NUjijStats voor LivingTheAmericanDream

6,807

Respect

Respect/dag 27.01
Respect/reactie 4.25

1,600

Reacties

Reacties/dag 6.35
Meeste reacties op 1 dag 36
Gestart op 24-03-2020

Respect over tijd

Laatste 25 comments

3 respect 13-11-2020 13:46 op
Goed bezig, vrijwel al mijn bijdragen zijn weg. Zoveel voor vrijheid van meningsuiting en het monddood maken van iemand die alleen maar voor de huidige president op komt. Ik ben er klaar mee, dit is geen leven meer. Ik ga me eens bezinnen of ik er niet uit moet stappen.

1 respect 13-11-2020 13:31 op
De steden waar juist verloedering is, en alles gang geweld? U wil dat "succesmodel" uitspreiden over de rest van de VS. Ik pas daar liever voor.

1 respect 13-11-2020 12:34 op
Ik ben hier pas actief sinds het voorjaar. Dus al die andere termijnen was ik hier nog niet. Vandaar dat u mijn alleen maar als pro-DT kent, maar dat was in 2016 wel degelijk niet zo.

1 respect 13-11-2020 12:28 op
U legt woorden in mijn mond die ik niet gezegd heb. Politiek gezien, voor beide kampen geldt dat ze compromissen moeten sluiten als ze niet beide kamers in controle hebben. Ik had het over het niet op komen dagen bij de inauguratie, het niet op komen dagen bij de State of the Union (en die wel kwamen waren daar vaak ook om te protesteren om niet te klappen), of Pelosi die DT's speech opzichtig verscheurde. Noem mij wanneer de Reps zo onsportief zijn geweest.

1 respect 13-11-2020 12:18 op
Elke partij probeert dat. Ik heb nog nooit gezien dat een partij niet met een kandidaat is gekomen om het presidentschap terug te krijgen. Verder bestaat het systeem hit checks and balances dus als een president niet het Huis en de Senaat beiden in handen heeft zullen er compromissen gesloten moeten worden.

1 respect 13-11-2020 12:14 op
Dat is niet waar. Wij hebben ons altijd achter de nieuwe president geschaard ook toen HC in 2016 verloor. Misschien is dat gemakkelijker voor ons omdat we in het politieke midden zweven, maar aub niet de suggestie wekken dat we DT nooit geaccepteerd hebben. Het gedrag van de Dems heeft ons zelfs van hen vervreemd.

1 respect 13-11-2020 12:12 op
U bent de never DT'ers vergeten, en de resist bewering. Ook de vele Dems die niet naar de inauguratie kwamen, of hun protesten tijdens de jaarlijkse State of the Union. DT gaat JB ook proficiat wensen als alle rechtzaken voorbij zijn en DT blijkt verloren te hebben. Uw voorbeelden zijn van twee personen die rechtstreeks in de race waren, en waar DT duidelijk gewonnen had. Ik heb het over de non-acceptatie van de hele democratische partij, zoals ook oa Maxime Waters die opriep om Reps overal en altijd lastig te vallen.

1 respect 13-11-2020 12:05 op
Die inderdaad niet, maar het had wel met onregelmatigheden te maken. Hij heeft rechtzaken aangespannen tegen fraude en onrechtmatigheden. Laten we die gewoon afwachten waarna we 14 December een president kunnen aanwijzen.

2 respect 13-11-2020 12:01 op
Gisteren heeft hij dus wel een rechtzaak in Pennsylvania gewonnen. Helemaal ongegrond zijn DT's aantijgingen dus niet.

2 respect 13-11-2020 11:59 op
Jammer dat de Dems in 2016 nooit zo sportief geweest zijn om achter de huidige president te gaan staan. En al hun pogingen om hem af te zetten en tegen te werken. Laten we wel wezen; dit was de eerste keer in de historie dat een president zelfs vóór zijn inauguratie zo veel tegenstand kreeg en daarna nooit geaccepteerd is.

3 respect 13-11-2020 11:55 op
"Tot nu toe heeft de president geen enkel bewijs van stemfraude geleverd". Dit klopt niet, gisteren heeft hij een rechtzaak in Pennsylvania gewonnen waar stemmen onterecht zijn meegeteld. Een bewijs dat er daar iets niet goed gegaan is. Op naar de volgende rechtzaak, we hebben nog een goede maand waarin van alles kan gebeuren.

3 respect 12-11-2020 19:29 op
Sinds wanneer bepaald de media de uitslag van de verkiezingen? Dat de AP zegt dat JB gewonnen heeft wil niet zeggen dat dat ook zo is. Ik wacht rustig alles af, en dan 14 December weten we het als de kiesmannen en vrouwen op een kandidaat stemmen. Erg jammer hoe iedereen voorloopt op de zaken, terwijl er nog zoveel onduidelijkheden zijn en DT maar een 50k stemmen verwijderd is van de overwinning.

1 respect 11-11-2020 20:25 op
Nee, maar uiteindelijk zijn het de kiesmannen die moeten kiezen. Zal wel een "worst case scenario" zijn bedacht door een groep voor of tegenstanders van DT. Ik ben het eens dat een hertelling waarschijnlijk niet zoveel uitmaakt, maar onder die hertelling versta ik ook zaken zoals of stemmen die na een bepaald tijdstip nog binnen kwamen ook meegeteld mogen worden. Dus ik ben het eens dat normaal gesproken die 60k met gewoon vertellen niet goed te maken is, maar wel als er andere regels overtreden zouden zijn.

1 respect 11-11-2020 19:47 op
Als DT die resterende staten op zijn naam schrijft, en Wisconsin en Pennsylvania weet te flippen (scheelt in totaal maar 50k of 60k stemmen), dan is zijn herverkiezing een feit. Het duurt nog even maar we moeten afwachten. Ik las ook ergens dat DT de kiesmannen die een president moeten aanwijzen kan omkopen met een miljoen of iets dergelijks, maar weet niet wat daar van waar is.

2 respect 11-11-2020 19:40 op
Fair enough, en dat is het hoe het zou moeten zijn voor iedereen; "nooit een wapen nodig gehad". De realiteit is echter dat willekeurige mensen dagelijks op straat of in huis overvallen worden, of erger. We weten ook dat criminelen zich niets van wapenverboden aantrekken, dus ik zou het goed vinden als er voor de gehoorzame burger ook een weg zou zijn om legaal wapens te mogen dragen. Niet verplicht, maar iedereen die het wil en aan bepaalde eisen voldoet.

1 respect 11-11-2020 19:34 op
Deze incidenten zijn vooral tussen jongeren en jongvolwassenen zonder opleiding die in het criminele circuit zitten. De rest van de VS heeft er niet zoveel mee te maken. Vandaar dat ik de diploma eis een goede graadmeter vind voor het wel of niet toestaan van het dragen wapens. Iemand met afgeronde opleiding staat toch iets verantwoordelijker in het leven dan een drop out.

1 respect 11-11-2020 19:27 op
Precies. Waarschijnlijk zijn er meer en meer groepen die zich distantiëren of niet willen meedoen in de maatschappij, en daardoor zo verknipt raken dat ze dit gedrag vertonen. Inderdaad symptoom bestrijding, en het inperken van vrijheden. Gelukkig dat we hier in de VS nog gewoon legaal een vuurwapen op zak mogen hebben (afhankelijk van staat kan er wel een cursus vereiste aan dit recht vastzitten).

3 respect 11-11-2020 19:23 op
Ik stel voor dat een messenverbod gerelateerd wordt aan schooldiploma's. Het probleem is niet de messen (what's next, scharen?), maar diegenen die ze gebruiken. Het overgrote deel gaat er verantwoordelijk mee om, en gaat nu overgeleverd worden aan de crimineel op straat die zich niets van een verbod aantrekt. Kijk ik naar mezelf in mijn tienerjaren in Nederland; ik voelde me vaak niet veilig en mocht daarom een vlindermes dat ik altijd bij me droeg. Gelukkig nooit nodig gehad, maar het werd door een verantwoordelijk iemand gedragen. Niets mis mee. Na eind negentiger jaren naar de VS verhuisd te zijn, is het dragen van een mes gewoonte gebleven, maar daarbovenop draag ik nu ook regelmatig legaal een verborgen vuurwapen bij me. Ook dit heb ik gelukkig nog nooit nodig gehad, maar je weet maar nooit. Ook hier, een verantwoordelijk iemand die het draagt. Ik stel voor, messen voor ieder die een middelbaar school diploma heeft, en vuurwapens voor eenieder met afgeronde MBO of hoger.

1 respect 10-11-2020 20:53 op
Precies. Wat u zegt is we stoppen de VS zo vol als Nederland, wat zou betekenen een ruime 4 miljard inwoners, tegenover 330 miljoen nu. Laten we zeggen dat die nieuwe inwoners maar 2/3 uitstoten van de huidige Amerikaan. De totale uitstoot van de VS gaat dan toch nog 8x hoger zijn als dat deze nu is. Wat u dan zegt is; de VS doet het uitstekend, want per persoon is de uitstoot maar 2/3 van wat het was. Uitstoot per constante variabele (oppervlak veranderd niet of nauwelijks) is dus beter om te kijken of een land het beter of slechter doet dan het verleden. Trouwens, de uitstoot per persoon voor Canadezen en Australiërs is hoger dan Amerikanen. Als we naar landen en totale uitstoot kijken dan is de uitstoot in China meer dan 2x zo veel als de VS. Maar die absolute aantallen zeggen niet zoveel, grotere landen stoten natuurlijk meer uit.

2 respect 10-11-2020 19:58 op
Ondanks een flinke economische groei is het afgevlakt en nu zelfs lager dan toen hij president werd. Amerikanen zijn niet de grootste vervuilers per hoofd van de bevolking. Curacao alsook vele landen in het MO stoten meer uit per persoon. Ook Canadezen en Australiërs. Verder is een andere manier om te kijken naar uitstoot per oppervlakte. Zodoende kan uitstoot niet gemanipuleerd worden met een flinke bevolkingsgroei. Nederland stoot volgens een tabel op wiki 4176 ton per km^2 per jaar uit, en de VS maar 519.

6 respect 10-11-2020 19:29 op
Ik ben bang dat we volgend jaar onder JB de grootste stijging in CO2 krijgen in decennia. Onze huidige president heeft juist een flinke daling bewerkstelligd in zijn 4 jaar als president.

11 respect 10-11-2020 19:22 op
Nederland zou eens een voorbeeld moeten nemen aan Canada en de VS, waar in steeds meer staten iemand dit legaal kan verbouwen. In vrijwel alle staten kan het voor medische redenen verbouwd worden. Het halve werk waar het niet verboden is om het te hebben of gebruiken, maar niet te mogen verbouwen, is niet meer van deze tijd. Overigens heb ik nog nooit gerookt of wat dan ook gebruikt.

10 respect 09-11-2020 19:41 op
Tijd voor Rusland om niet met zich te laten sollen en die Azerbs op niet te mistane wijze duidelijk te maken dat ze deze fout niet nog een tweede keer maken.

2 respect 09-11-2020 17:57 op
U moet mij gemist hebben aangezien ik wel degelijk hier ben geweest. Heb elke dag wel iets geplaatst. Ik ben altijd al voor het milieu geweest als het als het economisch gezien werkt. Geen geforceer vanuit de overheid, laat de markt met oplossingen komen. Iedereen weet dat ze binnen kunnen lopen met het uitvinden van het gouden ei. Over de verkiezingen kan ik kort zijn. De race is nog niet gelopen aangezien er op dit moment nog onregelmatigheden worden onderzocht. Een landslide voor JB gaat het zeker niet worden. Hij is minder dan honderdduizend stemmen, verdeeld over 3 of 4 staten, verwijderd van verlies. Dat is op dit moment net op het nippertje, mochten er geen significante verschuivingen meer plaats vinden.

5 respect 09-11-2020 16:41 op
Lage rentes? Met mijn persoonlijke pensioenfonds hier in de VS heb ik over de laatste 10 jaar meer dan 8% rendement behaald, met de laatste 2 jaar zelfs over 12%. Wat gaat er mis met de Nederlandse pensioenfondsen? De potten zitten overvol, en mensen worden verplicht om in te leggen, zonder dat iemand het geld misschien ook maar ooit ziet. Onbegrijpeljjk dit weer, de zorgmedewerkers die het toch al zwaar hebben worden nu weer hard geraakt.