn weten zijn die gedachten niet verboden. Verwerpelijk, zeker. Maar niet verboden. Waarom dwingen we deze lieden om heimelijk te denken en in het geniep te spreken? Waarom mogen zij niet vertegenwoordigd zijn in het parlement?

17 respect 27-11-2020 13:05 op
Wat een overdreven verafgoding (sorry voor het pleonasme). De man kon goed voetballen. De 30 jaar daarna was het niets anders dan gênante optredens waarbij hij op alle mogelijke manieren onder invloed was. Tragisch, ja. Maar geen reden voor deze verering.

2 respect 27-11-2020 08:28 op
Ongefundeerde aantijgingen zijn gevaarlijk en destructief. Maar bovendien strafbaar. Ik hoop dan ook dat menig stembureau en/of kiescommissie een proces zal aanspannen wegens smaad of laster.

5 respect 27-11-2020 08:23 op
70 miljoen Amerikanen stemden (opnieuw!) op deze - overduidelijk immorele - man. Dat doet de vraag rijzen of Trump een symptoom van iets groters is. En of het nu voorbij is met deze veenbrand.

51 respect 27-11-2020 07:59 op
Alleen blijven roepen dat er bewijs is, maakt het nog geen bewijs. Overal waar onderzoek is afgerond blijkt er geen sprake van fraude.

5 respect 27-11-2020 07:55 op
Fijn, blijkbaar hebben genoeg redelijke mensen op hem in gepraat. De weinig verbloemde waarschuwing vanuit het leger zal ook zijn werk hebben gedaan. https://www.nrc.nl/nieuws/2020...

0 respect 26-11-2020 14:38 op
De Tories in het VK?

6 respect 26-11-2020 12:41 op
Niet mee eens. In essentie kiezen we 150 volksvertegenwoordigers, die samen tot wetgeving moeten komen. Dat die zich verenigen in partijen, is wellicht makkelijk voor hen, maar is er bij verzonnen en is niet noodzakelijk. Iedereen kan op een kandidaat stemmen die zijn/haar belangen en/of ideeën het beste behartigt. Het helpt als die ook in staat is om samen te werken, anders blijkt het vaak een verloren stem. Anyhow, van mij mogen er 150 individuele volksvertegenwoordigers in de kamer zitten, die daadwerkelijk verantwoording afleggen aan een eigen achterban, ipv achterin de fractie meeliften ihkv fractiediscipline.

9 respect 26-11-2020 12:38 op
FvD is de zoveelste partij die implodeert door grote ego’s en amateurisme. De tragiek is dat er een vacuüm blijft voor een fatsoenlijke rechts-conservatieve partij. Noch VVD (niet conservatief), noch CDA (midden), noch PVV (volks-nationalistisch) kan deze kiezers bedienen. Anderzijds lijkt de aanhang consequent te vallen voor dergelijke egocentrische despoten, kennelijk hebben ze een fascinatie met ‘sterke leiders’. Die keer op keer toch niet de beloofde verlosser blijken te zijn. Dan zal dit fenomeen zich blijven herhalen.

2 respect 09-11-2020 18:36 op
Tussen de regels door lees ik dat de nertsen-industrie in Denemarken een stuk groter is dan in Nederland. Denemarken, in heel veel opzichten toch een keurig land. Dat, terwijl de nertsenfokkers hier ons voorhielden dat in geval van sluiting de productie zou verplaatsen naar landen als Roemenië. Naast immorele nu ook ongeloofwaardige lui. Meteen sluiten die hutten.

10 respect 09-11-2020 07:00 op
Provocaties over en weer. Net zolang tot er iemand over de schreef gaat. Dat iets mag, wil nog niet zeggen dat je het moet doen. Wie brengt het fatsoen terug?

18 respect 06-11-2020 16:34 op
Nooit begrepen waarom mensen een overduidelijk immoreel mens (blijven) steunen. Ihkv ‘ja maar hij doet ook goede dingen’..: dat staat gelijk aan het Duitse autobahn-syndroom. We hebben morele leiders nodig. Biden zal geen visionaire superster zijn, maar wel een begin van herstel van fatsoen in het witte huis.

15 respect 06-11-2020 08:11 op
Zo zie je maar hoe fragiel vrijheid en democratie is. In 4 jaar tijd kan het uitgehold worden. Belangrijke democratische zuilen als trias politica, meerpartijenstelsel en scheiding van macht moeten we hier koesteren en verdedigen.

25 respect 06-11-2020 08:08 op
4 jaar geleden stemden Amerikanen vooral tegen Hillary. Nu stemmen ze vooral tegen Trump. Tekenend voor de cynische staat van de Amerikaanse democratie. Trump’s speech vannacht is overigens een nieuw dieptepunt. Een zittende president van een grote democratie die niet terugdeinst om te liegen en te manipuleren voor eigen gewin. Dat is niet ‘America first’, maar ‘Trump first’. De gevolgen kunnen groot zijn, zowel qua geweld door zijn aanhang, maar ook als slecht voorbeeld naar opkomende democratieën.

2 respect 04-11-2020 14:29 op
Wij focussen ons op de fratsen van de Republikeinen, omdat we hier nu eenmaal meer affiniteit met de Democraten hebben. Maar die kunnen er net zo goed iets van hoor. Of denkt u dat die zich nooit schuldig maken aan last-minute benoemingen in het hooggerechtshof, gerrymandering, leugens, etc?

3 respect 04-11-2020 14:27 op
Welk (realistisch) scenario ik ook toepas, Biden kan praktisch niet meer winnen. Helaas. Maar dan hadden de Democraten ook maar een aansprekender opponent tegen Trump moeten inzetten.

0 respect 04-11-2020 14:26 op
Het verschil betreft Arizona.

2 respect 04-11-2020 14:25 op
Kan nog alle kanten op? Nee hoor, welk (realistisch) scenario ik ook toepas, Biden kan praktisch niet meer winnen. Helaas. Maar dan hadden de Democraten ook maar een aansprekender opponent tegen Trump moeten inzetten.

15 respect 04-11-2020 08:41 op
Zo blij dat ik in Nederland woon.