NUjijStats voor RPRP

2,814

Respect

Respect/dag 4.1
Respect/reactie 2.95

955

Reacties

Reacties/dag 1.39
Meeste reacties op 1 dag 21
Gestart op 16-01-2019

Respect over tijd

Laatste 25 comments

12 respect 02-12-2020 08:12 op
@Knoet Je bedoelt dat je niets concreets durft te zeggen, want als het maar een beetje concreet wordt blijkt dat er geen onderbouwing voor is?

2 respect 26-11-2020 12:14 op
Kun je nagaan hoeveel erger het was met die Nederlandse huishoudens als we niet zoveel zouden verdienen aan Italie, Griekenland en Spanje

5 respect 25-11-2020 11:00 op
We worden allemaal in verschillende mate getroffen. De horeca wordt keihard getroffen. Het is daarom niet verwonderlijk dat ze hun belangen verdedigen. Als ten behoeve van de maatschappij de deuren van de horeca gesloten moeten worden, dat moet diezelfde maatschappij voor de kosten daarvan opdraaien. Het signaleren en onderhandelen gebeurt wel degelijk tussen de overheid en de horeca, maar het is toch niet raar dat hierover bericht wordt? Deze communicatie loopt echt niet via de media. En waar maak jij uit op dat ze denken dat de overheid dit voor zijn vermaakt aan het doen is?

5 respect 25-11-2020 10:21 op
Vooringenomen betekent dat er al stelling wordt genomen voordat de feiten op tafel liggen. De wetenschap heeft al voldoende laten zien wat er aan de hand is. De klimaatsverandering en de oorzaak daarvan is geen te bediscussiëren vraagstuk meer. Je zou dus eerder moeten spreken over "naingenomen", of wat neutraler: het volgen van het wetenschappelijke bewijs. Als je trouwens denkt dat de vele onderzoekers dat werk doen voor het geld, dan zou je eens moeten kijken naar wat deze mensen verdienen, en hoeveel meer ze zouden kunnen verdienen als ze in plaats daarvan in het bedrijfsleven zouden werken. Deze mensen doen dat voor het overgrote gedeelte niet voor het geld, maar om iets toe te voegen aan de maatschappij. Die stuur je niet zomaar bij met geld vanuit de overheid.

1 respect 25-11-2020 09:35 op
Stikstofuitstoot is een lokaal probleem. Wij hebben geen last van de stikstof van Polen. Koolstofdioxide is een heel ander soort probleem.

2 respect 25-11-2020 09:34 op
Klimaatverandering is een heel ander soort probleem dan de stikstofuitstoot. Door de hoge stikstofuitstoot gaat de lokale natuur stuk, en is de luchtkwaliteit heel slecht. De stikstofuitstoot moet beperkt worden om ons gezond te houden.

12 respect 25-11-2020 08:01 op
Jongetje, zo werkt dat niet! Je bent nu onafhankelijk geworden, gefeliciteerd. Nu zul je net als de grote mensen moeten leren dat het geven en nemen is. Als je niets te bieden hebt, kun je geen eisen stellen. En stampvoeten gaat je niet helpen.

4 respect 23-11-2020 10:04 op
Natuurlijk hebben ook jonge mensen een vaccin nodig. Anders wordt groepsimmuniteit niet bereikt, waardoor ouderen nog steeds niet genoeg beschermd zijn, waardoor de lockdowns in stand moeten blijven, waardoor jongeren hun inkomen nog langer zien wegvallen.

5 respect 23-11-2020 10:03 op
Inderdaad. In deze uiterste situaties zijn wij allemaal experts.

4 respect 21-11-2020 21:19 op
Waarom zou Ganzenveer dat moeten opzoeken? Hij wijst slechts op het drijfzand waarop de conclusies van Sietze_Vliegen gebaseerd zijn.

1 respect 20-11-2020 13:38 op
ja, helaas zorgen de reptielen die heimelijk de wereldmacht in handen hebben daar met hun chemtrails wel voor.

5 respect 20-11-2020 13:24 op
Big Pharma (zo schrijf je dat) wordt veel rijker van antidepressiva. Die kosten per stuk fors meer, en heb je chronisch nodig. Van dit vaccin gaan ze er een aantal verkopen, en vervolgens droogt het al weer op. Gezien de prijs zullen ze nauwelijks de R&D kosten eruit krijgen.

1 respect 20-11-2020 13:20 op
Ziek worden van een griepprik kan op twee manieren. Je kunt allergisch zijn voor een van de bestanddelen. Dat is pech hebben, maar komt gelukkig niet vaak voor, en die mensen weten inmiddels waar ze voor allergisch zijn. Heeft verder niets met het vaccin zelf te maken. Of je kunt milde symptomen krijgen na een vaccinatie, bijvoorbeeld koorts. Die reactie komt niet door het vaccin, maar door het immuunsysteem dat op dezelfde manier aan het reageren is als op een echt vaccin.

2 respect 20-11-2020 13:15 op
Dat valt wel mee. Anti-depressiva zijn fors duurder, en hebben mensen chronisch nodig. De fabrikanten verkopen hier een paar vaccins per persoon mee, en dan drogen de inkomsten hiervoor alweer op. Gezien de prijs van het vaccin zal het dicht bij de kostprijs liggen.

3 respect 20-11-2020 13:13 op
Ten eerste is HIV een compleet ander soort virus dan het COVID-19 virus. Ten tweede is er geen enkele reden om te denken dat je immuunsysteem negatief beïnvloed wordt.

0 respect 20-11-2020 08:20 op
De kans op bijwerkingen is nog veel kleiner. Dat er een grote groep is die nauwelijks last heeft van Corona neemt niet weg dat die andere groep het verdient om beschermd te worden.

14 respect 20-11-2020 08:18 op
Liever Big Pharma die alles op alles zet om de wereld te redden dan Big Disease, die ons willen doen geloven dat Corona helemaal niet zo erg is, dat als je veel fruit en geen vlees eet je van nature al beschermd bent. Je ziet op dit moment al wat de risico's van het niet vaccineren zijn: een compleet ontwrichte maatschappij, waar per land honderden miljarden euro's schuld moeten worden aangegaan om de gevolgen enigszins te beperken. Die paar miljard die we nu voor vaccins gaan betalen zijn peanuts. En aangezien de baten van de vaccins ten gunste van de maatschappij als geheel zijn, dienen de risico's ook door de maatschappij te worden gedragen; niet door de fabrikanten, die expliciet gevraagd worden om zo snel mogelijk een vaccin te ontwikkelen.

9 respect 20-11-2020 08:14 op
Het is ook nooit genoeg he? Deze fabrikanten hebben alles op alles gezet om in recordtijd een vaccin op de markt te brengen. Gezien de prijs zullen ze hier al nauwelijks winst op maken.

0 respect 19-11-2020 15:24 op
Wil je liever wachten totdat al die mensen COVID-19 krijgen, waar een deel van zal overlijden, en een ander deel langdurige beperkingen zal krijgen? De vaccinaties zijn al getest. De risico's zijn al in kaart gebracht, en enig overblijvend risico is lager dan de kans op overlijden aan COVID-19.

0 respect 19-11-2020 15:06 op
Wie wil er wat doen aan verdeeldheid? Je hebt juist verdeeldheid nodig om kwesties van alle kanten te belichten. Als er geen verdeeldheid is, loop je waarschijnlijk met zijn allen de verkeerde kant op.

0 respect 19-11-2020 15:04 op
Denk jij werkelijk dat het aantal gevallen met blijvend letsel op zal wegen tegen het leed wat COVID-19 op dit moment aanricht? Het vereisen van absolute veiligheid is een veel gevaarlijkere denkwijze dan een inschatting maken op basis van risico's.

1 respect 19-11-2020 14:36 op
Vaccins in september? Van 2021 dan misschien (misschien dat we de vaccins dan in de benodigde hoeveelheden hebben). Niemand heeft die dingen voor september 2020 beloofd.

0 respect 19-11-2020 14:31 op
Waarom denk jij dat de farmaceut daar zo van overtuigd is? De keuze om /nu/ het vaccin te willen is een maatschappelijke keuze. De risico's moeten daar in dit speciale geval daarom door de maatschappij worden gedragen.

0 respect 19-11-2020 14:30 op
Als wij allemaal auto's zouden rijden zonder remmen, en er plotsklaps achter kwamen dat we /nu/ remmen nodig hebben, en de fabrikanten zouden pushen om zo snel mogelijk iedereen van remmen te voorzien, dan ja, dat is dan niet het probleem van de fabrikant als bij een klein deel de remmen niet helemaal werken. Het aantal slachtoffers onder de mensen bij wie de remmen net niet werkten zal namelijk veel lager zijn dan wanneer we door zouden blijven rijden zonder remmen. Het is dan van maatschappelijk belang om zo snel mogelijk die remmen toe te passen, in plaats van de gebruikelijke 10 jaar te wachten totdat de remmen tot in de puntjes getest zijn.

0 respect 19-11-2020 14:26 op
Niet iedereen hoeft tegelijkertijd ziek te worden, een aanzienlijk gedeelte daarvan is al genoeg voor overbelasting. Met een virus dat zich exponentieel verspreid zul je in korte tijd een groot percentage kunnen halen.