NUjijStats voor LotteA

2,647

Respect

Respect/dag 1.34
Respect/reactie 4.17

635

Reacties

Reacties/dag 0.32
Meeste reacties op 1 dag 17
Gestart op 23-11-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

3 respect 27-11-2022 10:54 op
Er zijn geen letters uit elkaar getrokken?

0 respect 25-11-2022 20:58 op
Het OV bestaat dan ook niet enkel uit de trein, maar omvat ook bv. bus- en tramreizen. Wat de mensen die niet per trein kunnen reizen uit de auto zou halen, is het verbeteren en intensiveren van ándere OV-middelen, zoals de bus, de tram of de OV-fiets. In plaats daarvan zien we verschraling van niet alleen de trein, maar ook andere OV-middelen. Dat werkt averechts. Door alleen te kijken naar wat maatregelen bij de trein zouden betekenen en het OV niet integraal te onderzoeken / aanpassen, krijg je nooit het positieve effect te zien van een algemene, gezamenlijke aanpak om mensen het OV in te krijgen.

0 respect 02-11-2022 11:44 op
@Pipo_De_C Het is inmiddels bijna 7 jaar later en ik mopper er niet over, inmiddels ben ik hersteld en weer bijna volledig functioneel. Maar mijn verhaal deel ik wel graag. Na een jaar is de kans dat er daar - nadat ik naar de andere kant van het land ben verhuisd - nog iets te doen is met mijn klacht klein, althans dat vermoedde ik toen. Tevens was ik weer aan de studie (ik was 22) en had ik het aangegeven bij mijn nieuwe internist hier. Mijn herstel liep goed en ik wilde het graag achter me laten. Kunt u het mij kwalijk nemen? Wat zou het nog voor zin hebben? En nog 1 ding; het revalidatiecentrum was zeer nauw verbonden met het ziekenhuis. Een klacht daar zou een klacht voor het ziekenhuis zijn.

5 respect 02-11-2022 10:20 op
@Caitlyn, suggereert u nu dat ik 'gepamperd' werd in het revalidatiecentrum of dat wilde? Nee, volgens mij had het al behoorlijk gescheeld als ze hadden geluisterd naar het feit dat ik er niet zat voor diabetes, maar voor zenuwpijn, en ik helemaal geen moeite had met het reguleren van mijn bloedsuiker. Dat ging - zelfs in de periode waarin ik niets door mijn keel kon krijgen - gewoon goed, maar was wel de focus van mijn programma. Overigens: poliklinisch was ook prima, nadat ik overgestapt was naar een ander ziekenhuis en daar wel voor zenuwpijn behandeld werd, zonder oeverloos te moeten ouwehoeren over dieet of beweging. Over dat ziekenhuis, en het revalidatiecentrum hier waar ze mij ook nog enkele weken naar verwezen, niets dan goeds. Het was toen alleen wel al te laat en ik had er nog wat complicaties bij gekregen waar ik mee moest leren omgaan.

6 respect 02-11-2022 09:55 op
Fijn om te horen dat uw schoonouders wel goede ervaringen hebben! De ervaring heeft mij geleerd dat revalidatiecentra heel goed zijn in concreet fysieke revalidatie (gebroken been, amputatie, etc.) en in revalidatie bij herkenbare en goed onderzochte ziektes. Ik heb ook zeker mensen wél goed zien herstellen van longschade of diabetes. Maar als je daar buiten valt, heb je pech zoals ik. Ik was bij vertrek naar het revalidatiecentrum vast van plan om er wat van te maken en keek ernaar uit om te herstellen, maar het feit dat ze niets doen wanneer je binnen korte tijd achteruitgaat omdat je dan weer terug naar het ziekenhuis moet en daar geen bedden zijn, is absurd. Ik ben nog 1 keer in dat ziekenhuis geweest, voor een familie-/exit-gesprek. Kon niet lopen, eten, drinken of praten, maar ze hebben me met de ambulance die kant op gesleept en spraken over me alsof ik gewoon poliklinisch vanuit huis door kon gaan. Heel absurd en raar.

8 respect 02-11-2022 09:49 op
@Uhh_Duhh Een klacht zat er niet in. Ik was te zwak en ben met veel moeite meegenomen naar mijn ouders thuis, aan de andere kant van het land. Toen ik een jaar later hersteld was, had een klacht al geen zin meer. Over het 'individuele programma', zonder in al te veel details te treden: ik kwam er voor 'leren omgaan met zenuwpijn' en werd er behandeld voor 'leren omgaan met diabetes'. Ik had precies hetzelfde programma als iemand die er wél voor de diabetes was, niks individueels aan. Tevens heb ik er destijds vaak aangegeven nog veel pijn te hebben en ging ik er zo hard achteruit dat je kon beargumenteren dat een trip naar het ziekenhuis voor mij eigenlijk weer noodzakelijk was, maar dat weigerden ze vanwege het bed dat ik dan (weer) bezet zou houden. Uiteindelijk ben ik in een ander ziekenhuis opnieuw begonnen. Wel fijn om te horen dat u het niet herkent. Dat bevestigt weer een beetje dat ik een uitzondering op de regel was. Helaas wel één met grote gevolgen.

21 respect 02-11-2022 09:25 op
"Soms houden patiënten bedden bezet terwijl ze ergens anders kunnen revalideren." Mijn ervaring hiermee is heel slecht. Toen ik in 2016 van het ziekenhuis naar een revalidatiecentrum moest, was ik er best goed aan toe. Afhankelijk van pijnmedicatie, maar ik at en dronk goed en kon elke dag een stukje lopen. Ik was herstellende, mentaal en fysiek. Toen besloten ze dat ik naar een revalidatiecentrum moest en in de 5 weken dat ik daar was hebben ze: - vanaf dag 1 pijnmedicatie geweigerd, - niks gedaan aan het feit dat ik 1,5 week niets kon eten, en - mij in een programma gestopt dat niet bij mijn ziekte hoorde. Het verschil tussen hoe ik het ziekenhuis verliet en wat er na 5 weken nog van me over was, was schokkend. Ik moest helemaal opnieuw beginnen. Als ik mijn plek in het ziekenhuis had mogen houden, was ik - zo zeiden artsen later - waarschijnlijk sneller en beter hersteld, met minder langetermijngevolgen. Ik hoop nog altijd dat ik hierin een enórme uitzondering ben.

13 respect 01-11-2022 09:16 op
Ik wist niet dat er een lespakket nodig was om ervoor te zorgen dat dit liedje niet (meer) in de klas gezongen wordt. Ik heb het in elk geval nooit gedaan en al helemaal niet met 'bijbehorende' handgebaren (die ik nog nooit iemand erbij heb zien maken). Een aantal klasgenoten heb ik er wel op betrapt, maar die werden erop aangesproken en deden het vervolgens niet meer omdat ze geleerd hadden dat het beledigend was. Daar was geen lespakket voor nodig, alleen een sterke leerkracht die geen moeite had met het aansnijden van gevoelige onderwerpen. Naar mijn mening is dat eerder wat mist. Zo hoeven namelijk kinderen die er zelf niet aan meedoen niet onnodig lestijd te verliezen vanwege een groepje dat wel dit soort teksten gebruikt. Ik zou het eerder opnemen in bestaande lespakketten over discriminatie en racisme om de grens gelijk te stellen aan die van zwarte of homoseksuele mensen. Het is immers niets anders dan een vorm van (vaak onbedoelde) discriminatie. Een sterke leerkracht kan daar in de klas in dit soort specifieke gevallen zelf ook tegen optreden.

5 respect 28-10-2022 16:13 op
Musea zijn voor iedereen en hebben geen politieke motieven. Van een 'achterban' kun je dus niet spreken. Verder is de taak van de musea om mensen bewust te maken van ons verleden, ook de kanten waar we het soms eigenlijk niet mee eens zijn. Of het wel of niet binnen deze tijd past doet er niet toe; de werken blijven, alleen de discussie erover verandert. Uw opmerkingen raken kant noch wal.

14 respect 27-10-2022 21:36 op
Nee, het gaat bij talkshows e.d. over de acties en of dat nu vandalisme of activisme is. Ik moet de eerste persoon nog horen over wat nu goede oplossingen zijn om de maatschappij ertoe te bewegen het klimaat meer in acht te nemen. Ergo: doel niet bereikt, acties zijn zinloos, laat de musea met rust.

4 respect 27-10-2022 21:24 op
En in hoeverre is dit doel nu bereikt, als het maatschappelijk debat zich vooralsnog richt op de vraag of deze mensen nu activist of vandaal zijn, in plaats van dat het over het klimaat gaat?

9 respect 27-10-2022 21:15 op
Ik ben onder andere werkzaam in twee musea en wij maken ons ernstig zorgen omdat onze schilderijen géén glazen platen hebben. Verder zitten wij in monumentale panden (elke kleine beschadiging aan muur of vloer is rampzalig) en hebben we met de coronacrisis al hele moeilijke tijden achter de rug. En wat heeft deze kunst nou allemaal met de klimaatverandering te maken? Wat voor invloed hebben wij waardoor een gesprek met klimaatactivisten enige verandering teweeg kan brengen? Het is al moeilijk zat om tegen de groeiende stroom op te boksen die cultuur 'geldverspilling' noemt, dit is alleen maar geklier.

3 respect 20-10-2022 08:11 op
Tsja, op goederen kan je makkelijk besparen (dan maar even geen nieuwe kleren of boeken), maar veel diensten zijn noodzakelijk. Zeker als je ook verzekeringen e.d. meerekent.

3 respect 12-09-2022 08:04 op
Ach, jammer. Ik zou wel graag dat museum willen bezoeken om te zien wat het idee erachter zou zijn en of er enige logica in zit. Mits het natuurlijk met het ov zou kunnen binnen niet al te lange reistijd.

8 respect 12-09-2022 07:41 op
Ik ben ook museumdocent in een klein museum. Het jaar begon slecht: op last van de overheid gesloten en geen schoolbezoeken (waar we zeer afhankelijk van zijn voor subsidies en kosten) of andere groepsbezoeken mogelijk. Toen kwam de aanloop naar de zomer waarin veel scholen toch wilden en konden komen en afgelopen zomer was de meest succesvolle in jaren. Wat het dan toch lastig maakt om de boel te bolwerken, is het aantal mensen dat met kortingskaarten (museumkaart, vriendenloterijpas) komt. Er komt veel kijken bij een museum en mensen onderschatten dat soms, maar wij zijn blij dat mensen de weg terug weer vinden.

3 respect 12-09-2022 07:36 op
Naar welk museum bent u geweest, dat zo'n teleurstelling was?

4 respect 07-09-2022 08:47 op
Naaktfoto's van kinderen zijn kinderporno en alleen al het bezitten ervan is strafbaar. Iemand die veroordeeld wordt voor het bezitten van kinderporno kan nooit meer met de doelgroep werken omdat een VOG niet meer te verkrijgen is. Immers is het risico op herhaling en/of escalatie te groot en de getroffen groep te kwetsbaar. Hij zal mogelijk veroordeeld worden en dan een nieuwe baan moeten zoeken. De school zal hem (terecht!) niet meer terugwillen.

7 respect 05-09-2022 08:42 op
"NS gaat er inmiddels van uit dat die aantallen niet meer terugkomen." In een eerder / ander artikel las ik dat NS dat ook helemaal niet meer wilde, omdat de treinen toen 'veel te vol' zaten. Het probleem is alleen dat als je zó erg in het aanbod snijdt, je ook weer meer drukte in de treinen veroorzaakt en mensen de auto in jaagt. Dat is precies het tegenovergestelde van wat we (moeten) willen. Het is juist nodig dat er geïnvesteerd wordt in goed(koop), betrouwbaar openbaar vervoer met genoeg personeel. Dat lukt niet zolang er ook hier gestreefd wordt naar (semi-)marktwerking en zolang elke cent die in het ov gestopt wordt ook weer door de reiziger terugbetaald moet worden.

0 respect 30-08-2022 21:21 op
Maar mogen de vrouwen in een korte broek? Want een rok die je naar je werk draagt is meestal ofwel onderdeel van een mantelpak o.i.d. (en valt dan automatisch onder 'nette kleding') ofwel van een lengte tot op of onder de knieën, en op die manier niet ongeschikt voor het werk. Maar als een vrouw zomaar in een korte broek naar het werk komt denk ik dat de wenkbrauwen nog erger gefronst zullen staan dan als mannen het doen.

6 respect 30-08-2022 20:15 op
Het suggereert dat een vrouw zonder makeup niet representatief kan zijn en dat je er zonder niet verzorgd uit zou zien. Dat is een boodschap die je niet moet willen uitdragen. Met een vriendelijke glimlach kom je veel verder dan met een vol geplamuurde frons.

1 respect 30-08-2022 11:51 op
Ja, want het is heel prettig als je normaal gesproken met de trein moet en géén auto en/of rijbewijs hebt. Dan kom je vast inderdaad eerder op je werk...

7 respect 30-08-2022 07:51 op
U rekent make-up onder dezelfde categorie als lichaamsverzorging, maar dat is het niet. Je haren borstelen en nagels knippen valt toch echt in een andere categorie dan elke dag je gezicht vol plamuren. En dat scheren? Dat kan je onder de douche doen. De meeste vrouwen maken daar geen probleem van en dan nog doen niet alle vrouwen dat. Problemen mee?

4 respect 26-08-2022 15:22 op
Alleen is nee niet zomaar nee als er al een contract getekend is en daar geen ontbindende voorwaarde in staat die dit mogelijk maakt, en de bedenktermijn verstreken is (als die er al was).

1 respect 13-07-2022 11:01 op
Ehm, het is niet de burgemeester die dit meldt, maar de wethouder. En de wethouder wordt gekozen door de gemeenteraad, die de bevolking van de stad vertegenwoordigt. Een gekozen burgemeester gaat dus precies hierin niks veranderen?

20 respect 07-07-2022 10:34 op
Ik maak me best wel zorgen over het feit dat er dus minderjarigen zo worden opgestookt dat ze meedoen in dit soort... 'activiteiten', terwijl zij juist degenen zijn die perspectief hebben en die gestimuleerd moeten kunnen worden om verbeteringen aan te brengen in de veehouderij, of om een ander pad te kiezen. Dat is wat economie normaal gesproken doet; als een bakker geen brood meer verkoopt en de bakkerij moet verkopen is het toch ook logisch dat de bakkerszoon een ander ambacht kiest?