NUjijStats voor Nu_BB

2,861

Respect

Respect/dag 3.12
Respect/reactie 2.76

1,037

Reacties

Reacties/dag 1.13
Meeste reacties op 1 dag 33
Gestart op 23-05-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

2 respect 26-11-2020 18:00 op
Dat is fijn voor u dat u die behoefte niet heeft. Velen hebben wel de behoefte om er op uit te gaan, om het batterijtje op te laden en iets om naar uit te kijken. Vakantie is voor een hoop mensen een houvast om de wereld weer even aan te kunnen. Dus realiseer u dat niet iedereen hetzelfde is.

0 respect 26-11-2020 17:53 op
Daarom alles op geel zetten. Let op, gezondheidsrisico's, net zoals in geel of misschien wel rood Nederland.

2 respect 26-11-2020 17:51 op
Ik heb inderdaad gewoon een baan. Vakanties toestaan is goed voor de volksgezondheid, ofwel het welbevinden van mensen, en daarnaast heel goed voor de economie. Corona is overal, en je kan het dus overal krijgen. Vakantie toestaan zorgt daarmee niet voor meer of minder besmettingen, en de relatie tussen vakanties toestaan en horeca dichthouden is er niet.

4 respect 26-11-2020 17:42 op
Dat laatse is het beste, alle landen op geel en quarantaine maatregelen laten vervallen. Corona buiten de landsgrenzen houden is een gepasseerd station, krampachtig vasthouden terwijl je overal corona op kan lopen is een doodlopende weg. Vrijgeven en je verder aan de geldende basisregels houden is voldoende.

1 respect 26-11-2020 16:53 op
Vraag eens of er een lockdown is, niet aan de mensen die (niet) thuis kunnen werken, maar aan mensen die helemaal niet kunnen werken omdat hun branche stilgelegd is door overheidsmaatregelen, ofwel lockdown.

0 respect 26-11-2020 16:50 op
Het lijkt logisch, maar dat is het niet. Mensen in Nederland klagen steen en been en hebben overal kritiek op, maar als het puntje bij paaltje komt volgt men braaf de regeltjes op. De meeste mensen deugen.

3 respect 26-11-2020 16:48 op
Er is weldegelijk een lockdown, misschien raakt het u niet of nauwelijks, maar er zijn miljoenen die dat wel keihard raakt.

2 respect 26-11-2020 16:41 op
Erg logisch, als je vanuit de onderbuik beredeneerd. Nederland staat bekend als klaag volk, maar ondertussen volgt men wel braaf de regeltjes op. De meeste mensen deugen.

3 respect 26-11-2020 16:39 op
Optie 5; stoppen met het gecreëerde gedrocht wat Formule 1 heet, waarbij de grote 3 motorfabrikanten de macht naar zich toe hebben getrokken en bepalen wie wel, en wie er niet met hun fabrieksteams mogen concurreren.

0 respect 26-11-2020 16:33 op
Wat denk je dat ziekteverzuim kost? Niet testen betekend dat bedrijven voor de kosten opdraaien, de meeste bedrijven hebben het al moeilijk, wordt nog moeilijker met personeel wat gedwongen thuis zit maar wel betaald moet worden. Bedrijven houden de economie draaiend. De gemaakte kosten voor het testbeleid wordt makkelijk terugverdiend.

4 respect 26-11-2020 16:29 op
Je stelt de groep die bagetaliseerd, klaagt en fantaseert gelijk aan de groep die regels niet op volgt. Dat is een aanname, en een foute. Vervolgens fantaseer je er zelf ook op los door voor te spiegelen dat als deze mensen zich aan de regels zouden houden dat het reproductiegetal onder de 1 zou komen, wat wederom een aanname is.

2 respect 26-11-2020 16:13 op
Hele veel nut, en levert meer geld op dan het kost. Nut vanwege het bestrijden van verdere besmettingen vanwege vroegtijdige signalering. En goedkoop omdat mensen met klachten anders buiten de maatschappij worden gezet tot de klachten over zijn. Tussen aanvraag test en uitslag zit maximaal 48 uur, en bij een negatieve test kan men weer mee draaien in de maatschappij (lees; werken)

0 respect 25-11-2020 19:38 op
Psst, plastic kaartje kopen, niet van echt te onderscheiden.

1 respect 25-11-2020 19:25 op
Nee, dat is maar goed ook dat ze er niets mee doen, het is niet de mening van Nederland, maar van de Hart van Nederland kijker, en dan ook nog alleen maar de hart van Nederland kijker die er lol in heeft om enquêtes in te vullen.

2 respect 25-11-2020 19:22 op
Je komt bij de huisarts met klachten, die stuurt je vervolgens naar het ziekenhuis om allerlei testjes af te laten nemen. De uitslag daarvan komt bij de huisarts en die leest het voor je op, tada, een diagnose. Zo gaat het met heel veel aandoeningen en klachten. ik begrijp niet zo goed waarom je de uitslag van een corona test door een huisarts voorgelezen wil hebben.

0 respect 25-11-2020 19:14 op
Precies, wat te denken van de logistiek? Wat weet je van de logistiek? Niets. Elke dag worden 30.000 tests door heel Nederland gesleept. Dat is me een logistiek. Als Nederland ergens goed in is, dan is het wel logistiek. We hebben zat middelen, elk jaar worden miljoenen mensen gevaccineerd, een beetje opschalen is zo gebeurt. En wees gerust, daar gaan ze echt niet pad over nadenken als het vaccin goedgekeurd is. Nog meer beren op de weg?

0 respect 25-11-2020 19:06 op
Geef je op voor het Hart van Nederland opiniepanel, kan je elke dag mee doen aan enquêtes, de uitslag van hoe Nederland ergens over denkt komt in de uitzending.

0 respect 25-11-2020 18:58 op
Nou, dat valt eigenlijk best mee, er zijn heel veel mensen die die gave hebben. Zelfs ik kan het.

0 respect 25-11-2020 18:55 op
Dat gebeurt toch ook, neem de proef op de som en probeer bij de GGD eens een testafspraak te maken zonder dat je klachten hebt.

3 respect 25-11-2020 18:49 op
Zorgvuldig berekend met de gegevens vanuit de onderbuik.

1 respect 25-11-2020 18:33 op
Er is niets klaar te zetten, er is nog geen vaccin, wat er allemaal aan voorbereidingen getroffen zijn bent u en ik niet over geïnformeerd. En wat heb je nodig om een juiste conclusie te treffen, feiten waarmee je de conclusie kan staven.

0 respect 25-11-2020 18:22 op
De lange termijn effecten van besmettingen zijn onbekend, dit virus bestaat net aan 1 jaar.

4 respect 25-11-2020 18:20 op
Je hebt echt helemaal 0 inzicht in wat er allemaal al geregeld is, ik ook niet, maar vel er juist daardoor geen oordeel over. Daar heb je namelijk inzicht voor nodig.

0 respect 25-11-2020 18:11 op
En wat voor middelen heeft een huisarts dan om besmettelijkheid aan te tonen?

2 respect 25-11-2020 18:07 op
Je voorstel is dus maar om compleet het zicht op verspreiding van het virus te verliezen? De struisvogeltechniek dus. Het testbeleid werkt, je houdt zicht op de ontwikkeling van het virus en houdt besmette mensen zoveel mogelijk uit de maatschappij om verdere besmettingen te voorkomen. Ook economisch werkt het testbeleid uitstekend, bij klachten heb je met 2 dagen een uitslag, is deze negatief mag je weer mee draaien in de maatschappij in plaats van thuis te moeten blijven. Ik zie geen enkele reden om er mee te stoppen, en bang maken? Natuurlijk zijn er mensen die grote angst hebben van Corona, dat wordt niet minder als je niet gaat testen. Een beetje angst is verder ook niet slecht, daar worden mensen voorzichtig van, ook weer goed om verspreiding tegen te gaan.