260 respect
30-11-2022 15:59
op
Niet helemaal, want 71k voor een startersbaan zullen de meeste jongeren niet zo snel kunnen vinden. Ook niet als voltijdsbaan en een tweede baan erbij.
12 respect
30-11-2022 08:37
op
Dat geeft echter wel de ruimte aan afzonderlijke staten om bepaalde mensenrechten in te perken. Nu voorzie ik niet zo snel dat staten hun vingers willen branden aan het verbieden van interraciale huwelijken (al zullen er zeker wel actieve politici tussen zitten die daarnaar verlangen), maar het huwelijk voor stellen van hetzelfde geslacht bijv. wordt hierdoor wel extra kwetsbaar. En een groot deel van het hooggerechtshof wil dit niet zozeer 'heroverwegen omdat ze nu zo overtuigd zijn dat afzonderlijke staten daarover moeten beslissen (argument voor de bühne), maar omdat ze weten dat bepaalde staten dat recht zullen afschaffen.
23 respect
30-11-2022 08:28
op
Het heroverwegen van toegang tot het huwelijk omdat mensen toevallig van hetzelfde geslacht zijn of verschillende huidskleuren hebben is nu een principe zaak? Mooie principes hebben conservatieven dan.
19 respect
30-11-2022 08:20
op
"In die memo schreef Thomas dat het hof ook inperking van het huwelijk voor gelijk geslacht, het huwelijk voor interraciale stellen en het recht op anticonceptie zou heroverwegen."
Huh, het huwelijk voor interraciale stellen? Maar Clarence Thomas zit zelf in een interraciaal huwelijk. Gaat hij zijn eigen huwelijk heroverwegen met zijn collega's?
6 respect
29-11-2022 19:27
op
@Sanny_weelde U geeft nu een mooi voorbeeld van een drogreden. Dat dit al dan niet in het verleden wel eens zou zijn gebeurd (wat je eerst dient te bewijzen), is geen bewijs dat dit in het heden ook gebeurd. Je zult toch echt steeds weer met concrete bewijzen moeten komen dat het in een specifieke situatie gebeurd.
3 respect
29-11-2022 19:24
op
Het feit dat hij menig medewerker heeft ontslagen omdat ze het in hun hoofd haalden om door hem gedeelde technische informatie te verbeteren, zegt al meer dan genoeg over zijn versie van je vrijuit mogen uiten. Die vrijheid blijkt maar weer eens vooral éénrichtingsverkeer te zijn.
0 respect
29-11-2022 19:20
op
Dit heeft denk ik eerder te maken met dat ze zoveel medewerkers hebben ontslagen en eigenlijk nergens meer actief tegen op kunnen treden, dan met het besluit om Trump weer toe te laten. Vraag me zelfs af of hij überhaupt al gebruik heeft gemaakt van Twitter, gezien hij mogelijk contractueel verbonden is aan Truth Social.
4 respect
29-11-2022 19:18
op
Dat was precies mijn gedachte. Treden ze bij Twitter überhaupt ergens nog tegenop met zoveel ontslagen? Las vandaag dat ze de vestiging in Brussel bijv. in zijn geheel gesloten hebben. Vraag me af hoe groot het personeelsbestand nu nog is.
3 respect
27-11-2022 18:18
op
Dat zou je zeggen, maar in deze situatie liggen de verantwoordelijkheden bij 1 persoon terwijl je toch echt twee mensen hebt die voor kinderen kiezen. De andere ouder hoeft blijkbaar niet na te denken voor aan kinderen te beginnen?
1 respect
27-11-2022 18:11
op
Uw eerste paar zinnen lijken te suggereren dat vaders slechts zaaddonors zijn en voor de rest geen verantwoordelijkheid dragen voor de zorg voor de kinderen waar ook zij voor gekozen hebben?
7 respect
27-11-2022 18:06
op
Sommigen zitten inderdaad nog steeds vast in de overtuiging dat zodra er kinderen komen, de vrouw alles moet opgeven om voor de kinderen te zorgen. Dit omdat ze gekozen heeft voor kinderen, dus dan moet ze daar ook verantwoordelijkheid voor dragen. Wat wel even voor het gemak vergeten wordt is dat er 2 mensen de keuze hebben gemaakt om kinderen te krijgen, maar blijkbaar draagt de 1 meer verantwoordelijkheid voor deze gezamenlijke keuze dan de ander, of zoiets? Buiten situaties om waarin koppels moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen en daarom bepaalde keuzes moeten maken, zie ik inderdaad geen reden om de keuze voor kinderen niet samen te dragen.
3 respect
27-11-2022 11:32
op
Precies dat ja. Ik zou er ook niet aan moeten denken om financieel afhankelijk te zijn van een ander. Mijn moeder was geheel financieel afhankelijk van mijn vader. Gelukkig ging dat goed en zijn ze samen oud geworden, maar als het anders was gelopen dan zat zij mooi met de gebakken peren. Om deze reden vond ik het belangrijk om door te studeren en iets op te bouwen waarmee ik mezelf een comfortabel leven kon geven. Alles gaat dan ook door de helft met een partner, want ik kan mijn eigen broek ophouden.
0 respect
27-11-2022 11:27
op
Als u graag de hele tijd voor het gezinnetje wilt zorgen, dan kan dat toch? Tenminste, je moet er wel een gezinnetje voor hebben, maar als die er is dan kunt u ook thuis blijven bij de kinderen.
0 respect
27-11-2022 10:11
op
Iedereen moet keuzes voor zichzelf maken die het best passend voor hen zijn en hen gelukkig maakt. Ik zou echter persoonlijk inderdaad ook nooit thuis kunnen blijven. Al helemaal omdat je samen kinderen krijgt, dus waarom dient de zorg voor kinderen waar je samen voor gekozen hebt vooral bij 1 persoon te liggen? Ik zou dan toch echt van mijn partner verwachten dat hij net zoveel bijdraagt aan de zorg, hoeveel geld hij ook zou verdienen. Al moet ik hier wel bij zeggen dat ik ook een mooie boterham verdien, dus dat is wel makkelijker te zeggen dan wanneer je net de eindjes aan elkaar knoopt en daardoor bepaalde keuzes moet maken. Ik hou van mijn werk, ben ambitieus om door te groeien en leren en wil nooit financieel afhankelijk zijn van iemand anders. Mijn moeder was volledig financieel afhankelijk en gelukkig ging dat goed, maar het beperkt echt wel je mogelijkheden voor wanneer het niet goed gaat.
6 respect
27-11-2022 09:58
op
Ik kan me goed voorstellen dat je ook iets anders wil doen dan alleen/vooral moeder zijn, oftewel ten dienste staan van de kinderen. Tegelijkertijd ben ik van mening dat je er zelf bij was toen deze keuzes gemaakt werden en je nog steeds de mogelijkheid hebt om andere keuzes te maken. Het niet bespreekbaar maken dat je hiermee zit, is ook een keuze. Of je leert ermee leven of je maakt een andere keuze, maar je zult wel verantwoordelijkheid moeten dragen voor je eigen keuzes.
0 respect
25-11-2022 09:40
op
"Een woordvoerder van adidas benadrukt dat het bedrijf niet kan vaststellen of de beschuldigingen in de anonieme brief kloppen."
Dat is vaak inderdaad wel het lastige eraan, dat het uitloopt op woord tegen woord. Het zou me echter niet verbazen dat het waar kan zijn, gezien Kanye zo slim was om zelf een video online te plaatsen waarin hij tijdens een overleg met een medewerker van Adidas een pornografische film aan hem laat zien met de mededeling dat zijn stem lijkt op dat van de acteur in de film. En zelfs wanneer de medewerker laat merken het niet fijn te vinden, blijft hij de beelden in zijn gezicht duwen.
1 respect
24-11-2022 13:42
op
Er zijn meerdere manieren van onderzoeken financieren, dus hoe weet u dat dit onderzoek middels een overheidstoelage is gefinancierd? Naast dat het hier het VK betreft, dus al werd dit onderzoek middels belastingcenten gefinancierd, mag het VK even zelf beslissen wat ze met haar belastingcenten doet? En nogmaals: als u anderen gaat beschuldigen van hun geld, waar zij ook voor gewerkt hebben overigens, aan minder belangrijke zaken uitgeven, dan lijkt mij dat u dan net zo goed moet verantwoorden of u uw geld wel nuttig besteed. Uw reactie slaat dus de plank nogal mis.
37 respect
24-11-2022 08:12
op
Worden al uw vrij besteedbare centen dan wel gedoneerd om duurzame energie te ontwikkelen en ziektes te voorkomen? Of is het dan toch anders en moet u dan toch net dat ene gadget hebben of net dat avondje uit hebben? Leuk en aardig voor u hoor, maar alleen als de aarde in een normale staat zou verkeren.
0 respect
22-11-2022 20:10
op
Er staat "Later bleek die informatie niet te kloppen. Het lijkt inmiddels waarschijnlijker dat het om een Oekraïense luchtafweerraket ging, die mogelijk van koers raakte bij het onderscheppen van een Russische raket.". Of het een bewuste leugen was weten we niet, wel dat het naar alle waarschijnlijkheid onjuiste informatie betrof.
1 respect
22-11-2022 18:20
op
Er staat letterlijk dat hij zou hebben gezegd dat een leidinggevende zijn bron had gecontroleerd, terwijl dat niet zo was. Dat is dan per definitie een leugen.
0 respect
22-11-2022 11:12
op
Allereerst is het heel mooi dat het u geholpen heeft om van het roken af te komen. Daar heeft het zeker geholpen, maar dat betekent niet dat hypnose ook meteen in bredere zin effectief is. Ik ben dus ook wel benieuwd naar de cijfers waar u op doelt. En geloof mij dat zorgverzekeraars liever dingen aanprijzen die snel en effectief zijn, dan langzaam en duur. De reden? Dan moeten ze meer geld uitgeven en dat willen ze natuurlijk niet.
16 respect
21-11-2022 14:00
op
Dat bedoel ik inderdaad. Ik zou iemand als Jones ook niet op mijn platform willen, maar waarom Ye met zijn uitspraken toch wel? Als je echt voorstander bent van het vrije woord, dan lijkt me dat ze allebei zouden mogen terugkeren. Anders is de keuze namelijk best wel arbitrair en persoonlijk.
10 respect
21-11-2022 13:49
op
Ergens is het wel oneerlijk dat Musk blijkbaar Jones niet meer toelaat vanwege een persoonlijke ervaring. Zolang iets hem persoonlijk niet raakt, dan maakt het minder uit? Dat wil trouwens niet zeggen dat ik het oneens ben met zijn besluit. Het is mij gelukkig niet persoonlijk overkomen, maar wat Jones die ouders heeft aangedaan is onbeschrijfelijk wreed geweest.
11 respect
21-11-2022 10:59
op
Ze betaalt 492 voor huur. Als u denkt dat elders wonen goedkoper is, dan weet u duidelijk niet wat voor huurprijzen er tegenwoordig gerekend worden. Voor een studentenkamer ben je vaak genoeg al meer kwijt. En dan is ze meer geld kwijt aan reiskosten, waar ze in de stad de nodige zaken wellicht nog per fiets kan bereiken.
23 respect
20-11-2022 14:46
op
73 jaar getrouwd zijn zonder elkaar (al te erg) de tent uit te vechten, lijkt me dan wel weer nieuws. Toch wel enigszins een prestatie lijkt mij dan.
260 respect 30-11-2022 15:59 op
Niet helemaal, want 71k voor een startersbaan zullen de meeste jongeren niet zo snel kunnen vinden. Ook niet als voltijdsbaan en een tweede baan erbij.
12 respect 30-11-2022 08:37 op
Dat geeft echter wel de ruimte aan afzonderlijke staten om bepaalde mensenrechten in te perken. Nu voorzie ik niet zo snel dat staten hun vingers willen branden aan het verbieden van interraciale huwelijken (al zullen er zeker wel actieve politici tussen zitten die daarnaar verlangen), maar het huwelijk voor stellen van hetzelfde geslacht bijv. wordt hierdoor wel extra kwetsbaar. En een groot deel van het hooggerechtshof wil dit niet zozeer 'heroverwegen omdat ze nu zo overtuigd zijn dat afzonderlijke staten daarover moeten beslissen (argument voor de bühne), maar omdat ze weten dat bepaalde staten dat recht zullen afschaffen.
23 respect 30-11-2022 08:28 op
Het heroverwegen van toegang tot het huwelijk omdat mensen toevallig van hetzelfde geslacht zijn of verschillende huidskleuren hebben is nu een principe zaak? Mooie principes hebben conservatieven dan.
19 respect 30-11-2022 08:20 op
"In die memo schreef Thomas dat het hof ook inperking van het huwelijk voor gelijk geslacht, het huwelijk voor interraciale stellen en het recht op anticonceptie zou heroverwegen." Huh, het huwelijk voor interraciale stellen? Maar Clarence Thomas zit zelf in een interraciaal huwelijk. Gaat hij zijn eigen huwelijk heroverwegen met zijn collega's?
6 respect 29-11-2022 19:27 op
@Sanny_weelde U geeft nu een mooi voorbeeld van een drogreden. Dat dit al dan niet in het verleden wel eens zou zijn gebeurd (wat je eerst dient te bewijzen), is geen bewijs dat dit in het heden ook gebeurd. Je zult toch echt steeds weer met concrete bewijzen moeten komen dat het in een specifieke situatie gebeurd.
3 respect 29-11-2022 19:24 op
Het feit dat hij menig medewerker heeft ontslagen omdat ze het in hun hoofd haalden om door hem gedeelde technische informatie te verbeteren, zegt al meer dan genoeg over zijn versie van je vrijuit mogen uiten. Die vrijheid blijkt maar weer eens vooral éénrichtingsverkeer te zijn.
0 respect 29-11-2022 19:20 op
Dit heeft denk ik eerder te maken met dat ze zoveel medewerkers hebben ontslagen en eigenlijk nergens meer actief tegen op kunnen treden, dan met het besluit om Trump weer toe te laten. Vraag me zelfs af of hij überhaupt al gebruik heeft gemaakt van Twitter, gezien hij mogelijk contractueel verbonden is aan Truth Social.
4 respect 29-11-2022 19:18 op
Dat was precies mijn gedachte. Treden ze bij Twitter überhaupt ergens nog tegenop met zoveel ontslagen? Las vandaag dat ze de vestiging in Brussel bijv. in zijn geheel gesloten hebben. Vraag me af hoe groot het personeelsbestand nu nog is.
3 respect 27-11-2022 18:18 op
Dat zou je zeggen, maar in deze situatie liggen de verantwoordelijkheden bij 1 persoon terwijl je toch echt twee mensen hebt die voor kinderen kiezen. De andere ouder hoeft blijkbaar niet na te denken voor aan kinderen te beginnen?
1 respect 27-11-2022 18:11 op
Uw eerste paar zinnen lijken te suggereren dat vaders slechts zaaddonors zijn en voor de rest geen verantwoordelijkheid dragen voor de zorg voor de kinderen waar ook zij voor gekozen hebben?
7 respect 27-11-2022 18:06 op
Sommigen zitten inderdaad nog steeds vast in de overtuiging dat zodra er kinderen komen, de vrouw alles moet opgeven om voor de kinderen te zorgen. Dit omdat ze gekozen heeft voor kinderen, dus dan moet ze daar ook verantwoordelijkheid voor dragen. Wat wel even voor het gemak vergeten wordt is dat er 2 mensen de keuze hebben gemaakt om kinderen te krijgen, maar blijkbaar draagt de 1 meer verantwoordelijkheid voor deze gezamenlijke keuze dan de ander, of zoiets? Buiten situaties om waarin koppels moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen en daarom bepaalde keuzes moeten maken, zie ik inderdaad geen reden om de keuze voor kinderen niet samen te dragen.
3 respect 27-11-2022 11:32 op
Precies dat ja. Ik zou er ook niet aan moeten denken om financieel afhankelijk te zijn van een ander. Mijn moeder was geheel financieel afhankelijk van mijn vader. Gelukkig ging dat goed en zijn ze samen oud geworden, maar als het anders was gelopen dan zat zij mooi met de gebakken peren. Om deze reden vond ik het belangrijk om door te studeren en iets op te bouwen waarmee ik mezelf een comfortabel leven kon geven. Alles gaat dan ook door de helft met een partner, want ik kan mijn eigen broek ophouden.
0 respect 27-11-2022 11:27 op
Als u graag de hele tijd voor het gezinnetje wilt zorgen, dan kan dat toch? Tenminste, je moet er wel een gezinnetje voor hebben, maar als die er is dan kunt u ook thuis blijven bij de kinderen.
0 respect 27-11-2022 10:11 op
Iedereen moet keuzes voor zichzelf maken die het best passend voor hen zijn en hen gelukkig maakt. Ik zou echter persoonlijk inderdaad ook nooit thuis kunnen blijven. Al helemaal omdat je samen kinderen krijgt, dus waarom dient de zorg voor kinderen waar je samen voor gekozen hebt vooral bij 1 persoon te liggen? Ik zou dan toch echt van mijn partner verwachten dat hij net zoveel bijdraagt aan de zorg, hoeveel geld hij ook zou verdienen. Al moet ik hier wel bij zeggen dat ik ook een mooie boterham verdien, dus dat is wel makkelijker te zeggen dan wanneer je net de eindjes aan elkaar knoopt en daardoor bepaalde keuzes moet maken. Ik hou van mijn werk, ben ambitieus om door te groeien en leren en wil nooit financieel afhankelijk zijn van iemand anders. Mijn moeder was volledig financieel afhankelijk en gelukkig ging dat goed, maar het beperkt echt wel je mogelijkheden voor wanneer het niet goed gaat.
6 respect 27-11-2022 09:58 op
Ik kan me goed voorstellen dat je ook iets anders wil doen dan alleen/vooral moeder zijn, oftewel ten dienste staan van de kinderen. Tegelijkertijd ben ik van mening dat je er zelf bij was toen deze keuzes gemaakt werden en je nog steeds de mogelijkheid hebt om andere keuzes te maken. Het niet bespreekbaar maken dat je hiermee zit, is ook een keuze. Of je leert ermee leven of je maakt een andere keuze, maar je zult wel verantwoordelijkheid moeten dragen voor je eigen keuzes.
0 respect 25-11-2022 09:40 op
"Een woordvoerder van adidas benadrukt dat het bedrijf niet kan vaststellen of de beschuldigingen in de anonieme brief kloppen." Dat is vaak inderdaad wel het lastige eraan, dat het uitloopt op woord tegen woord. Het zou me echter niet verbazen dat het waar kan zijn, gezien Kanye zo slim was om zelf een video online te plaatsen waarin hij tijdens een overleg met een medewerker van Adidas een pornografische film aan hem laat zien met de mededeling dat zijn stem lijkt op dat van de acteur in de film. En zelfs wanneer de medewerker laat merken het niet fijn te vinden, blijft hij de beelden in zijn gezicht duwen.
1 respect 24-11-2022 13:42 op
Er zijn meerdere manieren van onderzoeken financieren, dus hoe weet u dat dit onderzoek middels een overheidstoelage is gefinancierd? Naast dat het hier het VK betreft, dus al werd dit onderzoek middels belastingcenten gefinancierd, mag het VK even zelf beslissen wat ze met haar belastingcenten doet? En nogmaals: als u anderen gaat beschuldigen van hun geld, waar zij ook voor gewerkt hebben overigens, aan minder belangrijke zaken uitgeven, dan lijkt mij dat u dan net zo goed moet verantwoorden of u uw geld wel nuttig besteed. Uw reactie slaat dus de plank nogal mis.
37 respect 24-11-2022 08:12 op
Worden al uw vrij besteedbare centen dan wel gedoneerd om duurzame energie te ontwikkelen en ziektes te voorkomen? Of is het dan toch anders en moet u dan toch net dat ene gadget hebben of net dat avondje uit hebben? Leuk en aardig voor u hoor, maar alleen als de aarde in een normale staat zou verkeren.
0 respect 22-11-2022 20:10 op
Er staat "Later bleek die informatie niet te kloppen. Het lijkt inmiddels waarschijnlijker dat het om een Oekraïense luchtafweerraket ging, die mogelijk van koers raakte bij het onderscheppen van een Russische raket.". Of het een bewuste leugen was weten we niet, wel dat het naar alle waarschijnlijkheid onjuiste informatie betrof.
1 respect 22-11-2022 18:20 op
Er staat letterlijk dat hij zou hebben gezegd dat een leidinggevende zijn bron had gecontroleerd, terwijl dat niet zo was. Dat is dan per definitie een leugen.
0 respect 22-11-2022 11:12 op
Allereerst is het heel mooi dat het u geholpen heeft om van het roken af te komen. Daar heeft het zeker geholpen, maar dat betekent niet dat hypnose ook meteen in bredere zin effectief is. Ik ben dus ook wel benieuwd naar de cijfers waar u op doelt. En geloof mij dat zorgverzekeraars liever dingen aanprijzen die snel en effectief zijn, dan langzaam en duur. De reden? Dan moeten ze meer geld uitgeven en dat willen ze natuurlijk niet.
16 respect 21-11-2022 14:00 op
Dat bedoel ik inderdaad. Ik zou iemand als Jones ook niet op mijn platform willen, maar waarom Ye met zijn uitspraken toch wel? Als je echt voorstander bent van het vrije woord, dan lijkt me dat ze allebei zouden mogen terugkeren. Anders is de keuze namelijk best wel arbitrair en persoonlijk.
10 respect 21-11-2022 13:49 op
Ergens is het wel oneerlijk dat Musk blijkbaar Jones niet meer toelaat vanwege een persoonlijke ervaring. Zolang iets hem persoonlijk niet raakt, dan maakt het minder uit? Dat wil trouwens niet zeggen dat ik het oneens ben met zijn besluit. Het is mij gelukkig niet persoonlijk overkomen, maar wat Jones die ouders heeft aangedaan is onbeschrijfelijk wreed geweest.
11 respect 21-11-2022 10:59 op
Ze betaalt 492 voor huur. Als u denkt dat elders wonen goedkoper is, dan weet u duidelijk niet wat voor huurprijzen er tegenwoordig gerekend worden. Voor een studentenkamer ben je vaak genoeg al meer kwijt. En dan is ze meer geld kwijt aan reiskosten, waar ze in de stad de nodige zaken wellicht nog per fiets kan bereiken.
23 respect 20-11-2022 14:46 op
73 jaar getrouwd zijn zonder elkaar (al te erg) de tent uit te vechten, lijkt me dan wel weer nieuws. Toch wel enigszins een prestatie lijkt mij dan.