6 respect
30-11-2022 15:13
op
Thomas, helaas is het misdrijf, volgens het artikel, verjaard. Naar mijn mening zouden zware misdrijven nooit moeten verjaren, of hooguit, om technische redenen na bv. 100 jaar.
6 respect
28-11-2022 18:11
op
Het wordt hoogtijd dat onze leveranciers merendeel NIET uit China komen. Dat veel producten van veel dichter bij komen. Beter voor ons, beter voor de planeet.
Bovendien subsidiëren we geen potentiële oorlog tegen Taiwan (en andere landen). De Chinese leiders, Xi Peng voorop, zijn een groot gevaar voor de vrede en de toekomst.
2 respect
27-11-2022 12:34
op
Rapido, welke onderzoeken ? Saai en stressvol werk automatiseren, als dat al kan, is helemaal niet slecht. Er is een groot tekort aan werknemers, weet je wel ? En dat wordt, doordat er veel meer mensen met pensioen gaan dan er jongeren instromen, alleen maar groter. Kortom, wat je noemt is een niet bestaand probleem/relatie.
30 respect
26-11-2022 10:21
op
Domi, nee, geen bloed aan de handen willen hebben. Groot gelijk.
60 respect
26-11-2022 10:18
op
Mario, wel eens bedacht wat het voor stap is om alles, vrienden, familie, al je bezittingen achter te moeten laten ? Een uiterst onzekere toekomst tegemoet gaan ?
Vluchten, alles achterlaten, is het laatste wat mensen meestal doen.
En zou jij moordenaar willen worden, voor de criminele, paranoie ideeen van een tiran ?
11 respect
25-11-2022 20:54
op
Habina, daar heb je helemaal gelijk in. Er zijn echter vele wegen naar Rome. Iemand die een verdienmodel als goed doel weet te verkopen, vindt vast wel een weg.
Ene Sywert is hem daarin al voorgegaan ...
28 respect
25-11-2022 19:57
op
De grote vraag is nu natuurlijk wat er met het geld, dat op die rekening stond, gaat gebeuren. Grote kans dat deze fantast er alsnog de mooie sier mee gaat maken.
Of moeten we geloven dat hij het aan de donateurs gaat terugstorten ? Eerst zien, dan geloven.
1 respect
25-11-2022 17:02
op
RatuAdil, een goed lezer : " ... veel meer .... ". In plaats van een raamwerk met regels en eisen, zich met de detail(s) bemoeien. Zoals het onzalige idee van de rekenrente. En waarom ? Nogmaals : om haar handen in onschuld te kunnen wassen.
7 respect
25-11-2022 12:34
op
jb1989, tien jaar of langer niet meer geïndexeerd, terwijl deze mensen er wel al die jaren voor betaald hebben. Dat vind jij rechtvaardig ? Bovendien, waar heb je het over ?
De pensioenfondsen hebben meer geld dan ooit. Veel meer dan ze nodig hebben voor de pensioenuitkeringen. Onder andere omdat de van de politiek de uitkeringen niet mochten verhogen. Sinds de bemoeienis van de politiek naar aanleiding van de kredietcrisis, heeft de politiek een "probleem" geschapen dat erin feite niet is. Alleen maar om haar eigen falen te verhullen en in de toekomst haar handen in onschuld te kunnen wassen. En daarbij speelt ze de verschillende generaties tegen elkaar uit.
Als ze de pensioenfondsen gewoon hun werk hadden laten doen, uiteraard wel met toezicht, maar niet met de belachelijke rekenrente, die in feite op los zand is gebaseerd, was er nu niets aan de hand geweest.
Nederland is al een meer dan twintig jaar met een duikvlucht bezig, door volkomen incapabele politici.
8 respect
25-11-2022 12:26
op
Sinds dat de politiek zich veel meer met de pensioenen is gaan bemoeien is het heel veel slechter geworden.
En waarom is de politiek zich veel meer met de pensioenen gaan bemoeien ? Omdat de politiek jarenlang god's water over god's akker liet stromen, totdat de kredietcrisis dat pijnlijk duidelijk maakte. Alle maatregelen vervolgens genomen, waren niet om de (toekomstige) pensioengerechtigden te beschermen, maar om de eigen handen in onschuld te wassen.
Met als een van de belangrijkste gevolgen dat de pensioenen jarenlang op de nul bleven staan, terwijl de pensioenfondsen meer geld dan ooit hadden.
En ook nu, de bemoeienis van de politiek, het "verpersoonlijking" van de pensioeninleg : een onzalig idee, dat niets bijdraagt aan een betere pensioenopbouw. Waarschijnlijk eerder het tegendeel.
48 respect
24-11-2022 20:17
op
De werkgevers in de kinderopvang hebben jarenlang de medewerkers en vooral de medewerksters uitgemolken. Steeds hogere werkdruk, allerlei oneigenlijk werk toegeschoven, wat niet te combineren valt met kleine kinderen, wegbezuinigen van groepshulpen etc., vele jaren nauwelijks iets erbij terwijl de inflatie nooit stilstaat, nulurencontracten, stagiaires inzetten als volwaardige medewerkers, veel te vaak invalkrachten om gaten in roosters op te vullen, wat extra druk legt op de vaste krachten .....
En nu zeuren dat het moeilijk is om aan nieuwe krachten te komen ? Ze hebben elk perspectief weggenomen, je moet wel heel veel van dat werk houden om er voor te gaan. En nog steeds valt het kwartje bij de werkgevers niet. Ze zullen het beroep heel veel interessanter moeten maken om weer voldoende aanwas te krijgen. En het financiële aspect is daar een onderdeel van.
10 respect
24-11-2022 09:55
op
Christian, een kritische blik is gezond. Van alles in twijfel trekken of aanvechten zonder de geringste aanleiding of bewijs is op z'n minst ongezond. In het geval van Baudet, Trump en Bolsanaro is het niet alleen ongezond maar bovendien kwaadaardig.
En een ondermijning van de democratie.
Het democratisch gehalte wereldwijd, en ook in Nederland, staat flink onder druk, niet alleen door de uitspraken van figuren als de eerder genoemden, maar ze vormen wel een grote bedreiging.
Insinuaties zoals de uwe, kennelijk heeft u moeite te begrijpen dat het insinuaties zijn, dragen daar aan bij.
Dat u niet alleen de bal speelt, maar ook de "speler", dat kan me nauwelijk boeien. Ook een manier die onder populisten niet ongewoon is.
9 respect
24-11-2022 09:23
op
Christian, u insinueert een hoop. Over welke verkiezingen heeft u het ?
De Nederlandse, de verkiezingen in de VS ? Of overal, wereldwijd ?
T.a.v. de Nederlandse : er is geen enkele reden om aan te nemen dat daar enige vorm van gesjoemel is. Op geen enkel niveau.
En ik sluit me bij eerdere reacties van anderen aan : dit soort aantijgingen komen bijna altijd van extreem rechts. U heeft het e.e.a. uit te leggen.
0 respect
23-11-2022 09:59
op
Cees, voor sommige zaken zal je eerst een (kleine) klimaatnegatieve stap moeten nemen voordat je het resultaat kan gebruiken voor (grote) klimaatpositieve stappen.
Bovendien bomen kunnen gewoon uit zaad groeien. Daar is niets klimaatnegatiefs aan. Vanaf het allereerste moment klimaatpositief.
Maar sommigen kunnen natuurlijk overal een negatieve draai aangeven.
0 respect
22-11-2022 19:25
op
Captainswife, hij heeft niets ontkent en het in zoveel woorden toegegeven. Dat maakt het heel aannemelijk dat dat zo gebeurd is en ik heb sterk de indruk gekregen dat dat niet één keer was, maar meermaals.
8 respect
22-11-2022 15:32
op
Csptainswife, moeten we het echt normaal vinden dat iemand op centimeters van z'n gezicht uitgescholden en in de grond geboord wordt ? Geïntimideerd ? Het normaal vinden dat iemand met z'n woede alle grenzen te buiten gaat ? Of zoals collegae zeiden : "... het leek alsof de duivel in hem sloop .... ". Is dat echt normaal ??
10 respect
22-11-2022 15:28
op
"openlijk wordt getwijfeld aan mijn oprechtheid" : compleet de verkeerde houding. Van Nieuwkerk manoeuvreert zich hiermee in de slachtofferrol. Alsof hij onheus is behandeld.
Terwijl hij het is die een groot probleem heeft : naar anderen toe, maar ook naar zichzelf. Wat is de drijfveer van iemand om zover over de grens van het toelaatbare heen te gaan ?
Hij heeft heel wat uurtjes therapie van een goede psycholoog nodig om dit recht te breien.
0 respect
22-11-2022 09:59
op
Quidplure, de accijns op tabaksartikelen is zo'n 3 miljard (2020). De betreffende accijns is dus nog geen 1% van het totaal. Dus geen enkele reden om de tabakverkoop niet keihard aan te pakken.
0 respect
22-11-2022 09:57
op
Marcel, de accijns op tabaksartikelen brengt per jaar zo'n 3 miljard op. Dat is peanuts op de totale belastingopbrengst. Bovendien zjn de kosten voor de volksgezondheid door het roken een veelvoud. Stoppen met roken is dus niet alleen winst voor de rokers en hun omgeving maar ook voor de Nederlandse Staat. Die Nederlandse Staat zijn wij overigens met z'n allen.
2 respect
22-11-2022 09:43
op
Elk jaar 2,50 Euro accijns er bovenop. Binnen de tien jaar is er niemand meer die er aan begint. En een hoop rokers die er mee kappen. Dan maak je meters.
2 respect
21-11-2022 18:43
op
Dat kan. Linksom of rechtsom, wat de reden van dit gedrag is, het is schandelijk en minderwaardig
7 respect
21-11-2022 13:50
op
Het toegeven van fouten is een kracht. Helaas ziet niet iedereen dat zo, en onder de half-goden en godinnen nog minder.
Erkennen van een gemaakte fout is de eerste stap om aan zo'n fout te werken. Zonder zo'n erkenning blijft iemand steken. Triest dat iemand tientallen jaren zich blameert met extreem gedrag, nog afgezien van de schade die die persoon aan anderen heeft toe gebracht.
Triest dat deze persoon, afgezien van dat hij het ten dele doelbewust deed, zo is blijven steken in dit minderwaardig gedrag. Geen stappen heeft gezet om dit gedrag te af te leren. En ook nu blijft hij steken in halfslachtige verklaringen, dus in wezen ontkenningen. Laf en slap.
2 respect
20-11-2022 10:44
op
William, misschien aan de dijk gezet door de vorige vanwege z'n "lieve en zachtaardige" gedrag ?
5 respect
20-11-2022 10:42
op
Want to move, heel simpel : als de leiding de andere kant opkijkt, al dan niet doelbewust, dan is een ieder roepende in de woestijn. "Dingen zeggen", boos worden is deel van het leven. Extreme woede, schelden en zo extreem intimideren (op centimeters van iemand z'n gezicht schreeuwen) is dat niet. Dat is doelbewust manipuleren. Als Nieuwkerk op een paar keer goed op z'n nummer was gezet, was hij er dan mee door gegaan ?
Daarbij komt : hoe groter de groep, hoe kleiner de kans is dat er iemand 'n slachtoffer bijvalt. En niet alleen NIeuwkerk zat fout. Dieuwke Wynia heeft ook de andere kant opgekeken. En het is bijna onmogelijk dat het niet hoger in de hierarchie bekend was.
Maar ja, het succes van DWDD, van Nieuwkerk, telde kennelijk zwaarder dan goede zorg voor de werknemers, een goede werksfeer, teambuilding etc.
En in Nederland (en andere plaatsen) schieten bij zoiets nog altijd een hoop mensen in de ontkenningsfase. En dat zegt ook het nodige.
8 respect
19-11-2022 12:53
op
Heidd, wat maakt dat nu uit. Iedereen motiveert zich op een andere manier.
Na het diepe dal van de afgelopen jaren is het toch fantastisch dat hij zo weten te winnen.
6 respect 30-11-2022 15:13 op
Thomas, helaas is het misdrijf, volgens het artikel, verjaard. Naar mijn mening zouden zware misdrijven nooit moeten verjaren, of hooguit, om technische redenen na bv. 100 jaar.
6 respect 28-11-2022 18:11 op
Het wordt hoogtijd dat onze leveranciers merendeel NIET uit China komen. Dat veel producten van veel dichter bij komen. Beter voor ons, beter voor de planeet. Bovendien subsidiëren we geen potentiële oorlog tegen Taiwan (en andere landen). De Chinese leiders, Xi Peng voorop, zijn een groot gevaar voor de vrede en de toekomst.
2 respect 27-11-2022 12:34 op
Rapido, welke onderzoeken ? Saai en stressvol werk automatiseren, als dat al kan, is helemaal niet slecht. Er is een groot tekort aan werknemers, weet je wel ? En dat wordt, doordat er veel meer mensen met pensioen gaan dan er jongeren instromen, alleen maar groter. Kortom, wat je noemt is een niet bestaand probleem/relatie.
30 respect 26-11-2022 10:21 op
Domi, nee, geen bloed aan de handen willen hebben. Groot gelijk.
60 respect 26-11-2022 10:18 op
Mario, wel eens bedacht wat het voor stap is om alles, vrienden, familie, al je bezittingen achter te moeten laten ? Een uiterst onzekere toekomst tegemoet gaan ? Vluchten, alles achterlaten, is het laatste wat mensen meestal doen. En zou jij moordenaar willen worden, voor de criminele, paranoie ideeen van een tiran ?
11 respect 25-11-2022 20:54 op
Habina, daar heb je helemaal gelijk in. Er zijn echter vele wegen naar Rome. Iemand die een verdienmodel als goed doel weet te verkopen, vindt vast wel een weg. Ene Sywert is hem daarin al voorgegaan ...
28 respect 25-11-2022 19:57 op
De grote vraag is nu natuurlijk wat er met het geld, dat op die rekening stond, gaat gebeuren. Grote kans dat deze fantast er alsnog de mooie sier mee gaat maken. Of moeten we geloven dat hij het aan de donateurs gaat terugstorten ? Eerst zien, dan geloven.
1 respect 25-11-2022 17:02 op
RatuAdil, een goed lezer : " ... veel meer .... ". In plaats van een raamwerk met regels en eisen, zich met de detail(s) bemoeien. Zoals het onzalige idee van de rekenrente. En waarom ? Nogmaals : om haar handen in onschuld te kunnen wassen.
7 respect 25-11-2022 12:34 op
jb1989, tien jaar of langer niet meer geïndexeerd, terwijl deze mensen er wel al die jaren voor betaald hebben. Dat vind jij rechtvaardig ? Bovendien, waar heb je het over ? De pensioenfondsen hebben meer geld dan ooit. Veel meer dan ze nodig hebben voor de pensioenuitkeringen. Onder andere omdat de van de politiek de uitkeringen niet mochten verhogen. Sinds de bemoeienis van de politiek naar aanleiding van de kredietcrisis, heeft de politiek een "probleem" geschapen dat erin feite niet is. Alleen maar om haar eigen falen te verhullen en in de toekomst haar handen in onschuld te kunnen wassen. En daarbij speelt ze de verschillende generaties tegen elkaar uit. Als ze de pensioenfondsen gewoon hun werk hadden laten doen, uiteraard wel met toezicht, maar niet met de belachelijke rekenrente, die in feite op los zand is gebaseerd, was er nu niets aan de hand geweest. Nederland is al een meer dan twintig jaar met een duikvlucht bezig, door volkomen incapabele politici.
8 respect 25-11-2022 12:26 op
Sinds dat de politiek zich veel meer met de pensioenen is gaan bemoeien is het heel veel slechter geworden. En waarom is de politiek zich veel meer met de pensioenen gaan bemoeien ? Omdat de politiek jarenlang god's water over god's akker liet stromen, totdat de kredietcrisis dat pijnlijk duidelijk maakte. Alle maatregelen vervolgens genomen, waren niet om de (toekomstige) pensioengerechtigden te beschermen, maar om de eigen handen in onschuld te wassen. Met als een van de belangrijkste gevolgen dat de pensioenen jarenlang op de nul bleven staan, terwijl de pensioenfondsen meer geld dan ooit hadden. En ook nu, de bemoeienis van de politiek, het "verpersoonlijking" van de pensioeninleg : een onzalig idee, dat niets bijdraagt aan een betere pensioenopbouw. Waarschijnlijk eerder het tegendeel.
48 respect 24-11-2022 20:17 op
De werkgevers in de kinderopvang hebben jarenlang de medewerkers en vooral de medewerksters uitgemolken. Steeds hogere werkdruk, allerlei oneigenlijk werk toegeschoven, wat niet te combineren valt met kleine kinderen, wegbezuinigen van groepshulpen etc., vele jaren nauwelijks iets erbij terwijl de inflatie nooit stilstaat, nulurencontracten, stagiaires inzetten als volwaardige medewerkers, veel te vaak invalkrachten om gaten in roosters op te vullen, wat extra druk legt op de vaste krachten ..... En nu zeuren dat het moeilijk is om aan nieuwe krachten te komen ? Ze hebben elk perspectief weggenomen, je moet wel heel veel van dat werk houden om er voor te gaan. En nog steeds valt het kwartje bij de werkgevers niet. Ze zullen het beroep heel veel interessanter moeten maken om weer voldoende aanwas te krijgen. En het financiële aspect is daar een onderdeel van.
10 respect 24-11-2022 09:55 op
Christian, een kritische blik is gezond. Van alles in twijfel trekken of aanvechten zonder de geringste aanleiding of bewijs is op z'n minst ongezond. In het geval van Baudet, Trump en Bolsanaro is het niet alleen ongezond maar bovendien kwaadaardig. En een ondermijning van de democratie. Het democratisch gehalte wereldwijd, en ook in Nederland, staat flink onder druk, niet alleen door de uitspraken van figuren als de eerder genoemden, maar ze vormen wel een grote bedreiging. Insinuaties zoals de uwe, kennelijk heeft u moeite te begrijpen dat het insinuaties zijn, dragen daar aan bij. Dat u niet alleen de bal speelt, maar ook de "speler", dat kan me nauwelijk boeien. Ook een manier die onder populisten niet ongewoon is.
9 respect 24-11-2022 09:23 op
Christian, u insinueert een hoop. Over welke verkiezingen heeft u het ? De Nederlandse, de verkiezingen in de VS ? Of overal, wereldwijd ? T.a.v. de Nederlandse : er is geen enkele reden om aan te nemen dat daar enige vorm van gesjoemel is. Op geen enkel niveau. En ik sluit me bij eerdere reacties van anderen aan : dit soort aantijgingen komen bijna altijd van extreem rechts. U heeft het e.e.a. uit te leggen.
0 respect 23-11-2022 09:59 op
Cees, voor sommige zaken zal je eerst een (kleine) klimaatnegatieve stap moeten nemen voordat je het resultaat kan gebruiken voor (grote) klimaatpositieve stappen. Bovendien bomen kunnen gewoon uit zaad groeien. Daar is niets klimaatnegatiefs aan. Vanaf het allereerste moment klimaatpositief. Maar sommigen kunnen natuurlijk overal een negatieve draai aangeven.
0 respect 22-11-2022 19:25 op
Captainswife, hij heeft niets ontkent en het in zoveel woorden toegegeven. Dat maakt het heel aannemelijk dat dat zo gebeurd is en ik heb sterk de indruk gekregen dat dat niet één keer was, maar meermaals.
8 respect 22-11-2022 15:32 op
Csptainswife, moeten we het echt normaal vinden dat iemand op centimeters van z'n gezicht uitgescholden en in de grond geboord wordt ? Geïntimideerd ? Het normaal vinden dat iemand met z'n woede alle grenzen te buiten gaat ? Of zoals collegae zeiden : "... het leek alsof de duivel in hem sloop .... ". Is dat echt normaal ??
10 respect 22-11-2022 15:28 op
"openlijk wordt getwijfeld aan mijn oprechtheid" : compleet de verkeerde houding. Van Nieuwkerk manoeuvreert zich hiermee in de slachtofferrol. Alsof hij onheus is behandeld. Terwijl hij het is die een groot probleem heeft : naar anderen toe, maar ook naar zichzelf. Wat is de drijfveer van iemand om zover over de grens van het toelaatbare heen te gaan ? Hij heeft heel wat uurtjes therapie van een goede psycholoog nodig om dit recht te breien.
0 respect 22-11-2022 09:59 op
Quidplure, de accijns op tabaksartikelen is zo'n 3 miljard (2020). De betreffende accijns is dus nog geen 1% van het totaal. Dus geen enkele reden om de tabakverkoop niet keihard aan te pakken.
0 respect 22-11-2022 09:57 op
Marcel, de accijns op tabaksartikelen brengt per jaar zo'n 3 miljard op. Dat is peanuts op de totale belastingopbrengst. Bovendien zjn de kosten voor de volksgezondheid door het roken een veelvoud. Stoppen met roken is dus niet alleen winst voor de rokers en hun omgeving maar ook voor de Nederlandse Staat. Die Nederlandse Staat zijn wij overigens met z'n allen.
2 respect 22-11-2022 09:43 op
Elk jaar 2,50 Euro accijns er bovenop. Binnen de tien jaar is er niemand meer die er aan begint. En een hoop rokers die er mee kappen. Dan maak je meters.
2 respect 21-11-2022 18:43 op
Dat kan. Linksom of rechtsom, wat de reden van dit gedrag is, het is schandelijk en minderwaardig
7 respect 21-11-2022 13:50 op
Het toegeven van fouten is een kracht. Helaas ziet niet iedereen dat zo, en onder de half-goden en godinnen nog minder. Erkennen van een gemaakte fout is de eerste stap om aan zo'n fout te werken. Zonder zo'n erkenning blijft iemand steken. Triest dat iemand tientallen jaren zich blameert met extreem gedrag, nog afgezien van de schade die die persoon aan anderen heeft toe gebracht. Triest dat deze persoon, afgezien van dat hij het ten dele doelbewust deed, zo is blijven steken in dit minderwaardig gedrag. Geen stappen heeft gezet om dit gedrag te af te leren. En ook nu blijft hij steken in halfslachtige verklaringen, dus in wezen ontkenningen. Laf en slap.
2 respect 20-11-2022 10:44 op
William, misschien aan de dijk gezet door de vorige vanwege z'n "lieve en zachtaardige" gedrag ?
5 respect 20-11-2022 10:42 op
Want to move, heel simpel : als de leiding de andere kant opkijkt, al dan niet doelbewust, dan is een ieder roepende in de woestijn. "Dingen zeggen", boos worden is deel van het leven. Extreme woede, schelden en zo extreem intimideren (op centimeters van iemand z'n gezicht schreeuwen) is dat niet. Dat is doelbewust manipuleren. Als Nieuwkerk op een paar keer goed op z'n nummer was gezet, was hij er dan mee door gegaan ? Daarbij komt : hoe groter de groep, hoe kleiner de kans is dat er iemand 'n slachtoffer bijvalt. En niet alleen NIeuwkerk zat fout. Dieuwke Wynia heeft ook de andere kant opgekeken. En het is bijna onmogelijk dat het niet hoger in de hierarchie bekend was. Maar ja, het succes van DWDD, van Nieuwkerk, telde kennelijk zwaarder dan goede zorg voor de werknemers, een goede werksfeer, teambuilding etc. En in Nederland (en andere plaatsen) schieten bij zoiets nog altijd een hoop mensen in de ontkenningsfase. En dat zegt ook het nodige.
8 respect 19-11-2022 12:53 op
Heidd, wat maakt dat nu uit. Iedereen motiveert zich op een andere manier. Na het diepe dal van de afgelopen jaren is het toch fantastisch dat hij zo weten te winnen.