NUjijStats voor Maarten1991

135

Respect

Respect/dag 0.09
Respect/reactie 4.35

31

Reacties

Reacties/dag 0.02
Meeste reacties op 1 dag 4
Gestart op 27-01-2020

Respect over tijd

Laatste 25 comments

1 respect 10-10-2021 11:24 op
Wright is ook een goed voorbeeld daar van. Ook pas in de 40 echt door gebroken.

0 respect 09-10-2021 10:15 op
Moeten vrouwen straks in Newcastle ook met een hoofddoek lopen na die investering in de regio?

1 respect 04-10-2021 11:06 op
Mee eens. Het past inderdaad niet in de moderne wereld. Maar ik vind het eng om mensen dan compatibel te maken door ze medicijnen toe te dienen. Dit zal in ieder geval een vooruitgang zijn over de medicijnen die gebruikt werden, maar het is natuurlijk altijd beter zonder medicatie. Het is inderdaad zo dat veel mensen zichzelf kunnen aanpassen en redelijk tot goed kunnen functioneren. Bij de "zwaardere" autisten komt er vaak ook een andere, zwaardere, beperking bij kijken.

4 respect 04-10-2021 11:00 op
Autisme vergelijken met iemand die niet kan lopen slaat echt nergens op. Het probleem is de samenleving, niet de manier waarop onze hersenen werken. Dat is natuurlijk, maar natuur is niet meer iets normaals in deze wereld. Een beter en fijner leven bieden klinkt heel mooi maar het is geen oplossing. Acceptatie en tolerantie is een oplossing.

9 respect 04-10-2021 10:15 op
Autisme is een andere vorm van het normale brein. Ik vind het erg dat een normaal mens volgestopt moet worden met medicijnen om het de wereld uit te helpen. Misschien moeten we er eens aan denken om het echte probleem op te lossen wat de prikkels veroorzaakt in plaats van de prikkels, die er onderliggend nog altijd zullen zijn, enkel te onderdrukken met een pilletje waarmee je het probleem zelf dan weer financieƫrt. Ik ben er heel blij mee dat ze hier aandacht aan besteden, en zeker ook dat er geen bijwerkingen (schijnen te) zijn, maar dit is niet de oplossing en ik zie dit eerder als erkennen dat autisme een probleem is. Dat is het niet.

19 respect 03-09-2021 21:06 op
Ik ben het zat dat jonge gezonde mensen allerlei dingen ontzegt worden nadat zij zich anderhalf jaar lang trouw aan de maatregelen gehouden hebben voor mensen zoals u, oudere mensen, die zich vervolgens tegen ons keren omdat we niet zomaar alles ons lichaam in laten spuiten

9 respect 27-08-2021 17:27 op
Dat is ook onacceptabel. Daarom moet iedereen die risico loopt bij corona zich ook gewoon laten vaccineren. Maar jonge gezonde mensen die dat niet willen moet je inderdaad respecteren. Ik vind het helemaal prima dat er geen operaties uitgesteld worden omdat ik niet gevaccineerd ben. Ik heb het zoiezo heel de pandemie lang al onacceptabel gevonden dat andere patienten hier onder moeten lijden. Wekelijks testen waarvoor? Het vaccin hoort genoeg te beschermen toch? Als je mensen de consequenties van niet vaccineren laat ondergaan dan hoef je ook niet perse meer te testen. En je hoeft al helemaal geen mensen te dwingen om voor niks elke week te testen. Bij een groot evenement kan ik het nog begrijpen.

0 respect 24-08-2021 10:45 op
Kan in Kyle zn geval meegespeeld hebben, maar overgewicht is een probleem in de hele samenleving, niet alleen in het darten dus dat is een beetje onnodig om aan te halen hier. En zoals Peter888 zegt, het is echt een dingetje aan het worden bij de jeugd dat een fit lichaam mee helpt aan een betere vorm.

56 respect 18-08-2021 22:40 op
We zijn allemaal mensen, mensen zijn van nature gewoon vrij. Vrijheid is van iedereen dat heeft geen consequenties dictatortje..

1 respect 05-08-2021 11:25 op
De mensen die die wapens gekocht hebben zijn allang gevaccineerd hoor. Het zijn de mensen die er niks mee te maken hebben die er onder zullen lijden als wij ze niet helpen.

3 respect 01-08-2021 16:06 op
Je laatste zin is heel belangrijk! De maatschappij is (nog) niet ingesteld op autistisch of neurodivers zijn. Het is vrij nieuw dat er vooruitgang geboekt wordt dus dat heeft zoiezo tijd nodig. De diagnose kan enkel helpen bij het uitleggen van de problematiek en het zelf begrijpen hoe je in elkaar zit. Het zal je leven niet perse makkelijker maken. Maar wat wel belangrijk is is om te realiseren dat je niet alleen bent, er is een gigantisch spectrum met miljoenen mensen die op een zelfde manier denken. Acceptatie uit de omgeving is ook heel belangrijk en dat zal je leven al wel makkelijker maken denk ik. Nu nog de realisatie bij mensen dat wij autisten niet achterlijk zijn en met een aantal aanpassingen in de maatschappij tot zeer veel in staat zijn.

1 respect 01-08-2021 16:00 op
Iedereen is inderdaad verschillend maar veel autisten houden wel van feiten en het voelt gewoon heel raar als iets niet waar is om dat dan te zeggen. Ik persoonlijk kan dat in ieder geval niet. Ik heb mezelf aangeleerd om te kunnen liegen maar ik doe mezelf er vaak meer pijn mee dan dat ik mezelf ermee help. Maar dat iedereen op het spectrum anders is heb je helemaal gelijk in. Dus ik kan enkel voor mezelf praten

4 respect 01-08-2021 15:50 op
Het is grappig dat het niet kunnen tolereren van anders zijn dan het eigen gedrag juist als autistisch kenmerk gezien wordt. En daar maken de niet autisten zich dan schuldig aan. Zo krom is de blik er op. Wat meer tolerantie van alle kanten zou deze wereld een stuk mooier maken. Gelukkig zijn we al best een eind hiermee.

6 respect 28-07-2021 17:13 op
Het is heel leuk dat dat uw mening is, maar het is wel een beetje beledigend om mensen die u niet kent voor 1 van die 4 dingen (of alle 4) uit te maken. Ik zou eerder zeggen dat dat dom, kortzichtig, decadent of egocentrisch is. Maar u mag ze ook alle 4 kiezen hoor. Het enige egocentrische hier aan is uw onderbuik gevoel. Mensen dwingen tot vaccinatie is in een vrij land altijd fout. Niet laten vaccineren is een keuze die vaak gemaakt wordt door gezonde jonge mensen die niet heel ziek zullen worden door covid en mogelijk wel door het vaccin. Je bent niet besmettelijker als je niet gevaccineerd bent. Dat is een misopvatting

3 respect 22-07-2021 22:30 op
Maar de meeste, misschien wel alle, ongevaccineerden willen ook helemaal geen maatregelen, dus niemand hoeft zich aan de maatregelen te houden van ons. Je hoeft voor mij ook geen ziekenhuisbed klaar te zetten als ik covid krijg hoor. Wordt de zorg ook nog eens niet belast. Super toch?

6 respect 19-04-2021 15:25 op
George Floyd was doodsbang voor de politie, zo blijkt uit deze beelden en beelden van een vorige arrestatie. Dat opzich is al verschrikkelijk en zegt genoeg hoe de politie bekend staat bij de zwarte gemeenschap in Amerika. Dat is echt te triest voor woorden. Volgens mij riep hij niet specifiek "i can't breathe" toen hij in de auto zat en begon hij dat pas later te roepen. "Met geen vinger aangeraakt" klopt ook niet want ze duwden hem constant door de auto heen terwijl hij al in de handboeien zat. Daarnaast lijkt het me logisch dat iemand niet kan ademen als je meer dan 9 minuten boven op iemand zijn nek zit. Plus het feit dat Chauvin en zijn collega de hulpdiensten op afstand hielden, wat verklaard is door een medewerkster van een hulpdienst zelf lijkt me toch wel genoeg om maar tot 1 conclusie te komen en dat is dat Derek Chauvin (en zijn medeplichtige collega) schuldig zijn. George Floyd, wat hij dan ook gedaan zou hebben voor zijn arrestatie en zijn drugsgebruik, is een slachtoffer.

0 respect 23-03-2021 11:14 op
Je weet het natuurlijk nooit maar ik kan me echt niet voorstellen dat Van Gerwen met opzet zou verliezen. Als je ziet hoe hij met verlies om gaat..

0 respect 20-03-2021 17:22 op
Klaasen presteert ook al jaren niet meer dus dat zou wat ik zei alleen maar bevestigen. Maar extreem fit zal ook nooit nodig zijn en daar ben ik ook blij om want het moet natuurlijk wel toegankelijk blijven voor de normale mens. Dat biertje na de wedstrijd drinken houdt natuurlijk ook de gezelligheid erin wat ik persoonlijk belangrijker vindt dan de wel of niet topsport discussie. Maar bij een QSchool of een reeks vloertoernooien van 4 dagen op rij moet je zeker niet met die mentaliteit aankomen, als je daar geen "topsport" mentaliteit hebt dan lig je er ook meteen uit.

0 respect 20-03-2021 16:10 op
Het gros van de darters zien eruit als normale mensen bedoel je denk ik. Dat is ook altijd het mooie van de dartsport geweest dat het door "normale mensen" beoefent wordt, in tegenstelling tot andere sporten waar je lichamelijk extreem afgetraint moet zijn om nog mee te kunnen. Al wordt het fysieke aspect in het darten ook steeds belangrijker omdat steeds meer vooral jonge spelers in gaan zien dat als je lichamelijk fit bent, de prestaties ook beter worden.

0 respect 20-03-2021 16:04 op
Qua mentaliteit is het zeker wel een topsport hoor. Ga het zelf maar eens proberen op topniveau dan zal je dat vanzelf merken dat het wel wat meer is dan een behendigheidsspel

4 respect 01-03-2021 11:10 op
In de bijstand zitten niet enkel mensen die profiteren en niks willen bijdragen aan de samenleving. Ik werk 32 uur in de week vrijwillig voor mijn uitkering, kan dat makkelijk verhogen tot 40 uur in de week als dat me iets extra's zou opleveren. Als de uitkeringen nog minder worden dan zou ik echt helemaal niks meer kunnen en echt alleen de vaste lasten kunnen betalen. Zou u dat eerlijk vinden?

0 respect 27-01-2021 11:31 op
Fortnite is juist bijzonder kindvriendelijk voor een shooter. Vind het een beetje vreemd dat dit spel als voorbeeld gebruikt wordt in plaats van spellen waar bloed te zien is en die enorm realistisch zijn. Sluit me ook aan bij de reactie van Psychevore, geweld en plunderingen zijn van alle tijden en het lijkt misschien dat we dat achter ons hebben gelaten en dat dat iets is van de middeleeuwen maar je ziet het op meerdere vlakken terugkomen en dat ligt echt niet alleen aan die games. Natuurlijk moeten ouders wel toezicht houden op de spellen die hun kinderen spelen en vooral het aantal uren.

4 respect 22-12-2020 10:34 op
Klopt. Maar dit is in Engeland dus dan moet je bij Johnson en zijn regering zijn. Ik begreep ook niet dat ze het toelieten maar het was wel heel fijn om weer 1 keer publiek er bij te hebben. Los van het feit of het verstandig was.

1 respect 22-12-2020 10:31 op
Ik denk dat u ook minstens wel 1 keer geklaagd heeft over deze situatie sinds dit begonnen is in Maart..

1 respect 22-12-2020 10:20 op
Tot nu toe is elk toernooi gewoon nog doorgegaan, net als in elke andere sport het geval is. Dan moet dat ook maar stil gelegd worden en niet alleen "pijltjes gooien". Als je elj toernooi dit jaar speelt dan ga je het aller belangrijkste waar je voor de 4e keer wereldkampioen in kan worden, geschiedenis schrijven in je sport, niet af zeggen. En dat staat dan nog los van het geld wat je met je "werk" kan verdienen op dit WK. Ze worden voordurend getest en Van Gerwen zal heus niet terug naar zn gezin gaan als hij positief getest wordt.