NUjijStats voor Yk

12,779

Respect

Respect/dag 5.34
Respect/reactie 2.7

4,725

Reacties

Reacties/dag 1.98
Meeste reacties op 1 dag 23
Gestart op 04-05-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

1 respect 29-11-2022 17:05 op
Himars zijn niet handig in een tank oorlog, daar kan je het beste normale artillerie voor gebruiken.

3 respect 29-11-2022 17:04 op
Ik snap de roep om tanks wel, groot materiaal raakt op en je ziet telkens meer dat er snelle en mobiele pickup trucks wordt gebruikt om de oorlog. Ik snap ook wel het westen dat ze geen Abrahams, Centurion of Duitse tanks willen geven. Als blijkt dat deze tanks ook een schietschijf zijn in een conventionele oorlog kan dit naledige gevolgen hebben voor het verkoop van het apparatuur. Nu worden de oude meuk uit de Sovjet tijd voornamelijk gegeven en de oude Sovjet blok krijgt moderne wapens terug. Het is ook maar de vraag of we zelf genoeg munitie hebben om een grote oorlog te kunnen voeren. Gaan we onszelf ontwapenen?

1 respect 27-11-2022 15:40 op
Mogelijk handig om hierna te kijken

2 respect 27-11-2022 15:17 op
Dat nu het allemaal hersteld is, vraag ik me nog steeds af wat de status is van hun installatie, ook ben ik benieuwd of ons eigen infrastructuur hier ook tegen op gewassen is als hier oorlog komt. Aangezien ondanks de herstelling van alles geeft de burgermeester van kiev zelf aan om de stad te verlaten als dat kan om belasting tegen te gaan.

1 respect 27-11-2022 09:57 op
Oneens, wat ik zelf hier zie is dat alleen westerse landen de mond vol hebben van mensenrechten, discriminatie, racisme of tolerantie maar je ziet geen Aziatische of Afrikaanse land dit doen. Je zou zeggen dat slavernij of dwangarbeid voor veel Afrikanen en Aziaten een heel gevoelig onderwerp zou zijn zoals hier in het westen vaak wordt aangehaald. Hierdoor heb ik het idee gekregen of zulke dingen niet belangrijk zijn voor zulke landen en dat het alleen hier in het westen speelt. Betreffend de homorechten of tolerantie in landen als Qatar is er gewoon niet, de wetgeving is de sharia als het goed is. Er heerst daar andere normen en waarden dan hier, en om het daar proberen te veranderen brengt botsing met zich mee. Ik zou het gewoon dichterbij huis zoeken, en andere landen zelf hun ontwikkelingen maken in het verloop van de jaren.

3 respect 27-11-2022 09:50 op
Misschien hebben wij dat zelf veroorzaakt door sancties te plaatsen en de bevolking van Venezuela kapot te laten gaan.

13 respect 26-11-2022 21:21 op
Het gaat dus om olie? Ook wel interessant aangezien ik dacht dat de Russen ook een hoeveelheid % van de olie productie of oliebedrijven in handen heeft van Venezuela. Dus hoe zit dit dan precies?

1 respect 26-11-2022 19:12 op
Ik luister naar geen enkele media uit de vs, te politiek gekleurd. En de links met Oekraïne en politieke donaties zouden onderzocht moeten worden, want dit kan gewoon een manier zijn van geld sluizen. Regulatie zit er altijd aan te komen, maar wat ik zelf bedoel is dat zoals u vermeld dat ftx zich met regulatie bemoeit terwijl dit juist een speler is dat kapot is gegaan. Beetje het zelfde als dat de slager zijn eigen vlees keurt, regelgeving zou moeten komen van onafhankelijke partijen en niet van grote bedrijven dat hun geld in deze omgeving verdient.

1 respect 26-11-2022 18:06 op
Ftx zit meer achter dan naar buiten wordt gebracht, de links met Oekraïne en de democratische partij aan donaties is allemaal apart om te benoemen. Dat er nu een hedgefonds of iets slecht gaat is hun eigen toedoen, dan moeten ze verstandig zijn met investeren of uitlenen van geld. Hier wordt slecht over crypto gepraat terwijl het juist allemaal bedrijven zijn dat te veel risico neemt dan normaal, een zelfde soort probleem als de banken crisis in 2008. Regulatie kan misschien goed zijn, maar dan zullen de grote spelers zelf de regels schrijven.

1 respect 26-11-2022 17:58 op
Eens, en om dat te realiseren zouden we verdragen moeten heroverwegen of aanpassen. Anders blijft het het probleem.

2 respect 25-11-2022 21:37 op
Waarschijnlijk weinig, de meeste nazaten profiteren denk ik meer hedendaags door de horrors van vroeger.

1 respect 25-11-2022 19:21 op
Betekend dit dat wij als Nederlandse bevolking nu onderzoeken kunnen instellen naar overheid instanties, bedrijven en forsten/royals zodat we daar geld vandaan kunnen halen voor reperaties? Wordt tijd dat de koning, dnb en andere bedrijven wat vermogen gaan inleveren.

0 respect 25-11-2022 19:14 op
Doorrekenen naar Oekraïne als je daar als provider op de markt komt.

13 respect 24-11-2022 17:47 op
Misschien wordt het eens tijd om migranten en asielzoekers apart te behandelen, vaak worden de termen door elkaar heen gehaald. Vluchtelingen in onze eigen regio zouden voorrang moeten krijgen en dan andere, ook zou er opgevangen moeten worden naar wat het land aankan. Nederland kan het niet aan en zou daarom een asielstop moeten krijgen of met andere landen over de wereld in gesprek om de op te nemen Migranten zouden we misschien een soort greencard kunnen verschaffen als ze aangenomen worden bij een bedrijf. Hebben ze inkomsten en kunnen ze zelf onderdak etc... Betalen. Als er geen werk meer is zullen ze moeten vertrekkenm

0 respect 24-11-2022 11:09 op
Dan zou je eerst de 300k machines moeten onderzoeken, dat is een aardig klusje...

0 respect 23-11-2022 18:31 op
Wat zou Wilders wachtwoord zijn? Iloveislam?

1 respect 23-11-2022 15:03 op
Maar nu maak je een landelijke verkiezing regionaal, want elke stem was gelijk. Het is niet dat ze hebben gekeken hoe elke regio er over dacht en op basis daarvan een keus maakte

2 respect 23-11-2022 14:50 op
Net zoals vele duizenden Engelse, Ieren en Wales, gaan we dan elke regio, provincie of landbezitter dan afsplitsen? U snapt toch wel dat de brexit stem een Britse stem was en niet landen afzonderlijk?

0 respect 23-11-2022 14:45 op
De schotten vallen ook onder de Britten. Het is een Britse stem, geen schotsez Engelse, Wales of Noord Ierse stem. Dat regios voor of tegen stemmen is logisch.

1 respect 23-11-2022 14:44 op
Schotland zou niet zomaar lid kunnen worden, ze zouden eerst aan alle voorwaarden moeten voldoen. Probleem is dat heel het vk garant staat voor de Schotse economie, en dat is daarna niet meer zo. Dus het kan nog eens heel fout uitpakken

1 respect 23-11-2022 14:39 op
Precies, de grootste inkomstenbron van de schotten is toch wel echt de toerisme sector. De gas en olie inkomsten zijn nooit meer zo groot als in de jaren 70-80. Een beetje slimme schot ziet dit ook in, maar ook bij gevestigde politici heerst er populisme.

3 respect 23-11-2022 14:37 op
Wat sturgeon hier doet is heel populistisch. De schotten hebben een referendum gehad en gekozen om bij het vk te blijven, daarna is een Britse referendum geweest waar elke burger van het vk een gelijke stem heeft. De schotten stemde voornamelijk voor het in de eu blijven net zoals miljoenen andere Britten. Als ze de keus zelf niet respecteren van beide referendums waarom dan nog verkiezingen houden? Soms moet je je winst en soms moet je je verlies gewoon nemen. Overigens zal Schotland niet gelijk kunnen toetreden tot de eu, het zal eerst kandidaat moeten worden met jaren een process. Ik denk dat het Schotland geel geld zal gaan kosten, en zo denkt mijn familie er ook over. De gouden tijdens van de olie winsten uit de jaren 70-80 is voorbij, de toerisme sector zal misschien weer wat terug aan trekken maar of je daar voornamelijk op kan leven is ook maar de vraag. Breekt het vk, dan breekt een stabiele factor voor de wereld harmonie.

0 respect 22-11-2022 22:28 op
Dan zeggen ze dat het stikstof maar beneden is, en bouwen ze het land vol met huizen omdat mensen moeten doorgroeien en ook de statushouders etc... Moeten huizen krijgen. Je moet wat met 300k immigranten

8 respect 22-11-2022 22:14 op
Klimaat verandering kan je niet beheersen, voedselzekerheid wel. Anders kan je net zo goed zeggen dat we een groot deel van de mensheid moeten opruimen. Want vergeet niet dat we heel veel voedsel binnen Europa exporteren naar Afrika en Aziatische landen. Stoppen wij met productie dan krijg je daar hongersnood. Zie Oekraïne en Rusland betreffend graan etc... Ohja, als we co2 kunnen compenseren door bomen elders buiten Nederland te planten, dan kunnen we vast ook stikstof compenseren door elders wat te investeren in bio diversiteit.

2 respect 22-11-2022 22:04 op
En ondertussen gooit de eu miljarden over de balie naar klimaattoppen, oorloglanden etc .. Het valt me op dat de geld printer nog niet kapot is gegaan met al dat drukken