NUjijStats voor YoJoe

10,793

Respect

Respect/dag 7.93
Respect/reactie 3.34

3,229

Reacties

Reacties/dag 2.37
Meeste reacties op 1 dag 39
Gestart op 06-05-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

0 respect 15-11-2021 10:02 op
Daar was vorig jaar ook geen sprake van. Zo zie je maar dat het meeste gebeurt op werk en scholen e.d. Met de feestdagen heb je maar een beperkt aantal contactmoment in jouw eigen bubbel, de weken er voorafgaand werden de contacten beperkt tot het minimum vanwege thuiswerken en school.

0 respect 15-11-2021 10:00 op
Bij ons alles t/m februari. Moet allemaal digitaal. Best jammer, maar het is niet anders.

5 respect 13-11-2021 19:49 op
Hoeft ook niet. Ik denk dat wij 2 verschillende testen door elkaar halen. Er is een GGD test waar je moet testen bij klachten. Ik heb het over Testen voor Toegang, dat hoeft een gevaccineerde nu nog niet. Het zal mij niets verbazen dat dat wel in de toekomst staat te gebeuren.

7 respect 13-11-2021 18:55 op
En dat dan elk jaar? Of hoe zie jij dat voor je? Het virus gaat niet weg, het zal wel afzwakken op termijn, maar tot die tijd is er te weinig zorg om het aan te kunnen. Een lockdown zal enigzins helpen voor nu, maar dat is niet jaarlijks of periodiek vol te houden.

6 respect 13-11-2021 18:54 op
Eens. Maar dat is nu het voordeel van vaccineren: geen testen meer. Ik zie het echt nog wel gebeuren dat iedereen moet gaan testen, maar tot die tijd moet de vaccinategraad omhoog en dat kan nu alleen met het bieden van een voordeeltje. Het zal mij niets verbazen wanneer de vaccinatiegraad hoog genoeg is, dat er dan ook een testplicht voor iedereen komt.

16 respect 11-11-2021 21:28 op
"Als je gevaccineerd bent ben je voor altijd klaar" Laten we het hopen. Inmiddels is niets meer mij te gek. Bij herstel van 6 maanden naar een jaar, het zal mij niets verbazen wanneer vaccinatie ook op 1 jaar wordt gezet. Het blijkt maar dat er steeds meer prikken nodig zijn, dus na een jaar zal je opnieuw moeten bijprikken of je behoort tot de andere groep. Mocht dat zo zijn behoor ik tot die 'andere' groep. Eerst wil ik duidelijkheid en duidelijke afspraken of in elk geval een duidelijk beleid voordat ik mij weer onderdanig opstel.

1 respect 11-11-2021 19:11 op
Volgende vraag als reactie op sommige opmerkingen hier: Is Maura te leren en/ of zelflerend waardoor de AI steeds beter wordt?

4 respect 11-11-2021 18:48 op
Het is antireclame wanneer een onderneming de consument niet zonder energie laat zitten, tarieven rekent die op dat moment marktconform zijn én niet moeilijk doet wanneer je in de eerste paar weken wilt overstappen? Ik vind dat Eneco het best netjes oplost! Een maand ben je duur uit, omdat je bij een partij zat die te lage prijzen rekende, binnen die maand kan je overstappen mocht je een andere partij vinden die het voor minder doet.

1 respect 11-11-2021 18:45 op
Ja, fijn. Zodra de inkoop weer oploopt ben jij de eerste die het voelt. Tenzij jij een open en variabel contract hebt zonder contractsduur, dan ben je wel slim bezig wanneer je het vastlegt bij lage prijzen.

9 respect 11-11-2021 18:42 op
Het is ook het recht om dat te negeren en niet te hoeven luisteren. Wat er nu gebeurt is dat er daadwerkelijk wordt geluisterd en gereageerd. Er wordt een dialoog geopend. Ook mijn hulde daarvoor.

4 respect 05-11-2021 14:24 op
Volgens Sanquin zijn er toch al behoorlijk wat ongevaccineerden die antilichamen hebben en dat aantal neemt logischerwijs alleen maar toe.

13 respect 05-11-2021 13:06 op
Wat vind je van dit besluit? Nou, ik sla steil achter over! In winkels, sportscholen e.d. moet je wel de pas laten zien en/of mondkapje op. Dat is nog te begrijpen, want binnen en 'eigen grond'. Daarmee bedoel ik niet dat ik begrip heb voor deze maatregel. Dat dan gemeentes ervoor kiezen om een mega-evenement door te laten gaan heb ik totaal geen begrip voor. I.p.v. maatregelen om mensen te spreiden en/ of zoveel mogelijk van elkaar uit de buurt te houden, wordt er gekozen om gedurende een paar uur hutjemutje op elkaar te laten staan. Ja, de volwassen bevolking is grotendeels gevaccineerd en wellicht minder vatbaar, maar er lopen daar ongevaccineerde kinderen (hoeft van mij ook niet gevaccineerd te worden) rond die het virus de dagen erna weer kunnen verspreiden. Dit evenement is wel buiten, maar er is ook gezien hoe het vorig jaar met Black Friday is gegaan: binnen maatregelen, maar buiten op straat hartstikke druk op sommige plaatsen en vlak daarna een toename.

2 respect 27-10-2021 13:24 op
Dan blijf je hetzelfde probleem houden als nu: handhaving. En in Duitsland werkt dat systeem ook niet optimaal, zelfde als in Oostenrijk.

3 respect 27-10-2021 13:19 op
Deels mee eens, maar verder gaan mensen vaak bij de pakken neerzitten en geven de schuld aan hun problematiek. Endorfine zorgt voor een gelukkig gevoel en dat is juist wat veel mensen op dat moment nodig hebben. Lastig ja, maar dat is alles in het begin. Geen reden om op de bank te gaan zitten en te gaan eten. Kies dan voor de harde weg waar je gelukkig van wordt.

0 respect 27-10-2021 08:53 op
En weer die horeca? Lekker makkelijk ook weer. Werk zoveel thuis, maar daar hoor ik jou niet over.

1 respect 26-10-2021 16:53 op
Hoe zie jij het verband tussen ouderen en de rest van de bevolking? Wat een retorische vraag en jij hebt zelf ook al vaker het argument aangedragen: kind gaat naar school, ouder gaat werken en werkt toevallig in de ouderenzorg. Dat is alvast link 1. Ouderen hebben ook kinderen (werkenden) en kleinkinderen (schoolgaand), link 2.

7 respect 26-10-2021 16:41 op
Precies dat. Hier nog 1. Ik houd mijn hart al vast welke groep dan de schuld gaat krijgen.

9 respect 26-10-2021 14:46 op
En er dan een puntensysteem aan koppelen en die weer aan de bonuskaart die verplicht wordt gesteld om te gebruiken om te kijken of je wel de juiste boodschappen doet. @Ollie je moet nu toch wel inzien dat er van alles langzaam doorgedrukt wordt. Als je 1,5 jaar geleden had gezegd dat er alleen toegang was met een QR code, dan had het land op de achterste poten gestaan, toch is het nu de werkelijkheid. Vandaar moeten wij ook niet te ver willen gaan, want voordat je het weet heeft elke burger een soort van puntensysteem.

2 respect 26-10-2021 14:18 op
@Marijn Bedoel jij toevallig dit onderzoek van het RIVM? https://www.rivm.nl/nieuws/4-o... Wordt gewoon geplaatst hoor. Het gaat hier om mensen opgenomen op de IC. Het aandeel gevaccineerden/ ongevaccineerden in de ziekenhuizen is onbekend want mensen moeten toestemming geven om de gegevens te delen met de instanties en niet iedereen doet dat. Dus nee, het is niet mogelijk dat er 85% ongevaccineerd in de ziekenhuizen is opgenomen.

11 respect 22-10-2021 12:24 op
En andere artiesten hebben deprimerende teksten over bv. liefdesverdriet die sommige mensen nóg dieper in de put laten zitten. Gaan we die dan ook verbieden omdat dat aanzet tot zelfmoord?

0 respect 19-10-2021 17:57 op
Die hebben toch een bonus gekregen? Het is maar eenmalig, maar toch. Daarnaast ook een loonsverhoging (13 euro premie per jaar extra betalen aan zorgverzekering).

4 respect 19-10-2021 17:55 op
Veel mensen hebben de vaccinatie genomen om (onder andere) juist onder het testen uit te komen. Als er nu ook nog verplicht wordt gesteld dat ook gevaccineerden moeten testen komt er wel wat onvrede. Ook al is iedereen testen de juiste oplossing, dan nog gaat dit nog minder geaccepteerd worden door velen.

19 respect 19-10-2021 16:59 op
Waarom de mensen die zich niet laten vaccineren? Als zij iets willen doen, moeten zij testen. Het is nu juist de groep gevaccineerden die het virus ongecontroleerd verspreidt.

20 respect 19-10-2021 16:58 op
Kuipers heeft van de week al aangegeven dat er steeds meer gevaccineerden in het ziekenhuis komen, vrij logisch ook met het aantal gevaccineerden in Nederland. Het si een kwestie van tijd voordat er meer gevaccineerden dan niet-gevaccineerden in het ziekenhuis liggen. Wie ga je dan de schuld geven?

19 respect 15-10-2021 18:14 op
Nog geen harde cijfers, maar er blijkt een trend te ontstaan. Steeds meer gevaccineerden in het ziekenhuis.