NUjijStats voor Pietje_Precies

39,727

Respect

Respect/dag 26
Respect/reactie 7.19

5,526

Reacties

Reacties/dag 3.62
Meeste reacties op 1 dag 44
Gestart op 20-09-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

16 respect 25-11-2022 21:14 op
Nou ja, hij was wel lekker kort. Dat is dan weer een voordeel.

68 respect 23-11-2022 21:55 op
Volgens mij was het toch Amnesty die van mening was dat er te hard door de politie werd opgetreden bij de anti-coronaprotesten. Je kunt ze dus niet van een bepaald politiek standpunt betichten, want de anti-coronademonstranten hebben een grote overlap met de boerendemonstranten.

7 respect 23-11-2022 16:07 op
En dat zeg ik dus. De twee voorbeelden die ik 'stel' zijn wat er gebeurd wanneer je in NL woont. Daaronder schrijf ik 'Twee gevallen die in de US heel anders hadden kunnen aflopen, die waarschijnlijkheid is zelfs erg groot.'

4 respect 23-11-2022 15:39 op
Om die mentaliteit te veranderen, daar zullen tientallen jaren overheen gaan. Aan de labiliteit is weinig te doen, let op je broeder, je buurman, bel bij twijfel met de politie en dat is het wel. Maar aan het makkelijk verkrijgen van wapens met een hoge capaciteit is wel wat te doen. En dat zou al in ieder geval een paar duizend onschuldige slachtoffers per jaar schelen. Zorg dan ook nog eens een keer voor betere naleving van de reeds bestaande wetgeving, zoals het veilig bewaren van wapens in een safe, ongeladen en dan voorkom je nog een paar honderd ongelukken bij met name kinderen. Allemaal zinloze slachtoffers. Je verschuilen achter het aantal slachtoffers door moord of drugs is laf en helpt een discussie niet. 4/4

6 respect 23-11-2022 15:32 op
Misschien moet je mijn reactie nogmaals lezen, ik heb het juist over het verschil tussen NL en de US.

5 respect 23-11-2022 15:31 op
Wat ik hiermee zeggen wil: je moet een labiele kat niet op het spek binden. Het 2nd amendement is niet in steen uitgehakt. Een amendement betekent 'wijziging of aanvulling'. En kan dus (zij het met flink wat moeite) prima weer aangepast worden. Aan de huidige tijd. Het 2nd stamt uit een tijd dat er niet in elk dorp een sheriff en agenten waren. Toen een musket vullen en een kogel afschieten nog een minuut duurde. Blijkbaar is een erfenis uit die tijd wel dat elk dispuut met vuurwapengeweld beslecht dient te worden. Ook wanneer je vindt dat je buurman op de verkeerde partij stemt (ja, is pasgeleden gebeurd), of omdat je buren hun sneeuw op jouw oprit schuiven (drie doden, waaronder de schutter die zelfmoord pleegde). En zo kan ik nog wel even doorgaan. 3/4

8 respect 23-11-2022 15:15 op
Stel ... Je bent een jonge gozer die het lastig heeft, je hoofd loopt over van problemen, rare gedachtes. Je vindt gelijkgestemden op het internet, iedereen loopt elkaar lekker op te fokken. Je wilt een daad stellen, je wilt mensen neer gaan schieten. Om aan een wapen te komen zul je het dark web op moeten (tenzij je criminele connecties hebt), een vaag schemergebied. Kun je daar wel een veilige transactie doen? Oké, we nemen de gok, je moet echter wel 2 weken wachten tot je aanvalsgeweer geleverd wordt. Hmmm, de grootste boosheid is wel weg nu, silly me. Twee gevallen die in de US heel anders hadden kunnen aflopen, die waarschijnlijkheid is zelfs erg groot. 2/4

10 respect 23-11-2022 15:03 op
Ja, er zijn andere landen die ook veel wapens kennen. Ja, er zijn landen die crimineler zijn en meer moorden hebben. Maar er is geen land ter wereld waar zoveel mass-shootings plaats vinden waarbij onschuldige slachtoffers vallen. En dat is een combinatie van de mentaliteit van de Amerikaanse man (los alles op met een vuurwapen) en het makkelijk voorhanden zijn van vuurwapens met een capaciteit die veel mensen heel snel kunnen doden. Stel, je hebt hier in NL een rotdag/week/maand/jaar. Je vrouw scheldt op je, je baas wil je ontslaan en de druppel die de emmer doet overlopen is ... Vul maar wat in. Wat doe je dan? Je loopt in ieder geval niet naar je auto om je AR-15 te pakken en wraak te nemen. 1/4

0 respect 23-11-2022 14:00 op
De US is dus het enige land in de wereld waar zoveel mannen met mentale problemen rondlopen. Wat een geweldig land zeg.

1 respect 23-11-2022 13:57 op
De 2e die hier het nieuws haalt. Sinds 1 januari 2022 zijn er meer dan 660 mass-shootings geweest met minstens 3 slachtoffers. Dat zijn er dus ca. 2 per dag.

3 respect 23-11-2022 13:43 op
En de Republikeinen maken er dan weer een enorm punt van dat die veteraan zijn kinderen meenam naar een drag-show. Het is maar waar je prioriteiten liggen.

5 respect 23-11-2022 11:30 op
Met 14 pas? Die kinderen op Sandy Hook hadden ook wapens moeten hebben. Ik stel de leeftijdsgrens op 6 jaar voor!

0 respect 23-11-2022 11:27 op
@Luc: jagen doe je met een jachtgeweer, jezelf beschermen doe je met een revolver. Niemand, ook de Democraten niet, willen die wapens afnemen van de Amerikanen. Maar waar gebruik je een 'aanvalswapen' zoals de AR-15 voor? Niet om te jagen en niet om te verdedigen, het heet een aanvalswapen. Geen enkele burger heeft zo'n wapen nodig.

5 respect 23-11-2022 11:06 op
Dutch, dat klinkt leuk in theorie. In de praktijk werkt het niet zoals het zou moeten. Je hoeft je alleen te legitimeren wanneer je je wapen koopt bij een winkel. De backgroundcheck duurt slechts enkele minuten. Slechts bij 1% van die checks wordt aan de bel getrokken dat de a.s. koper niet voldoet. Dylann Roof, de man die in 2016 9 mensen doodde bij een schietpartij bij een kerk in Charleston, was in datzelfde jaar al eens gearresteerd voor een drugsovertreding. Dat kwam niet naar boven in de backgroundcheck. Ook werd zijn social media niet gecontroleerd (en die geschiedenis daar was niet fris). Er is geen enkele controle bij gunshows. En er zijn heel veel gunshows in de US, iedereen kan daar binnen een paar minuten het nieuwste van het nieuwste kopen. Er is geen enkele controle op de verkoop van tweedehands wapens. Via de US-Marktplaats, de buurman, je oom in een andere staat kun je kinderlijk eenvoudig een wapen kopen.

17 respect 21-11-2022 22:18 op
Kan de burgermeester misschien ook de volgende zaken onderzoeken? - Is het handig om zo'n demonstratie op die dag toe te staan? Ik snap het recht om te demonstreren, ik snap het belang van KOZP om dan te demonstreren, maar dit gaat al jaren fout en verpest een kinderfeest, geeft KOZP een slechte naam en de andersdenkenden een stok om mee te slaan. - Is het handig om deze reeds toegestane demonstratie op het allerlaatste moment te verbieden? Men had er ook voor kunnen kiezen de relschoppers af te laten voeren door de ME. - Dit is de zoveelste keer dat de politie erg passief is ten opzichte van wat men eufemistisch 'tegendemonstranten' noemt. Ik zeg liever een ander woord, maar dan komt m'n reactie niet door. Laat ik ze zwaar conservatie mensen noemen die niet met verandering kunnen omgaan. Politie heeft de demonstranten, noch Amnesty op juiste wijze voldoende beschermd, is behoorlijk nalatig geweest en dat lijkt normaal te zijn. Elk jaar weer dezelfde fouten, dom en dit helpt niet.

4 respect 21-11-2022 10:55 op
Wanneer het over Club Pulse gaat, dan gaat het over de schietpartij die in juni 2016 plaatsvond in Orlando. waarbij 50 doden vielen (incl. de schutter) en 53 gewonden. Dus nee, het bericht hoeft niet aangepast te worden, de naam van de club waar de recente schietpartij plaatsvond is Q.

0 respect 20-11-2022 11:00 op
Iedereen kreeg die Poll te zien, tenzij je Musk hebt geblokkeerd. Iedereen kon dus stemmen, het ding is door iedereen en alles gedeeld. Als je niet weet hoe twitter werkt prima, maar schrijf niet zulk soort dingen dan.

4 respect 20-11-2022 10:56 op
Iedereen kon daar op reageren. Ik volg Musk niet, maar in elke Twitterbubbel kwam deze poll wel een paar keer langs.

6 respect 20-11-2022 10:29 op
Ja, dat voelt een beetje als een wc-eendkwestie. En het voelt alsof Musk hoopte op een positieve uitslag voor Trump. Hoezo waren er geen bots die 'ja' hebben gestemd? De battle of the bots? Ik dacht dat Musk iets zou doen tegen die bots trouwens? Waarom doet hij dat dan niet?

10 respect 20-11-2022 10:14 op
Het grappigste in die videoboodschap van Trump was nog wel dat hij niet op de naam van zijn eigen Truth Social kwam :-) Nadat hij er eerst wat omheen draaide "Eh Trump, oh Social, Truth Social", bingo, hij was er. Tuurlijk komt Trump supersnel terug op Twitter, dat is toch de wens van Elon's Volk? Daarbij loopt TS voor geen meter, dat is nog een gokje welk platform als eerste failliet gaat. Een nipte meerderheid was er voor dat Trump terugkwam. Alles voor de ophef. Maar zeg dus nooit meer dat Twitter een links bolwerk is.

19 respect 20-11-2022 10:08 op
Bij het woord 'idealisten' denk ik toch echt aan mensen die de wereld beter willen maken, en niet aan mensen die tegen elke prijs hun eigen ideaal (namelijk zichzelf verrijken) er door drukken.

2 respect 19-11-2022 13:11 op
Iedereen weet dat Trump verantwoordelijk is voor de bestorming op 6 januari, maar om dit keihard te bewijzen wordt moeilijk. Wel denk ik dat ze hem kunnen pakken op onrechtmatigheden die het verkiezingsproces hebben verstoord, afpersing, intimidatie etc. De zaak over de gestolen documenten lijkt mij een stuk simpeler qua veroordeling. Hij ontkent namelijk niet dat hij de documenten had. Er missen trouwens nog steeds documenten, ook zijn er papieren teruggevonden verstopt tussen recente persoonlijke documenten, waarmee aangetoond is dat de documenten niet gewoon meegenomen en vergeten waren (en dat mocht ook al niet). Of hij daadwerkelijk hiervoor de gevangenis in gaat betwijfel ik trouwens, ergens zullen ze wel een gaatje vinden waarmee ze een akkoord kunnen sluiten waardoor er geen gezichtsverlies voor de US is (die er sowieso wel is, maar een ex-president in de bak gaat ze net iets te ver). Trump zal zich dan terug moeten trekken uit het politieke slagveld of zo.

10 respect 19-11-2022 12:04 op
Wat hebben deze mensen exact gezegd Sander? hebben zij opgeroepen om de democratie omver te werpen? Om de uitslag van de verkiezingen te verwerpen? Er zijn 100-den mensen gearresteerd na de rellen en al velen daarvan zijn veroordeeld. Daar zaten ook veel rechts-extremisten tussen, met name voor het geweld tussen demonstranten. Zwarte kleding aantrekken, de boel ophitsen, in brand steken, mensen mishandelen en dan roepen dat je Antifa bent kan iedereen.

10 respect 19-11-2022 12:00 op
En als ik het goed heb zijn uit die drie aanklachten 2 x vrijspraak en 1 x een berisping gevolgd. Een echte 'nothingburger' dus.

9 respect 19-11-2022 11:59 op
Hieruit blijkt juist dat het je geen voordeel oplevert. Het onderzoek gaat nu juist in een hogere versnelling. Indien Trump schuldig wordt bevonden, neem ik aan dat hij ook wordt bestraft. Is hij niet schuldig, dan kan hij in principe president worden (ik moet er niet aan denken, maar objectief gezien kan het).