NUjijStats voor L_Bos

8,085

Respect

Respect/dag 5.93
Respect/reactie 7.38

1,095

Reacties

Reacties/dag 0.8
Meeste reacties op 1 dag 30
Gestart op 01-08-2020

Respect over tijd

Laatste 25 comments

4 respect 30-11-2022 13:18 op
Er zijn ook mensen die albino's niet normaal vinden, dat betekent niet dat ze gelijk hebben.

7 respect 30-11-2022 12:11 op
Onze aanpak is niet "alles mag en kan", wij criminaliseren liefde tussen volwassen mensen gewoon niet. En wij mogen zeker een mening hebben over het arresteren en vastzetten van onschuldige mensen. Toevallig is het de "westerse" wereld die homofobie in andere landen institutionaliseerde tijdens de christelijke missies.

16 respect 30-11-2022 10:49 op
"Iedereen verspreidt leugens" Maar niet iedereen heeft een achterban van goedgelovige, boze, ongeschoolde sycophanten.

22 respect 30-11-2022 10:47 op
Ironisch, zo'n beschuldiging in de context van Trump.

13 respect 28-11-2022 18:22 op
Wie zijn echt rechts, maar gebruiken discriminatie niet als een platform?

4 respect 28-11-2022 15:13 op
Inderdaad, veel mensen gaan heel onverantwoordelijk om met seks en seksualiteit. Het is geen toeval dat er meer problemen met SOA's zijn op plekken waar er een taboe rust op seks en seksualiteit. En als je al de comments hieronder leest, kom je erachter dat zelfs in een land met voorlichting, sommigen ervoor kiezen onwetend te blijven.

0 respect 28-11-2022 15:05 op
"Wellicht moet ik het anders vragen: Als niemand ooit zou hebben gevreeen met hetzelfde geslacht, is HIV dan nog steeds in beeld?" Ja, een virus weet niet wat jouw geslacht is. Denk jij dat HIV is ontstaan door een of ander chemische reactie tijdens seks tussen mannen?

2 respect 28-11-2022 15:01 op
"maar het gaat hier over KANSEN" En dat is precies waarom je PrEP-gebruik niet hoort te ontmoedigen.

2 respect 28-11-2022 14:58 op
Gebrek aan voorlichting, medische hulp, en voorbehoedsmiddelen komt door discriminatie. Denk maar aan de VS; staten als Florida hebben minder seksuele voorlichting vanwege religieuze redenen, maar hebben dus ook meer te maken met SOA's en tienerzwangerschap.

5 respect 28-11-2022 14:56 op
Een "normaal functionerende, gezonde samenleving." houdt seksuele gezondheid en seksuele verantwoordelijkheid hoog. Waarom denk je anders dat een land als Nederland, met veel seksuele vrijheid, minder last heeft van HIV en andere SOA's?

4 respect 28-11-2022 14:55 op
Je hoeft maar met een besmette persoon te vrijen om iets te krijgen. En jouw comment is eigenlijk een beetje de punt van het ongelijkheid: HIV wordt niet serieus genomen omdat er een stigma aan hangt betreft geaardheid en gedrag.

9 respect 28-11-2022 14:52 op
"Dat klinkt als goed nieuws natuurlijk, toch blijft de indruk bij mij achter, dat hetgeen deze mensen dus doen sléchts veilig en gezond kan bij gratie van een medicijn." Iedereen kan alle soorten SOA's krijgen, het heeft niks te maken met geaardheid of handelingen. HPV is een probleem voornamelijk voor vrouwen, en daar bestaat nu een vaccin voor. Zou je dan ook zeggen dat seks met vrouwen sléchts veilig en gezond kan bij gratie van een medicijn?

8 respect 28-11-2022 14:11 op
Voor de tiende keer, Macim, jouw monogamie is niet een garantie van de monogamie van jouw partner. Monogame mensen krijgen ook HIV.

4 respect 28-11-2022 14:07 op
Toch vind ik het beter om de kansen zo veel mogelijk te verminderen.

0 respect 28-11-2022 14:02 op
"Leg uit. Volgens mij namelijk totaal niet waar." Bij Herpes en HPV zal een condoom minder helpen, tenzij de plek van ontsteking heel specifiek is, want die krijg je via huidcontact in plaats van via vloeistoffen. Chlamydia, Gonorroe, HIV, en Hep C zijn beter te voorkomen met condooms, maar ook die kunnen bij bepaalde handelingen condooms omzeilen. Het is altijd beter om meerdere voorbehoedsmiddelen te gebruiken dan minder, dus beter kunnen we pleiten voor condooms + prep.

2 respect 28-11-2022 13:42 op
"PrEP scheelt NIET heel veel ziektes." PrEP scheelt heel veel HIV besmettingen. Andere ziektes die je noemt zijn ook niet met condooms te voorkomen. Mensen die PrEP gebruiken zijn verplicht om elke drie maanden op alle SOA's te laten testen. Beter om seksuele verantwoordleeijkheid in alle vormen te steunen, in plaats van PrEP ontwijken want "het helpt niet tegen andere ziektes".

7 respect 28-11-2022 13:34 op
Het veiligst is natuurlijk PrEP en condoom. De besmettingscijfers in Nederland dalen, en dat gebeurt niet zomaar.

9 respect 28-11-2022 12:58 op
Het is niet het een of het ander; alle ziektes moeten worden aangekaart. Het klinkt bijna alsof je vindt dat we geen geld in HIV bestrijding moeten stoppen want het zijn maar losbandige homo's. Je weet wel dat in veel van die landen, HIV een probleem is onder vrouwen en jongeren?

5 respect 28-11-2022 12:55 op
Hiv besmettingen in Nederland zijn aan het dalen, hoor, je hoeft niet over dat "groepje" te klagen.

6 respect 28-11-2022 12:42 op
@Macim "erantwoordelijkheid nemen en ondertussen met alles en iedereen tussen de lakens willen gaat niet samen." Voor de derde keer, je kan zelf heel monogaam zijn, maar je weet nooit zeker wat je partner doet. Wat is er mis met monogamie plus prep?

2 respect 28-11-2022 12:36 op
Ja, in veel landen, zoals hier, nemen de besmettingen af. Wij hebben gelukkig wat beter gezondheidszorg en voorlichting, en doordat seksualiteit hier niet taboe is, is de drempel veel lager voor mensen om zichzelf te laten testen of voorbehoedsmiddelen te gebruiken.

11 respect 28-11-2022 12:32 op
"Je levensstijl aanpassen en je gewoon bij 1 partner houden." Je kan nooit 100% zeker weten dat je partner dit ook doet. Toch beter om je eigen verantwoordelijkheid te nemen, in plaats van vertrouwen dat iemand anders het voor jou gaat doen?

0 respect 28-11-2022 12:31 op
"Het lichaam is niet gebouwd voor gemeenschap via dat kanaal." Je krijgt HIV niet vanwege een specifieke "kanaal".

1 respect 28-11-2022 12:27 op
"Prep is een lapmiddel en wordt gebruikt door mensen die liever zelf geen verantwoordelijkheid nemen." Wat een onzin. Prep is een extra laagje verantwoordelijkheid, en wordt gebruikt door mensen die hun seksuele gezondheid serieus nemen. Alle voorbehoedsmiddelen zijn voor mensen die hun seksuele gezondheid en verantwoordelijkheid serieus nemen. Erg naief om te denken dat SOAs alleen voorkomen bij losbandigen.

0 respect 28-11-2022 12:13 op
De barrieres in Nederland zijn niet zo groot; je kan het via de GGD en via je hiusarts krijgen. Het enige barriere is dat je expliciet moet aangeven dat je het wilt.