NUjijStats voor MarijnKraak

5,995

Respect

Respect/dag 14.77
Respect/reactie 5.29

1,133

Reacties

Reacties/dag 2.79
Meeste reacties op 1 dag 27
Gestart op 14-12-2020

Respect over tijd

Laatste 25 comments

7 respect 25-01-2022 12:10 op
De horeca-ondernemers die niet controleren houden zichzelf voor de gek. Daarnaast is het hypocriet als je aangeeft verantwoord open te kunnen, maar je niet aan deze uitspraak houdt.

8 respect 25-01-2022 11:43 op
Verantwoord en verantwoordelijk zijn twee verschillende betekenissen in deze context. Zoals ik dus al aangeef, verantwoord open zijn betekent voldoen aan de daarvoor gestelde wettelijke voorwaarden.

20 respect 25-01-2022 11:40 op
Ik vind dat dus buitengewoon ordinair van die horecazaken. Ze roepen weken dat ze verantwoord open kunnen, daar valt ook onder het bij wet verplichte toegangsbewijs. Door niet te controleren, om wat voor reden dan ook, laten ze zien dat ze absoluut geen onderdeel willen zijn van de oplossing.

2 respect 25-01-2022 10:49 op
Ja, want opschalen is natuurlijk binnen een uurtje gedaan? Geen probleem.

5 respect 24-01-2022 11:51 op
Dat zeg ik verder niet. Ik geef enkel aan dat een demonstratie waarbij gereld wordt per definitie niet als 'vreedzaam' kan worden aangemerkt.

20 respect 24-01-2022 11:36 op
"Deze demonstratie is vreedzaam verlopen." Als er dan enkele honderden mensen vernielingen gaan aanrichten en zich keren tegen de politie, is dat dus niet het geval.

0 respect 24-01-2022 10:32 op
Dat hebben de oude machthebbers van Oekraïne in 2013 zelf veroorzaakt. Zij hebben beloofd een jarenlang beoogde associatieovereenkomst met de EU te tekenen, maar zagen daar op het laatste moment van af en besloten plots 180 graden te draaien en juist meer banden met Rusland aan te halen, terwijl het grootste deel van de bevolking daar van af zag. Maar als je bronnen hebt die je bewering ondersteunen, zie ik ze graag.

3 respect 24-01-2022 10:22 op
Oekraïne heeft in deze zelf de VS en de EU en de NAVO om hulp gevraagd.

2 respect 24-01-2022 07:26 op
Vergeet niet dat Rusland al eerder Oekraïne is ingevallen (Oost-Oekraine en Krim) en de Krim heeft ingelijfd. Verder is het geen geheim dat Putin voorstander is om het oude Sovjet-rijk terug te krijgen. Zorgen lijken mij meer dan terecht.

6 respect 23-01-2022 13:10 op
Ah ja, want omdat u dus blijkbaar veel insecten en slakken hebt gezien, is er geen probleem?

1 respect 23-01-2022 12:59 op
Ik ben zeer voorstander van kernenergie, maar ook op de lange termijn is die vorm van energie problematisch, zoal verbranding van kolen dat nu is.

1 respect 23-01-2022 12:16 op
De uitstoot van stikstof door auto's is echt heel klein. Vooral de auto's van vóór 2004 stoten veel stikstof uit. Het verschil in de mate van het probleem zit hem vooral in de Ammoniak en Stikstofdioxiden. Stikstofoxiden komt vooral in de hogere laag van de atmosfeer terecht en wordt voornamelijk uitgestoten door de transport en industrie. Het probleem dat we nu kennen komt vooral door de uitstoot van stikstof in de vorm van ammoniak. Die komt vooral lokaal weer terug ter aarde in de vorm van zure regen. De landbouw is voor bijna 90% verantwoordelijk voor de uitstoot van deze stof. Hier valt dus de meeste winst te behalen.

0 respect 23-01-2022 10:11 op
Over 3 jaar is de eerste reactor naar verwachting klaar, maar die wordt nog enkel gebruikt voor onderzoek. In 2050 zouden de eerste reactoren voor maatschappelijk gebruik moeten openen.

6 respect 23-01-2022 10:03 op
Ik hoop dat kernfusiereactoren snel behoren tot de realiteit. Dat zou echt een eureka-moment zijn. Dan kan je (volgens de theorie) met enkele reactoren de hele wereld in haar energiebehoefte voorzien.

5 respect 23-01-2022 09:42 op
Bij poging tot doodslag is de intentie om gericht te schieten niet voldoende om te voldoen aan de delictsomschrijving van dit feit, het moet daadwerkelijk gebeurd zijn.

1 respect 16-11-2021 09:10 op
Onjuist. In het vacuüm van de ruimte kan zich ook een explosie voordoen (een supernova is een voorbeeld hiervan). Het effect is wellicht anders dan op Aarde. Op Aarde is met name de drukgolf gevaarlijk. In de ruimte ontstaat bij een explosie gassen en deeltjes die versnellen tot hun maximale snelheid, maar remmen niet af. In de ruimte kan dit vele tienduizenden kilometers per uur zijn. Een deeltje van 15 gram die met 28.000 km/u inslaat in het ISS, kan een gat veroorzaken ter grootte van een de band van een vrachtwagen.

0 respect 15-11-2021 10:52 op
Ik zou je toch willen aanraden om je wat meer in te lezen over wat voor een gruwelbewind Khadaffi heeft gevoerd in zijn 40 jaar dat hij aan de macht was. Het artikel van 21 oktober 2011 door Trouw is een goed stuk om hierover meer inzicht te krijgen. Dan besef je misschien dat hij niet zo de held is die je voor ogen hebt. Wellicht was het land stabiel, maar tegen welke prijs?

1 respect 12-11-2021 16:08 op
Nee. Het artikel waarnaar u verwijst is artikel 6 EVRM. Dit artikel heeft enkel betrekking op een (openbare) rechtszitting voor een onafhankelijke en onpartijdige rechtbank. Het is immers geen strafproces maar een beperking van (grond)rechten in het kader van de volksgezondheid, wat is toegestaan.

1 respect 10-11-2021 13:58 op
Een forensisch expert. Blijkt tevens uit de feiten en omstandigheden, voornamelijk vanwege de afwezigheid van een verklaring voor een andere doodsoorzaak.

1 respect 10-11-2021 12:19 op
Volgens experts is Nicky gewurgd of verstikt.

0 respect 10-11-2021 10:04 op
Er staat letterlijk dat de oudere leeftijdsgroep van 71 tot 75-jarigen, die de mRNA-vaccin Pfizer hebben ontvangen en ook nog eerder dan de groep van 61-65 jarigen die AZ hebben gekregen, meer antistoffen hebben. Daar valt weldegelijk het e.e.a. uit te concluderen, alleen niet bijzonder concreet.

5 respect 10-11-2021 09:47 op
"De jongste bloeddonors, van 18 tot 25 jaar, hebben volgens de arts-microbioloog gemiddeld bijna acht keer meer antistoffen in hun bloed dan de mensen uit de groep van 61 tot 65 jaar. Ook een oudere groep, van 71 tot 75-jarigen, heeft gemiddeld twee keer zoveel antistoffen in het bloed, terwijl deze groep eerder gevaccineerd is dan de 61- tot 65-jarigen." Hier kan je wel enige nuance uit halen wat betreft de getallen.

0 respect 10-11-2021 09:40 op
In samenhang met het artikel is dit inderdaad misschien wel de moeite waard om te onderzoeken en te kijken of zij een boosterprik kunnen krijgen met bijvoorbeeld Pfizer.

1 respect 09-11-2021 18:19 op
Hier kunnen we nog geen conclusies uit trekken. Kan een vertraging en/of fout zijn in het systeem. Maar eerst afwachten wat het de komende dagen is.

7 respect 08-11-2021 20:47 op
Bloeddruk met een coronatest vergelijken.