NUjijStats voor R_Synthus

4,688

Respect

Respect/dag 5.35
Respect/reactie 1.84

2,549

Reacties

Reacties/dag 2.91
Meeste reacties op 1 dag 61
Gestart op 12-07-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

3 respect 04-12-2020 17:15 op
Niet "niet werken" maar onvoldoende werken, vergeleken met 1,5 meter. Een best belangrijk verschil.

4 respect 04-12-2020 17:12 op
En dan heeft het nog geen zin, want dan gaan de mensen ook stoppen met geld uitgeven. Op dit moment loopt veel in de economie gewoon door. Omdat iedereen in redelijke veiligheid zijn werk kan doen.

2 respect 04-12-2020 16:51 op
Naar Luik (distributie Aliexpress) en Duisburg ook. Het vult een niche tussen langzaam (schip, voor kerstprullen en telefoonopladers) en snel (voor mobiele telefoons bijvoorbeeld). Alashankou is bij de grensovergang in China, in Xinjiang, berucht van de onderdrukte Oigoeren.

0 respect 04-12-2020 15:13 op
Voor dat vrij verkeer van personen moeten wel heel veel dingen geregeld worden. En de problemen aan de grens blijven toch wel. Want de douane-unie komt te vervallen, deal of no deal.

1 respect 04-12-2020 12:36 op
Ik denk dat de wereld niet lang zal draaien rond de complimenten van Trump. Niet lang meer in elk geval. Moet wel zeggen dat de Filippijnen niet het veiligste land ter wereld zijn, of waren. Maar of het beleid van Duterte daarbij helpt?

0 respect 04-12-2020 12:29 op
Inderdaad wordt het dan wel moeilijk, maar het is dus wel in te passen. Wat betreft opslag: elke dag een zending van op die dag te gebruiken, ontdooid materiaal. Is meteen goed tegen diefstal.

3 respect 03-12-2020 22:44 op
De huisartsen kunnen het in een paar weken, als er doorgewerkt kan worden. 5000 huisartspraktijken, 120 per dag, is 600.000 injecties per dag. Dus 300.000 personen. Laten er 15.000.000 in aanmerking komen. dat is 45 dagen of zo. Het leveren van de vaccins gaat wat langer duren dan dat (maar ik hoop niet veel langer). Maar laat de GGD ook maar bijspringen met vaccinstraten.

0 respect 03-12-2020 22:42 op
Kijk toch maar even, dat onder de boeddhisten er ook gewelddadige types zijn. Helaas. Oordelen op basis van geloof is dus niet zo handig.

0 respect 03-12-2020 22:39 op
Die transportbedrijven inhuren. Dan is duidelijk hoe de lijnen liggen. En/of het leger erbij. (En bij Prorail de verantwoordelijkheid nemen.)

0 respect 03-12-2020 22:37 op
Ja, een geval waar nieuwe antilichaampjes worden gemaakt. gerMinal center, zoeken met aanhalingstekens, met corona erbij, dan verschijnt er wel wat.

5 respect 03-12-2020 22:36 op
Waarom zou je een speculant de prijs op laten drijven? Of laten beweren dat ie voorraad heeft voor een enorm bedrag, en daarna pas proberen in te kopen? Pfizer weet heel goed wie het spul maakt, welke kwaliteit ze moeten hebben, en hebben geen behoefte aan tussenhandel.

3 respect 03-12-2020 22:35 op
In de zomer is het wel wat beter uit te houden met de maatregelen. Maar het kan me niet snel genoeg voorbij zijn allemaal.

1 respect 03-12-2020 22:32 op
Dat dacht ik ook, maar dat gaan ze niet aan de grote klok hangen. Anders wordt er meteen mee gespeculeerd.

5 respect 03-12-2020 22:31 op
Dan hebben we altijd nog de vaccins van Janssen en AZ. Die worden op een heel andere manier gemaakt, en zijn eigenlijk ook gemakkelijker op te schalen qua productie.

0 respect 03-12-2020 20:59 op
Klopt, die van Moderna gaat op -26 geloof ik (kan in een gewoon vrieshuis lijkt me). En die van AZ in de koelkast.

1 respect 03-12-2020 20:55 op
Het probleem is het hele circus van transport. Koud vaccin ompakken want er gaan niet 10.000 doses in 1 keer naar 1 huisarts. En de beveiliging, het transport moet wellicht beveiligd worden.

0 respect 03-12-2020 20:53 op
Gelukkig hoeft dat niet meer zo bij de kinderziektes. Maar het was een manier ja. Het zou kunnen als we allemaal in isolatie zouden gaan leven. En onszelf dan zouden besmetten. Maar we zijn dan wel een jaar of wat in isolatie! Eigenlijk is dat de 'worst case' - als een vaccin niet zou lukken, zouden we onder maatregelen blijven leven, steeds zo licht of zwaar dat de zorg het aan zou kunnen.

0 respect 03-12-2020 20:51 op
Tja en wat moet je dan doen? In het voordjaar dachten we dat we vooral beademing nodig hadden, nu is het meer mankracht lijkt het. Kortom je bent de vorige pandemie aan het bestrijden, als je niet uitkijkt. Stel dat de volgende een soort van ebola is. Daar sta je dan met je beademingsapparaten. Wat wel moet: meer antivirale middelen, en capaciteit paraat om vaccins te maken. Lokaal, niet afhankelijk van het buitenland. Een geluk is dat die RNA-vaccins als een tierelier lijken te gaan, en de ontwikkeling daavan heel gericht gaat en ook snel lijkt te kunnen. En wie had er gedacht dat het vaccin o.a. gemaakt wordt in Belgiƫ en in Zwitserland?

1 respect 03-12-2020 20:46 op
Zou prima kunnen, maar angstige mensen zullen zeggen dat het wel een nepvaccin zal zijn dan, of zo. Enfin, een van de directeuren (in denk van CureVac) heeft zichzelf maanden geleden al ingespoten met het proefvaccin. "Er moet een eerste proefpersoon zijn, en dit scheelt heel veel papierwerk" schijnt ie gezegd te hebben.

1 respect 03-12-2020 20:43 op
Men weet wel dat de 5 gevallen onder de gevaccineerde groep allemaal mild van aard waren, in tegenstelling tot de niet-gevaccineerde groep. Echt een hard bewijs is het niet, maar het geeft de richting aan. AstraZeneca heeft ook naar besmettelijkheid gekeken (naar RNA in de neus en keel beter gezegd) en dat was gunstig. Maar slecht bij een kleine groep, ze wilden niet 30.000 mensen elke week swabben).

1 respect 03-12-2020 20:41 op
Sebas dat verhaal hoor ik alleen bij angstige mensen. In de praktijk verdwijnen de maatregelen gewoon als de besmettingsgevallen teruglopen. Zoals van de zomer ook gebeurde.

0 respect 03-12-2020 20:40 op
Kan ook, je moet het alleen wle goed organiseren, met aanvoer en administratie. In Engeland hebben ze niet zoveel huisartsen, want mensne kunnen (dan NHS) meteen naar het ziekenhuis rijden. Ziekenhuizen die dus ook al overvol waren voordat corona op het toneel verscheen...

1 respect 03-12-2020 20:39 op
Men heeft gemeten hoeveel antilichaampjes iemand heeft na een coronabesmetting. En dat vergeleken met een vaccinatie. De coronabesmetting geeft niet bij iedereen evenveel antilichaampjes. Ik meen bij lichte ziektegevallen soms bijna of helemaal niks.

1 respect 03-12-2020 20:36 op
Nee, ik heb liever een vaccin dan 'milde' corona. Een coronabesmetting doet veel meer met m'n lichaam dan een vaccin. Moet je zien wat het virus bij sommige patiƫnten doet met de "germinal centers" ofwel de kraamkamers van de antilichamen.

3 respect 03-12-2020 20:30 op
Ik kan je zeggen dat 10.000 mensen die het vaccin nemen allemaal niet ziek werden. 10.000 mensne die corona krijgen, daarvan wordt een deel goed ziek, en sommigen gaan dood. Kan je achteraf 'onderliggende klacht' noemen natuurlijk, maar dood blijft dood. Ik kies voor de zekerheid van 10.000 mensne die niets hebben overgehouden boven de kans op long term covid of erger.