NUjijStats voor Tismij

3,180

Respect

Respect/dag 3.89
Respect/reactie 5.49

579

Reacties

Reacties/dag 0.71
Meeste reacties op 1 dag 17
Gestart op 07-09-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

0 respect 02-12-2020 15:41 op
Ik krijg sinds een paar weken deze zogenaamd analytics over mezelf doogestuurd. Dat zegt dan doodleuk dat ik op die en die dag "75%" tijd vrij had (geen email/vergadering) om effectief te kunnen werken. Het weet natuurlijk niet dat ik los van mijn laptop nog een andere computer met een ander account heb, waar ik ook email/werk/vergaderingen op heb staan. En dat ik daarnaast de hele dag mobiel te storen ben. Dus dat neemt ie allemaal niet mee. Ik weet ook niet wat ik er aan heb verder, maar het eerste wat ik dacht was "hoe moet dit er wel niet uitzien voor hoger management als zij die data zien?". Ga dan maar eens uitleggen dat je het echt wel heel erg druk had. Een andere update gaf dan weer aan dat ik in een hele maand slechts 10 dagen niet over- of buiten kantooruren had gewerkt. Ook niet zo raar, aangezien ik mijn uren heel flexibel indeel. Maar dit ziet er dan weer uit alsof ik altijd aan het werk ben, omdat ik in het weekend misschien even mail heb gecheckt.

0 respect 02-12-2020 11:00 op
Ik heb in mijn goede oude tijd een aardig aantal celkweekjes gemaakt en zou zonder moeite kweekvlees proberen. Om cellen te kunnen kweken moet je ze juist medium geven dat zoveel mogelijk lijkt op wat er van nature in het lijf zit aan stoffen. Het lastige is om een manier te vinden waarop de cellen niet alleen delen, maar zich ook echt gaan gedragen zoals in het embryo en een echte spier vormen.

8 respect 01-12-2020 18:25 op
De oplossing was er, maar het beste beest wilde niet meer eten van heimwee toen hij was opgevangen. Dus hebben ze hem terug genomen om voor hem te zorgen.

5 respect 01-12-2020 18:18 op
Precies, je kunt ook gewoon prima tegen elk gebruik van wilde dieren in circusshows e.d. zijn. En ondanks dat toch begrijpen dat dit het leven is dat dit beest destijds heeft gekend en de familie waar hij zich nu thuis lijkt te voelen na al de tijd. Hij hoeft/mag ook helemaal niet meer optreden.

3 respect 01-12-2020 18:14 op
Optreden mag helemaal niet meer, maar die familie lijkt te denken dat de olifant weg zal kwijnen als hij niet meer bij hen kan wonen en ze willen dus nog wel voor hem zorgen. Wat ik begrijp is hij al eerder verplaatst en stopte hij toen met eten van heimwee en verdriet. Weet niet wat je daar tegen kan hebben, ongeacht hoe zijn leven was toen hij nog wel moest optreden.

3 respect 01-12-2020 10:27 op
Er zijn al eerder proeven geweest met kortere werkweken of kortere dagen (6 uur ipv 8 uur) en de resultaten gaven aan dat er geen impact was op de productiviteit. Als je een goed uitgeruste werknemer hebt, die daardoor een beperkt aantal dagen/uren kan doorknallen dan heb je daar net zoveel aan als iemand die zijn dag/week uitzit na de dagelijkse en wekelijkse dips.

0 respect 01-12-2020 08:51 op
Als ik mijn snor (die ik niet heb) niet laat scheren heb ik dus wel de hele tijd mijn kapje op. Zou lastig uit te leggen zijn dat u dan wie weet hoe lang, wie weet hoe dichtbij, in één ruimte met mij zou zitten en dan geen kapje op zou hoeven, enkel omdat u op enig moment ergens uw snor gaat laten trimmen. Zit u lekker naast me te wachten zonder kapje met als reden "over 30 minuten zit ik 5 meter verder op op die stoel toch ook zonder kapje".

7 respect 30-11-2020 10:00 op
Ik vind het eigenlijk van de zotte dat ik onnodig veel zou moeten consumeren, zodat jonge kinderen in India tegen een hongerloontje aan het werk blijven ipv naar school te gaan. Dat terwijl de planeet ervan kapot gaat en de grote merken de enige zijn die er rijk van worden. Maak liever direct geld over zodat kindjes in India en Afrika kunnen eten en naar school kunnen, ipv dat ze 7 dagen per week 12 uur per dag zich kapot werken in sweatshops voor een paar schamele centen. Nog niet te spreken over de slachtoffers daar ten gevolge van al die uitbuiting.

3 respect 25-11-2020 16:42 op
Je bedoelt bij die mannelijke zanger van in de 20?

15 respect 25-11-2020 15:40 op
Je bent helemaal niet verplicht om die porto kosten te vergoeden, je kan die "aanmaning" ook gewoon negeren.

6 respect 24-11-2020 14:43 op
N=1500 is statistisch gezien een prima steekproef voor dit soort onderzoek. Maar lees de reacties hieronder door en het onderzoek wordt bevestigd. Fijn dat u niet dezelfde ervaring heeft gehad.

7 respect 24-11-2020 14:08 op
Voor onze badkamer kregen we een offerte te zien met alleen maar getallen erop, toen ik vroeg wat 4x"123456AB" en 10x "6789CD" enzovoort dan allemaal wel niet was, werd mij duidelijk gemaakt dat ik als vrouwtje me niet zo druk moest maken en dat gewoon allemaal dingetjes (buizen etc) waren om de boel aan te leggen. Nou, toevallig wil ik wel weten wat ik dan betaal voor elk moertje en boutje en ook waar je me mogelijk zit te flessen met al je geheimzinnige codes. Toen ik ook nog eens niet moest zeuren over de praktische bezwaren aan de wasbak "die iedereen altijd kiest" en "je man vindt hem toch mooi, wat is het probleem dan" heb ik de hele zaak direct afgeserveerd. Nadat meneer de offerte in zijn ogen perfect had doorlopen met mijn man (mij verder negerende), wees mijn man hem erop dat ik de kostwinner was en betaalde en er dus mee akkoord moest zijn. Gniffel, gniffel.

0 respect 24-11-2020 13:55 op
Bruynzeel was deze aanpak een aantal jaren daarvoor net aan het uitproberen bij ons lokal filiaal. De dame die ons daar geholpen had was uiteindelijk de voornaamste reden om daar te kopen (nadat we hard bij DMG waren weggerend, de korting die tot 17:00 gold achter ons latende). Ze was er toen nog niet zo lang begreep ik en kwam uit de ontwerpkant ipv de sales. Het was een verademing om iets te kunnen kopen bij iemand waar je niet aan alle kanten de commisie/bonus euro's in de ogen ziet flikkeren.

1 respect 24-11-2020 13:10 op
Haha, mocht we ooit weer een keuken kopen dan neem ik deze mee als tip!

3 respect 24-11-2020 13:04 op
DMG, kan me nog herinneren ja. We namen express de kleine kinderen mee zodat we snel weer naar huis konden onder het mom van "de baby moet nu echt naar huis voor een flesje/slaapje". Urenlang proberen ze je daar vast te houden, je komt echt niet weg zonder extreem bot te zijn of met bijvoorbeeld de "jengelende baby" reden. Blijven maar doorgaan over aanbiedingen die echt alleen die dag gelden en u moet voor 17:00 beslissen. We zijn om 16:00 linea recta naar een andere boer gereden (niet van DMG), waar we ook al even een offerte hadden liggen. Hebben gezegd dit is wat DMG ons aanbiedt, maar ze zetten ons zo onder druk, we willen eigenlijk veel liever met jullie in zee. Als jullie ons nog een x% extra korting kunnen geven en wat extra apparatuur, dan tekenen we vandaag nog bij jullie. Wat we vooral zeker wisten is dat we DMG de business niet gunden.

6 respect 23-11-2020 13:36 op
Denk u echt dat dit soort bedrijven niet bestaan? Bij mijn bedrijf werd destijds een dame niet aangenomen omdat ze een "vruchtbare leeftijd" had. Wel had men haar eerst door 3 rondes van sollicitaties laten gaan. Daar had ze vrij voor genomen en zich op voorbereid. Men had gevraagd tijdens het gesprek (wat niet eens mag, maar goed) of ze een kinderwens had en ze had duidelijk aangegeven dat zij en haar partner geen kinderen wilde en dat ze daarom ook geen kinderen hadden (ze was "al" rond de 35 jaar oud). Toch niet aangenomen, want straks bedenkt ze zich opeens alsnog....ondanks dat ze de beste kandidaat was en wat dan nog als je die straks even moet missen? Of ze komt 32 uur terug, maar doet wel 40+ uur werk in die tijd? Nodig dan iemand gewoon niet eens uit op gesprek.

5 respect 23-11-2020 13:13 op
Dat lijkt me een prima idee en de enige oplossing om die 1-0 achterstand van vrouwen weg te nemen.

3 respect 23-11-2020 12:35 op
Dus ze werkte zeker al 3 jaar naar behoren voor u, maar toen ze zwanger werd en ziek thuis kwam te zitten toen is uw arbeidsrelatie opeens dusdanig verslechterd dat het zo is geëindigd? Ergens heb ik het idee dat we dan iets missen in het verhaal. Als dit allemaal opzet was, dan had ze zich tenslotte al veel eerder ziek kunnen melden. Wellicht is er ook vanuit de werkgever op een niet fijne manier gehandeld toen zwangere werkneemster ziek werd na een langer dienstverband? Was u niet verzekerd voor zieke werknemers?

0 respect 23-11-2020 11:39 op
Je werkgever is dus gewoon gen**id. Net zoals mannen die opeens toch na de proefperiode last hebben van die rugblessure, vastzittende nek, of opeens een burnout hebben. Alsof alle vrouwen zo zijn.

2 respect 23-11-2020 09:18 op
Beetje jammer dat mijn werkgever er bij voorbaat al vanuit ging dat ik niet fulltime terug wilde komen. Ondanks jarenlang bewijs van goede werkethiek, ondanks altijd klaarstaan voor het team en overwerken indien nodig, ondanks manlief die fulltime huisvader werd, ondanks wat ik ook zei...mijn promotie waar ik jarenlang keihard voor had gewerkt ging gewoon aan mijn neus voorbij. Eerst omdat ik zwanger was, en toen ik terug was omdat ik me "eerst maar eens als moeder moest bewijzen". Zou een werkgever het in zijn hoofd halen om zoiets tegen een man te zeggen? "Bewijs je eerst maar een als vader". Zeker als zijn vrouw ook nog eens huismoeder is. Leuk detail, de promotie en bijpassende loonsverhoging konden toch wel toen ik eenmaal een ander baan had geaccepteerd (too little, too late). Ben er nog altijd van overtuigd dat de werkgever mij wilde houden tegen minimale loonskosten, met de gedachte dat een jonge moeder zulke grote carrière staplen niet durft/wil nemen.

4 respect 20-11-2020 08:29 op
Vaccines die dus al jaren verkocht worden en al lang zijn terugverdiend. En al dat werk dat in dit nieuwe vaccine is gaan zitten? Dat wordt betaald van de lucht?

17 respect 19-11-2020 11:21 op
Hier in de omgeving een heel sportief en gezond levend iemand, relatief jonge ook. Kwam inderdaad de infectie door zonder opname, helaas een aantal weken later alsnog op de IC. Virus heeft littekens achtergelaten op het hart en deze persoon is nu hartpatiënt. Heeft gezond leven helemaal niks aan weten te voorkomen.

0 respect 18-11-2020 18:06 op
Nee, geen last van. Zit je zoms op de privacy variant van je browser? Die onthoudt namelijk niks, dus vraagt elke keer opnieuw naar cookies

2 respect 18-11-2020 11:51 op
Omzetverlies voor wie? Voor de overheid die ons die testen gratis aanbiedt? Wilt u nu serieus zeggen dat die het een probleem zouden vinden als u liever zelf 125 euro aftikt bij een commercieel lab?

7 respect 16-11-2020 08:48 op
Maar die duif heeft dan misschien al 10 baby duifjes gemaakt die naar verwachting voor 400.000 per stuk weggaan. En die babyduifjes kunnen zelf ook weer kleine duifjes maken. Die schoen heeft dan geen babyschoentjes gemaakt.