NUjijStats voor Nederduitser

7,367

Respect

Respect/dag 11.64
Respect/reactie 6.06

1,216

Reacties

Reacties/dag 1.92
Meeste reacties op 1 dag 23
Gestart op 02-05-2020

Respect over tijd

Laatste 25 comments

12 respect 24-01-2022 22:26 op
Een conflict in welke vorm dan ook gaat grote gevolgen hebben. Echter de vrees dat heel Oekraïne in Russische handen gaat vallen is ongegrond. Ik vermoed eerlijk gezegd dat er geen invasie gaat komen. Zowel Rusland als VS/NATO zijn niet gebaar bij een directe confrontatie. Ik denk dat beide partijen achter de coulissen op zoek zijn naar een oplossing waarbij beide partijen geen gezichtsverlies gaan lijden.

2 respect 24-01-2022 22:24 op
Supersonische raketten kunnen gewoon onderschept worden. De meeste raketten zijn supersonisch. THAAD, ARROW 3 (Israel) en Patriots zijn hiervoor ontwikkeld. Hypersonische raketten zijn een stuk moeilijker, maar deze zijn nog niet in gebruik, worden wel getest.

21 respect 24-01-2022 22:16 op
Ik kan me niet voorstellen dat de Russen heel Oekraïne gaan innemen. Ze hebben 100.000 man aan de grens, dat is nooit genoeg om een land, 15x zo groot als NL, en 44 miljoen inwoners, te bezetten. Als er wat gebeurt, zal het om Donetsk, Luhansk en mogelijk een gebied rondom de Krim worden. Maar het is onverstandig van NL om maar weer niks te doen en af te wachten. Een eventuele aanval van Rusland op (een deel van) Oekraïne zorgt hoe dan ook voor chaos, en evacuatie is dan waarschijnlijk heel erg lastig. Geen lessen geleerd in Kabul blijkbaar

4 respect 24-01-2022 07:20 op
Hoe meer troepen beide partijen sturen, hoe groter de kans dat er geen oorlog komt. De kans op een directe confrontatie VS/Rusland neemt toe, en dat willen beide partijen niet. De kosten in mensenlevens en financiële gevolgen zijn simpelweg te groot. Nu is het een kwestie van een oplossing zoeken waarbij beide partijen weinig gezichtsverlies lijden.

2 respect 23-01-2022 18:46 op
Dat ie deze vlucht heeft overleefd mag een wonder zijn. Ten eerste (zoals genoemd in het artikel) de temperatuur, maar ook dat hij niet verpletterd is door het inklappende landingsgestel. Of hij weet wat hij deed en verborg zich op de juiste plek, of hij heeft ontzettend veel geluk gehad.

1 respect 23-01-2022 13:04 op
Ze mogen asiel aanvragen ja. In Polen. Zij hebben nauwelijks asielzoekers, dus waarschijnlijk ook een korte periode waarin zij de beslissing (meestal tot afwijzing) kunnen nemen. En dan mogen ze per vliegtuig terug. Een korte asielprocedure en terugsturen naar land van herkomst is waarschijnlijk stukken goedkoper dan duizenden militairen aan de Belarussische grens houden.

1 respect 23-01-2022 12:58 op
Klopt, die retourvluchten zijn er gelukkig geweest. Maar die mensen werden ook weer naar de luchthaven gebracht. Degenen die achtergebleven zijn worden niet door Lukasjenko naar Minsk gebracht, een deel moet in de grensregio blijven als drukmiddelen tegen de EU. Zij zijn nog steeds slachtoffer van Lukasjenko zijn walgelijke politiek

1 respect 23-01-2022 12:54 op
De kosten van terugkeer zijn nog altijd een fractie van de kosten (duizenden man personeel) om de grens te bewaken tegen deze lui. En terugkeer op eigen initiatief wordt door Lukasjenko ook onmogelijk gemaakt helaas. Geloof me, deze mensen zullen nu liever in eigen land zijn, dan dat ze bevriezen in de kou in de bossen. Ik ben er echt niet voor om ze hier op te gaan vangen, maar ze te helpen bij terugkeer is misschien wel de enige oplossing voor deze crisis.

5 respect 23-01-2022 11:47 op
Toegeven aan Lukasjenko moet niet gebeuren. Het gaat inmiddels (vooral door terugkeer Irakezen naar Irak) om een beperkte groep. Hiervoor zou de EU een oplossing kunnen bieden. Opvang op een bewaakte locatie tot terugkeer naar eigen land georganiseerd is. Wat bij de Irakezen geen groot probleem is. Syriërs en Afghanen zal lastiger zijn, maar ook niet onmogelijk.

19 respect 23-01-2022 11:45 op
Het is triest voor de migranten dat zij onder valse beloften door Lukasjenko in deze mens-onterende omstandigheden terecht zijn gekomen. Een groot aantal van hen is inmiddels door de Iraakse regering terug gehaald. Er zijn maar 2 reële opties om deze crisis op te lossen. 1 is dat Lukasjenko de rest ook weer terugstuurt naar land van herkomst. De andere (vette van ideale) oplossing is dat de EU deze mensen naar een bewaakte opvang in Polen brengt en van daaruit terugkeer naar land van herkomst organiseert. Beter dat, dan in de Belarussische bossen laten sterven. Van Lukasjenko verwacht ik geen oplossing eerlijk gezegd, hij geeft geen donder om mensenlevens (behalve dat van zichzelf).

1 respect 15-11-2021 13:26 op
Niet alleen in de Engelse maatschappij gebeurt dit

0 respect 14-11-2021 17:42 op
Juist. Als je het weet… maar ook dat is niet gezegd

0 respect 14-11-2021 17:41 op
Als bewezen is dat hij heeft gereden. Maar dat is niet gezegd

69 respect 14-11-2021 16:52 op
Zeer triest voor alle betrokkenen. Hopelijk komt de politie binnenkort met een uitgebreider verklaring. Vloet wordt (aan de reacties te zien) al door het volkstribunaal veroordeeld, voordat zijn schuld überhaupt bewezen was. Hij zat in de auto, wat geen misdrijf is. Was hij de bestuurder? Geen idee. Was hij dus schuldig aan het ongeluk? Geen idee. Dus wacht eerst het onderzoek af, en veroordeel hem daarna. Of niet, als hij slechts bijrijder was.

2 respect 14-11-2021 14:28 op
“Het publiek”. Ik denk dat dat nogal meevalt, dagelijks vliegen miljoenen passagiers veilig met Boeings de wereld over.

0 respect 14-11-2021 13:21 op
Op het moment is electrische aandrijving voortstuwing in ontwikkeling voor vliegtuigen tot 20 passagiers, voor korte afstand. Tegen de tijd dat grote vliegtuigen elektrisch aangedreven worden leef ik niet meer vermoed ik, en ik ben 38. De enige reële optie op het moment zijn andere brandstoffen (met SAF wordt nu geëxperimenteerd)

11 respect 14-11-2021 13:18 op
Dit artikel gaat over de 787, niet over de 737Max

3 respect 14-11-2021 13:16 op
Geloof maar dat die controles scherp zijn. Het heeft niet voor niks lang geduurd voordat de 737Max weer de lucht in mocht.

4 respect 13-11-2021 19:08 op
Des te meer reden om te zorgen dat wát er gedoneerd goed terecht komt. Als men weet dat 100% van de donaties goed terecht komt, is de bereidheid tot doneren waarschijnlijk ook groter. Nu is er een te grote strijkstok. Daarom doneer ik ook niet aan organisaties met managers en dergelijke, ik zorg ervoor dat mijn donaties direct goed terecht komen.

0 respect 13-11-2021 16:03 op
Nee, ze mogen dat doen omdat de FIA de andere vleugel in beslag heeft genomen. Dus de vleugel moest sowieso vervangen/aangepast worden, en daarvoor zal Mercedes ook gestraft gaan worden. Hoe is nog de vraag. Achteraan starten, of vanuit de pits. Dat is de vraag

0 respect 13-11-2021 15:56 op
Inderdaad. Zo wordt er na de race gekeken of er nog een minimale voorraad brandstof in de wagen zit, voor een sample. Zou raar zijn als het team er nog ff een scheut brandstof bij kon doen

0 respect 13-11-2021 15:52 op
Hamilton heeft een andere vleugel, dus daardoor kan hij gewoon meedoen. En ik neem aan dat deze vleugel ook door de FIA gecontroleerd zal worden

1 respect 13-11-2021 15:51 op
Ja, Red Bull had voor de kwalificatie al een melding gedaan bij de FIA. Dat, plus het aardige verschil in rondetijd zal voor de FIA al aanleiding zijn geweest om te controleren. Al is het maar vanwege de onpartijdigheid die zij moeten nastreven

1 respect 13-11-2021 12:49 op
Kernfusie is helaas nog ver weg, maar dat is wel de energie van de toekomst. Beter dan al die windmolen en zonnepanelen die de helft van de dag niks opleveren

1 respect 13-11-2021 12:48 op
Ouderdoms-verschijnselen behandelen en genezen? Nee dank je, dalijk wordt iedereen 120 jaar en leven er 30 miljard mensen op deze aardkloot. Niet echt realistisch. Laat mensen op waardige wijze overlijden op respectabele leeftijd, maar ga het leven niet nog verder proberen te verlengen. Daar is de mensheid als geheel ook niet bij gebaat