1 respect
30-11-2022 14:42
op
@Annie Baseert u die voorspelling op gebeurtenissen in het verleden die we kunnen controleren of hoeven we eigenlijk niet zo op te letten?
2 respect
30-11-2022 13:40
op
Er werd stevige kriitiek op de FBI geleverd.
Het handvest van de FBI werd vervolgens herschreven.
In het Congres werd een wet aangenomen die dit soort situaties aan banden leggen.
Niets en niemand is perfect. Maar laat ons de grote lijn vast houden: de eerste reageerder roept zomaar dat de gebeurtenissen van 6 januari mogelijk doorgestoken kaart zijn. U baseert dat vervolgens op misstanden uit de jaren '60. En vraagt ons 70 jaar geduld te hebben en u ondertussen op uw trouwe blauwe ogen te geloven. Niet zo sterk hè?
4 respect
30-11-2022 12:34
op
Ik ken dat. En ik heb het nog eens negelzen.
Maar er is een groot verschil tussen het infiltreren van criminele organisaties om op die manier misdaden te voorkomen en anderzijds het opzetten/uitlokken wat u suggereert.
Het u bovendien nog meegekregen wat er in 1971 gebeurde in het Congres toen Cointelpro uitlekte? Of past dat niet in het punt dat u wil maken?
21 respect
30-11-2022 10:43
op
Geeft u eens 1 voorbeeld van een situatie waar nu (bij openbaarmaking) gebleken is dat een federaal instituut er de hand in had.
Maar dan wel met serieuze bronnen. Niet een of ander kletspraatje van Facebook.
0 respect
30-11-2022 10:32
op
Ik heb al die landen GEMIDDELD een veel hoger niveau dan Nederland en België zien halen.
8 respect
30-11-2022 09:46
op
Het moet heel snel heel veel beter worden bij Nederland en bij mijn eigen land België. Anders zit je over een paar dagen in het vliegtuig naar huis. Dan kun je nog zoveel stoere praatjes hebben en opgeklopte verwachtingen.
Als ik kijk naar het gemiddelde niveau van landen zoals Spanje, Frankrijk, Duitsland, Engeland, Brazilië, en ja, ook Argentinië, dan heb je verderop in het toernooi geen schijn van kans. Geen kwestie van zwartkijken. Kwestie van realisme.
0 respect
29-11-2022 18:17
op
Bravo SMC
Dit moet eens gezegd worden.
We moeten niet net doen alsof het alemaal koek en ei is bij ons.
Maar we moeten óók eens de dingen in de juiste verhouding zien.
14 respect
27-11-2022 13:13
op
Het VK was gedurende vrijwel de hele tijd dat het lid was van de EU netto-ontvanger.
Oeps....
5 respect
27-11-2022 10:37
op
Ik heb het eens opgezocht. De Russen verdienen veel minder aan de Chinezen dan voorheen aan ons met hun gas.
Maar het hoge woord is er uit bij u, en dat is het woordje "ik". Sancties zijn er niet om u ( of mij) daar geldelijk voordeel uit te laten halen.
Of ik wereldvreemder ben dan u weet ik niet. Wél zou ik graag onderbouwd willen zien dat het eigenlijk om iets anders gaat. Want anders geloof ik u niet. Precies om dat ik u niet ken.
8 respect
27-11-2022 10:25
op
Daar is er weer een die zegt dat sancties "alleen in ons nadeel zijn" en dat "ze nog nooit het gewenste resultaat hebben opgeleverd".
Beide beweringen zijn aantoonbaar niet juist.
En dan een stukje whataboutisme. Zullen we het daar over hebben als het over Amerika gaat ? Laat me raden: dan haalt u er Rusland niet bij.
En dan nog een staaltje van "just asking". De niet-onderbouwde suggestie dat het eigenlijk om iets anders gaat.
Heel bijzonder.
2 respect
27-11-2022 10:23
op
Hebt u dat zelf bedacht Hannah, of zijn er duidelijk controleerbare bewijzen dat "onze Angelsaksische partners" overeenkomsten getorpedeerd hebben?
2 respect
26-11-2022 10:23
op
Het is niet waar dat "De meeste jongeren moeten noodgedwongen bij hun ouders leven"
De officiële cijfers geven in elk geval een ander beeld.
3 respect
26-11-2022 10:21
op
Aha @ART, dus hij is een leugenaar? Helpt u mij eens om de juiste conclusie te trekken op basis van controleerbare feiten.
8 respect
24-11-2022 13:09
op
Kortom, u gaat niet in op het argument van fysieke overbelasting waar Miedema het over heeft, maar u zegt "niet zeuren, je krijgt immers genoeg".
Een totaal andere discussie die niets met het artikel te maken heeft. Miedema opent een discussie over fysieke (over)belasting, niet over geld.
Uw redenering tot zijn logisch einde door voerend zegt u dus dat mensen zich maar over de kling moeten jagen of laten jagen zolang ze goed betaald krijgen.
1 respect
24-11-2022 11:27
op
Zoals zo vaak in de grote-mensen-wereld hebben problemen soms meerdere oorzaken. Daarom gebruikte ik het woord "daarnaast".
1 respect
24-11-2022 11:04
op
Alle drie trouwens ex-voetballers. Waarvan zeker Advocaat en Hiddink toch op een redelijk niveau.
8 respect
24-11-2022 11:03
op
Gewogen als trainer en te licht bevonden.
Jammer, maar zo is het.
Daarnaast: uit veel dingen blijkt dat de oorzaak van de misère bij ADO veel breder ligt (bestuur en cultuur). Simpelweg een ander poppetje voor de groep zetten is dus geen gegarandeerde oplossing voor het probleem.
2 respect
23-11-2022 11:23
op
"De automatisering is meer dan duidelijk een 'black-box' die alleen 'gecontroleerd' wordt door een zeer selecte groep van (onafhankelijke?) 'deskundigen'."
Onjuist. het functioneren van die automatisering (rol, veiligheidseisen, gebruiksprotocollen) en het toezicht is zeer precies en concreet vastgelegd in de wet. Ook in Brazilië.
" terwijl dat ca 50 jr geleden binnen 24 uur klip en klaar was (ook bij controversiële verkiezingen). "
Onjuist. 50 jaar geleden duurde het net zo goed dagen/weken voordat een uitslag definitief was. Volledig geautomatiseerde verkiezingen bestaan trouwens helemaal niet. Ook niet in Brazilië. Ook daar worden handmatige controleprocedures en steekproeven uitgevoerd.
U begrijpt, ik ben sceptisch over mensen die verkiezingen en democratie onbetrouwbaar vinden als ze dat niet baseren op feiten maar op half-doorkookte waarnemingen.
4 respect
23-11-2022 10:36
op
For the record: dat is geen uitspraak van Stalin, maar dat terzijde.
legt u eens uit waarom de automatisering voor geen meter deugt. Legt u eens uit waarom het eerder langzamer gaat. Legt u eens uit waarom het oncontroleerbaar is. Want we hebben overduidelijk met een expert te maken als we u mogen geloven.
En vóór dat u reageert: lees eens rustig na hoe de verkiezingen in Brazilië zijn georganiseerd. Wat waarnemers zijn. En hoe die functioneren. En welke rol automatisering precies wel en niet speelt. Dat scheelt weer typewerk.
2 respect
21-11-2022 16:53
op
Iran ligt niet in Arabië. En heeft een cultuur die net zo sterk verschilt van die van bijvoorbeeld Saoedi Arabië als die van ons van pak m beet Polen.
3 respect
21-11-2022 14:47
op
Ik ook. Een aantal "opvallende" zaken achter elkaar gezet die eigenlijk allemaal niet zo opvallend zijn.
Vooral veel "just asking" en weinig substantie. Niet op het niveau dat we mogen verwachten.
0 respect
20-11-2022 18:30
op
Nee, dat was Tardelli.
Eindigt ook op "elli". Dat dan weer wel.
0 respect
19-11-2022 11:52
op
"maar veelal alleen maar door vriendschappelijke wedstrijden te spelen tegen zwakke elftallen."
dat is niet waar.
3 respect
19-11-2022 11:35
op
Dat een land fel gepolariseerd raakt is slecht.
Maar dat een groot deel van een land "verder" wil en de bladzijde omslaan alsof er niets gebeurd is, dat is nog veel erger.
Een land kan niet de bladzijde omslaan gebaseerd op leugens. Het proces om die leugens aan de kaak te stellen is pijnlijk. Vooral voor hen die de leugens nog niet doorzien.
Een aperte onrechtvaardigheid of een misdrijf toedekken alleen maar "omdat we lief moeten zijn voor elkaar" is geen basis voor een toekomst.
4 respect
18-11-2022 16:06
op
In het artikel staat dat de grens van de hoogste belastingschrijf omlaag gaat. Dat betekent exact het tegenovergestelde van wat u beweert.
1 respect 30-11-2022 14:42 op
@Annie Baseert u die voorspelling op gebeurtenissen in het verleden die we kunnen controleren of hoeven we eigenlijk niet zo op te letten?
2 respect 30-11-2022 13:40 op
Er werd stevige kriitiek op de FBI geleverd. Het handvest van de FBI werd vervolgens herschreven. In het Congres werd een wet aangenomen die dit soort situaties aan banden leggen. Niets en niemand is perfect. Maar laat ons de grote lijn vast houden: de eerste reageerder roept zomaar dat de gebeurtenissen van 6 januari mogelijk doorgestoken kaart zijn. U baseert dat vervolgens op misstanden uit de jaren '60. En vraagt ons 70 jaar geduld te hebben en u ondertussen op uw trouwe blauwe ogen te geloven. Niet zo sterk hè?
4 respect 30-11-2022 12:34 op
Ik ken dat. En ik heb het nog eens negelzen. Maar er is een groot verschil tussen het infiltreren van criminele organisaties om op die manier misdaden te voorkomen en anderzijds het opzetten/uitlokken wat u suggereert. Het u bovendien nog meegekregen wat er in 1971 gebeurde in het Congres toen Cointelpro uitlekte? Of past dat niet in het punt dat u wil maken?
21 respect 30-11-2022 10:43 op
Geeft u eens 1 voorbeeld van een situatie waar nu (bij openbaarmaking) gebleken is dat een federaal instituut er de hand in had. Maar dan wel met serieuze bronnen. Niet een of ander kletspraatje van Facebook.
0 respect 30-11-2022 10:32 op
Ik heb al die landen GEMIDDELD een veel hoger niveau dan Nederland en België zien halen.
8 respect 30-11-2022 09:46 op
Het moet heel snel heel veel beter worden bij Nederland en bij mijn eigen land België. Anders zit je over een paar dagen in het vliegtuig naar huis. Dan kun je nog zoveel stoere praatjes hebben en opgeklopte verwachtingen. Als ik kijk naar het gemiddelde niveau van landen zoals Spanje, Frankrijk, Duitsland, Engeland, Brazilië, en ja, ook Argentinië, dan heb je verderop in het toernooi geen schijn van kans. Geen kwestie van zwartkijken. Kwestie van realisme.
0 respect 29-11-2022 18:17 op
Bravo SMC Dit moet eens gezegd worden. We moeten niet net doen alsof het alemaal koek en ei is bij ons. Maar we moeten óók eens de dingen in de juiste verhouding zien.
14 respect 27-11-2022 13:13 op
Het VK was gedurende vrijwel de hele tijd dat het lid was van de EU netto-ontvanger. Oeps....
5 respect 27-11-2022 10:37 op
Ik heb het eens opgezocht. De Russen verdienen veel minder aan de Chinezen dan voorheen aan ons met hun gas. Maar het hoge woord is er uit bij u, en dat is het woordje "ik". Sancties zijn er niet om u ( of mij) daar geldelijk voordeel uit te laten halen. Of ik wereldvreemder ben dan u weet ik niet. Wél zou ik graag onderbouwd willen zien dat het eigenlijk om iets anders gaat. Want anders geloof ik u niet. Precies om dat ik u niet ken.
8 respect 27-11-2022 10:25 op
Daar is er weer een die zegt dat sancties "alleen in ons nadeel zijn" en dat "ze nog nooit het gewenste resultaat hebben opgeleverd". Beide beweringen zijn aantoonbaar niet juist. En dan een stukje whataboutisme. Zullen we het daar over hebben als het over Amerika gaat ? Laat me raden: dan haalt u er Rusland niet bij. En dan nog een staaltje van "just asking". De niet-onderbouwde suggestie dat het eigenlijk om iets anders gaat. Heel bijzonder.
2 respect 27-11-2022 10:23 op
Hebt u dat zelf bedacht Hannah, of zijn er duidelijk controleerbare bewijzen dat "onze Angelsaksische partners" overeenkomsten getorpedeerd hebben?
2 respect 26-11-2022 10:23 op
Het is niet waar dat "De meeste jongeren moeten noodgedwongen bij hun ouders leven" De officiële cijfers geven in elk geval een ander beeld.
3 respect 26-11-2022 10:21 op
Aha @ART, dus hij is een leugenaar? Helpt u mij eens om de juiste conclusie te trekken op basis van controleerbare feiten.
8 respect 24-11-2022 13:09 op
Kortom, u gaat niet in op het argument van fysieke overbelasting waar Miedema het over heeft, maar u zegt "niet zeuren, je krijgt immers genoeg". Een totaal andere discussie die niets met het artikel te maken heeft. Miedema opent een discussie over fysieke (over)belasting, niet over geld. Uw redenering tot zijn logisch einde door voerend zegt u dus dat mensen zich maar over de kling moeten jagen of laten jagen zolang ze goed betaald krijgen.
1 respect 24-11-2022 11:27 op
Zoals zo vaak in de grote-mensen-wereld hebben problemen soms meerdere oorzaken. Daarom gebruikte ik het woord "daarnaast".
1 respect 24-11-2022 11:04 op
Alle drie trouwens ex-voetballers. Waarvan zeker Advocaat en Hiddink toch op een redelijk niveau.
8 respect 24-11-2022 11:03 op
Gewogen als trainer en te licht bevonden. Jammer, maar zo is het. Daarnaast: uit veel dingen blijkt dat de oorzaak van de misère bij ADO veel breder ligt (bestuur en cultuur). Simpelweg een ander poppetje voor de groep zetten is dus geen gegarandeerde oplossing voor het probleem.
2 respect 23-11-2022 11:23 op
"De automatisering is meer dan duidelijk een 'black-box' die alleen 'gecontroleerd' wordt door een zeer selecte groep van (onafhankelijke?) 'deskundigen'." Onjuist. het functioneren van die automatisering (rol, veiligheidseisen, gebruiksprotocollen) en het toezicht is zeer precies en concreet vastgelegd in de wet. Ook in Brazilië. " terwijl dat ca 50 jr geleden binnen 24 uur klip en klaar was (ook bij controversiële verkiezingen). " Onjuist. 50 jaar geleden duurde het net zo goed dagen/weken voordat een uitslag definitief was. Volledig geautomatiseerde verkiezingen bestaan trouwens helemaal niet. Ook niet in Brazilië. Ook daar worden handmatige controleprocedures en steekproeven uitgevoerd. U begrijpt, ik ben sceptisch over mensen die verkiezingen en democratie onbetrouwbaar vinden als ze dat niet baseren op feiten maar op half-doorkookte waarnemingen.
4 respect 23-11-2022 10:36 op
For the record: dat is geen uitspraak van Stalin, maar dat terzijde. legt u eens uit waarom de automatisering voor geen meter deugt. Legt u eens uit waarom het eerder langzamer gaat. Legt u eens uit waarom het oncontroleerbaar is. Want we hebben overduidelijk met een expert te maken als we u mogen geloven. En vóór dat u reageert: lees eens rustig na hoe de verkiezingen in Brazilië zijn georganiseerd. Wat waarnemers zijn. En hoe die functioneren. En welke rol automatisering precies wel en niet speelt. Dat scheelt weer typewerk.
2 respect 21-11-2022 16:53 op
Iran ligt niet in Arabië. En heeft een cultuur die net zo sterk verschilt van die van bijvoorbeeld Saoedi Arabië als die van ons van pak m beet Polen.
3 respect 21-11-2022 14:47 op
Ik ook. Een aantal "opvallende" zaken achter elkaar gezet die eigenlijk allemaal niet zo opvallend zijn. Vooral veel "just asking" en weinig substantie. Niet op het niveau dat we mogen verwachten.
0 respect 20-11-2022 18:30 op
Nee, dat was Tardelli. Eindigt ook op "elli". Dat dan weer wel.
0 respect 19-11-2022 11:52 op
"maar veelal alleen maar door vriendschappelijke wedstrijden te spelen tegen zwakke elftallen." dat is niet waar.
3 respect 19-11-2022 11:35 op
Dat een land fel gepolariseerd raakt is slecht. Maar dat een groot deel van een land "verder" wil en de bladzijde omslaan alsof er niets gebeurd is, dat is nog veel erger. Een land kan niet de bladzijde omslaan gebaseerd op leugens. Het proces om die leugens aan de kaak te stellen is pijnlijk. Vooral voor hen die de leugens nog niet doorzien. Een aperte onrechtvaardigheid of een misdrijf toedekken alleen maar "omdat we lief moeten zijn voor elkaar" is geen basis voor een toekomst.
4 respect 18-11-2022 16:06 op
In het artikel staat dat de grens van de hoogste belastingschrijf omlaag gaat. Dat betekent exact het tegenovergestelde van wat u beweert.