NUjijStats voor Lp27

12,424

Respect

Respect/dag 14.79
Respect/reactie 4.53

2,745

Reacties

Reacties/dag 3.27
Meeste reacties op 1 dag 49
Gestart op 10-04-2019

Respect over tijd

Laatste 25 comments

1 respect 28-07-2021 22:32 op
@flanor Uiteindelijk zijn de twee niet verenigbaar, tenzij je god zo betekenisloos maakt dat hij net zo goed niet kan bestaan.

3 respect 28-07-2021 21:55 op
"Kunnen we niet gewoon weer allen in een god geloven of zo, dat is veel eenvoudiger. En een eenvoudige verklaring is meestal de beste, als je sommige wetenschappers moet geloven." Helaas is god een verre van eenvoudige of voor de hand liggende verklaring. En inderdaad, de eenvoudigste verklaring is vaak de juiste.

9 respect 28-07-2021 21:05 op
@fred "o.a. het aantreffen van c-14 in bijv diamanten" Even gezocht. Maar één resultaat, op een religieuze site, waar zlefs daar wordt verteld dat het een enkele onbevestigde meting is. Ik weet hoe de vlag waait bij jou. "aanwezigheid van helium in zirkonium van "miljoenen jaren oud" terwijl het allang ontsnapt had moeten zijn." Waarom zou dat ontsnapt moeten zijn? En waarom kan het niet door radioactief verval recent gevormd zijn? "Maar ik begrijp ook dat als je echt gelooft in die miljarden jaren oude aarde" Nee, fred, dat is nu juist géén geloof. Dat is kennis, wetenschap. Jouw onzin, dat is geloof.

10 respect 28-07-2021 19:13 op
@mike "is het deze dateringsmethode gebruikt gewoon een aanname" 'Het deze' dateringsmethode staat wetenschappelijk als een paal boven waarde. Alleen als de natuurconstanten toen anders zouden zijn geweest zouden ze niet betrouwbaar zijn. Maar dan hadden we dat ook wel aan heel veel andere zaken gemerkt.

8 respect 28-07-2021 18:58 op
"Ook dit dier zou dus geleefd moeten hebben zonder zuurstof" dat staat er niet. Er was al zuurstof aanwezig, iets van 3% van de atmosfeer. Er waren organismes die zuurstof produceerden (anders had er sowieso geen zuurstof in de atmosfeer aanwezig kunnen zijn.). Mogelijk dat die de concentratie in het water plaatselijk wat deden toenemen.

9 respect 28-07-2021 18:43 op
@fred "de dateringsmethoden zijn zeer onbetrouwbaar" Kun je uitleggen waarom die niet nauwkeurig zijn?

31 respect 28-07-2021 18:35 op
@eloen "Iedereen mag geloven dat dit fossiel 890 miljoen jaar oud is," Dat zou ik niet geloven willen noemen, eerder weten, uiteraard binnen een zekere foutenmarge. Ik denk dat jij degene bent die hier maar wat aan het geloven is.

17 respect 28-07-2021 17:55 op
Halfwaardetijden zijn constant, tenzij er fundamentele natuurconstanten een andere waarde hebben gekregen. Daar is geen spoor van bewijs voor.

2 respect 28-07-2021 17:17 op
"Bij de max was het makkelijk om een zondebok te vinden. Dat was namelijk de fabrikant, hoe onterecht dat ook is" Het is waar dat de piloten ook de nodige steken lieten vallen maar Boeing is zeker niet ten onrechte de zondebok hier. De werking van een cruciaal systeem, uitgebreid tot ver buiten waar het oorspronkelijk voor bedoeld was laten afhangen van maar één sensor is echt wel een blunder.

0 respect 28-07-2021 13:01 op
@dake Je vaccineert altijd mensen die de ziekte nog niet hebben, gezonde mensen zo je wilt. Vaccineren is altijd preventief.

9 respect 27-07-2021 22:17 op
"Warenhuis" is een groot woord. Dat is het al jaren niet meer. Ooit had het een uitstekende boekenafdeling. Daar was de laatste keer dat ik er kwam (een jaar of twee geleden) weinig meer van over. Kleding (te dure kleding) en cosmetica. Meer is er niet meer te krijgen, voor zover ik weet.

3 respect 27-07-2021 21:03 op
Hoe weil je dat van het gasnet overbrengen naar de auto? Met die paar bar die het gasnet aankan krijg je niet genoeg in een tank. Je zal het heel sterk in volume moeten reduceren. Dat betekent een enorme druk of een extreem lage temperatuur.

0 respect 27-07-2021 19:43 op
@erwi Misschien had jij jouw denkvermogen (één woord) beter kunnen gebruiken om mijn voorbeeld te weerleggen. Blijkbaar ben je daar niet toe in staat en moet je je verlagen tot dit soort opmerkingen.

0 respect 27-07-2021 19:32 op
"Gezien u denk vermogen lijkt het mij niet veilig dat u met een vliegtuig vliegt" Het is "uw" denkvermogen en ik ben natuurkundige. Niets mis met mijn denkvermogen, lijkt me. En jij?

2 respect 27-07-2021 19:27 op
"Nee, dat is een denkfout" Dan mag je mij die fout aanwijzen.

1 respect 27-07-2021 19:23 op
"een accu moet je vergelijken met de olie die je verstookt" Als je begint met een foute vergelijking kom je, niet verbazingwekkend, uit op een onjuiste conclusie.

8 respect 27-07-2021 19:18 op
"De grondwet zegt dat vaccinatie niet bij dwang mag. Dus waarom zouden we werkgevers hier in boven de wet stellen?" De grondwet zegt ook dat ik niet verplicht een pilotenopleiding moet volgen. De consequentie is wel dat ik, zonder dat diploma, geen baan als piloot krijg. Is dat discriminatie?

7 respect 27-07-2021 18:32 op
"Daar gaat de discussie niet over" Nu wel. Jij bekritiseert iemand op de douchegewoontes. Ik wil eens zien of je wel recht van spreken hebt. Maar kennelijk niet, anders had je wel antwoord gegeven.

1 respect 27-07-2021 18:30 op
@joost Nee, natuurlijk niet.

2 respect 27-07-2021 18:28 op
@arthur Je eet geen vlees, je hebt geen auto en gaat niet op vliegvakantie?

2 respect 27-07-2021 18:21 op
Dat betwijfel ik. Niemand wordt verplicht, je mag alleen een bepaald beroep niet meer uitoefenen.

1 respect 27-07-2021 17:44 op
"dan ga je er dus vanuit dat elke niet-gevaccineerde het virus bij zich draagt" Ik ga er evenmin van uit dat een pyromaan werkelijk bij elke gelegenheid iets aansteekt. Zorg moet geen oorzaak van het probleem worden. Dat moet op z'n minst zoveel mogelijk voorkomen worden.

2 respect 27-07-2021 17:38 op
"1) we hebben al personeel tekort in de zorg, daarin korten zou alleen nog maar langer tot maatregelen leiden (iets wat we allemaal niet moeten willen, toch?)" Iets als 'we komen brandweermannen tekort dus we nemen wat pyromanen aan'?

2 respect 27-07-2021 17:30 op
"Lp27 Pokken is een ander soort virus wat niet makkelijk muteert" Dat is een reden om vaccinatie niet te verplichten? De logica ontgaat me.

3 respect 27-07-2021 17:25 op
"Volkomen belachelijk om vaccinatie af te dwingen": Nee, hoor, als dat in het belang van de volksgezondheid is. Pokkenvaccinatie was indertijd ook verplicht, daarom zijn we er nu vanaf.