NUjijStats voor Moxx

16,203

Respect

Respect/dag 11.35
Respect/reactie 5.68

2,855

Reacties

Reacties/dag 2
Meeste reacties op 1 dag 26
Gestart op 29-05-2020

Respect over tijd

Laatste 25 comments

1 respect 29-11-2022 13:07 op
Precies, wat de kip is en het ei is mij hierin ook niet duidelijk.

2 respect 29-11-2022 13:06 op
Helemaal mee eens. Doordat via social media altijd wel medestanders/meelopers gevonden kunnen worden, verschuilt men zich sneller achter 'de groep'. De eigen verantwoordelijkheid is dan niet meer aanwezig en wordt genegeerd. Het versterkt het wij/zij gevoel van waaruit mensen het als legitiem voelen 'de ander' respectloos te benaderen. Helemaal mee eens dat de anonimiteit eraf moet. Laat mensen zich maar verantwoorden voor hun woorden én daden.

0 respect 29-11-2022 07:32 op
'Er is behoefte aan rust en zekerheid'. Maar die is er nu niet en daar moeten we mee dealen. Het probleem is dat iedereen denkt dat ie kan krijgen waar behoefte aan is. We zijn gewoon verwend. En zo gedragen sommigen zich ook blijkbaar. Als verwende, stampvoetende kleuters.

1 respect 29-11-2022 07:30 op
Er wordt elk jaar meer uitgegeven aan zorg, dit jaar 92 miljard. Over welke bezuinigingen heeft u het?

1 respect 29-11-2022 07:30 op
Misschien een krappe bezetting en daardoor de 'rust'? Soms is er een logische reden voor een situatie en geen onwil.

2 respect 29-11-2022 07:29 op
Ik ken geen zorgmedewerker die zo in zijn/haar werk staat.

1 respect 29-11-2022 07:26 op
Je kunt de regering niet van alles de schuld geven. Volgens mij is wat u doet een groter probleem, namelijk een wij/zij cultuur creëren en eigen verantwoordelijkheid afschuiven op anderen. Dan is het makkelijk die anderen overal de schuld van te geven en dat rechtvaardigd voor sommigen agressief gedrag. De wereld veranderd, zo simpel is het. En we moeten allemaal mee. Onze prioriteiten anders leggen. Dat is Rutte niet schuld, daar dragen allemaal aan bij.

1 respect 29-11-2022 07:23 op
Frank, en de wij/zij cultuur waarbij het 'wij' de ruggesteun biedt om dit soort gedrag te laten zien.

16 respect 29-11-2022 07:21 op
We willen allemaal goede zorg op het moment dat we dat nodig hebben, maar intussen zorgt een deel van de mensen er mede voor dat er steeds minder zorgmedewerkers zijn. Er zullen vast redenen zijn dat mensen emotioneler reageren, maar wat er nu gebeurt, is dat agressie steeds goedgepraat wordt. Samen met het feit dat het niet of nauwelijks bestraft wordt, wordt agressief gedrag steeds normaler. We kunnen Corona of meer kosten of stress de schuld niet blijven geven. Men heeft steeds minder respect voor mens en omgeving en er is nauwelijks sociale controle. Alles wordt weggezet in wij en zij. En volgens mij is dát de voedingsbodem voor agressie.

20 respect 29-11-2022 07:17 op
Allemaal geen reden om agressief te worden richting anderen. Ik denk dat het probleem is dat er veel meer agressief gedrag zichtbaar is, niet bestraft wordt en dus normaler wordt gevonden. Zoals u eigenlijk ook doet. Het goedpraten.

4 respect 28-11-2022 12:17 op
Henk, er zijn mensen met twee banen die het nog niet rond kunnen breien. U heeft vast hard gewerkt, maar ook flink geluk gehad en geprofiteerd van hoe onze maatschappij de welvarenden bevoordeeld. Dat mag best eens wat meer duidelijk worden en ook wat meer gelijkgetrokken.

0 respect 28-11-2022 12:15 op
Welk geld gaan we dan 'aan ons' uitgeven? En wat gaan we daar dan van betalen?

1 respect 28-11-2022 12:12 op
Cynthia, daar ben ik ook heel benieuwd naar. Het valt me op dat veel mensen helemaal niet weten waar rechts en links voor staan.

2 respect 28-11-2022 12:08 op
Deguru, dat denk ik ja. Samen met het op orde brengen van onze prioriteiten.

6 respect 28-11-2022 12:05 op
De guru, we hebben al heel veel jaren een vooral rechts georiënteerd beleid. Namelijk dat de invloed van de staat beperkt is (mensen moeten het zelf regelen) en marktwerking het uitgangspunt is. Dat we nu aandacht besteden aan het klimaat wil niet zeggen dat het links is.

8 respect 28-11-2022 12:00 op
Wat ik nu zo dubbel vind, is dat mensen het zwaar triest vinden dat dit in een land als het onze zomaar kan, maar intussen blijven afgeven op de 'linkse' deugmensen. Precies degenen die dit soort zaken graag willen aanpakken en de ongelijkheid willen verminderen. Men wil het ene, maar doet precies het tegenovergestelde. Willen we dat iedereen zoveel mogelijk kan meedoen is deze maatschappij, moeten we vooral niet rechtser stemmen. Maar dat is wel wat er gebeurt. Misschien moeten we eens bedenken wat we nu eigenlijk willen en hoe we daar komen, in plaats van allerlei dingen roepen en uiteindelijk alleen aan onszelf denken.

2 respect 27-11-2022 20:48 op
Zo'n onderzoek is toch juist om te voorkomen dat het gebeurt omdat het wel bekend is? 9 maanden je gedrag een beetje aanpassen lijkt me niet te veel gevraagd.

5 respect 27-11-2022 20:46 op
Leo, de zoveelste hetze naar vrouwen toe? Het is een onderzoek waaruit dit is gebleken. Dat het gedrag van de moeder negatieve invloed op het ongeboren kind kan hebben. Of je dat risico wil nemen, is je eigen keuze. Ondanks dat ik niet snap dat mensen het risico wíllen nemen. Het gaat over de gezondheid van je kind. Maar doe wat je niet laten kunt. Niet zeuren als er inderdaad problemen zijn.

4 respect 27-11-2022 15:27 op
Helemaal mee eens. Dat is omdat veel mensen het altijd beter weten en een kei zijn in het voorspellen van het verleden. En dan de grootste mond hebben.

0 respect 27-11-2022 10:42 op
Grappig dat mensen voorspellingen uit hun glazen bol toch altijd hoger inschatten dan voorspellingen op basis van cijfers.

5 respect 27-11-2022 10:39 op
Wie geven ze dan de schuld van de niet zo rooskleurige situatie?

0 respect 27-11-2022 09:01 op
Nogmaals, waaruit blijkt dat door de situatie in China mondkapjes niet werken? Daar ging het namelijk over. In de landen waar geen maatregelen waren, waren enorme problemen. Met vele doden tot gevolg. Was u dat weer vergeten of negeert u dat gewoon?

5 respect 27-11-2022 08:56 op
Veel mensen komen niet verder dan hun eigen situatie. En vergelijken die altijd met die van een ander die het beter heeft. Liefst dicht bij huis. Want stel je voor je moet toegeven dat we het hier zo slecht nog niet hebben. Waar moet je dan over klagen.

32 respect 27-11-2022 08:54 op
De wereld is intussen dusdanig met elkaar vervlochten, dat er steeds meer sprake is van wederzijdse afhankelijkheid. Voor veiligheid, voor de economie, ons klimaat én de politiek. Denken dat je het in die wereld, zeker als klein landje, beter allemaal zelf kunt regelen, is heel onnadenkend. Meer dan ooit is het belangrijk om samen te werken en afspraken te maken. En ja, dat kost geld en een stukje zelfstandigheid. Maar de voordelen en opbrengsten ervan zijn echt veel groter. Daar komen de Britten nu achter. Laat het voor een deel van onze bevolking een les zijn. Gratis en voor niks.

12 respect 27-11-2022 08:50 op
Het is echt niet altijd beter om te kunnen doen 'wat je zelf wil'. Zo werkt het gewoon niet in een wereld die meer open is dan ooit. We zijn van elkaar afhankelijk, of we dat nu leuk vinden of niet. En samenwerking en goede afspraken zijn daarin heel belangrijk. Of u dat nu leuk vindt of niet.