NUjijStats voor RTO

425

Respect

Respect/dag 0.21
Respect/reactie 3.63

117

Reacties

Reacties/dag 0.06
Meeste reacties op 1 dag 10
Gestart op 22-11-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

2 respect 17-09-2022 09:09 op
Met een wachttijd van 4 uur heeft Dick Benschop het toch niet zo slecht gedaan.

7 respect 13-09-2022 10:05 op
Hoe is het toch mogelijk dat een bestuurder als Dick Benschop niet per direct het veld ruimt. Als je eenmaal deel uit maakt van het old boys network is het blijkbaar de kunst om zo veel mogelijk geld binnen te harken over de rug van de werknemers.

0 respect 02-07-2022 12:15 op
Ik denk dat je hierin gelijk hebt (is dit een uniek moment hier?).

2 respect 02-07-2022 11:53 op
Toen de wereld in lockdown was, heeft KLM er juist voor gezorgd dat er medische hulpgoederen werden vervoerd. Ook al betekende dat dat het personeel in eenzame opsluiting in door lokale overheden aangewezen quarantaine hotels verbleven. Nu er weer wat verdient kan worden is het niet echt fair om van de luchtvaartmaatschappij te vragen om maar even 30% van de vluchten te schrappen. Het bagageproces is een complex mechanisme dat uit vele schakels bestaat, waaronder de geautomatiseerde bagagesystemen van de luchthavens van Atlanta en Schiphol. Dat er ergens iets fout kan gaan is evident, maar doordat dit hulpgoederen betreft is het artikel op een vreemde manier gekleurd.

10 respect 25-06-2022 08:29 op
Barbertje moet hangen. Er is geen verband aangetoond tussen vervroegd overlijden van de bewoners rond Schiphol, maar er wordt ‘indicatief bewijs’ aangedragen. Geluidsoverlast word aangedragen als argument. Niet onterecht, maar wat is nu de echte reden van vliegtuiglawaai over zo’n groot gebied? Dat zijn de door de LVNL bedachte aanvliegroutes op 2000 voet hoogte, dat is zo’n 600 meter. Naar vergelijkbare luchthavens als Frankfurt en Parijs komt het vliegverkeer niet onder de 4000 voet voordat het op een rechte dalende lijn voor de baan hangt. In Londen wordt vanaf 7000 voet een S-vormig patroon gevlogen waarin het vliegtuig geleidelijk daalt met gering vermogen op de motoren. Zo blijft lawaai beperkt tot dicht bij de luchthaven. Dat dat voor veel meer mensen een ontlasting van geluidshinder betekent dan het terugdringen van een paar vliegbewegingen interesseert niemand. De politiek is vooral bezig met zichzelf en gebruikt aannames en modellen om hun verstikkende beleid te ondersteunen.

4 respect 26-05-2022 09:06 op
Wat heeft de heer Elbers hier mee te maken? Een aantal weken is er een eenmalige wilde staking onder grondpersoneel geweest en dat zorgde eenmalig voor overlast. Wat nu gebeurt op Schiphol heeft hier totaal niets mee te maken. Dit betreft een structureel probleem van de luchthaven zelf, niet van de luchtvaartmaatschappijen. Die zien slechts met lede ogen aan dat de luchthaven onlangs veel duurder is geworden en daartegenover belabberd presteert.

0 respect 01-05-2022 08:41 op
Deze drukt heeft niets te maken met de wilde staking van vorige week bij een luchtvaartmaatschappij. Dit is Schiphol, die wel de landingsgelden verhoogd, maar het nalaat om de service op te schalen, na alle lockdowns.

3 respect 01-05-2022 08:36 op
Deze drukte heeft niets met koffers te maken, maar de N.V. Schiphol die zijn zaken niet op orde heeft.

4 respect 17-03-2022 14:34 op
Het CBR loopt altijd al een beetje achter…

1 respect 21-09-2021 07:31 op
Dan kunnen ze dat geld gebruiken om nog meer verwarring te zaaien rond het gebruik van electrische auto’s. Zo wordt op Twitter een door Shell bekostigde uitzending van RtlZ over autobatterijen gepromoot. Walgelijk. Innovatieve projecten worden al jaren tegengehouden door oliemaatschappijen. Echt walgelijk.

7 respect 14-09-2021 08:49 op
208 mensen op de IC. Ongeveer 40 daarvan heeft een gezonde BMI. Ongeveer 187 zijn niet gevaccineerd. Ruim de helft daarvan heeft een migratieachtergrond en ligt daar door gebrek aan kennis. Er zijn manieren om op gerichte wijze de zorg te ontlasten, in plaats van in het wilde weg schieten met hagel.

3 respect 23-08-2021 10:05 op
Het geld wordt snel minder waard, doordat de banken geld blijven bijdrukken. De huizenprijzen zijn daarvan een heldere indicatie. Wie zijn geld niet wil zien verdampen, kan beleggen in goud, huizen of bitcoin. En voor wie beweert dat bitcoin teveel energie gebruikt: het bankensysteem is alleen nog maar gebaseerd op economische groei, en dus consumptie. Dat is een schier oneindig grotere belasting op de aarde dan cryptovaluta. In allerijl proberen banken de politiek te beïnvloeden om cryptovaluta te reguleren. Het is te hopen dat zij hun pyramidespel niet zullen winnen.

2 respect 30-07-2021 10:38 op
Aan de reacties te zien wil ‘bijna iedereen’ schone lucht en een stille leefomgeving. Maar aan koppen als ‘Koopwoede nog niet gestild” en “Amsterdamse beurs naar recordniveau” blijkt dat we met zijn allen van alles roepen, maar er niet bepaald naar handelen. Luchtvaart is een symbool voor de linkse politiek geworden, terwijl voorbijgegaan wordt aan de kern van de zaak: Dat de westerse economie gebouwd is op een systeem van grenzeloze groei. Dat zorgt pas echt voor vervuiling in de wereld.

7 respect 24-04-2021 08:51 op
Brazilië is een arm land. Als de rest van de wereld zou betalen voor zuurstof uit het Amazonegebied, zouden ze die bossen niet hoeven kappen. De rest van de wereld betaalt liever voor veevoer, zodat we elke dag een stukje vlees kunnen eten.

7 respect 22-04-2021 14:03 op
“maar het is nog niet volledig zeker dat mensen na vaccinatie anderen niet meer kunnen besmetten met het virus”, aldus de woordvoerder. Nee, maar het gaat om twee mensen of twee huishoudens die volledig gevaccineerd zijn. Je kunt er van vinden wat je wil, maar het argument van de woordvoerder snijdt geen hout.

2 respect 20-04-2021 12:00 op
Uitlokking kan. Maar het blijft plegen van een strafbaar feit. Er zijn hooguit meer mensen bij betrokken die óók strafbaar zijn. Net als bij een huurmoordenaar, daarbij vermeld dat de aard van de daad niet helemaal vergelijkbaar is.

0 respect 15-04-2021 10:03 op
Dat is dus het verschl tussen het individu en de samenleving als geheel.

1 respect 15-04-2021 10:00 op
Misschien moet er gewoon doorgeprikt worden. Dan hebben we de IC capaciteit helemaal niet nodig. Het opschorten van vaccinaties wegens ernstige bijwerkingen bij 1:1.000.000 mensen lijkt meer een politieke afweging dan een wetenschappelijke of ethische. Het verschil is alleen dat je als overheid verantwoordelijk bent voor het vaccineren van gezonde mensen, maar dat je er mee weg komt als dagelijks mensen overlijden aan een ziekte als Covid-19. Net als dat je er mee wegkomt dat mensen sterven aan de gevolgen van ernstig overgewicht, doordat de supermarkten vol liggen met goedkope chips, koek en suikerrijke frisdrank en er een klein hoekje is ingericht om dure groente te verkopen. De verantwoordelijkheid van de overheid is er een die die van het individu overstijgt en die verantwoordelijkheid zou men moeten durven nemen teneinde te komen tot een gezonde samenleving.

5 respect 07-04-2021 21:09 op
Privatisering is in de jaren tachtig begonnen. De overheidsuitgaven waren dermate hoog geworden, dat er naarstig werd gezocht naar een oplossing. Onder Joop den Uyl (PvdA) zijn de aardgasbaten verkwanseld en niet, zoals de Noren met hun olie-inkomsten doen, geïnvesteerd om op lange termijn inkomsten te genereren. Toen de aadgasinkomsten begonnen op te drogen, steeg de staatsschuld naar onverantwooorde hoogte. Toen werd de privatisering ingezet. Niet onder Mark Rutte.

0 respect 31-03-2021 09:13 op
Stel dat het Astrazeneca vaccin toch niet zo goed blijkt te zijn: Is het daarna (medisch bekeken) nog mogelijk om het Pfizer, Moderna of Janssen vaccin te krijgen?

1 respect 31-03-2021 09:06 op
Verdwijnt daarmee ook de stank die het bedrijf al jaren verspreidt? Of zijn dat heel misschien gedoogde gifitge dampen?

6 respect 28-03-2021 09:51 op
Het artikel is doorspekt met vaagheden als “naar verluidt”, “zeggen ingewijden” “zouden wachten op goedkeuring”, “zou uit meerdere miljarden euro’s bestaan”. Het bevat geen enkele feitelijke informatie. Hoewel het artikel over Air France gaat, lijkt het geschreven te zijn om slechts weer wat olie op het vuur te gooien en mensen de kans te geven om in totale onwetendheid af te geven op de Nederlandse luchtvaart.

10 respect 21-03-2021 09:12 op
Nou, dit zal ook voor vegetariërs een opluchting zijn.

1 respect 20-03-2021 08:56 op
Als je het zo mooi opschrijft, is het net alsof het waar is.

8 respect 10-03-2021 19:26 op
De titel van het artikel dekt nou niet echt de lading. Wat heeft de coronacrisis eigenlijk met hervormingen te maken? In ieder geval liggen er genoeg buitenlandse kapers op de loer om de Nederlandse luchtvaart over te nemen. De ‘conclusie dat internationale treinen in 2030 maximaal 25.000 kunnen vervangen’ is uit de lucht gegrepen, want de bijbehorende infrastructuur ligt er nu niet en wij hebben er als land geen invloed op. Een dik gedrukte zin als ‘Hard bewijs dat meer verbindingen bijdragen tot meer economische groei ontbreekt’ zet de lezer op het verkeerde spoor. Als we écht iets willen bereiken op het gebied van milieu en klimaat, dan zullen we ons moeten richten op ons eigen consumptiegedrag. Dat betekent dat we ons moeten afvragen waarom we met zijn allen zoveel energie gebruiken. En dat we ons moeten afvragen waarom onze Amerikaanse telefoon uit China komt. Schieten op een noodlijdende bedrijfstak is symboolpolitiek en op dit moment slechts schadelijk voor de werkgelegenheid.