NUjijStats voor xpresso

3,378

Respect

Respect/dag 3.87
Respect/reactie 3.36

1,006

Reacties

Reacties/dag 1.15
Meeste reacties op 1 dag 85
Gestart op 13-07-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

5 respect 02-12-2020 22:52 op
De meeste landingen zijn bij Nederlandse maatschappijen bijna allemaal op de hand.

4 respect 02-12-2020 22:49 op
ik zou er ook niet op stappen. Dat wordt echt behoorlijk koud. Gelukkig geweert Nu ook niet dat dat zou moeten.

7 respect 02-12-2020 22:44 op
Popi Jopi reactie. Een landing is per definitie geen gecontroleerde crash en een goede landing? Daar zijn gewoon richtlijnen voor en nee, die hebben in principe niks te maken hoe passagiers die ervaren. je kan een super comfortabele landing maken die super onveilig was.

3 respect 02-12-2020 22:24 op
Strict genomen ging het niet om de milieu eisen maar om "commonality" met de 737 NG's ..oftewel trainingen van cockpit. Elke nieuw model vliegtuig heeft nieuwere motoren

2 respect 02-12-2020 22:17 op
Wel frappant dat de professionals er dan wel mee willen vliegen. Heeft niks met Boeing trolls te maken maar met nuchtere kijk op de problemen. Met het ontwerp is niks mis. Met de oude versie van MCAS wel en dat is opgelost door Boeing

4 respect 02-12-2020 22:14 op
Nee, maar een vliegtuig fan zou wellicht kunnen weten wat Boeing heeft gedaan om de problemen aan te pakken. Je reageert vanuit emotie.

5 respect 02-12-2020 22:11 op
Onzin verhaal Sunnyday, Geen enkel verkeervliegtuig gaan zonder software een stall in. Alle verkeersvliegtuigen zijn stabiel ontworpen. Zonder uitzonderingen.

3 respect 02-12-2020 22:08 op
als je zo'n vliegtuig fan bent, dan weet je ook dat de veroorzakers van de problemen met de Max door Boeing zijn aangepakt en die oplossingen zijn goedgekeurd.

5 respect 02-12-2020 22:04 op
De twee crashes komen zeer zeker niet van problemen met de autopilot. Geen idee waar je die info vandaan haalt.

7 respect 26-11-2020 22:13 op
Zelfs DHL geeft aan moeite te hebben met de logistiek van deze vaccins. Met name de koeling gedurende het hele traject. Dat is wel degelijk nieuw want op deze schaal nog nooit vertoond. KLM heeft geïnvesteerd in dat stukje logistiek en dat staat klaar. Dat kan je PR noemen maar dat is wat het is.

6 respect 26-11-2020 21:49 op
Tja, aanbieden van hulp is 1 ding. Het daadwerkelijk gekoeld kunnen distribueren over de hele wereld is iets heel anders en dat kan easyjet niet. Maar ze kunnen de niet gekoelde vaccins wel binnen europa verdelen.

5 respect 26-11-2020 19:51 op
Nee, ik zeg dat ze niet de enigen zijn, maar een van de eerste die de hele keten van vervoer klaar heeft staan. KLM heeft in deze pandemie nog nooit de hoofdprijs gevraagd voor vervoer van welke medische spullen dan ook. Niet met de medische apparatuur van Philips, niet met de mondkapjes. Sterker nog: in het begin van Corona heeft KLM gratis mondkapjes naar China vervoerd omdat daar tekort was en hier nog geen Corona. Prijzen van vervoer vaccin is collectief geregeld.

8 respect 26-11-2020 19:22 op
Nou , KLM doet ‘t ook in de nacht, dus dat klopt.

3 respect 26-11-2020 19:21 op
Het gaat om ‘t geheel. Koel faciliteiten op Schiphol gemaakt en speciale koelcontainers die zelfvoorzienend zijn voor het transport. Op de bestemmingen moeten weer goede koelfaciliteiten zijn om containers in de lossen. Nee, ze zijn niet de enigen, wel een van de eersten die de hele keten van vervoer klaar heeft staan en goedgekeurd door de fabrikanten van de vaccins.

0 respect 25-11-2020 11:43 op
Niet echt de taak van de Rekenkamer he? Om bij het geld te kunnen.

0 respect 23-11-2020 18:42 op
DAT is nou juist het onderwerp van discussie. Alle aangesloten IATA landen moeten dat van elkaar accepteren.

8 respect 23-11-2020 18:41 op
Als 20 uur tevoren je vlucht gecancelled is, weet ik heel zeker dat je niet bent geboard. Zelfs BA laat geen passagiers 20 uur aan boord zitten.

2 respect 23-11-2020 16:19 op
Het zou wel kunnen, denk ik. Je boarding pass is al een QR code. Koppel die aan een Covid test uitslag die lokaal bij inchecken wordt gecontroleerd en je QR code is ‘groen’ Dan is alle data lokaal en wordt er niets doorgestuurd naar landen als China of VS. Na het verlopen van je boarding pass/ immigratie is de data niet meer beschikbaar.

11 respect 23-11-2020 08:58 op
65 inch op 3 meter? Dan krijg ik nekklachten van het lezen van de ondertitels.

0 respect 23-11-2020 08:40 op
wat zijn gestelde wensen dan? De "beste" specs? Wat is de definitie van beste? zijn hogere/ snellere waarden of tech specs beter? Ik waag 't te betwijfelen. Een TV kopen heeft alles te maken met smaak. Smaak van beeld, ontwerp, merk. Het verleden heeft laten zien dat je het zgn allerbeste scherm met crappy software gelijk staat aan slechte TV beleving om maar wat te noemen. Ik kan 't wellicht makkelijk zeggen: Ik weet niet eens de fabrikant van het scherm van mijn TV.

18 respect 22-11-2020 21:20 op
Lekker belangrijk welke specificaties een TV heeft. Kies de TV die in jouw ogen het mooiste beeld geeft. Dat hoeft je buurman helemaal niet te vinden maar boeit ook niet. Het is immers jouw TV. Wat heb ik aan ‘betere zwartwaarden’ als ik het beeld niet om aan te gluren vind? En datzelfde beeld prijst mijn buurman de hemel in. Prima, we hebben beiden dus een andere smaak. Live and let live.

1 respect 22-11-2020 17:20 op
Wat kost het aanleggen van je trein infra structuur eigenlijk? Gewoon een HSL spoorlijntje aanleggen van stockholm naar malaga bijvoorbeeld. Neem die ook ff mee in je vergelijk.

5 respect 21-11-2020 10:23 op
Waar ik naartoe wil is dat een een bus geen vliegtuig is. En een piloot dus ook geen chauffeur. Maar als je het basale verschil van de vervoersmiddelen niet wil zien, houdt een discussie aardig snel op. Het gaat niet om het aantal mensen.

5 respect 21-11-2020 10:19 op
Want een piloot hoeft niet continu op te letten? Hoe komen mensen op dit soort ideeen? Denk je nou werkelijk dat vliegers "slechts" enkele malen op zitten te letten tijdens de vlucht? Heb je enig idee hoe snel iets fout kan gaan in een vliegtuig? Het lijkt wel alsof iedereen denkt dat een autopilot de heilige graal is of zo.

4 respect 21-11-2020 10:15 op
Is een vliegtuig een veiliger middel dan een bus? Een buschauffeur heeft wel degelijk iets om op terug te vallen: gewoon de bus aan de kant vande weg parkeren en uitstappen. Maar je kan het werk altijd proberen te vergelijken met een vliegtuig bij 1000km/h, min50 graden, in drukcabine, 70 duizend kilo brandstof, over Siberie in de winter de wegenwacht proberen te zoeken. Maar gelukkig hebben we wel een computer, een copilot, een operations control center en een stewardess.