NUjijStats voor grunneger

22,896

Respect

Respect/dag 13.83
Respect/reactie 5.81

3,944

Reacties

Reacties/dag 2.38
Meeste reacties op 1 dag 19
Gestart op 16-05-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

0 respect 25-11-2022 19:30 op
@Veldramp: die flesjes, net als tabak, achter een scherm plaatsen. En een euro statiegeld per flesje. Gewoon doen.

0 respect 25-11-2022 19:28 op
Regenwater? Douchewater? Wasbakwater? Daar zit de oplossing. Drinkwater twee keer gebruiken.

0 respect 25-11-2022 19:27 op
@pollius: geldt voor mij ook. Maar dat helpt niet zolang u uw wc met drinkwater doorspoelt. Ook in de stad wordt alle gebruikte water gerecycled.

5 respect 25-11-2022 19:24 op
@boeffie: prima. Helemaal mee eens. Maar wie gaat dat betalen?

0 respect 25-11-2022 17:55 op
@Matti: wanneer mijn woning voor 120% van de waarde verkocht kan worden, vind ik dat een mooie deal. Vooral als ik daarbij nog de keus heb om er te blijven wonen, maar dan mijn woning met subsidie kan verbeteren. Niks mis mee.

6 respect 25-11-2022 15:03 op
@Nederlander: woont u werkelijk in Ghana? Dan hebt u werkelijk niets te mopperen. Of betaalt u ook zoveel voor uw verwarming in deze gure maanden? En aow op uw tachtigste? Dat zou mooi zijn, dan krijgt iedereen dat op zijn tachtigste. Dat zou dus betekenen dat de gemiddelde levensverwachting ongeveer 110 is.

9 respect 25-11-2022 14:58 op
@denap: u bent de zoveelste met deze stokoude koe. Zelfs dat artikel is uit 2010. Twee dingen: dit betrof alleen het ambtenarenpensioen. Ten tweede: de ambtenaren gingen in ruil daarvoor maandelijks minder inleggen met behoud van hetzelfde pensioenbedrag. Niet dat ik het eens ben met die "roof", maar ik hou er altijd wél van het héle verhaal te horen, en niet een stukje wat goed uitkomt.

0 respect 25-11-2022 09:54 op
@Zwijgende: bij het woord "referendum" loopt mijn computer steeds vast. Zullen we dat woord maar niet meer gebruiken?

0 respect 25-11-2022 09:13 op
@vandik: slecht plan. Ten eerste is daar veel discpline voor nodig, er zijn zeker als je jong bent andere prioriteiten. Ten tweede: hoeveel moet je opzijleggen? Want je weet niet hoe oud je wordt. En het bedrag moet wel toereikend zijn tot het eind van je leven. En zo zijn er wel meer nadelen

3 respect 24-11-2022 21:31 op
@55: u begrijpt mijn ironie niet? Bij deze. Ik reageerde op iets wat ik de kaagreflex noemt. Een jaar geleden was alles nog de schuld van rutte, nu van kaag.

3 respect 24-11-2022 21:07 op
@Willem: dus gooi het maar weer over de Groningse heg? Dat Ter Apel uipuilt is uiteraard geen probleem voor Bloemrndaal. En Zoutkamp? Dat moet wel héél ver weg zijn. Nee Willem, eerlijk verdelen, zolang tegehouden nog geen optie is. En wethouders die hun verantwoordelijkheid niet willen nemen omdst dat hun populariteit kost? Meent u dat? Sinds wanneer worden mensen daar wethouder voor?

14 respect 24-11-2022 20:02 op
@Freddie: ik kan het nog sterker vertellen: er zijn mensen die helemaal nooit gewerkt hebben, en alleen aow krijgen. Het is een schande! Allemaal de schuld van kaag. /s

7 respect 24-11-2022 19:55 op
@rtop2000: zolang de overheid niet verantwoordelijk is geweest voor uw partnerkeuze en huwelijk, en zolang de overheid niet betriokken is geweest bij uw keus kinderen te krijgen, en zolang de overheid of de rechtbank niet de oorzaak geweest zijn van uw echtscheiding, moet u in de spiegel kijken. Maar niet de overheid of de hulpverlening ter verantwoording roepen. Ik gok zomaar dat de moeder van uw kinderen ook een verhaal heeft. Afstappen van eigen gelijk, en mediation zoeken. Al het overige is kolen op het vuur.

7 respect 24-11-2022 19:48 op
De transitie van de jeugdzorg van de provincie naar de gemeentes was een verkapte bezuinigingsoperatie. Fetelijk werd er een kostenpost over de heg gegooid, zonder afdoende financiële dekking. Ik vind het prims dat ministers hun excuses uitspreken over ons slavendrijvrrsverleden, maar het valt me op dat excuses over de transitie jeugdzorg uitblijven. Vooruit, Weerwind. Wees een kerel, en geef toe dat uw voorgangers een goedkope bezuiniging verpakt hebben als een verbetering. Met niet alleen excuses, maar ook met een zak geld. Geoormerkt geld graag. Zodat gemeentes er geen rotondes van kunnen aanleggen, of begrotingsgaten mee kunnen dichten.

0 respect 24-11-2022 13:48 op
@Tijmen: die straf bestaat nog steeds, maar heet nu gewoon TerBeschikkingStelling (TBS). Alleen de naam is gewijzigd, de inhoud niet.

222 respect 24-11-2022 09:27 op
Dit wordt weer typisch zo'n item van "ik keur het af, maar..." waarna er begrip volgt. Net als bij de gewelddadige tegendemonstratie in Staphorst. "Demonstreren is een recht, maar..." en dan volgt begrip voor de tegendemonstranten. Bij geweld en brandstichting hoort in mijn beleving geen "maar". Dat verdient afkeuring. We glijden af naar een land waar het recht van de sterkste boven de democratische rechten gaat.

11 respect 23-11-2022 19:56 op
Affijn. Zolang het maar niets met politiek te maken heeft, moet het kunnen. Ik heb in elk geval begrepen dst dat het standpunt van de overkoepelende voetbalbonden is. Over criminelen gesproken.

5 respect 23-11-2022 19:49 op
@a_mimi: u bedoelt dat wanneer ik een fout maak, ik niets over de fout van een ander mag zeggen? Een drogredenatie die het nog steeds prima doet. Niet bij mij.

0 respect 23-11-2022 19:45 op
@Japie: dan moeten we het maar over eens zijn dat we het oneens zijn. Het is mijn beleving hoe dan ook uitstekend dat deze discussie gevoerd wordt.

1 respect 23-11-2022 19:31 op
@Japie: u beseft hoop ik dat het organiseren van dit WK uit politieke motieven door qatar gekocht is? En dat de FIFA daaraan heeft meegewerkt? Ik begrijp dus niets van uw betoog.

5 respect 23-11-2022 19:27 op
@Japie: nee. Mensenrechten zijn geen rechten die door politiek onderhandelingen tot stand komen. Wanneer ik homo zou zijn, dan zou ik homo zijn. Maar nog steeds mens. Met dezelfde rechten als ieder ander mens. En daar heeft de politiek niets mee te maken. En als ik zwart zou zijn, dan zou ik zwart zijn. Maar nog steeds mens. Met dezelfde rechten als ieder ander mens. En ook daar heeft politiek niets mee te maken.

11 respect 23-11-2022 17:30 op
Wat ik, los van het gedoe om die band en om de arbeidsomstandigheden, onbegrijpelijk vind: het belonen van corruptie. Het is bewezen duidelijk dat het toernooi door de FIFA aan Qatar gegund is, omdat Qatar ruim met banknoten naar het bestuur geschoven heeft. Een logische reactie van mensen die afkeur van corruptie hebben, zou zijn: niet aan meewerken, schone handen houden. Vechten voor toewijzing aan een ander land, of, uiterste consequentie: thuisblijven. Blijkbaar vinden we corruptie acceptabel, dus we gaan. En nét zo erg: wanneer je het fundament van corruptie accepteert, dan moet je ook rekening houden met gekochte wedstrijden. En gekochte arbitrage. Op een wrak fundament kun je geen betrouwbaar gebouw neerzetten.

5 respect 23-11-2022 16:27 op
Jawel, meneer de emir. Natuurlijk, meneer Infantino. Anders nog iets, heren? Schoene poetsen, boernoes strijken? Natuurlijk zijn we het roerend met Uwe Hoogheden eens! We beseffen dat we allemaal gelijk zijn, maar dat u wat gelijker bent...

6 respect 23-11-2022 11:45 op
@Baron: inderdaad. Een zeer oude koe. En los daarvan: als tegenprestatie werd de pensioenafdracht door ambtenaren behoorlijk beperkt. Maar daar hoor je niemand over.

9 respect 23-11-2022 11:16 op
@Kenneth: nee. Zoals in het artikel staat gaat ook de toekomstige pensioenverwachting met hetzelfde percentage omhoog.