NUjijStats voor WEVS9

9,446

Respect

Respect/dag 5.7
Respect/reactie 4.62

2,045

Reacties

Reacties/dag 1.23
Meeste reacties op 1 dag 32
Gestart op 04-10-2019

Respect over tijd

Laatste 25 comments

13 respect 24-11-2022 20:46 op
Je kunt best leuke deals scoren met Black Friday, maar het overgrote deel zijn gewoon normale aanbiedingen of zelfs dat niet eens. Het probleem is een beetje dat werkelijk iedereen eraan mee wil doen. Ik kreeg zelfs een mailtje van de slager met black friday aanbiedingen… Bij veel winkels zijn het gewoon normale aanbiedingen, maar nu heten ze ineens black friday. Er lopen in deze periode ook best wat cashback acties op elektronica die niets met black friday te maken hebben, maar in deze paar weken wel ineens als black friday geadverteerd worden. Het slaat gewoon door. Aan de andere kant van oceaan heb je op black friday echt goede aanbiedingen en enorme kortingen. Hier stelt het helaas, op wat uitzonderingen na, weinig voor.

1 respect 20-11-2022 15:05 op
Ja ik had m’n reactie net verstuurd en toen ging ie naar binnen haha..

2 respect 20-11-2022 15:05 op
Klopt, maar dan zit ie er wel achter ipv voor, dus qua baanpositie is dat vooral voor LeClerc heel gunstig.

4 respect 20-11-2022 15:02 op
Perez moet wel lang op die banden door. Dat geldt natuurlijk ook voor LeClerc als die tot het einde gaat, maar Perez moet die tijd eerst nog goed maken. Sowieso zitten beide Mercedessen en Sainz er nog tussen. Het zou logisch zijn dat Sainz nu ook buiten blijft om Perez af te stoppen. Perez is sowieso sitting duck als er een SC komt, dan heeft LeClerc een gratis stop. En dat kan zomaar gebeuren laten Schumacher en Latifi even zien. Strategisch interessante race!

1 respect 20-11-2022 14:42 op
Stiekem hoop ik dat de top 6 uitvalt, zodat Vettel z’n laatste race kan winnen :) Helaas pitten ze alleen nu echt te laat bij Vettel. Ocon zit inmiddels alweer bijna achter hem, dus die heeft al een pitstop goed gemaakt. Edit: hij rijdt nu dus 19e.. jammer..

6 respect 17-11-2022 08:37 op
Zijn salaris niet nee, de kosten om de auto te repareren na één van zijn vele crashes wel. Gunther Steiner heeft dat zelfs openlijk gezegd, dat Schumacher voorzichtiger moest zijn, omdat al die crashes Haas veel te veel geld kosten.

4 respect 14-11-2022 08:28 op
Het is 100% wél een teamsport, anders bestond er wel alleen een coureurskampioenschap en geen constructeurskampioenschap. Historisch gezien is het juist een strijd tussen constructeurs en waren de coureurs bijzaak. Uiteindelijk rijdt de coureur voor het team en niet andersom. Van teamorders mag je vinden wat je wilt, maar zeggen dat het geen teamsport is, is echt klinkklare onzin.

0 respect 13-11-2022 21:15 op
Prima, maar dan geldt dat dus ook in andere gevallen. Verstappen moet zijn tegenstanders ook verslaan, omdat hij sneller is, niet omdat Perez ze ophoudt of als rijdende afleidingsmanouvre zijn strategie mag opofferen.

2 respect 13-11-2022 21:04 op
Dat geldt andersom dan toch net zo goed? Voorbeelden genoeg waar Perez ook voor Verstappen werd opgeofferd. Dat hoeft dus in het vervolg ook niet meer, want dat moet Verstappen dan ook maar op eigen kracht doen. Een actie van Perez als vorig jaar in Abu Dhabi kan hij dus in vervolg ook achterwege laten. Dat verprutst alleen zijn eigen race maar en indirect geeft hij daarmee ook plekken op. Overduidelijke teamorders als in het verleden tussen Schumacher en Massa een paar meter voor de finish (en voor de overwinning) gaat te ver. Maar in dit geval gaat het voor Verstappen nergens meer om en voor Perez kan het net die paar punten schelen tussen tweede of derde. Uiteindelijk naait hij hiermee ook zijn team, want RBR wil ook maar wat graag een 1-2 bij de coureurs.

1 respect 13-11-2022 20:30 op
Ik ben benieuwd wat Alonso nog kan op de nieuwe soft banden. Ik vrees dat Perez wel eens sitting duck kan zijn met zijn medium banden.

1 respect 13-11-2022 20:23 op
En achter zijn favoriete teamgenoot, dus dat kan helemaal weer gezellig worden.

2 respect 13-11-2022 10:12 op
Inderdaad ja. Het is ook niet de eerste keer dat Stroll zo’n actie heeft, het wordt haast zijn signature move. 10 seconden vind ik eigenlijk ook nog aan de lichte kant. Ricciardo kreeg de vorige race ook 10 seconden voor de actie op Tsunoda, terwijl dat een heel stuk minder gevaarlijk was. Stroll had ook prima een drive-through of stop-and-go kunnen krijgen.

14 respect 13-11-2022 09:56 op
Tja.. en dan wordt hij teamgenoot van Lance Stroll. Die liet gisteren ook even fijntjes zien hoe hij graag vecht met zijn teamgenoot. Die actie op Vettel was nog wel een paar niveautjes erger dan wat Ocon deed.

0 respect 31-10-2022 11:33 op
Dat verschil van 2,7 seconden gaat nooit ronden lang mee. Russell had al zijn systemen volledig opgeladen voor die snelste ronde, dus dat houdt hij sowieso al niet zo lang vol. Daarnaast zijn de softs in de eerste paar rondes echt veruit het best, daarna zakken ze in en kunnen ze nog een tijdje een constant niveau volhouden. De soft zou zeker sneller geweest zijn, maar absoluut geen 2,5 seconde per rondje, eerder 1 a hooguit 1,5 seconden. Inclusief pitstop had Russell 30 seconden achtergelegen (buiten VSC), dus dan heb je al snel een rondje of 15 nodig, tegen die tijd hebben de softs hun beste tijd echt wel gehad en zijn ze niet veel sneller meer dan de banden waar Perez op reed. Even ter vergelijk. Ricciardo reed op softs versus Ocon op de harde band en daar was Ricciardo gemiddeld maar rond 1 seconde per ronde sneller. Nooit helemaal vergelijkbaar natuurlijk, maar wel een indicatie dat het verschil nooit zo lang zo groot blijft. Onder de VSC hadden ze het zeker moeten proberen, dat was hun kans geweest. Maar daarbuiten hadden ze het echt niet gehaald.

0 respect 31-10-2022 11:09 op
Probleem is dat ze halverwege, toen beide coureurs erover klaagden, weinig keuze meer hadden. Als ze toen nogmaals gewisseld hadden, hadden ze ook geen schijn van kans gehad. Russell had hooguit nog een klein kansje gehad als hij onder de VSC gepit had. Die 2,7 seconden was natuurlijk ook toen die softs hagelnieuw waren, dat verschil wordt na een paar ronden wel een stuk kleiner.

6 respect 30-10-2022 21:52 op
Dat zou hier moeten kunnen. Russell heeft er al 35 op medium gedaan, dus 44 op hard zou ook haalbaar moeten zijn. Vettel rijdt nog steeds op softs trouwens, al 37 ronden. Dan moet 44 op hard een eitje zijn met een beetje bandenmanagement.

2 respect 30-10-2022 21:42 op
Ik meende dat het 12 punten waren, maar dat blijft even goed weinig marge. En ja Stroll.. die zouden ze sowieso iedere race strafpunten moeten geven haha :P

1 respect 30-10-2022 21:36 op
Hoeveel punten zou dit weer zijn? 1 of 2? Hij heeft er nu 9 toch? Dit zijn ook wel onnodige punten trouwens, hij had die plek gewoon terug moeten geven.

6 respect 30-10-2022 21:30 op
Ik denk dat Ferrari de motor teruggeschroefd heeft. Koeling kan door de hoogte een probleem zijn in Mexico en gezien de problemen in eerdere races nemen ze denk ik geen risico.

1 respect 30-10-2022 21:23 op
Mediums zullen in deze fase ook beter zijn dan de softs, die hebben hun beste tijd wel gehad. Ik denk dat Hamilton ook wel wat harder kan, maar bewust afstand houdt ivm koeling en bandenslijtage. Hoewel het verschil nu wel begint op de lopen, dus wellicht toch niet.

0 respect 28-10-2022 10:05 op
Ja dat artikel heb ik inmiddels ook gevonden. Ik had echt niet verwacht dat een complete spiegel zo licht zou zijn. Ik heb hier zo'n enorm gammel plastic babyspiegeltje voor in de auto liggen en die weegt al 300 gram haha.

4 respect 28-10-2022 09:24 op
U heeft helemaal gelijk, ik heb het gewicht van zo'n spiegel schromelijk overschat. Uit een artikel uit 2005 lees ik dat de spiegels toen 160 gram per stuk waren. Ze zullen vast niet 4x zo zwaar geworden zijn in 15 jaar ;)

8 respect 28-10-2022 09:12 op
Mooi voor Alonso en wat dat betreft loon naar werken. Maar buiten dat een terecht protest van Haas, die moesten al een paar keer wél naar binnen voor zoiets. Alonso had tijdens de wedstrijd direct al de meatball vlag moeten krijgen, dus dat kan de wedstrijdleiding zichzelf aanrekenen. En voor wie zich afvraagt wat zo'n klein onderdeel als een spiegel nu voor gevaar oplevert. In 2009 crashte Felipe Massa op de Hungaroring doordat hij een veer van de achterwielophanging van een andere auto tegen zijn helm kreeg. De veer woog slechts 700 gram, maar zorgde er met 300 km/u wel voor dat Massa direct bewusteloos was. Ik denk dat een spiegel nog wel iets meer weegt, dus je wilt niet weten wat zoiets kan aanrichten. Het enige "voordeel" is wellicht nog dat een spiegel niet 1 massief deel is zoals een veer en dus eerder zal versplinteren. Edit: terechte aanvulling dat een spiegel inderdaad een stuk minder weegt, maar die wil je nog steeds niet koppen.

5 respect 28-10-2022 09:06 op
Daar gaat het niet om, het gaat erom wat er gebeurt (of kan gebeuren) als dit ding eraf vliegt. Puur een veiligheidskwestie.

8 respect 28-10-2022 08:59 op
Vettel had de 7e plaats, dus die schuift nu op naar de 8e plaats. Nog steeds punten dus.