NUjijStats voor wat_een_weertje_he

7,743

Respect

Respect/dag 5.65
Respect/reactie 3.12

2,479

Reacties

Reacties/dag 1.81
Meeste reacties op 1 dag 29
Gestart op 26-04-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

1 respect 24-01-2022 17:33 op
Nee, gewoon in termijnen (of in 1x) betalen. Eventuele verrekeningen zullen automatisch verwerkt worden als BD dat nodig acht (als bijv. de VRH voor 2022 op 0 gezet wordt zal iedereen die dit raakt een aangepaste voorlopige aanslag krijgen gedurende dit jaar)

0 respect 24-01-2022 17:31 op
Dat zal het zijn ja, de aanslag krijgt de komende jaar/jaren nog niet de status definitief.

0 respect 24-01-2022 17:21 op
"of wanneer de aanslag kan verjaren en de Belastingdienst dan niets meer kan naheffen." Belastingaangifte verjaart na 5 jaar. Dus als ze binnen 5 jaar nog geen betere oplossing hebben gevonden voor de rendementsberekeningen, dan gaan ze alsnog innen. Mag toch hopen dat 5 jaar genoeg is om een eerlijkere heffing op rendement uit vermogen te verzinnen dan nu gehanteerd wordt.

0 respect 24-01-2022 17:16 op
Dat hangt af van welke nieuwe regels uiteindelijk geïmplementeerd gaan worden, maar rendement=0 ZOU moeten gaan resulteren in geen naheffing inderdaad.

1 respect 24-01-2022 17:15 op
Ja, maar dat was de vraag niet van Marcel. En mogelijk ga je ook het deel VRH wat je in de voorlopige aanslag betaald hebt (voorlopig) terugkrijgen.

0 respect 24-01-2022 17:11 op
Wel opgeven, maar zal dit jaar niet belast worden (maar zoals ik het begrijp straks wel met terugwerkende kracht onder de nieuwe regels).

2 respect 24-01-2022 16:47 op
"dan zou een belegger die een slecht beursjaar heeft gehad, dus ook geld kunnen aftrekken / terugkrijgen." Dat is wel de insteek ja. Bij verlies alsnog belasting betalen op (negatief) rendement is niet de bedoeling.

1 respect 24-01-2022 16:46 op
"4%, waarover je 30% belasting betaald. Dus effectief betaal je 1,2%" Dat was voorheen, er gelden nu andere regels die als je alleen maar spaart nog onvoordeliger zijn.

1 respect 24-01-2022 16:44 op
"Met een "verzoek tot vermindering" kan je 5 jaar terug. " Bezwaar maken moet officieel binnen 6 weken na de definitieve aanslag helaas. Je kan nog wel een 'Verzoek om een beslissing te herzien', maar die kunnen ze veel makkelijker naast zich neerleggen. Maar we gaan het zien, ik mag toch hopen dat dit voor iedereen geldt die teveel betaald heeft.

0 respect 24-01-2022 15:39 op
Heb je bezwaar gemaakt? Anders is het nog maar de vraag of je iets terug gaat krijgen.

0 respect 24-01-2022 15:30 op
Opgeschort, dus over 3-4-5 jaar (want zo lang zal het vast wel duren) moet je dan alsnog alle 'achterstallige' VRH betalen. Die dan over een groter bedrag berekend gaat worden omdat je de komende tijd geen VRH hebt betaald, waardoor je vermogen sneller aangroeit. Leuker kunnen ze het niet maken...

0 respect 16-11-2021 13:46 op
Online punt nl heeft hierop bezuinigd waarschijnlijk en zijn daarom wellicht ook iets goedkoper. Als er dan iets mis gaat zoals nu, dan zit je met de gebakken peren. Maar zoals je zelf ook al zegt, je hebt nog gewoon 4G als het moet.

1 respect 16-11-2021 13:23 op
Als je zorgt voor een goede backup, dan kan zelfs gewoon een 4G abo zijn, dan is het risico zeer beperkt. Ik heb het nog niet meegemaakt, maar als mijn KPN glasvezel eruit zou liggen, dan zet ik een 4G AP op en ik kan weer verder (zij het ietsje langzamer). Als consument meerdere internet abo's afsluiten (Ziggo en KPN oid) lijkt me nogal overdreven en kostbaar.

0 respect 16-11-2021 13:08 op
Gelukkig heb je nog gewoon 4G als alternatief.

3 respect 15-11-2021 13:58 op
"Ik als brave burger ga daar niet eens aan beginnen voor die 15 cent... Hup in de PMD, jammer dan." Als ik nog blikjes zou kopen zou ik dit ook zo doen. Maar zou niet weten waarom ik nog blikjes nodig heb.

0 respect 15-11-2021 13:56 op
Lijkt me een prima oplossing. Genoeg alternatieven.

0 respect 15-11-2021 13:56 op
Je kan toch zelf ook je verantwoordelijkheid nemen door geen blikjes meer te kopen ? Of de supermarkten verbieden om blikjes te verkopen. Nog goedkoper ook.

2 respect 15-11-2021 13:53 op
Het zal voor blikjes vooral gaan om het zwerfafval. Als je thuis blikjes gebruikt kunnen ze inderdaad gewoon bij de PMD. Maar wie gebruikt er nu voor thuis blikjes ?

4 respect 15-11-2021 13:45 op
Dat afsluiten is wel mogelijk bij zoiets als een flesje. Misschien is dat een goed alternatief, en die blikjes gewoon niet meer verkopen. Ik heb zelf makkelijk praten, wij kopen eigenlijk nooit blikjes. Als we ergens heen gaan nemen we wel een dopper mee. Alleen voor bier misschien wat minder handig;)

0 respect 15-11-2021 13:34 op
Je snapt wel dat de prijzen dan gewoon omhoog zullen gaan toch? De supermarkten gaan dit echt niet gratis doen, dus linksom of rechtsom ga je er zelf voor betalen.

0 respect 15-11-2021 09:44 op
Het zal inderdaad echt niet tot een veroordeling komen. Wel lijkt het me bijzonder vervelend als je hier ueberhaupt al van wordt verdacht. Alleen degenen die ik echt vertrouw krijgen toegang tot onze Wifi, de KPN hotspot (KPN Fon) die volgens mij standaard aan stond op de KPN router heb ik dan ook meteen uitgezet.

101 respect 14-11-2021 21:27 op
Dat de topsnelheid op de rechte stukken zoveel hoger ligt, dat ligt aan Hamilton wil je nu beweren ? Dus Verstappen kan het gaspedaal gewoon niet ver genoeg indrukken? Wat een slechte rijder is die Max zeg....

10 respect 14-11-2021 21:06 op
Bottas is niet de Bottas meer van vroeger. En de motivatie verdwijnt ook wel als je voor de zoveelste keer Hammilton moet laten voorbij steken. Met zoveel meer vermogen Hamilton nu had met de nieuwe motor, kon Verstappen er niets tegen beginnen, al hield hij het nog vrij lang vol.

63 respect 14-11-2021 20:58 op
"Het talent en de ervaring van Lewis gaf de doorslag. " Voornamelijk de snelste wagen op het rechte stuk, maar als jij dat onder talent schaart, prima hoor. Rechtdoor gas geven valt inderdaad niet mee.

14 respect 14-11-2021 20:30 op
Vista is te nieuw voor me. Ik gebruik nog liever Windows 95, totdat Vista wat stabieler is.