NUjijStats voor M3e46

13,992

Respect

Respect/dag 7.49
Respect/reactie 4.03

3,476

Reacties

Reacties/dag 1.86
Meeste reacties op 1 dag 49
Gestart op 13-03-2019

Respect over tijd

Laatste 25 comments

2 respect 29-11-2022 07:15 op
Begrijp ik wel ja. Zeker bijvoorbeeld de E-tron van Audi is naar mijn mening één van de mooiste auto's van afgelopen jaren. Hoewel ik Audi altijd ergens een beetje saai vind zijn ze qua design van verlichting mijlenver koploper. Het probleem met de huidige elektrische auto's is in mijn ogen dat het allemaal of gigantisch lompe auto's zijn of dat het allemaal van die GT carrosserie vormen zijn. Wanneer BMW bijvoorbeeld de huidige 3-serie sedan of Touring pakken, die qua uiterlijk niet wijzigen maar wel elektrisch maken; ben ik om. Die modellen mis ik vooral nog. Weet niet hoe dat met u zit. Ik stel mij bij het designteam van BMW ook altijd een groep verveelde mannen voor. Op de ene dag verzinnen ze zoiets moois als de 6-serie Gran Coupé. Vervolgens moeten ze de F20 1-serie vernieuwen en lijkt het wel alsof ze één van hen plots roept: "maar hebben jullie de nieuwe Hyundai i10 gezien?! Mooi he?!" Het wordt ons in ieder geval knap lastig gemaakt om liefhebber te blijven van het merk.

14 respect 28-11-2022 21:45 op
En toch, als persoon die zweert bij BMW, zou ik in dit segment voor een S-Klasse gaan. De huidige 7-serie is in mijn ogen ook alles wat BMW niet zou moeten zijn. De S-Klasse straalt luxe uit waar deze 7-serie een soort obesitas golden retriever is. Maar goed, als liefhebber kan ik tegenwoordig wel tegen de vreemde design taal van BMW. Geen enkel ander merk kan in 1 model zo faliekant knoeien. De M4 is immers buitenproportioneel lelijk maar de M3 G81 is dan toch de droom sinds de concept e46 M3 Touring. Nee AutoWeek; het beste wat uit München komt is ook al kapot gemaakt. De M2 is alles wat BMW was, is en moet zijn. Niet deze vreemde creatie die niet eens in de schaduw van de e38 mag staan.

2 respect 25-11-2022 10:08 op
@Erik_Dikkers: Dat was het ook niet nee. Maar de F1 is al lang niet echt spannend meer. 2021 Was eerder controversieel dan spannend dus voor mij is het laatste echt spannende jaar 2010. Het is een technische sport gedreven door analytische engineers, duizenden gigabytes aan data, miljoenen simulaties en coureurs die de knopen aan elkaar moeten verbinden. En zo is het al jaren. Er zijn mooiere en puurdere raceklassen dan de F1.

4 respect 25-11-2022 09:12 op
Goed om te horen dat u het anders ziet en er op een andere manier van heeft genoten :) Daarom kijken we naar deze mooie sport. De reden waarom ik het minder spannend vond is omdat ik, persoonlijk, een onderscheid maak tussen indrukwekkend en spannend. Spannend zijn de races waarvan je geen idee hebt wie er gaat winnen. Races als Hongarije, Spa en Austin dit jaar waren niet zozeer spannend maar wel indrukwekkend en toch interessant om te zien vanuit het punt dat Verstappen simpelweg zijn kwaliteiten zo toonbaar maakte. Ik twijfelde bijvoorbeeld nooit aan het feit dat Verstappen Hamilton nog zou pakken in Austin. Bij al die races wist je gewoon dat Verstappen een grote kans had om te winnen en dat neemt de spanning in mijn ogen weg, maar het maakte het niet minder indrukwekkend wat hij deed.

14 respect 25-11-2022 08:15 op
Valt niet veel op aan te merken denk ik zo. Verstappen was nagenoeg foutloos. Het mooiste aan de top 3 vond ik eigenlijk dat ze allemaal totaal verschillende auto's hadden en iedere auto had zijn eigen karakteristieken. Jammer dat de eerste paar races een vertekend beeld gaven voor de rest van het seizoen want spectaculair en spannend was het niet. Maar goed, wat moet je als Ferrari zijnde wanneer Verstappen zo duidelijk zijn stempel drukt op het seizoen. Verstappen en RBR verdienen ook niets anders dan lof voor dit jaar. Hopelijk zit het volgend jaar wat dichter bij elkaar want qua rijders in de top 3 teams moeten allen een spectaculair seizoen kunnen bieden. Volgende week nog even de V8 Supercars afvinken en dan wordt het maar weer wachten tot halverwege januari voor het race geweld weer begint. Nog 100 dagen tot de F1 en ik begin alvast met af tellen.

3 respect 24-11-2022 09:47 op
Niets mooiers dan de neus van de Williams FW26! Ik weet niet. Door het technische reglement vind ik niet dat ze de schoonheidsprijs verdienen. Die prachtige BBS velgen weg gestopt achter doppen, de voorvleugels die uit het assortiment van Boeing lijken te komen. De beam wings waren dit jaar daarentegen wel toffe elementen.

5 respect 24-11-2022 09:36 op
Maar, dat waren toch ook gewoon heel toffe auto's? :p

3 respect 24-11-2022 09:16 op
Ik besef mij nu pas dat het gat wat Williams in de sidepod had gedurende de wintertest waarschijnlijk is gesneuveld na de grote update voor de sidepods want ik heb het niet tot nauwelijks in actie gezien. Ook de prachtige sidepods van de Aston Martin met de gigantische louvres vind ik jammer dat dat al gauw werd gewijzigd. Het gaf de auto's een eigen karakter.

0 respect 23-11-2022 16:52 op
Teams zijn tegenwoordig handig gewoon om een houtje touwtje reparaties uit te voeren dus het is prima mogelijk om zo'n extra steun ter plekken te maken. De steunen hebben ze gerust allemaal al mee als reserve aangezien er gedurende het weekend van Canada al 4 steunen op de auto zaten (twee op de vloer en twee op de diffuser). Vergeet niet, Mercedes was toen nog wanhopig opzoek naar een oplossing voor het probleem dus natuurlijk knexxen ze dan even een tweede steun er bij. Dit was in een periode waar Mercedes zomaar gaten in de vloer zaagde en happen uit de vleugels haalden om een oplossing te vinden dus zo'n extra steun toevoegen is niet bijzonder vergeleken met de moeite die ze soms in andere zaken staken.

0 respect 23-11-2022 12:22 op
@MaxEmilian: Waar is het bewijs dat een FIA lid de strafmaat heeft beïnvloed? Want dat is hier het punt. Er is een vermoeden en er is nog geen bewijs. En zo kun je over veel FIA leden speculeren.

0 respect 23-11-2022 11:37 op
Plus dat die stangen waarschijnlijk standaard in het assortiment van F1 teams zitten als reserveonderdelen. Twee weekenden er voor had Mercedes dezelfde soort stangen nog gemonteerd op de diffuser als ik mij niet vergis. Daarbij komt ook nog dat teams personeel mee heeft om met carbon plaatwerk te werken. Dus ik sluit mij bij jouw vermoeden aan.

1 respect 23-11-2022 11:33 op
Todt, Brawn, Tombazis, Domenicali kunnen voordelen hebben gegeven aan Ferrari. Federico Lodi financieel aan RBR (want Toro Rosso). Dat iets opvalt betekent niet dat het bewezen of waar is.

3 respect 23-11-2022 11:18 op
Tsja, wat moet je er van zeggen. Managing director van de F1 is Ross Brawn en heeft Ferrari en Mercedes als achtergrond. Technische man die de FIA single seaters reguleert is een ex-Ferrari en McLaren engineer. Nog een baas van de F1 groep is een ex Ferrari team baas. De hoofd van de financiële reglementen zat 10 jaar geleden nog bij Toro Rosso. En zo zullen er nog veel meer zijn waar we ons al dan niet druk om kunnen maken.

4 respect 21-11-2022 11:07 op
Podcast duurt 51 minuten en het artikel is op het moment dat ik dit schrijf zo'n 10 minuten online. Wellicht wordt het antwoord in de podcast gegeven?

17 respect 20-11-2022 17:49 op
Mooie woorden van mijn persoonlijke favoriet. Ik begon met F1 kijken toen hij zijn intrede maakte in de sport en zijn eerste titel voelt voor mij nog als de dag van gisteren. Dat deze 12 jaren er tussen zo snel zijn gegaan voelt bizar. In zijn eerste jaren heb ik genoten van hem als coureur. Later als persoon. Ik hoop hem nog terug te zien in de autosport en het liefste in een vorm die past bij zijn leven zoals hij die vanaf morgen wenst te hebben. Ik geloof dat BMW nog ergens een stoeltje heeft te vergeven dus het zou mooi 'thuis' komen zijn voor hem. Vettel is een voorbeeld voor velen en de sport zal hem missen.

7 respect 20-11-2022 15:38 op
Jammer van de strategie die Aston Martin voor Vettel heeft genomen. Neemt niet weg dat ik mijn GOAT ga missen in deze prachtige sport. Stom woord eigenlijk; GOAT. Danke Seb!

3 respect 20-11-2022 12:18 op
Norris zou inderdaad iedereen naar huis rijden.

1 respect 20-11-2022 10:08 op
Eens! Het zou mij ergens verbazen als ze in 2023 met een auto aan de start verschijnen die wel de traditionele sidepods heeft. Een visueel verschil in filosofieën vind ik persoonlijk ook wel leuk om te zien. En inderdaad wat je zegt; het gebrek aan sidepods is ook niet perse het probleem. Het accentueert de limieten van andere componenten juist meer. Maar goed, wellicht zien we volgend jaar wel een Ferrari of RBR zonder sidepods haha :p

13 respect 20-11-2022 09:27 op
Toch vond ik de W13 een mooi concept. Het was weliswaar een 'lelijk eendje' maar de gok van de engineers om toch voor dit ontwerp te gaan waardeer ik. Een theoretisch goed ontwerp die in de praktijk sterk afwijkt van wat werd gehoopt en wat duidelijk laat zien hoe complex de auto's zijn geworden. En het is ergens ook wel goed als het almachtige Mercedes een minder jaar heeft, houdt ze scherp en strijdlustig. Hopelijk staat Mercedes in 2023 gewoon op gelijke hoogte met RBR en bevindt Ferrari zich daar ook. Uiteindelijk zijn de fans gebaat bij een mooi en spannend seizoen tussen meerdere coureurs en constructeurs.

5 respect 19-11-2022 14:33 op
Hebben we op de valreep toch nog eindelijk eens een FIA die dit jaar een consequent beleid uitvoert haha

4 respect 19-11-2022 14:29 op
Voor de geïnteresseerden: Hamilton krijgt geen straf. Hierin is gekeken naar data van het lichten systeem, telemetrie van de auto en team radio. Ook is er een vergelijking getrokken met Verstappen in 2021 waar Verstappen ook geen straf kreeg. Hamilton ging volgens de FIA volledig van het gas zodra het rode licht aan ging en ging vervolgens op de rem. Ook was er een te groot snelheidsverschil tussen Magnussen en Hamilton (162km/h) om Hamilton aan te rekenen dat Hamilton Magnussen had ingehaald.

3 respect 19-11-2022 13:23 op
Het hangt er voor Hamilton vanaf of de FIA vind dat Hamilton hier wel hard had moeten remmen en hoe lang het duurde voor Hamilton daadwerkelijk koos om van het gas te gaan. Dus hoewel ik nu nog niet zeker ben of Hamilton een straf krijgt of het niet is het uiteraard suf om het direct te gooien op "huh Verstappen had allang straf gehad hurdurr". De momenten lijken in ieder geval veel op elkaar. Garry Connelly was in ieder geval zowel tijdens de Nederlandse GP in 2021 als zowel fit weekend de FIA Steward dus die zal zich vorig jaar ook wel herinneren en meenemen in deze overweging.

9 respect 19-11-2022 13:19 op
Verstappen had tijdens de tweede training van de Nederlandse GP in 2021 ook een auto ingehaald kort nadat de rode vlag uit ging. Verstappen kreeg daar geen (!) straf voor omdat het verschil in snelheid tussen de auto die Verstappen inhaalde en hem zelf te groot was om plots zomaar af te remmen. Hetzelfde kan hier prima gezegd worden voor Hamilton. Als Hamilton geen straf krijgt is het juist in lijn met het moment dat Verstappen ook geen straf kreeg. Dus nee, Verstappen kreeg ook geen straf voor het inhalen onder rode vlag.

4 respect 19-11-2022 10:36 op
Ergens mee eens maar aan de andere kant is het ook niet iets waar de redactie wat aan kan doen. We kunnen het niet Joost Nederpelt aanrekenen wanneer een gebruiker voor de duizendste keer over de 'aanslag' van Hamilton op Silverstone vorig jaar begint of iemand die de kampioenschappen van Verstappen onterecht noemt. Joost of Patrick starten deze discussie immers nooit in hun artikelen. De fans moeten zich gewoon eens gaan aanpassen als dit platform een gezonde plek wilt blijven voor open discussies tussen mensen die van deze sport houden of zich net verdiepen in de sport. Denkt u dat het haalbaar is om het over te laten aan de redactie?

2 respect 18-11-2022 18:23 op
Bouten komen in vele vormen. Voor plaatwerk (aerodynamische delen) worden vooral verzonken bouten gebruikt. Dat zijn bouten met zo'n schuine kraag. Hierdoor steekt de 'kop' van de bout niet boven het plaatwerk uit en verstoord deze niet de lucht die over de auto stroomt. Veelal zie je deze bouten in inbus vorm (6-kant) of torx (ster) vorm. Lang werd de torx bout gebruikt want deze heeft voordelen over de inbus bout. De bouten die recent door de teams worden gebruikt, wat mij dit jaar al vaker opviel, zijn bouten die lijken op de standaard Philips bouten (zo'n kruisje in de kop) maar dan iets anders van vorm. Deze vorm zit er in zodat er een groter contactvlak tussen het gereedschap en de bout is. Doordat het contactvlak groter is uitgevoerd kan de kern van de kop van de bout verder worden 'uitgehold'. Hierdoor bespaart men dus 13% gewicht over de voorheen gebruikte torx bout. Het geeft aan hoever F1 teams gaan om gewicht te besparen als zelfs kleine boutjes zo licht mogelijk moeten.