NUjijStats voor RalfUtrecht

4,248

Respect

Respect/dag 7.18
Respect/reactie 5.5

773

Reacties

Reacties/dag 1.31
Meeste reacties op 1 dag 10
Gestart op 16-04-2019

Respect over tijd

Laatste 25 comments

1 respect 28-11-2020 20:47 op
U kunt toch moeilijk ontkennen dat Israël een agressieve en koloniserende politiek voert in hun regio. Het is dan weinig verwonderlijk dat dit tot een negatief sentiment bij de bevolking van andere landen in die regio (kinderen incluis) leidt. Om die negatieve spiraal te doorbreken, wat zeker goed zou zijn, zou een andere houding van Israël (staken van de kolonisatie politiek) een goede 1ste stap zijn. Meer “on topic”.. Staken van de behandeling van Iran als een paria zou meer balans en minder spanning in de regio als gevolg hebben. Met 40 jaar isolatie, sancties en een proxi oorlog (Irak-Iran) heeft de VS het land niet op de knieën gekregen. En de kans dat het lukt is nihil (na 19 jaar militaire actie in het veel kleiner en dunner bevolkte Afghanistan moet de VS en al haar bondgenoten daar nu ook de handdoek in de ring gooien) en dat weten de 2 agressors ook heel goed. Dus stop de agressie naar Iran en start een gelijkwaardige dialoog (en laat Israël maar even links liggen).

3 respect 28-11-2020 12:37 op
U bent in ieder geval niet opgevoed met “eerst lezen en denken en dan pas schrijven” anders had u, na goed lezen en verdiepen in de materie, uw post niet geplaatst.

2 respect 28-11-2020 09:31 op
Ja, helaas inderdaad. Beter zou het zijn als Israel de moties van de VN zou opvolgen en zich in de toekomst onthoudt van gedrag dat haar een VN veroordeling oplevert.

5 respect 27-11-2020 19:19 op
Ach het is Henk maar. Laat hem lekker met z’n meiden in z’n sop gaar koken. We kennen die types die zich verongelijkt graag tegen de EU afzetten inmiddels wel. In NL is een overgrote meerderheid groot voorstander voor de EU waarbij er terecht gewezen wordt op punten ter verbetering. Voor mij zou dat zijn o.a. meer macht naar het EU parlement. De weerstand van landen zoals Polen en Hongarije, met hun conservatieve, autoriteire en xenofobe gedrag zal uiteindelijk ook gebroken worden. Rimpelingen van stenen in de vijver van de ontwikkeling van de Europese Unie. Het spreekwoord zegt: de honden blaffen, maar de karavaan trekt verder.

0 respect 27-11-2020 12:13 op
Er is niets “corrupt” aan het systeem! Maar het schijnt tegenwoordig bon ton te zijn dat te roepen als de realiteit iemand niet aanstaat. Tot en met de president van de VS roept dergelijke onzin om zich tegen een inconvenient truth af te zetten. Daar heeft u een goed voorbeeld aangenomen.

5 respect 27-11-2020 11:42 op
Als ze die premie niet verhogen is het inderdaad geen houdbare situatie. Dan eten de huidige gepensioneerden en mensen die de komende 5 tot 10 jaar met pensioen gaan de ruif leeg en hebben de mensen die daarna komen het nakijken. Het ABP heeft een beleidsdekkingsgraad van 88,2% en dat is ver onder alle kritische begrenzingen voor dat pensioen fonds. En inderdaad, miljarden die ze hebben zijn momenteel niet genoeg. Klagen helpt u niet, verstandig en ook voor de toekomst verantwoord financieel beleid wel. Ik zou zeggen.. went u er maar aan!

4 respect 26-11-2020 11:54 op
Ja, dat is wel erg “Treurig”, je zal maar van nature overal met een negatieve blik tegenaan kijken....

7 respect 26-11-2020 11:41 op
Correct, want inderdaad die “mediterrane landen” waar Franter zo’n hekel aan heeft zijn wel ook de landen waaraan NL rijkelijk aan verdient (Handelsbalans Italië 8,7 miljard positief, met Spanje 7 miljard positief, met Portugal 1,1 miljard positief, met Griekenland 1,8 miljard positief). Maar daar hoor je hem niet over. Maar dat is wel vaker zo bij mensen zoals hij. Graag alles eendimensionaal bekijken en vooral in de veronderstelling dat NL wel iets tekort zou komen. Het tegendeel is echter waar. Het zit diep in de Nederlandse genen om in alles het economisch eigen belang eerst te hebben, en is daarbij nog nooit er onder aan de streep ook maar een cent slechter op geworden. En dat weten ze inmiddels in het buitenland ook maar al te goed.

2 respect 25-11-2020 21:37 op
Van harte met u eens! Ieder z’n eigen keuze en het dragen van de daaraan gekoppelde consequenties. Ik kan die policy enkel toejuichen.

3 respect 25-11-2020 19:37 op
Het zal inderdaad wel die kant op gaan. En als het niet het land is dan zullen in ieder geval de vervoerders (b.v. luchtvaartmaatschappijen, cruise bedrijven en ferry’s, internationale busvervoerders) wel dergelijke verplichtingen gaan opleggen. Het interview met de Qantas topman zette daarvoor al wel de toon: “International air travellers will in future need to prove they have been vaccinated against Covid-19 in order to board Qantas flights, the airline says. The Australian flag carrier's boss, Alan Joyce, said the move would be "a necessity" when vaccines are available. "I think that's going to be a common thing talking to my colleagues in other airlines around the globe," he said.”

8 respect 25-11-2020 19:07 op
Volslagen onjuist. Precies De Jonge is tegen een “indirecte vaccinatie plicht”. De gaan stemmen op binnen de VVD om er over te discussiëren of er in de belemmeringen / vrijheden onderscheid gemaakt zou kunnen / moeten worden tussen wel en niet gevaccineerden (hetgeen ik overigens begrijp en steun, maar dat terzijde). Precies De Jonge (CDA) is daar mordicus tegen. Zorg dat je weet waarover je het hebt voordat je zomaar wat post hier....

11 respect 25-11-2020 19:01 op
Verdiep u toch eens eerst in de materie voor u eerst allerlei volslagen onjuiste beweringen post. Niet wij maar de EU bestelt de vaccins. Bij de juiste dosering van de eerste en de 2e vaccinatie is ook het AZ vaccin gewoon 90% effectief wat grofweg het zelfde is als Moderna en Pfizer. En van CureVac is dat nog niet eens bekend (er wordt geanticipeerd op een vergelijkbare score als Pfizer en Moderna). En tot slot is NL momenteel precies net zo ver met de voorbereiding voor de uitrol van de vaccinatie als andere Europese landen. Ergo, u roept maar wat om weer ongeïnformeerd ergens lekker kritiek op te kunnen geven. Doe dat maar eens niet maar lees uzelf eerst in. Dan blijkt dat kritiek overbodig is en bespaart u zichzelf dat u zich als simpel te kijk zet.

3 respect 24-11-2020 22:46 op
U doet wat alle populisten altijd doen, “ja maar kijk eens naar hun” als tegenargument aanvoeren om de discussie af te leiden. Het gaat hier over het disfunctioneren van de partij FvD en over het het feit dat die partij, naast een onrealistische partijvisie er ook nog uiterst twijfelachtig gedachtengoed faciliteert. Daarnaast was de parlementaire inbreng in het debat in de kamer ook zowel inhoudelijk als qua optreden ver onder de maat (als ze zich al vertoonden). Als u die kritiek op uw favoriete partij niet kunt of wilt zien, dan is dat maar zo. Maar in dit lijntje gaat het over FvD en niet over anderen. Als er een rel is binnen GL of een mistap bij D66 of whatever welke andere partij, en er is een artikel daarover kunt u dan uw gal spuien. Maar vandaag (en ik vrees voor u de komende tijd ook nog wel) gaat het over FvD. Dus niemand is geïnteresseerd in uw afleidingsmanoeuvre, daar prikken we eenvoudig doorheen.

1 respect 24-11-2020 21:57 op
Nou, dan bent u een van de weinigen. Eenieder ander ziet het tafereel van zelfdestructie binnen FvD aan zich voorbij trekken. Daar hoeft Otten enkel naar te kijken. Razend benieuwd hoe na het vertrek van Cliteur, zoals vanavond aangekondigd, de opvolging nog weer nieuw licht voor een verdere krimp van FvD getrouwen in de 2 kamers gaat leiden. Een ding is zeker, Otten hoeft, zoals Hank schrijft, inderdaad niets te doen om het spel zijn kant op te laten komen.

1 respect 24-11-2020 21:08 op
Tja, het is ook precies die weinig snuggere groep mensen die zich uitstekend laat bespelen door de rattenvangers. En ieder keer tuinen ze er weer in de simpelen van geest. En daarna weer verongelijkt zijn....

2 respect 24-11-2020 21:01 op
Ik heb anders nog nooit iets “verfrissends” aan die partij kunnen ontdekken. Vanaf dag 1 die club al niet voor een cm serieus kunnen nemen gelet op de flauwekul en de mallotige praat die hun leider ten toon spreide. En er kwam ook regelmatig een weinig welriekende geur onder de dekmantel vandaan. Verfrissend... nee absoluut niet.

3 respect 24-11-2020 19:44 op
Dat zal wel los lopen. Er hebben in het verleden nog wel meer partijen (tot 14 verschillende aan toe) na de verkiezing de kamer betreden. En we hebben steeds weer een regering gekregen. De huidige zit, met 4 coalitiepartijen en ondanks de vele fracties in de 1ste en 2e kamer gewoon de rit uit verwacht ik. In tal van gevallen met slechts 2 grote partijen in de regering en en veel minder fracties in de kamers zaten regeringen hun termijn hij lange na niet uit. De correlatie tussen de grote van en het aantal fracties met de regeerbaarheid valt aldus niet zomaar te maken.

6 respect 24-11-2020 13:48 op
Er is al een kiesdrempel. Die ligt op 0,67% van het aantal uitgebrachte stemmen. En voor het niet terug doen komen van die partijen hebben we geen drempel nodig. Ze imploderen vroeger of later vanzelf door hun eigen gedrag (gebrek aan inhoudelijke bijdrage aan het debat en interne akkefietjes).

6 respect 24-11-2020 10:05 op
Iemand die aan de bespiegelingen van Thierry refereert maakt zelf al duidelijk hoe serieus we hem moeten nemen. Afzetten tegen instituten in het algemeen en Europese in het bijzonder is vaak de onderliggende motivatie en inhoudelijk valide argumenten heb ik nog nimmer kunnen bespeuren.

8 respect 24-11-2020 09:42 op
Als u naar Rusland emigreert kunt u daar zich met het Russische product laten inenten. En overigens heb ik nog nooit gehoord dat ze daar zo goed zijn met medicijnen ontwikkeling. Het enige waarvan ik weet dat ze het echt goed onder de knie hebben is de productie en consumptie van vodka. Wellicht dat u dat voor een goed medicijn aanziet.

2 respect 24-11-2020 08:48 op
Figuur 1 in de kamerbrief van vrijdag jl. toont u precies met wie/welke instantie de overheid voornemens is de vaccinatie daadwerkelijk uit te rollen (welke groep door wie gevaccineerd wordt).

1 respect 23-11-2020 19:04 op
De referentie met reizen met de auto en het dragen van de autogordel die u maakt is wel leuk. Ik las zojuist een artikel op BBC World over een interview met de baas van Quantas: “The Australian flag carrier's boss, Alan Joyce, said the move would be "a necessity" when vaccines are available. "I think that's going to be a common thing talking to my colleagues in other airlines around the globe," he said.” Kort en goed, gaat u er maar vanuit dat als zodirect wilt vliegen, u gewoon een vaccinatie bewijs moet hebben. Daarover is dus al wel consensus onder de luchtvaartmaatschappijen. En inderdaad, als u op de bank blijft zitten (zoals u schrijft) is er niet veel aan de hand. Maar internationaal zullen “niet gevaccineerden” tegen tal van belemmeringen aanlopen. En begrijpelijk! De NL politiek kan discussiëren wat ze willen over “geen indirecte dwang”, maar internationaal zal de tendens een andere zijn.

1 respect 23-11-2020 17:31 op
Neen, wat u schrijft is niet de realiteit zoals u beweert. Het is een verhaaltje met veronderstellingen en onjuistheden die u terpekke uit uw duim zuigt. Sprookjes schrijvers zoals de gebroeders Grimm hadden nog wat van u kunnen leren.

2 respect 23-11-2020 12:44 op
Die doses zijn al besteld. En als er in NL, onverhoopt, te weinig belangstelling is voor vaccinatie kan NL de bestelde overschotten met groot gemak doorverkopen of schenken aan andere landen. Er zullen meer dan voldoende gegadigden zijn. Er zal dus echt niets weg gegooid hoeven worden hoor...

6 respect 23-11-2020 12:34 op
Ja, dat is inderdaad uw keuze. Maar het is desalniettemin wel een egoïstische keuze.