NUjijStats voor Weetjenu

11,804

Respect

Respect/dag 6.54
Respect/reactie 3.37

3,499

Reacties

Reacties/dag 1.94
Meeste reacties op 1 dag 30
Gestart op 18-05-2019

Respect over tijd

Laatste 25 comments

2 respect 30-11-2022 15:51 op
Er waren veel meer aanslagen en daar kwamen ook nog bommen en granaten bij van de Amerikanen en hun bondgenoten. Dus laten we niet doen alsof deze aanslag niet betekent dat het er veiliger op geworden is.

1 respect 30-11-2022 15:50 op
IS is in oorlog met Taliban, dis echt wel dat ze bezig zijn met het beschermen van zowel de bevolking als zichzelf tegen IS.

2 respect 30-11-2022 14:18 op
Ik vind het erg knap hoe zoveel ouders zich zo erg hebben kunnen inhouden tegenover dit onrecht. Je zal maar buiten je eigen schuld je kinderen uit huis geplaatst zien worden, dan moet je toch wel heel sterk zijn om dan niet helemaal door te draaien.

0 respect 30-11-2022 09:16 op
Waarom zouden de ouders een verantwoordelijkheid hebben naar draagkracht? Er kan ook met 5.000 euro per maand, iets dat weinig ouders kunnen ophoesten, goed voor de kinderen gezorgd worden. In werkelijkheid is dit geen kindalimentatie maar een afkoopsom zodat Kim Kardashian het Ye niet moeilijk maakt om zijn kinderen te zien.

1 respect 29-11-2022 18:13 op
Dit kop klopt niet helemaal. De 3 doden waren sterftegevallen die direct toe te schrijven aan de bouw van de stadions, terwijl deze 400-500 gaan over alle bouwprojecten. De stadions waren maar een fractie van wat er allemaal gebouwd is in de afgelopen 12 jaar.

3 respect 29-11-2022 18:11 op
Zo zie je maar, Ecuador dacht al met al toch tevreden te zijn met een punt tegen Oranje ondanks dat ze beter speelden en nu blijkt dat niet winnen van Oranje voor hun de uitschakeling te betekenen.

0 respect 29-11-2022 09:29 op
Er worden geen cijfers bijgehouden over het aantal doden per beroepsgroep buiten de werkgerelateerde doden maar je kunt wel kijken naar sterftecijfers per leeftijdsgroep en waar ze aan zijn overleden. Het CBS houdt daar cijfers voor bij. Ik doe verder niets dan tegenspreken dat er 16.000 doden in de bouw zijn gevallen in die 10 jaar. Dat ging zoals gezegd om alle doden onder alle arbeidsmigranten, en het gaat lang niet alleen maar over jonge arbeiders. Er zijn er genoeg die ouder zijn dan 50 en hoe ouder je wordt hoe meer er zullen overlijden.

0 respect 29-11-2022 09:00 op
@J_Deursen Dat maakt het inderdaad iets beter, want wat er stond was onjuist.

0 respect 29-11-2022 08:59 op
Dat vinden ze inderdaad prima en met hun heel veel mensen op de wereld en ik kan je vertellen dat dit een dieprode lijn waar ze nooit en te nimmer op zullen toegeven.

0 respect 29-11-2022 08:46 op
Er zijn geen 16.000 doden in de bouw gevallen. Dat betreft alle doden onder zo'n 2 miljoen arbeidsmigranten in 10 jaar tijd. Als je zo naar de cijfers kijkt kun je ook voor de 450.000 werknemers in de bouw in Nederland over 10 jaar tijd tienduizenden doden zijn gevallen, veelal door natuurlijke oorzaak en niet-arbeidsgerelateerde ziekte. Dat zegt echter nog niets.

1 respect 29-11-2022 08:27 op
@plato_Plat Je snapt best dat het hier over lhbti-rechten gaat en niets anders. Niemand is tegen racisme en andere vormen van uitsluiting, maar het verheerlijk van lhbti daar moet Qatar helemaal niets van hebben. De FIFA kwam zelfs met een generieke anti-discriminatie armband waar niet de regenboogkleuren in verwerkt worden met de voor Qatar verwerpelijke lhbti-overtuigingen, maar dat was ineens niet goed genoeg.

1 respect 29-11-2022 08:24 op
Het was een WK-ambassadeur, niet dé WK-ambassadeur, een oud-voetballer die duidelijk ongeschikt was om lastige onderwerpen aan te gaan en hij heeft bovendien helemaal niets gezegd over vrouwen die maar beter thuis kunnen blijven. Dat waren lokale Qatari die door de Duitse tv werden ondervraagd.

2 respect 29-11-2022 08:16 op
Over welke zogenaamde universele rechten van de mens doel je hier? Als je doelt op de VN-declaratie, die omvat geen universieel recht om elke seksuele voorkeur te praktiseren die je wilt en ook nog op de wijze waarop je dat wilt. Daarnaast zijn de mensenrechten niet universieel, laten we ophouden om te denken alsof dat wel zo is.

3 respect 29-11-2022 08:14 op
Afhankelijk van wie je bedoelt met andersdenkenden geldt dat net zo goed voor Nederland dat die als minderwaardig worden behandeld maar je claim dat Qatar vrouwen als voorwerpen behandelt is gewoonweg niet waar.

14 respect 29-11-2022 07:45 op
Ik heb weinig op met het kabinet maar dit zijn gewoon politici die kans zagen om te scoren. Ze wisten dit al van te voren en hadden er zelf baat bij dat de minister het debat, dat om 17:15 begon en om 23:30 nog niet klaar was, niet kon afmaken. Hadden ze zelf minder dan de 3,5 uur die ze nu nodig hadden opgesoepeerd dan hadden ze de minister langer gehad om hun vragen te beantwoorden. En zelfs na al dat tijd rekken was de minister bijna 3 uur aan het woord. Als het nou ging om een halszaak zou je nog begrijpen dat er 6,5 uur nodig was maar het ging voornamelijk over Thialf. Dat maakt dit extra doorzichtig.

6 respect 28-11-2022 17:06 op
Het is geen dubbelspel het heet de eigen belangen behartigen in een situatie waar Turkije het grootste risico draagt en andere NAVO-landen zich niet voorbeeldig en soms bijna vijandig tegen hen opstellen. Als Turkije zich harder tegen Rusland had opgesteld zou het een reactie uitlokken die op zijn minst zware economische gevolgen had opgeleverd die Turkije er niet bij kan hebben en op zijn slechts een oorlog uitgelokt kunnen hebben waar Turkije in de frontlinie zou zitten en de meeste slachtoffers zou opleveren. NAVO-landen waar dat niet voor geldt en waarvan Rusland veel meer beseft dat andere NAVO-landen voor ze in de bres springen hebben daar minder last van. Turkije snapt ook wel dat bij een oorlog met Rusland Griekenland noch de VS haast zal maken om Griekse en Amerikaanse levens te riskeren. Ja, Turkije kan wat wapens krijgen en Rusland zal een probleem krijgen als ze kernwapens inzetten maar verder laten ze het de Turken op hun front vooral zelf uit zoeken.

2 respect 28-11-2022 16:55 op
Dat beweert hij maar ik denk dat hij hiermee juist de belangen van zichzelf boven het team heeft geplaatst. En hij was als coach al aan een belabberde reeks resultaten bezig ondanks de spelers waar hij uit kan kiezen.

9 respect 28-11-2022 16:52 op
Toch denk ik dat de coach hiermee de uitschakeling van zijn ploeg heeft ingeluid. Goede kans namelijk dat Kameroen met Onana op het doel niet 3 tegengoals had geïncasseerd en dus dan goede kans had gemaakt om te winnen. Met het oog op de laatste wedstrijd tegen Brazilië hadden ze hier moeten winnen. Jammer dat de coach het belang van het team geen voorrang gaf ondanks dat hij een slap verhaal houdt over hoe hij de vader is van deze "kinderen" en wel het belang van het team op 1 zou hebben gesteld. Ik zie ook niet staan dat Onana heeft geweigerd om zijn stijl aan te passen, enkel dat hij medegedeeld werd dat hij gepasseerd zou worden, ik begrijp best dat het voor een keeper die lange tijd de onbetwiste keus was rauw op zijn dak valt.

6 respect 28-11-2022 13:16 op
Waarom zou dat Servie een matige ploeg maken? Zo'n zwak team is Kameroen niet en dit gaat om een WK dus alles wordt uit de kast gehaald aan beide kanten.

1 respect 27-11-2022 15:04 op
Alsof een speld zoveel minder provoceert dan een band, het is de toppunt van arrogantie dat je zelf denkt te bepalen wanneer je provoceert en wanneer niet. Als je niet wilt provoceren draag je speld noch band.

2 respect 27-11-2022 14:14 op
Spanje gaat het niet op een akkoordje gooien met Japan en Japan zal er ook geen moment aan denken. Zelfs als Duitsland met 5-0 van Spanje verliest zal het dus ook tot het laatst spannend blijven wie met Spanje doorgaat naar de volgende ronde.

0 respect 25-11-2022 19:43 op
Nou, Qatar zal nu het uitgeschakeld is zo maar alle schroom van zich af kunnen schudden en dan zal Oranje daar in deze doen het moeilijk krijgen. Als we de groepsfase overleven dan hangt veel af van de tegenstanders, en of de Oranje-spelers in het toernooi kunnen groeien.

7 respect 25-11-2022 10:44 op
De grote teams en spelers worden nog steeds al dan niet bewust voorgetrokken helaas. Als zelfs de VAR daar niet bij helpt om de scheids terug te fluiten dan weet ik ook niet hoe je dat kunt voorkomen.

0 respect 24-11-2022 16:41 op
Je hebt gelijk, er zijn er veel die de prijs betalen van dit beleid, maar de meeste Turken hebben of geen spaargeld of houden ze aan in dollars en hebben er daardoor veel minder last van. En dit maakt velen afhankelijk van de overheid om minimumlonen en pensioenen mee te laten stijgen, en die zullen daar Erdogan deels dankbaar voor zijn.

0 respect 24-11-2022 14:49 op
De Turkse economie toeft vrolijk door en krijgt door het toerisme en de sancties op Rusland genoeg buitenlands kapitaal binnen, het zijn de spaargelden aangehouden in lira die pijn lijden terwijl degenen met schulden in Turkse lira en diegenen die ze aan willen gaan tevreden toekijken. Daarnaast zijn er andere belangen die prioriteit hebben en die op de korte termijn kennelijk verwezenlijkt moet worden. Iets dat economen vaak niet meewegen omdat die puur kijken naar de economie op zich.