NUjijStats voor R_Jansen

21,355

Respect

Respect/dag 13.58
Respect/reactie 3.57

5,986

Reacties

Reacties/dag 3.81
Meeste reacties op 1 dag 63
Gestart op 05-08-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

6 respect 20-11-2022 18:54 op
@Marlisyo Ook in de UK mag je niet zomaar een helicopter overal maar neerzetten waar het je uitkomt.

0 respect 20-11-2022 18:46 op
Dat Perez weinig eigen inbreng geeft, ben ik met je eens. Toch is het het team dat primair de strategie bepaalt, omdat het team oneindig veel meer data en rekencapaciteit tot haar beschikking heeft dan welke rijder dan ook. Aangaande Hamilton: "Met de opmerking "there's someting wrong" kan niemand iets." Ook een Hamilton kan niet altijd exact weten wat er mis is met de auto en heeft niet de toegang tot de telemetrie die het team wel heeft. Hij voelt dat er iets niet in orde is en geeft dat door, zodat het team uit kan zoeken wat het is. Later ga hij overigens wel degelijk door dat hij dacht dat de vloer kapot was.

10 respect 20-11-2022 18:20 op
@Waardenburg Voor de tactiek is Perez afhankelijk van wat de Red Bull engineers doorrekenen, dus dat is niet Perez' fout. Wat wel een foutje was, was proberen Hamilton op het eerste rechte eind in te halen, om vervolgens weer teruggepakt te worden op het tweede rechte eind. En daardoor een ronde langer achter Hamilton zitten dan noodzakelijk was.

8 respect 20-11-2022 17:59 op
@Sterrenmeester Blah blah blah. Het ging om 1.6%, ofwel zo'n 1.8 miljoen dollar, van het budget, dat maakt echt niet het verschil.

1 respect 20-11-2022 17:24 op
@Rossi "Het is puur chauvinisme wat deze sport een beetje in de schijnwerpers brengt." Het F1 circuit is zo ongeveer het grootste sportevenement ter wereld. Bij races komen gemiddeld zo'n 200 tot 250 duizend bezoekers. In 2021 keken er ongeveer 450 miljoen mensen naar F1 wereldwijd. Los daarvan, bij elk (groot) sportevenement speelt chauvinisme een rol.

22 respect 20-11-2022 17:15 op
@F355 "Perez trok aan het kortste eind omdat onze Max per se alles wil winnen tje." Geleuter. Perez trok aan het kortste eind omdat hij gewoon niet snel genoeg was. En wellicht speelde andere strategie ook een rol. Maar een ding is duidelijk: Verstappen had hier geen invloed op. Heeft hem een tow gegeven na de start en na de eerste pitstop, dus er alles aan gedaan om Perez te helpen.

32 respect 20-11-2022 17:12 op
"maar toen de Mexicaan begon te klagen dat de Limburger hem ophield, verdween Verstappen aan de horizon." That pretty much sums it up. Het verschil tussen de eerste en de tweede rijder van Red Bull. Brazilië maakte verder niet uit, Leclerc terecht tweede. Leuke race, veel actie, wederom genoten. Op naar volgend jaar!

2 respect 20-11-2022 10:16 op
Haha, ok, dan zit je helemaal goed :-) Ik zou ook nooit een nieuwe Ferrari kopen, maar als ik het geld had, wel een nieuwe boot.

3 respect 20-11-2022 09:55 op
@Erik Je bent in beide bedragen een 0-tje vergeten, tenminste als je die Ferrari en die boot wilt kopen.

4 respect 20-11-2022 09:30 op
Hey, leuk, een foto van mij als ik de pot heb gewonnen. :-) Wat te doen als ik 30 miljoen zou winnen? - hypotheek aflossen - extra geld in zaak storten - familie een cadeautje doen - paar vrienden die wat worstelen steunen - paar goede doelen blij maken - beetje beleggen - pensioen veilig stellen - mogelijk wat vastgoed kopen (bv nieuw bedrijfspand laten bouwen) - gewoon blijven werken - en inderdaad een boot kopen en wat vaker op vakantie gaan

4 respect 20-11-2022 09:20 op
@Thijs Als je een zeer ervaren Hamilton hebt en een bij Mercedes onervaren Russell, waarom zou je dan in hemelsnaam Russell zich met de ontwikkeling van de auto laten bezighouden? Zeker als een gevecht om het kampioenschap geen optie meer is?

3 respect 20-11-2022 09:18 op
@Oi "Harry, dat klopt, maar mij is nooit duidelijk geworden waarom ze dat met de eerste rijder deden" Dat is op zich niet gek, Hamilton heeft veel meer ervaring, zowel met racen, met de auto's als met de engineers. Bovendien wist Hamilton al vrij snel dat hij geen zicht had op een gevecht voor het kampioenschap, dus waarom zou hij zich dan heel druk maken om dat gedeelte van het racen en zich niet focussen op het verbeteren van de auto? Russell daarentegen heeft zich nog te bewijzen, dus dat hij vrij gaat racen is dan ook logisch.

8 respect 19-11-2022 19:25 op
@Guido "Was er wel een tow?" Ja en de enige plek waar die goed tot zijn recht kwam, was in sector 2, waar Perez dus ook paars had.

11 respect 19-11-2022 19:23 op
@Sannie "(was die er wel?)" Als je (goed) had gekeken, dan had je die vraag niet gesteld. De tweede sector was paars voor Perez, dankzij die tow.

4 respect 18-11-2022 18:47 op
"Ook het gebruik van geavanceerde technologieën in het mkb moet omhoog, vindt het kabinet." En wat als je dat nu gewoon niet nodig hebt of niet kunt/wilt betalen omdat het ook minder geavanceerd kan?

3 respect 18-11-2022 08:18 op
@R_Pet "Het is 100% zijn recht om te weigeren, en daar moet hij mans zijn om achteraf gewoon voor op te komen." En volgens zijn eigen woorden heeft hij dat vooraf al aangegeven (boordradio met JP) en daarna in een gesprek met betrokkenen. Alleen wordt dat met de rest van de wereld niet gedeeld wat er is besproken en óók dat is 100% hun recht. En dus oordeelt vrijwel iedereen zonder de feiten te kennen.

0 respect 17-11-2022 17:58 op
@Egon Of het zo is, weet ik niet, maar daar leek het wel op. En evenzozeer, als ik me niet vergis, een keer doorschuiven van Alonso in de uitloopstrook na bocht 1.

1 respect 17-11-2022 17:29 op
"In de corona periode kon het ook dus waarom nu niet." Omdat het een noodmaatregel was vanwege corona. Die maatregel is nu niet meer nodig. Maar die maatregel was nooit gericht op het feitelijke werk zelf.

3 respect 17-11-2022 16:52 op
@Weetjenu "Het is uitgesloten dat hij opzettelijk zou zijn gecrasht en dat enkel voor een pole poisition. Niet alleen zou dat een slechte indruk over zijn rijvaardigheden geven, je kunt je er ook niet veel crashes permitteren wil je een toekomst hebben in de F1." Als er ergens een circuit is waar het lonend is om te crashen om je gridpositie vast te houden, dan is het Monaco, want het is vrijwel onmogelijk om daar in te halen. Als ik me niet vergis heeft in ieder geval Schumacher dat ook al eens gedaan. En over die indruk over zijn rijvaardigheden: hij is daar gecrashed. Of het opzettelijk is of niet, het maakt niets uit over hoe men over zijn rijvaardigheden denkt, Perez heeft zich meer dan voldoende bewezen. Bovendien crashed hij veel minder vaak dat Schumacher jr., dus vergelijking slaat nergens op.

3 respect 17-11-2022 16:46 op
@JGroen Door de crash bleef hij ook verzekerd van die derde plek. En op dat moment deed hij nog redelijk mee in de race om het kampioenschap. En hij won uiteraard de race. Let wel: ik neem geen enkel standpunt in over de vraag of het opzettelijk was of niet. Ik weet het namelijk niet. Maar hij had er wel wat mee te winnen en heeft er waarschijnlijk ook daadwerkelijk voordeel van gehad. Want Verstappen kon daardoor een snel rondje niet afmaken. En gridpositie is in Monaco zo ongeveer het belangrijkste wat er is, want je kunt er nauwelijks inhalen.

11 respect 17-11-2022 16:42 op
"Pérez ontkende donderdag op een persconferentie stellig dat hij in Monaco bewust was gecrasht." Natuurlijk ontkent hij dat, hij kan sowieso niet anders. Bekennen zou zeer ernstige gevolgen hebben voor hem én voor Red Bull. Er circuleren filmpjes op oa Youtube waaruit je ZOU kunnen afleiden dat hij wel opzettelijk is gecrashed. Of het waar is of niet, durf ik niet te zeggen. Ik vermoed dat we dat nooit met 100% zekerheid zullen kunnen weten.

14 respect 16-11-2022 18:14 op
"[.] Solitaire spelen met maximaal 250 collega's" Hoe kun je Solitaire überhaupt met andere collega's spelen? Iets in de naam maakt dat al vrij onmogelijk.

14 respect 16-11-2022 18:12 op
Toch bijzonder om een bonus uit te keren die hoger is dan de cumulatieve bruto jaarwinst van Tesla van de 10 vorige jaren.

1 respect 15-11-2022 19:43 op
@OPN Je bent echt veel te bescheiden. Ik zou een tientje meer vragen per shot.

0 respect 15-11-2022 19:19 op
@Piet Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt. De aarde blijft inderdaad produceren, maar in een nogal langzaam tempo. Zo zijn de olie- en gasvoorraden in Nederland ergens tussen de 60 en 120 miljoen jaar oud. Dat wil zeggen: het gesteente in waarin de olie en gas opgesloten zit, is zo oud. De organische materialen waar olie en gas uit ontstaan zijn, kunnen nog veel ouder zijn, er worden schattingen gedaan tot 3.2 miljard jaar oud. Diamanten? Zelfde verhaal, miljoenen jaren oud. En dat geldt voor vrijwel alle grondstoffen. Best lastig, aangezien de mens nog maar 150.000 jaar bestaat en pas de afgelopen ca 10.000 jaar gebruik is gaan maken van grondstoffen. En daarom zijn grondstoffen schaars.