NUjijStats voor ZZ_Top

3,120

Respect

Respect/dag 2.13
Respect/reactie 3.76

829

Reacties

Reacties/dag 0.57
Meeste reacties op 1 dag 20
Gestart op 22-04-2020

Respect over tijd

Laatste 25 comments

1 respect 30-11-2022 15:11 op
Dus de wolf verder tam maken? En hoeveel mag dat allemaal gaan kosten dan? En waarom is dit dier zoveel meer waard dan heel veel andere dieren? Dat we blijkbaar kosten noch moeite moeten sparen om dit dier te verzorgen?

9 respect 30-11-2022 15:08 op
Wolven vallen vrijwel nooit mensen aan. Ook niet in roedels. Dan moeten ze echt al maanden moeite hebben om hun gebruikelijke prooien te vangen. De kans is vele malen groter dat u op weg naar het bos wordt aangereden of struikelt en naar valt, dus ik zou lekker naar het bos blijven gaan als ik u was.

3 respect 30-11-2022 14:50 op
Kinderen worden uit huis geplaatst als dat geen veilige en gezonde omgeving is om op te groeien. Financiële stress heeft best veel impact op de gemoedstoestand, dus zal in sommige gevallen de druppel zijn geweest die de emmer deed overlopen. Ben je als ouder natuurlijk niet vrij van schuld, maar het is dan wel wrang als je net de grens over bent 'geholpen' door fouten bij de overheid.

2 respect 27-11-2022 16:02 op
Het maakt geen drol uit of actievoerders het met een gegronde reden doen. She actievoerders vinden dat ze een gegronde reden hebben om actie te voeren en alle actievoerders hebben medestanders die dat ook vinden. Dat kan natuurlijk niet de meetlat zijn. Gewoon keihard aanpakken. Laat ze maar iets verzinnen waar ze niet hun mede burgers zo mee dwars zitten.

0 respect 26-11-2022 14:28 op
Er staat toch duidelijk omschreven dat deze man actief heeft geprotesteerd tegen de oorlog. Er staat niks over of hij al dan niet heeft geprotesteerd vanaf 2014. Daar kun je dus helemaal niet over oordelen.

1 respect 26-11-2022 14:26 op
We hebben geen hoog opgeleiden overschot. Er zijn er veel te weinig, gezien de enorme hoeveelheid vacatures op hbo-wo niveau.

0 respect 26-11-2022 14:23 op
Ik gun het Oekraïne ook om de Russen te verdrijven. Maar waarom zou Oekraïens bloed vloeien voor onze manier van leven in vrijheid en luxe?

2 respect 26-11-2022 14:15 op
Dit gezin was al voor de mobilisatie hier, dus dat is helemaal niet relevant. Overigens betekent vluchten omdat je moet de dood in gejaagd wil worden ook niet automatisch dat je het daarvoor allemaal wel prima vond. Zo zwart wit is het leven niet.

0 respect 26-11-2022 13:53 op
Jeetje, wat voor auto is dat dan? Heb net 4 nieuwe Vredestein bandjes laten steken voor een tientje meer. Incl montage...

2 respect 26-11-2022 10:35 op
Ja, maar ik heb net voor het eerst positief getest. Daarvoor nooit gehad. Dus wat nou golf over :p

8 respect 26-11-2022 10:33 op
Ja, potverdikkie. Ben ik 1000 dagen coronavrij gebleven, test ik vanochtend ineens positief, terwijl de Golf voorbij zou zijn. Nu hoor ik er ook bij, dat dan weer wel.

1 respect 24-11-2022 20:16 op
Waar is het niveau van het 'debat' tegenwoordig toch vaak bedroevend. ""We hebben niet de luxe om problemen op de lange baan te schuiven", sprak Songül Mutluer" OK Songül, maar wat is dan de oplossing volgens jou? ""Ik zie niet de urgentie die nodig is", zei Lisa Westerveld" OK Lisa, 'het' moet urgenter. Maar wat dan precies en hoe zou jij het dan aanpakken? ""Ik ben bang dat we niet verder komen dan alleen uitspreken dat er crisis is", zei Vicky Maeijer" OK Vicky, ik ben bang dat de oppositie niet verder komt dan uitspreken wat de zittende partijen allemaal fout doen. Heb je zelf dan misschien een werkbare oplossing?

0 respect 24-11-2022 15:17 op
Deels met je eens. Al zie ik meer in het koppelen van de toeslagen aan % fulltime. Werk je 40 uur 100% toeslag, bij 28 uur 70% etc. Bij het loon rond het omslagpunt zou dat ervoor zorgen dat je daadwerkelijk meer gaat overhouden als je meer gaat werken en het stimuleert weer om ft te werken.

0 respect 24-11-2022 14:13 op
Volgens dit fragment van editie NL, zou het zelfs al zo laag als 5k kunnen zijn voor een huurmoord. De zorg van Grapperhaus dat huurmoord steeds goedkoper leek te worden was toen het onderwerp: https://www.rtlnieuws.nl/editi...

0 respect 24-11-2022 14:05 op
Was je er 100 jaar geleden bij dan? Stemrecht is overigens niet verlaagd omdat jongeren zich minder volwassen gedroegen dan eerst. Integendeel: In 1946 ging de minimum leeftijd voor het actief kiesrecht van 25 naar 23 jaar en in 1965 van 23 naar 21 jaar. In 1972 werd de leeftijd verder verlaagd naar 18 jaar.

3 respect 24-11-2022 14:01 op
Plus tbs, wat pas ingaat na de gevangenisstraf. Flinke straf inderdaad. Terecht naar mijn mening.

4 respect 24-11-2022 13:59 op
Het rechtvaardigheidsgevoel is belangrijk, maar moet wel worden afgezet tegen maatschappelijk belang zoals oa de kosten en recidivisme. Het is nou eenmaal zo dat hij hele lange straffen de kans dat iemand bij vrijlating goed herïntegreerd kleiner is en de kans op recidivisme groter. Daarnaast kost een gevangene €250 per dag en is het belastinggeld ook niet oneindig dus daar kun je niet volledig aan voorbij gaan.

1 respect 24-11-2022 13:03 op
Dat goede loon mist dus ook al 12 jaar. Misschien is daar een verband tussen? Bruto klinkt het allemaal leuk, uiteindelijk krijgen ze 4x modaal op hun rekening gestort. Best prima, maar als je resultaten wilt en de beste bestuurders is dat echt niet genoeg.

1 respect 24-11-2022 12:52 op
Er zijn maar weinig functies die nu minder betaald krijgen voor hetzelfde werk als 9 jaar geleden. Van 228k naar 223k en de euro van toen was voor de torenhoge inflatie van dit jaar nog maar 0.85€ waard, nu nog minder.

2 respect 24-11-2022 12:41 op
Al die diners, lunches etc klinken misschien leuk, maar die mensen zijn tijdens al die diners lunches etc dus aan het werk. Dat is beetje hetzelfde als dat mensen die niet veel reizen voor hun werk denken over zakenreizen. Die zijn misschien de eerste 2 keer leuk en daarna is het gewoon extra vermoeiend en maak je extra lange dagen op die reizen, zonder iets van het land te zien. Langdurig reces waarin gewoon gewerkt wordt en je denkt toch ook niet dat die telefoons uit gaan op vakantie? Daar moet fatsoenlijk voor beloond worden. In vergelijking met soortgelijke functies in het bedrijfsleven, waar ministers vaak vandaan komen, is het ook nog eens niet heel veel.

12 respect 23-11-2022 20:05 op
Pardon? Er zijn resten gevonden van homo erectus en homo heidelbergensis. En als je het wil hebben over voorlopers is de Australopithecus er nog...

1 respect 23-11-2022 16:20 op
Zeker. Wat wil je daarmee zeggen? Dat als je zelf ooit een fout hebt gemaakt, je vreselijke misstanden niet meer zou mogen veroordelen?

1 respect 23-11-2022 16:19 op
Sommige wel, sommige niet. De overheid die de meerderheid van het volk vertegenwoordigd heeft de beslissing gemaakt er wel heen te gaan. 'Het volk' is natuurlijk gewoon verantwoordelijk voor het vanuit de naam van het land handelen van haar leiders. Verder lijkt het me onwenselijk om geld te eisen als degene die komt helpen een fout maakt.

13 respect 23-11-2022 08:53 op
Op het moment van doneren was er geen sprake van dat de toekomstige rechten van het kind daarbij niet gerespecteerd zouden worden. De visie op wat die rechten precies inhouden is met de tijd veranderd. Verder valt niet goed te praten om achteraf niet aan afspraken te houden, zelfs niet met het argument dat dat beter zou zijn voor de kinderen. Afspraken mag je niet eenzijdig, zonder toestemming van de andere partij wijzigen, anders ben je een onbetrouwbare partij.

0 respect 21-11-2022 20:27 op
Wat is dat toch met die vergelijking met aandeelhouders? Ik neem aan dat je weet dat dit meestal beleggings fondsen zijn die het zuurverdiende geld van honderden of duizenden mensen investeren om dit niet minder waard te laten worden... Waarom zouden die niet beloond mogen worden voor het faciliteren dat een bedrijf überhaupt bestaat?