0 respect
30-11-2022 13:17
op
Balans is het toverwoord. Een kudde grote grazers een een handvol grote jagers werkt goed. Een kudde zonder jagers niet, en net zoveel jagers (of zelfs meer) dan de kudde groot is is ook geen strak plan.
Door de terugkeer van de wolf zitten we in een ideaal scenario. Zonder wolf moesten we (meer) wild afschieten. En alle honden los leidt tot het verlies van teveel grazers.
7 respect
30-11-2022 13:04
op
10/10 voor creativiteit, dat commentaar van Guess. Maar verder een (inhoudelijk) waardeloze verdediging inderdaad.
5 respect
30-11-2022 13:02
op
@Agios: wat Banksy allemaal wel of niet doet en laat en of dat mag enzovoorts is een drogreden in dit debat.
8 respect
30-11-2022 12:27
op
Guess had door bezoek aan de site van Banksy/Pest Control kunnen weten dat ze zijn werk niet hadden kunnen gebruiken voor hun kleding. Zij zijn dus minimaal (erg) slordig geweest.
2 respect
30-11-2022 11:14
op
Gekeken naar de twee genoemde oorzaken en de doelgroep lijkt het beperken van wat “eigen apparatuur” aan decibellen produceert mij zinniger om aan banden te leggen dan evenementen wanneer er een keuze voor één van de twee gemaakt wordt.
0 respect
30-11-2022 09:28
op
@Brt: blijkbaar is het nodig. De maatregel kost vrijwel niks en levert veel winst op.
Er is geen betutteling die moet stoppen, er moet een rem komen op de vrijheid- blijheid verspilling en vervuiling door ondernemingen. Daar wordt al een jaar of 50 om geroepen.
6 respect
27-11-2022 09:58
op
Hoewel restricties op zich te begrijpen zijn inzake overlast en natuur, vind ik het ook wel erg jammer dat de organisatie van grote feesten door de beperkingen voorbehouden is aan ondernemingen die er (grof) aan kunnen verdienen. De ondernemer gun ik het. Maar jongeren gun ik het meer om voor en met elkaar een feest op poten te zetten en vorm te geven zoals zij het willen.
0 respect
24-11-2022 19:28
op
@john: en een paar kabinetten later blijkt deze goedkope route duurkoop.
Investeren in de jeugd levert meer productieve volwassenen. Het lijkt duur aan de voorkant, maar betaalt zich terug.
Als we slim zijn, goed voor zowel samenleving als onze portemonnee, slaan we linksaf.
Rechts blijven hangen betekent vrij aannemelijk dat er zakken geld tegenaan gesmeten gaat worden die geen problemen op gaan lossen maar de boel alleen langer door laten etteren. Minimaal weer één kabinet verder.
Hoe eerder er nieuw beleid wordt (wat oa. de decentralisatie terugdraait) geschreven, hoe beter.
En als de sector dan weer zorgen uit bij de voorstellen: luister. Want wat nu allemaal gebeurt is voor gewaarschuwd en uitgekomen.
0 respect
24-11-2022 19:09
op
@ap: en bij taal scholen, en ook inzake bijlessen… Uitbesteden aan de markt heeft geleid tot kansen om te cashen, en opportunisten zijn er overal inderdaad. Het maakt het niet goedkoper, niet beter en vergroot helaas ook nog eens de (kans)ongelijkheid. Oa. crisis bewijst falen van de marktwerking in cruciale sectoren.
0 respect
24-11-2022 18:43
op
@Koko: wat stelt u voor?
14 respect
24-11-2022 18:40
op
“Hij erkende donderdag in debat met een bezorgde Tweede Kamer dat het crisis is in de sector, maar benadrukte ook dat hij afhankelijk is van gemeenten en gecertificeerde instellingen.”
Om woest van te worden dat er nu naar gemeenten en marktwerking gewezen wordt.
Voor zoveel problemen in deze crisis is door oa. de sector gewaarschuwd. Dat dit de gevolgen zijn van decentralisatie en de boel aan de markt besteden.
In plaats van vingers wijzen, is het dus tijd de hand in eigen boezem te steken.
En vooral om de decentralisatie en marktwerking terug te draaien en naar de tekentafel te gaan om góéd beleid te schrijven.
125 respect
23-11-2022 22:04
op
En: de ME verhinderen is ook ronduit onacceptabel.
(En waar Amnesty nog meer wel/niet aanwezig is zijn allemaal drogredenen).
134 respect
23-11-2022 21:55
op
Normaliter ben ik helemaal voor deëscaleren. Maar wanneer je in een traditie de ME verhindert, en daarmee ook nog eens het demonstratie recht van anderen; dan mag de ME hen van mij zonder pardon uit het voertuig plukken en de zaak aan de supersnel rechter overdragen.
Wat je mening over het hele debat ook is: dit gedrag is echt onacceptabel.
En mag van mij steviger aangepakt worden dan nu gebeurt.
4 respect
23-11-2022 17:51
op
Mooi hoe zij de keuze gemaakt hebben om hun boodschap uit te dragen en zo bij te dragen aan het veiliger worden van de sport voor alle liefhebbers ervan.
6 respect
23-11-2022 17:36
op
Naar dat ook Moldavië (weer) geraakt wordt, maar fijn dat daar nu (meer) aandacht voor is. Ik hoop dat beide landen zo goed mogelijk de komende winter door zullen komen en de hulp die daarbij nodig kan zijn zullen krijgen.
0 respect
23-11-2022 09:13
op
Economie is verre van mijn expertise, maar het lijkt mij een beter plan om de pensioenen in lijn met de lonen te laten stijgen. Minder gunstig voor de koopkracht van gepensioneerden dan de stijging gelijkstellen aan de inflatie, maar gunstiger voor de samenleving omdat dan zowel lusten als lasten gelijker verdeeld zijn en er niet méér ongelijkheid in koopkracht ontstaat. Ongelijkheid is al zoveel toegenomen met alle ongustige gevolgen van dien.
3 respect
23-11-2022 07:28
op
Ik hoop van harte dat (een goed deel van) de munten teruggevonden zal worden. En vind het jammer te lezen dat het museum- en in het verlengde daarvan dus ook hun publiek- bestolen is.
1 respect
22-11-2022 19:26
op
Aanvullend: een stukje vlees kost ook best wat plantaardig voedsel, dat ook direct in een mens had gekund in plaats van eerst de wereld over naar een koe in Nederland.
1 respect
22-11-2022 19:20
op
Nee. Dit is een onderwerp waar de wetten er al liggen en een sector (nog) niet aan de eisen voldoet. Een onderwerp waar het tijd is te gaan handhaven. Geen volksstemming over of we een sector boven de wet willen stellen.
0 respect
22-11-2022 18:15
op
@Emmetje: als je er ziek van bent, ja. Als je alleen een snottebel of een kriebel in je keel hebt niet. Ook is er dan geen test beschikbaar. En is er geen maatregel die voorschrijft dat je in isolatie moet als je positief test. Ongeacht hoe je je voelt.
0 respect
22-11-2022 17:59
op
@Galdur: en daarom kijk ik naar het einde van de maatregel uit. Dat je weer “gewoon” thuis bent als je te ziek bent om te werken, en zo niet “gewoon” aan het werk. Zolang de maatregel met isolatie er is, zijn we daar (helaas) nog niet.
2 respect
22-11-2022 17:47
op
@Mitsubishi: nee, dat is (nog) niet vervallen.
Dat niet iedereen er opvolging aan geeft, en hoeveel mensen wel/niet over corona praten, zijn andere onderwerpen.
3 respect
22-11-2022 17:39
op
@Galder: als je niet test heb je geen last van thuis moeten zitten. Maar het team merkt het wel als een collega een andere keuze maakt.
Eens met ziek is ziek en (dus) thuis. De maatregelen besmet is thuis, is echter wat anders.
17 respect
22-11-2022 17:31
op
@Stanos: doen we met oa. de griep ook. Leuk is anders, maar ziek worden hoort bij het leven. Het is geen sterk argument om de maatregel voor corona in stand te houden.
3 respect
22-11-2022 17:23
op
Ze zijn niet ziekmakender dan de variant die nu dominant is (volgens het artikel). En deze zijn al milder vergeleken met de eerste golven. Ook komen we net uit een golf en zijn de boosters bij degenen die willen gezet; wat de bescherming hoog maakt (vergeleken met andere momenten).
Een combinatie van die factoren en de afnemende cijfers lijkt mij samen een degelijke onderbouwing om te verlagen ondanks de nieuwe variant.
0 respect 30-11-2022 13:17 op
Balans is het toverwoord. Een kudde grote grazers een een handvol grote jagers werkt goed. Een kudde zonder jagers niet, en net zoveel jagers (of zelfs meer) dan de kudde groot is is ook geen strak plan. Door de terugkeer van de wolf zitten we in een ideaal scenario. Zonder wolf moesten we (meer) wild afschieten. En alle honden los leidt tot het verlies van teveel grazers.
7 respect 30-11-2022 13:04 op
10/10 voor creativiteit, dat commentaar van Guess. Maar verder een (inhoudelijk) waardeloze verdediging inderdaad.
5 respect 30-11-2022 13:02 op
@Agios: wat Banksy allemaal wel of niet doet en laat en of dat mag enzovoorts is een drogreden in dit debat.
8 respect 30-11-2022 12:27 op
Guess had door bezoek aan de site van Banksy/Pest Control kunnen weten dat ze zijn werk niet hadden kunnen gebruiken voor hun kleding. Zij zijn dus minimaal (erg) slordig geweest.
2 respect 30-11-2022 11:14 op
Gekeken naar de twee genoemde oorzaken en de doelgroep lijkt het beperken van wat “eigen apparatuur” aan decibellen produceert mij zinniger om aan banden te leggen dan evenementen wanneer er een keuze voor één van de twee gemaakt wordt.
0 respect 30-11-2022 09:28 op
@Brt: blijkbaar is het nodig. De maatregel kost vrijwel niks en levert veel winst op. Er is geen betutteling die moet stoppen, er moet een rem komen op de vrijheid- blijheid verspilling en vervuiling door ondernemingen. Daar wordt al een jaar of 50 om geroepen.
6 respect 27-11-2022 09:58 op
Hoewel restricties op zich te begrijpen zijn inzake overlast en natuur, vind ik het ook wel erg jammer dat de organisatie van grote feesten door de beperkingen voorbehouden is aan ondernemingen die er (grof) aan kunnen verdienen. De ondernemer gun ik het. Maar jongeren gun ik het meer om voor en met elkaar een feest op poten te zetten en vorm te geven zoals zij het willen.
0 respect 24-11-2022 19:28 op
@john: en een paar kabinetten later blijkt deze goedkope route duurkoop. Investeren in de jeugd levert meer productieve volwassenen. Het lijkt duur aan de voorkant, maar betaalt zich terug. Als we slim zijn, goed voor zowel samenleving als onze portemonnee, slaan we linksaf. Rechts blijven hangen betekent vrij aannemelijk dat er zakken geld tegenaan gesmeten gaat worden die geen problemen op gaan lossen maar de boel alleen langer door laten etteren. Minimaal weer één kabinet verder. Hoe eerder er nieuw beleid wordt (wat oa. de decentralisatie terugdraait) geschreven, hoe beter. En als de sector dan weer zorgen uit bij de voorstellen: luister. Want wat nu allemaal gebeurt is voor gewaarschuwd en uitgekomen.
0 respect 24-11-2022 19:09 op
@ap: en bij taal scholen, en ook inzake bijlessen… Uitbesteden aan de markt heeft geleid tot kansen om te cashen, en opportunisten zijn er overal inderdaad. Het maakt het niet goedkoper, niet beter en vergroot helaas ook nog eens de (kans)ongelijkheid. Oa. crisis bewijst falen van de marktwerking in cruciale sectoren.
0 respect 24-11-2022 18:43 op
@Koko: wat stelt u voor?
14 respect 24-11-2022 18:40 op
“Hij erkende donderdag in debat met een bezorgde Tweede Kamer dat het crisis is in de sector, maar benadrukte ook dat hij afhankelijk is van gemeenten en gecertificeerde instellingen.” Om woest van te worden dat er nu naar gemeenten en marktwerking gewezen wordt. Voor zoveel problemen in deze crisis is door oa. de sector gewaarschuwd. Dat dit de gevolgen zijn van decentralisatie en de boel aan de markt besteden. In plaats van vingers wijzen, is het dus tijd de hand in eigen boezem te steken. En vooral om de decentralisatie en marktwerking terug te draaien en naar de tekentafel te gaan om góéd beleid te schrijven.
125 respect 23-11-2022 22:04 op
En: de ME verhinderen is ook ronduit onacceptabel. (En waar Amnesty nog meer wel/niet aanwezig is zijn allemaal drogredenen).
134 respect 23-11-2022 21:55 op
Normaliter ben ik helemaal voor deëscaleren. Maar wanneer je in een traditie de ME verhindert, en daarmee ook nog eens het demonstratie recht van anderen; dan mag de ME hen van mij zonder pardon uit het voertuig plukken en de zaak aan de supersnel rechter overdragen. Wat je mening over het hele debat ook is: dit gedrag is echt onacceptabel. En mag van mij steviger aangepakt worden dan nu gebeurt.
4 respect 23-11-2022 17:51 op
Mooi hoe zij de keuze gemaakt hebben om hun boodschap uit te dragen en zo bij te dragen aan het veiliger worden van de sport voor alle liefhebbers ervan.
6 respect 23-11-2022 17:36 op
Naar dat ook Moldavië (weer) geraakt wordt, maar fijn dat daar nu (meer) aandacht voor is. Ik hoop dat beide landen zo goed mogelijk de komende winter door zullen komen en de hulp die daarbij nodig kan zijn zullen krijgen.
0 respect 23-11-2022 09:13 op
Economie is verre van mijn expertise, maar het lijkt mij een beter plan om de pensioenen in lijn met de lonen te laten stijgen. Minder gunstig voor de koopkracht van gepensioneerden dan de stijging gelijkstellen aan de inflatie, maar gunstiger voor de samenleving omdat dan zowel lusten als lasten gelijker verdeeld zijn en er niet méér ongelijkheid in koopkracht ontstaat. Ongelijkheid is al zoveel toegenomen met alle ongustige gevolgen van dien.
3 respect 23-11-2022 07:28 op
Ik hoop van harte dat (een goed deel van) de munten teruggevonden zal worden. En vind het jammer te lezen dat het museum- en in het verlengde daarvan dus ook hun publiek- bestolen is.
1 respect 22-11-2022 19:26 op
Aanvullend: een stukje vlees kost ook best wat plantaardig voedsel, dat ook direct in een mens had gekund in plaats van eerst de wereld over naar een koe in Nederland.
1 respect 22-11-2022 19:20 op
Nee. Dit is een onderwerp waar de wetten er al liggen en een sector (nog) niet aan de eisen voldoet. Een onderwerp waar het tijd is te gaan handhaven. Geen volksstemming over of we een sector boven de wet willen stellen.
0 respect 22-11-2022 18:15 op
@Emmetje: als je er ziek van bent, ja. Als je alleen een snottebel of een kriebel in je keel hebt niet. Ook is er dan geen test beschikbaar. En is er geen maatregel die voorschrijft dat je in isolatie moet als je positief test. Ongeacht hoe je je voelt.
0 respect 22-11-2022 17:59 op
@Galdur: en daarom kijk ik naar het einde van de maatregel uit. Dat je weer “gewoon” thuis bent als je te ziek bent om te werken, en zo niet “gewoon” aan het werk. Zolang de maatregel met isolatie er is, zijn we daar (helaas) nog niet.
2 respect 22-11-2022 17:47 op
@Mitsubishi: nee, dat is (nog) niet vervallen. Dat niet iedereen er opvolging aan geeft, en hoeveel mensen wel/niet over corona praten, zijn andere onderwerpen.
3 respect 22-11-2022 17:39 op
@Galder: als je niet test heb je geen last van thuis moeten zitten. Maar het team merkt het wel als een collega een andere keuze maakt. Eens met ziek is ziek en (dus) thuis. De maatregelen besmet is thuis, is echter wat anders.
17 respect 22-11-2022 17:31 op
@Stanos: doen we met oa. de griep ook. Leuk is anders, maar ziek worden hoort bij het leven. Het is geen sterk argument om de maatregel voor corona in stand te houden.
3 respect 22-11-2022 17:23 op
Ze zijn niet ziekmakender dan de variant die nu dominant is (volgens het artikel). En deze zijn al milder vergeleken met de eerste golven. Ook komen we net uit een golf en zijn de boosters bij degenen die willen gezet; wat de bescherming hoog maakt (vergeleken met andere momenten). Een combinatie van die factoren en de afnemende cijfers lijkt mij samen een degelijke onderbouwing om te verlagen ondanks de nieuwe variant.